Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Zen sanoi:Lopuksi ihmettelen nykyään, että eikö sille kuudenkympin alueelle voi hidastaa autolla ihan vain löysäämällä kaasua. Onko aina pakko painaa jarrua jokaisessa mahdollisessa paikassa jossa pelkkä kaasun hölläys riittäisi ihan hyvin? Sama alamäkien kanssa, eikä niitä voi ihan vain rullata jarruttelematta vanhaan tyyliin?

vapaaduunari sanoi:No sitten vihreiden vaihtuessa siinä tussaroidaan sekunteja ja katsotaan että On se tosiaan vihreä! Sitten liikkeelle mutta kiduttavan hitaasti ja jätetään kahden-kolmen auton mittainen välimatka edellä lähteneeseen. Turvaväli on hyvä olla mutta ei kuulu tähän paikkaan.
:
Zen sanoi:Lopuksi ihmettelen nykyään, että eikö sille kuudenkympin alueelle voi hidastaa autolla ihan vain löysäämällä kaasua. Onko aina pakko painaa jarrua jokaisessa mahdollisessa paikassa jossa pelkkä kaasun hölläys riittäisi ihan hyvin? Sama alamäkien kanssa, eikä niitä voi ihan vain rullata jarruttelematta vanhaan tyyliin?
Koheltaja sanoi:Samaa ihmettelin vuosikaudet kunnes automerkki vaihtui, vakkarista kun pudottaa nopeutta 20kmh niin nopeuden hidastuminen tapahtuu jarruttamalla eikä rullaamalla. Alkuun tuntui oudolta mutta nyt en sitä ominaisuutta vaihtaisi pois kun enään ei tarvii ennakoida 60 aluetta 300m etukäteen. Sama juttu alamäissä, vakkari huolehtii jarruttamalla asetetun nopeuden säilymisen.
Eikä, toihan kuulostaa vaaralliselta, kun se auto tulee ensin vasemmalta, kun nykyään jengi kattoo ihan väärään suuntaa, sehän on ensin vasemmalle, sitten oikealle ja sitten vasemalle. Sama kuin käännyt autolla sivutieltä vasemmalla, kun nykyään jengi kattoo toiseen suuntaa ja auto liukuu tielle samalla, niin sillain niitä vaaratilanteita saattuu. Mulle on opetettu ensin vasemmalla, sitten oikealle ja kun lähetään ylittää, niin samalla vasemmalla tai mielellään ennen kuin astuu.Zen sanoi:Katso ensin oikealle - sitten vasemmalle - sitten vielä oikealle, voitko ylittää tien, opetettiin. .
Koheltaja sanoi:enään ei tarvii ennakoida 60 aluetta 300m etukäteen. Sama juttu alamäissä, vakkari huolehtii jarruttamalla asetetun nopeuden säilymisen.
vapaaduunari sanoi:Vakkari tekee tämän nykyautoissa moottorijarrutuksella. Ainakin mitä mekaanikkona auton reaaliaikaista dataa seuraan testerillä niin ei koskaan ole tullut tilannetta että hidastaessa olisi ollut jarruvalo aktiivinen. Siis vakkari kytkettynä. Olen tätä vartavasten joskus kokeillut.
Toki se voi kevyesti jarruttaa mutta jarruVALOA ei ole kytkenyt vakkarilla missään merkissä joita olen testerillä noin seurannut.
vapaaduunari sanoi:Vakkari tekee tämän nykyautoissa moottorijarrutuksella. Ainakin mitä mekaanikkona auton reaaliaikaista dataa seuraan testerillä niin ei koskaan ole tullut tilannetta että hidastaessa olisi ollut jarruvalo aktiivinen. Siis vakkari kytkettynä. Olen tätä vartavasten joskus kokeillut.
Toki se voi kevyesti jarruttaa mutta jarruVALOA ei ole kytkenyt vakkarilla missään merkissä joita olen testerillä noin seurannut.
vapaaduunari sanoi:Minusta olet tuon sanomalla vastuuton kuski. Ainahan ajaessa pitää ennakoida. Oli sitten vakkareita tai ei. Puhumattakaan ABS tai ESP-järjestelmistä. Kummassakaan pyöristäni niitä ei ole, nykyisessä autossani on kyllä.