Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Zen sanoi:Olen ollut kesän mittaan huomaavinani lähinnä sellaista kiusaamista, että jos pyörä tulee perään niin aletaan ajaa jäykästi alinopeutta. "Ahaa, pyörä takana, eipä pidetä kiirettä enää". Tuo vasemmalla kaistalla köröttely on kyllä yleistä nykyään. Pelkästään eilen täytyi vetää kolme kertaa oikealta ohi, mikä oli helppoa kun kaista oli täysin tyhjä. Saatana jumitaan vasemmalle kaistalla ajamaan just tasan tikkaria Skodan mittarin mukaan.
specka sanoi:Mä oon vakuuttunut että kyse ei oo kiusaamisesta vaan ihan piittaamattomuutta ja sitä ettei enää ajeta autoa - olaan vaan kuskinpaikalla matkustamassa - ei seurata mitä ympärillä on tai tapahtuu. siis oikeasti unohetaan/ei huomata että siinä oikealla kaistalla ei oo enää ketään ja pitäis vaihtaa sinne - varsinkin jos kukaan ei just sillon ohituksen loppuessa oo hillostamassa kontissa kiinni, keskitytään vaan aamu/iltashouhun radiossa tai kännykän appeihin.
Zen sanoi:80-luvulla opetettiin autokoulussa että vastantulijoiden kaistalla tulee viettää mahdollisimman vähän aikaa ohittaessa, ja että autosta tulee ottaa ohittaessa kaikki irti. Mainittiin paheksuvasti asian yhteydessä vielä, että naiset eivät oikein tahdon uskaltaa polkea sitä kaasua riittävästi ohittaessa. Nykyään voin vain kuvitella kotiloissa sitä paheksuvan itsetyytyväisyyden määrää, jos ohittava mopo vetää hetkellisesti jotain 160km/h. Ihan kauhea rikollinen, kun ei jää asumaan vastaantulijoiden kaistalle. Ajat muuttuu.
Zen sanoi:80-luvulla opetettiin autokoulussa että vastantulijoiden kaistalla tulee viettää mahdollisimman vähän aikaa ohittaessa, ja että autosta tulee ottaa ohittaessa kaikki irti.

vetomies sanoi:Lakihan menee niin, että voit rekalla rajoitinta vasten ohittaa toista rekkaa vaikka 15 kilometriä, jos ei ole keltaista viivaa eikä satu tulemaan ketään vastaan.

Zen sanoi:Viikko sitten valoissa edessä oli just yksi auto, jonne näin takaa suoraan sisään hyvin. Valot vaihtuivat vihreäksi, mutta kuski ei reagoinut mitenkään. Pää tuijotti 90 asteen kulmassa alas puhelimeen. Vasta kun valot vaihtuivat takaisin punaiseksi, niin kuski heräsi ja nosti päänsä että mitä helvettiä.

Itelle käy kyllä helposti vastaava kun sattuu katsomaan vääriä valoja. Saa antaa äänimerkin että "herää pahvi". Hauskin tappaus sattui varmaan yli 10v sitten kun seisoin liikennevaloissa auton perässä, jossa istui autolastillinen varusmiehiä. Valot vaihtui, mitään ei tapahdu, tööt, edelleenkään ei mitään tapahdu, tööt tööt, kaikki takapenkkiläiset kääntyivät katsomaan että mitäs minä tööttäilen. Osoitin tuulilasin läpi liikennevaloa että joskos sopisi liikkua, huitoivat kuskille että mene. Liikkuivat, mutta itse jäin punaisiin. Enemmänkin nauratti kuitenkin![]()
Koheltaja sanoi:Noita valoissa nukahteluun tapahtii toisinaan kun ajatukset jää johonkin asiaan tai alkaa seuraamaan jotain tilannetta valoissa, monesti ennen takanaolijan äänimerkkiä tullut oikealla puolella olevalta kaikentietävältä kommenttiautomaatilta että saa mennä jo...
sami1024 sanoi:Tänään vt12 tuli todistettua taas yhtä tapausta, mitä käy kun ei katsele eteensä.
Ja itsekin siis useimmiten autoilija ja tiedän sen ja koitan kovin kurkkia motoillessa josko kuski on huomannut minut vai ei, tehdä itseni näkyväksi heiluttelemalla pyörää (tosin ajokamat on kyllä tummat, eikä huomioliiviä ole päällä) mutta mutta...