• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nyt V---U oikeasti autoilijat!

Oman casen osalta sanottavat: Pyörässä normi HD:n halogeeni etuvalo, kyllä se ihan ok on ja pitäisi päivälläkin jollain tapaa näkyä. Vilkut on isot molluskat tangossa, ja kun tangolla on korkeutta pikkuisen niin ne on kyllä aika hyvällä korkeudelle että ne oikeasti näkyy autoille.

Nopeutta oli meikäläisellä varmaan <20km/h 40km/h alueella. Varmaan vaan satuttiin ajamaan sopivaa nopeutta auton kanssa niin, että mun pyörä pysyi sen palkin takana katveessa koko sen ajan kun auto lähestyi risteystä tai sitten kuski ei vaan katsonut. Törmäysauton takaa tuli kaksi muuta autoa ja molemmat oli nähneet pyöräni.

Mystisiä juttuja.

Sattuu sitä prätkillekin motion camouflage. Messarin nurkalla eilen aamulla Panokallella töihin tullessani joku HD:n kuljettaja tuli kolmion takaa vauhdilla eteen. Suht vittumaista oli tehdä tiukkaa jarrutusta ratikkakiskojen päällä kun menivät mun alta ajoradan yli. Kaveri olisi 100% varmuudella osunut ellen olisi jarruttanut.

En tajua mitenkään miten se pystyi olemaan näkemättä minua.

garagesale sanoi:
Sattuu sitä prätkillekin motion camouflage. Messarin nurkalla eilen aamulla Panokallella töihin tullessani joku HD:n kuljettaja tuli kolmion takaa vauhdilla eteen. Suht vittumaista oli tehdä tiukkaa jarrutusta ratikkakiskojen päällä kun menivät mun alta ajoradan yli. Kaveri olisi 100% varmuudella osunut ellen olisi jarruttanut.

En tajua mitenkään miten se pystyi olemaan näkemättä minua.

No nämähän on niitä saatananperkeleitä kuten eräs kaverini sanoi, mitkä ei välitä liikennesäännöistä mitään. Olen nähnyt usean kerran kun menevät törkeästi päin punaisia tai kolmion takaa tylysti eteen.

hornet10 sanoi:
No nämähän on niitä saatananperkeleitä kuten eräs kaverini sanoi, mitkä ei välitä liikennesäännöistä mitään. Olen nähnyt usean kerran kun menevät törkeästi päin punaisia tai kolmion takaa tylysti eteen.

Toi ei ollu näitä siipiliivimiehiä, vaan habituksesta päätellen enemmänkin jonkin markkinointitoimiston luova johtaja tms.

Mut joo, metrillä tuli huti. Toki töötin painoin pohjaan heti kun tiesin että osumaa ei tule.

Pitäiskö kohta tehdä samanlainen topicci moottoripyöräilijöille? Alkaa vtuttamaan noi takapuskurissa roikkuvat inisijät, keltaisilla viivoilla ohittajat ja aamuruuhkassa 80 alueella splittaajat kun jonot etenee molempiin suuntiin 60-90kmh:rant:

Koheltaja sanoi:
Pitäiskö kohta tehdä samanlainen topicci moottoripyöräilijöille? Alkaa vtuttamaan noi takapuskurissa roikkuvat inisijät, keltaisilla viivoilla ohittajat ja aamuruuhkassa 80 alueella splittaajat kun jonot etenee molempiin suuntiin 60-90kmh:rant:

Näillä keleillä joutaa mielensä pahoittaakin ratin takana. :jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee:

Koheltaja sanoi:

Ei tarvitse, koska huonosti, väärin, vastoin liikennesääntöjä tai muuten vaan törttöilevät moottoripyörän kuljettajat ei ole motoristeja / moottoripyöräilijöitä.

Koheltaja sanoi:

Ei onneksi ole tuollaista tapahtunut vielä, mutta joka saatanan aamu kyllä joku harrikka mies herättää klo 5.
Kyllä kuulee kaukaa, että kyseisessä pyörässä ei ole äänenvaimentimia tms, Eli jos joku tietää kuka on, niin tossa Heikinlaakson nesteen(Helsinki) kohdilla voisi ajaa nätisti. Nyt ymmärrä miksi osa porukasta valittaa äänistä ja kovista, meinaa kyllä se vaikuttaa ihmiseen, mieti itse jos heräät joka aamu klo 5 nyt noin 4kk ajan. Olen kyllä niin lähellä tehdä ilmoituksen poliisille, oon mitannut talon sisällä ikkunat kiinni, niin desibeli mittari näyttänyt noin 110-120db, tausta melu noin 40db, kun on hiljaista siihen aikaa ja vauhtia on aika paljon, paljaalla silmällä paha sanoa. Mutta kyllä hävettää, kun joku voi "pilata" motoristien mainetta, tuollaisella toiminnalla...Se menisi vielä, jos silloin tällöin ja eri, mutta sama tyyppi vetää

Noita saa kuunnella pitkin kesää kun asuu kylän vilkkaimmassa risteyksen vieressä. Eikä ole pelkästään harrikoita, kyllä siinä menee samalla tavalla kovaäänisiä yksipyttyisiä ja rivikoneita. Kovasti tuntuu olevan pakko avata oikein kunnolla siinä risteyksessä ja vauhdit on usein ihan jotain muuta kun 40kmh, ja koulu samassa risteyksessä.

Että kyllä niitä kuspäitä löytyy myös moottoripyörillä ajavista henkilöistä.

Koheltaja sanoi:
Noita saa kuunnella pitkin kesää kun asuu kylän vilkkaimmassa risteyksen vieressä. Eikä ole pelkästään harrikoita, kyllä siinä menee samalla tavalla kovaäänisiä yksipyttyisiä ja rivikoneita. Kovasti tuntuu olevan pakko avata oikein kunnolla siinä risteyksessä ja vauhdit on usein ihan jotain muuta kun 40kmh, ja koulu samassa risteyksessä.

Että kyllä niitä kuspäitä löytyy myös moottoripyörillä ajavista henkilöistä.

Kyl, melkein ymmärrän se kun oon kuullut, kun muutama omakotitalo asukkaan kanssa jutellut, kun asuvat sellaisella paikalla mikä on suosittu reitti motoristeilta, niin kun se ääni kuuluu kaukaa ja kantaa kaukaa.
No meneehän tässä mopomiitti ohi, mutta sekään ei oo paha, mutta kyllä voisi silti motoristi vähän miettiä

Sellaista se on, kun ihmisten ilmoilla asuu, että saattaa joskus meteliä kuulua.

^Mua odotti joku viikko sitten setä kynä ja paperia kädessä liikennevaloissa rampin jälkeen. Tuli siihen lähietäisyydelle räyhäämään ja kyselemään nimeä ja rekisterinumeroa. Olin kuulemma ajanut samaa ramppia lukuisia kertoa ja vielä kiihdytellyt ja ajanut tietysti ylinopeutta. Äänikin häiritsee jne.

Ahvenistolla mitattiin 102 dB, mutta mullahan on db killeri. Kiistin ajaneeni ylinopeutta koska nopeus laskee moottoriliikennetieltä ramppiin tultaessa ja selvensin, että voin ajaa vaikka ympyrää tässä 24/7 ja voimme soittaa poliisin tarvittaessa paikalle. Valotkin sitten sopivasti vaihtuivat, joten jatkoin matkaa siitä.

Ymmärrän kyllä jos joku ajaa edestakaisin jotain tien pätkää keskellä yötä. No, enpä ole siitä sitten enää tietoisesti ajellut. Kyllä muakin välillä ketuttaa yksi jos toinen asia liikenteessä, mutta enpä ole vielä nähnyt tarpeelliseksi ruveta tivaamaan kenenkään henkilötietoja, että vittuakos päriset täällä :right: :polonen:

katos vaan että on maalikylässäkin ongelmia.........
mut vittu tääl maalla vasta onkin aamun pilaa linnulaulu .... päikkärit pilaa kalojen hyppely liian lähellä rantaa
ei sitä loisketta jaksa....... ja illalla ulvoo sudet saata....... onnex vituttaa vain vain muiden puuhat........

A59 sanoi:
katos vaan että on maalikylässäkin ongelmia.........
mut vittu tääl maalla vasta onkin aamun pilaa linnulaulu .... päikkärit pilaa kalojen hyppely liian lähellä rantaa
ei sitä loisketta jaksa....... ja illalla ulvoo sudet saata....... onnex vituttaa vain vain muiden puuhat........

Täällä meidän Landella menee vielä enemmän päin vittua. Naapurin pappa osti just uuden mersun. Vittu että vituttaa ku siinä kasi murisee ja remmi viheltää.

Suunnitellu muuttamista kaupunkiin niin selviäisi pelkillä kusipäämotoristien moottoriäänillä.

A59 sanoi:
onnex vituttaa vain vain muiden puuhat........

Tämä. Se on jännä, kun kaikesta muiden tekosista pitää valitaa niin kovaan ääneen, että saa jotain kiellettyä. Ja jos ei itse ole kyseisen asian kanssa tekemisissä, niin jos joku muu haluaa kieltää "ei se oo multa pois", niin lähtökohtaisesti jengi tuntuu kannattavan kieltoja. Saatana, että pistää vihaksi.

Apinat ei tajua, että kaikki olisi onnellisempia, jos sallittaisiin niin paljon vapauksia kuin mahdollista ja asioita pitäisi kieltää vain jos niistä on selkeää haittaa. Lievä harmitus ei ole haitta.

Back