Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
motohtori2 sanoi:Omaan mt-10 sp sain halvimmalla vakuutukset Turvasta. Lähti 200e pois op hinnasta joka oli edellinen halvin. Nyt täysillä bonareilla karvan yli 800e/v.
Suiza1400 sanoi:Kuinka helvetin kalliilla vehkeillä ajelette kun pitää olla täyskasko. Materiaahan se vain on.
Liikenne on noin 200 €/vuosi täysillä bonareilla IFissä.
Onhan se varmaan niinkin. Jälkiviisaana voi todeta "tienanneensa" yhden tuon hintaisen pyörän tässä mopoilu-uran aikana, säästämällä vakuutuksistaTiJuKo sanoi:Kalleus on suoraan suhteessa omaan varallisuuteen. Mä olen sen verran persaukinen ettei huvita pitää lähemmäs 20k€ pyörää ilman täysvakuutusta..
Suiza1400 sanoi:Onhan se varmaan niinkin. Jälkiviisaana voi todeta "tienanneensa" yhden tuon hintaisen pyörän tässä mopoilu-uran aikana, säästämällä vakuutuksista![]()
Suiza1400 sanoi:Onhan se varmaan niinkin. Jälkiviisaana voi todeta "tienanneensa" yhden tuon hintaisen pyörän tässä mopoilu-uran aikana, säästämällä vakuutuksista![]()

-perttu- sanoi:Pitikin tämän ketjun taas osua silmiin. Näyttää joka tammikuu vaihtuvan vakuutusyhtiö
POP nosti hiukan olemassa olevan vakuutuksen hintaa ja IFin laskuri antoi ympärivuotisen huokeammalla kuin mitä POPin 5-6 kuukauden vakuutus maksaisi.
Säästö kympeissä ja vakuutusturva parani hieman kun POP ei suostu korvaamaan yli 20 vuotta vanhojen ajoneuvojen hinauksia, kun taas IFillä ikä ei ole rajoite.
Summasummarum
Mies, 47, Riihimäki, Honda CBR1000F -93, ympärivuotinen liikennevakuutus + osakasko 80/70 bonuksilla = vuosimaksu 237,-
TiJuKo sanoi:Itse taas ajattelen myöskin jälkiviisaana olleeni suht fiksu, kun kaksikin suhteellisen arvokasta pyörää mennyt lunastukseen. Molemmissa oli täysvakuutus. Täydellinen ja kaiken aavistava kuljettaja ei tuollaisia tietenkään tarvitse. Huuhaata ja turhaa rahanmenoa virtuooseille. Tai no, toinen nyt pöllittiin keskieuroopassa...
Mä olen niin vitun rikas, että ajan 28 vuotta vanhalla Suitsalla (osakaskolla 169€/vuosi) ja kohta 9 vuotta vanhalla Trumpalla (täyskaskolla n.400€/vuosi ja liikennekäytöstä poistettuna näköjään sen 56€/vuosi).Suiza1400 sanoi:Kuinka helvetin kalliilla vehkeillä ajelette kun pitää olla täyskasko. Materiaahan se vain on.

Suiza1400 sanoi:Kuinka helvetin kalliilla vehkeillä ajelette kun pitää olla täyskasko. Materiaahan se vain on.
3JJ sanoi:Koko kaskovakuutuksen idea on siinä että se tasaa kustannuksia niin ettei tule ylläreitä. Vakuutustoiminta on kannattavaa liiketoimintaa, ja jo siltä pohjalta taloudellisesti mitään vakuutusta ei kannattaisi ottaa. Keskimäärin tulee halvemmaksi maksaa kaikki vahingot omasta pussista. Ongelma vaan on että "keskimäärin" ei ota huomioon ääripäitä. Jos olet kuumassa saunassa nivusia myöten jäävesialtaassa, niin keskimäärin lämpötila ihollasi on just sopiva ja keskimääräisen iholämpötilan perusteella voisit olla siinä viikkokausia. Suurin osa tulee siis maksaneeksi pyöränsä moneen kertaan vakuutusmaksuina, mutta se ei paljon lämmitä sitä yksilöä joka kolaroi uuden kalliin pyörän (kallis suhteutettuna henkilökohtaisiin rahavaroihin) heti ekalla lenkillä eikä tilillä olekaan rahaa ostaa toinen samanlainen.
Ja siis osakaskohan on ainakin puoliksi järkevä, koska muuten ei esim. palo- tai varkaustapauksessa saa mitään ja pyörä meni. Toki siinäkin todennäköisyydet ovat sinua vastaan, mutta tuntuu kohtuuttomalta että jos vaikka joku nisti saa hyvän päähänpiston, niin sinä maksat kaikki kulut. Osakaskon ja täyskaskon hintaero taas ei välttämättä ole kovin paljon. Sitä eroa voi katsoa sillä silmällä että ajaako tyylillä "jos itse töpeksin niin itse maksan", vai haluaako minimoida taloudellisen iskun riskin mutta keskimäärin pitkällä aikavälillä jäädä tappiolle.
JMH sanoi:Tarkistinpa taas, mitä maksan.
Vakuutusyhtiö IF:
Aprilia RSV Mille 2002: 291.35
KTM 625 SXC 2005: 273.32
TOT: 564.66
Molemmissa liikennevakuutus 75% bonuksilla.
Z-man sanoi:Tarkistappa paljon on SXC:n vakuutus Folksamissa, oli aika edullisia nimittäin, liikenne +100e, osakasko 209e, täyskasko 330e tms.. otin juuri täyskaskon omaan SXC:hen ihan vain koska oli niin halpa.
edit: tarkistin hinnat..
Superkasko + Liikennevakuutus
351 €/vuosi
Palo ja varkaus + Liikennevakuutus
209 €/vuosi
Vain Liikennevakuutus
174 €/vuosi