• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ruuvin kanta pyöristyi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shyhander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä toi kansi on kiinni 2x M4 ruuvi. Ei siis pultti.

Toi hitsaus juttu on parhautta
biggrin.gif

No kyllä se kannan poraaminen on kaikista helpoin tapa , sanokaa mitä sanotte. Mitään hitsaamista ei kannata edes kokeilla...

Jos pultin kanta vielä on olemassa niin kokeilisin kunnon kiristyspihdeillä , ei maksa paljoo, ja jos on ihan v**un tiukassa, niin siihen mahdollinen jatkovarsi esim. jostain putkesta, on meinaa käynyt joskus aikoinaan auton (ja nyt pyörän) kaa samoja juttuja. jos saat kunnon kiristyksen pihteihin niin kyl se lähtee...ei tarvii porailla  
biggrin.gif
Se on uppokantaruuvi, ei pultti..
biggrin.gif
Ei saa mistään kiinni..

Tämänsorttinen.

Mistä niitä sipsipussihymiöitä saa, huvittavin ketju aikoihin  
tounge.gif

Mutta kuten jo monesti sanottu, ei muuta kuin poralla kanta irti.

Itellä toi kansi on kiinni 2x M4 ruuvi. Ei siis pultti.

Toi hitsaus juttu on parhautta
biggrin.gif
Niin, korjaan nyt vielä ettei jää vääriä käsityksiä;
Olen itse irroittanut ko. tavalla useammankin ruuvin. Purkaamoilta saatavissa säiliöissä ja vanhoissa huoltamattomissa säiliöissä ruuvit ovat kohtuu monta kertaa olleet ihan oikeasti kiinni.
Jos ihan kamalasti pelottaa tarttua hitsauskolviin, voi uppokantakoneruuvin kantaan ensin hitsata aluslevyn, jonka päälle sitten mutterin.
En näe mitään järkeä porailun riemusta porailla ensin kantaa pois, sitten irroitella kansi jonka jälkeen nylppäilisin vielä kierreosan, näkyvästä nysästä lukkopihdeillä irti. Tuo kun lähtee mutterilla yhdellä kertaa pois. Ei myöskään tule vahingossakaan tiivistepintaan vaurioita.

Mutta jokainen tavallaan, jos ei itse osaa, voi itkeä nettipalstoilla ja antaa aikuisten hoitaa homman.

Kyllä noi yleensä saa ihan talttapää rukarilla naputeltua irti, ja jos hifistellä haluaa niin vastakierretappi.

sanoi:
Mistä niitä sipsipussihymiöitä saa, huvittavin ketju aikoihin  
tounge.gif

Mutta kuten jo monesti sanottu, ei muuta kuin poralla kanta irti.

No NII! Nyt on joku vetäny samanlaisissa ajokamoissa Tampereella sataakymmentä poliiseja karkuun viidenkympin alueella! Eivät saaneet rekkaria otettua aamulehden mukaan, mulla alla vielä tuore ylinopeussakkokin. Mahtavatko pysäyttää  
biggrin.gif
Mutta tässä ketjussahan mulla on postaus tapahtumahetkellä! Että jos ip:n voisi ylläpito polliisille antaa sitten kun kyselevät, en meinaan ollut lähelläkään mansesteria tolloin!  
omg.gif

Tämähän menee jännäksi!

Mutta jokainen tavallaan, jos ei itse osaa, voi itkeä nettipalstoilla ja antaa aikuisten hoitaa homman.
biggrin.gif
biggrin.gif

Oikeasti, kumman arvelisit olevan kovempi homma, 7 sekunnin surautus poralla jonka jälkeen kansi irti ja pihdeillä natsa pois, vai hitsausvehkeiden kanssa ähellys.
Ei kai nyt kukaan ala M4 uppokantaa alumiiniosassa hitsaamaan? Tottakai se kanta porataan pois.
Kyllä täällä näitä liki tulitikun kokoisia ruuveja osataan näemmä hitsata auki
biggrin.gif

Itse omasta (ja mamman) moposta aukasin sen kohtuu helposti ja oli ihan aikuisten oikeesti ruostunu kiinni molemmat ruuvit. Millo lie ollu auki, ei tietoa, ja molemmat on -83 mallisia.

Siis oikeesti, hitsata ny alle 7 mm kantaan lisää metallia jotta sen saa auki.
bowdown.gif

Mullahan on Fazer 600 -02. Kylä mää sen voin sulle myydä, mutta en ota vaihdossa mitään.

Kyllä täällä näitä liki tulitikun kokoisia ruuveja osataan näemmä hitsata auki  
biggrin.gif

Itse omasta (ja mamman) moposta aukasin sen kohtuu helposti ja oli ihan aikuisten oikeesti ruostunu kiinni molemmat ruuvit. Millo lie ollu auki, ei tietoa, ja molemmat on -83 mallisia.

Siis oikeesti, hitsata ny alle 7 mm kantaan lisää metallia jotta sen saa auki.  
bowdown.gif
Vasemmalta: M5, M4 ja tulitikku

kokeilu.jpg

MOT

Onhan se tietty, kun tuonne mutterin sisään tuikkasee, niin kyllähän se varmaan osuu ja kiinni ottaa.

Kyllä tommonen vaikkapa clasun iskumeisseli on mainio peli.

iskumeisseli

Se että paikat tuolla hajoisi, on aivan täyttä paskaa.
Toki jos työskentelymenetelmät ovat sen kaltaisia että vasaralla pitää aina lyödä täysiä, ja mielusti sillä vähän isommalla niin ei ihme että ruuvit alkujaankin pyöristyvät.
Mutta hyvinkin kevyellä voimankäytöllä tommosella saa melko murjotut ruuvit hienosti aukeamaan. Ehdottomasti suosittelen.

Joo ei oikein ymmärrä miksi pitäisi alkaa kaivamaan kemppiä esiin ja hitsailemaan muttereita kun iskumeisselillä ja muutamalla napautuksella irtoaa kokolailla varmasti. Haulikolla kärpäsiä ja jne.

Back