• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Road rage - polkupyöräilijä kuoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilhelm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Road rage - polkupyöräilijä kuoli

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1439435165387.html
Aika jäätävää settiä. Välillä tulee itsekin annettua opastavia käsimerkkejä töpeksiville autoilijoille. Täytyy jatkossa ehkä malttaa mieli kun tällaisia sankareita liikkuu nykyään myös kotikulmilla. Veikkaan että toi kaveri olis lanannut prätkän yhtälailla vastaavassa tilanteessa.

Ei siinä mitään kait polkupyöräiliällä oli kypärä tuossa tilanteessa tai sitten tyypillinen puhelin kourassa ollut
On se harmillista kun osa ihmisistä tuntee itsensä maailman omistajaksi auton ratissa...

Mää vaan kauhiast ihmettelen miten tää liittyy moottoripyöräilyyn ?

seppo02 sanoi:
Lue aloitus uudelleen josko aukeaisi?
Kyllähän tuo liikenneraivo käsittää kaikkia osapuolia ja koskettaa jokaista tielläkulkijaa. Itse syyllistyin viimeiksi tänään moiseen, joskin vahingoilta vältyttiin. Aamuruhkassa Helsingissä kaksi ajokaistaa suuntaansa ja liikennevaloissa jäin muutaman auton taakse. Vihreiden sytyttyä jono lähti eteenpäin. Noin sadan metrin huiman kiihdyttelyn jälkeen, jolloin nopeusmittari näytti jopa 20km/h petti hermo ja ohitin edellä ajavat siirtymällä kaistalta toiselle "kolme kertaa" ja huomasin kaahaavani huimaa 40km/h viiden kympin alueella. Nyt jälkeenpäin tuokin kaduttaa, mitenköhän tuota törkeästä kuolemantuottamuksesta epäiltyä Saabistia kaduttaa?

Kimixxx sanoi:
Kyllähän tuo liikenneraivo käsittää kaikkia osapuolia ja koskettaa jokaista tielläkulkijaa. Itse syyllistyin viimeiksi tänään moiseen, joskin vahingoilta vältyttiin. Aamuruhkassa Helsingissä kaksi ajokaistaa suuntaansa ja liikennevaloissa jäin muutaman auton taakse. Vihreiden sytyttyä jono lähti eteenpäin. Noin sadan metrin huiman kiihdyttelyn jälkeen, jolloin nopeusmittari näytti jopa 20km/h petti hermo ja ohitin edellä ajavat siirtymällä kaistalta toiselle "kolme kertaa" ja huomasin kaahaavani huimaa 40km/h viiden kympin alueella. Nyt jälkeenpäin tuokin kaduttaa, mitenköhän tuota törkeästä kuolemantuottamuksesta epäiltyä Saabistia kaduttaa?

Menikö reidet maitohapoille? :jpstyle:

kamala tilanne mutta kuitenkin :kynttila::doh::sad:
Nuo pyöräilijät ovat todella raivostuttavia välillä,polkee kuin euroopan omistajat sukupuoleen katsomatta ja pitävät kiinni "oikeuksistaan" henkensä uhalla ja tässä on lopputulos.
ja silminnäkijä varmaankin ollut myös pyöräilijä sisko ?
mistä näistä oikeesti tietää oliko kyse road ragesta vai silkasta v.....n huonosta tuurista.
toki paikalle olis pitänyt jäädä.

Luonto karsii.
Olikohan sama tyyppi joka on samoilla kulmilla tänä kesänä kerran yrittänyt teloa minut suojatiellä, kaksi kertaa lyönyt jonottavan autoni kattoon ja kerran potkaissut oveen... :sad:

HondaCebari sanoi:
Nuo pyöräilijät ovat todella raivostuttavia välillä,polkee kuin euroopan omistajat sukupuoleen katsomatta ja pitävät kiinni "oikeuksistaan" henkensä uhalla ja tässä on lopputulos.

Se on juuri tämä, ihan oikeasti. En ymmärrä, no minä en pyöräile, mutta vaikka olisi mikä oikeus, niin polkupyörällä tulet aina häviämään autolle, näin minä aina ajattelen kun kävelen tai polkupyöräilen, kyllä sen verran tässä silmää on tullut että tuolla osaa liikkua, sama on korkea itsesuojeluvaisto, niin sekin auttaa.

Mutta kyllä ymmärrän että nekin haluaa oikeuksia ja helpompaa liikkuvuutta.
Mutta tässä on hyvä esimerkki, Helsingin herttoniemessä
polkupyörillä on oma kaista täällä, ihan maalattukkin
https://www.google.fi/maps/@60.2070502,25.0537205,3a,23.3y,261.92h,85.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1smp1QzmmG3tq1Mph78iM2Hg!2e0!7i13312!8i6656
Mutta silti ne ajaa täällä
https://www.google.fi/maps/@60.2070502,25.0537205,3a,28.1y,172.34h,81t/data=!3m6!1e1!3m4!1smp1QzmmG3tq1Mph78iM2Hg!2e0!7i13312!8i6656
Eli missä ei ole polkupyörä tietä...Ja vielä ihan kamikaze liitäjiä, nyt yhden firman takapihalta kun tulee niin pitäisi olla Marty Feldman, että ei kolaroi auton ja pyörän kanssa ja sitten kun kävelet tien yli kahvilaan hakemaan kahvia, niin sinä ole toisessa asemassa niiden silmissä kun olet jalan, mutta nepä rikkoo jo sitä lakia kun ajavat ihan väärässä paikassa.
Kun niiden pitäisi ylittä tässä
https://www.google.fi/maps/@60.2070502,25.0537205,3a,61.5y,22.96h,75.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1smp1QzmmG3tq1Mph78iM2Hg!2e0!7i13312!8i6656
Mutta kun suomessa ei ole ihmisillä aikaa odottaa valoissa, vaikka niillä on omat "kaistat" olemassa.
Sama kun kerran purettiin rekkaa joka oli pituudeltaan koko matkan tuossa jalankulkuväylällä ja trukkia käytettiin, niin siinne alle ne polkupyöräiliät änkee ja kirjaimellisesti, kun ne "olettivat" että niillä on se "kaista" siinä. Kyllä minä innoissani huusin siinä että perkele te ajatte ihan väärässä paikassa. Tuossa jos tulee sattumaan jotain, niin kyllä saa kuulla kunniansa

Minä olen sitä mieltä, kun niillä on enemmän oikeuksia, niin kuin mopoilla, niin se polkupyörä kortti niillekkin ja nyt tarkoitan ihan oikeasti, kun täällä todellakaan ymmärretä, että sitten pitäisi osata liikkua. Muistan kun joku polkupyörä "järjstö" höpisi jossain, että enemmän oikeuksia polkupyörille, mutta siinä ei sitten puhuttu mitään että kuka osaa ja kuka ei...

Husky510 sanoi:
En ymmärrä, no minä en pyöräile,
*cut*
Minä olen sitä mieltä, kun niillä on enemmän oikeuksia, niin kuin mopoilla, niin se polkupyörä kortti niillekkin...

Jepjep, kun ei koske minua niin tehtäköön hankalammaksi/kalliimmaksi/jokumuumikäksi niille muille.

Nuo yhdistetyt jalankuku/pyörätie väylät sopii lapsille ja mummoille jotka ajaa max 15mk/h mutta jos vauhti nousee 30-40mk/h niin pyörätiellä seikkailu lastenvaunujen, lasten, koirankusettajien seassa on vaarallisempaa kuin autojen seassa seikkailu.

Suomalainen lainsäädäntö polkupyöräilystä on sekava ja Stadin polkupyöräily olosuhteet vielä sekavemmat.
Lisänä osa fillaristeita luulee että niillä on sekä autoilijoiden että jalankulkijoiden oikeudet mutta ei kummankaan velvollisuuksia.

Husky510 sanoi:
En ymmärrä, no minä en pyöräile,
*cut*
Minä olen sitä mieltä, kun niillä on enemmän oikeuksia, niin kuin mopoilla, niin se polkupyörä kortti niillekkin...

mikkom sanoi:
Jepjep, kun ei koske minua niin tehtäköön hankalammaksi/kalliimmaksi/jokumuumikäksi niille muille.

Katos eihän sitä passaa polkupyöräillä jalankulkuväylällä, ku toiset haluu purkaa siellä rekkaa ja ajella trukilla... :thumbup:

Husky510 sanoi:
Sama kun kerran purettiin rekkaa joka oli pituudeltaan koko matkan tuossa jalankulkuväylällä ja trukkia käytettiin, niin siinne alle ne polkupyöräiliät änkee...

Hauska. Hesarissa haastatellaan ranskalaista stadissa asuvaa polkupyöräilijää. Hänen mielestään Helsingissä on helppo ja turvallinen pyöräillä.

Näen todella paljon enemmän road ragea fillareilta autoille kuin toisinpäin. Varma tapa saada fillarilta keskisormea on varoittaa häntä äänimerkillä lähestyvästä autosta. Ja jos autolla on joutunut jäämään suojatien päälle vuoroa odottamaan, lähestyvä fillaristi kyllä eleillään kertoo että nyt kadenssi kärsii. Ei todellakaan oikeuta kiilaamaan, mutta fillaristeilla on minusta autoilijoita enemmän peiliin katsomista. Ja kyllä, fillaroin välillä itsekin.

Tästäkin ongelmasta päästäisiin molemminpuolisella joustamisella. Yksikään laki tai ongelma ei asiaa korjaa.

Raaseri sanoi:
Hauska. Hesarissa haastatellaan ranskalaista stadissa asuvaa polkupyöräilijää. Hänen mielestään Helsingissä on helppo ja turvallinen pyöräillä.

Näen todella paljon enemmän road ragea fillareilta autoille kuin toisinpäin. Varma tapa saada fillarilta keskisormea on varoittaa häntä äänimerkillä lähestyvästä autosta. Ja jos autolla on joutunut jäämään suojatien päälle vuoroa odottamaan, lähestyvä fillaristi kyllä eleillään kertoo että nyt kadenssi kärsii. Ei todellakaan oikeuta kiilaamaan, mutta fillaristeilla on minusta autoilijoita enemmän peiliin katsomista. Ja kyllä, fillaroin välillä itsekin.

Tästäkin ongelmasta päästäisiin molemminpuolisella joustamisella. Yksikään laki tai ongelma ei asiaa korjaa.

Vituttaa kyllä ajella autolla kun pyöräilijät kiusaa taajamissa ja prätkät taajamien ulkopuolella :grin:

Minusta myydyissä polkupyörissä olisi oltava ohjaustangossa erikseen kiinnitettynä polkupyöräilijän liikennesäännöt. Ei tietty kiinteästi, mutta sillälailla näkyvästi ja erikseen irroitettavasti kuitenkin, ideana se että se ei ole vaan yks takuulappuroska siellä jossain muiden ohjekirjojen joukossa mitä kukaan ei oikein lue. Jos vaikka noi perusasiat tulis esille pyöräilijöille.

Niin, tämä autokuski on nyt muuten sitten vangittu.

Nysse sanoi:
Nuo yhdistetyt jalankuku/pyörätie väylät sopii lapsille ja mummoille jotka ajaa max 15mk/h mutta jos vauhti nousee 30-40mk/h niin pyörätiellä seikkailu lastenvaunujen, lasten, koirankusettajien seassa on vaarallisempaa kuin autojen seassa seikkailu.

Suomalainen lainsäädäntö polkupyöräilystä on sekava ja Stadin polkupyöräily olosuhteet vielä sekavemmat.
Lisänä osa fillaristeita luulee että niillä on sekä autoilijoiden että jalankulkijoiden oikeudet mutta ei kummankaan velvollisuuksia.

Nii-i. Täytys fillareilla ajavienkin käsittää oikea tilannenopeus eikä polkia aina vaan täysiä.

Raaseri sanoi:

Pitää paikkansa. Hurjaa porukkaa kyllä nuo "oikeat" fillaristit kun laittavat kroppaa likoon autojen seassa. Itsellä ei rohkeus riitä alkaa fillarilla haastaan autoja...

Ja kun jengiytyvät niin lapsetkin on jo kohta vaarassa. :D

woke sanoi:
Nii-i. Täytys fillareilla ajavienkin käsittää oikea tilannenopeus eikä polkia aina vaan täysiä.

Höpö höpö. Kun pullukka perheeniskä saa polkastua kengät lukkoon niin silloin mennään, eye of the tiger soi ja maisema vaihtuu. Laiskat saa väistää.

jaulis sanoi:
Höpö höpö. Kun pullukka perheeniskä saa polkastua kengät lukkoon niin silloin mennään, eye of the tiger soi ja maisema vaihtuu. Laiskat saa väistää.

Niinpä. Ei sitä viitti alkaa himmaileen kun kerrankin saa mätisäkin vauhtiin :grin:

Back