Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
temetsu sanoi:Voi olla että aikaisemmin tähän kysymykseen on tullut jo vastauksia. Miksi moottoripyörän kanssa tulee niin kiire, että pitää lähteä pujottelemaan autoletkojen väliin. Mielestäni älyvapaata ja turhaa hommaa. Ja kyllä, olen pyöräilyn harrastaja ja itse odotan letkassa kiltisti vuoroani.
M58 sanoi:Mikkark: Splittaapa välissä tai pientareella, aina valppaana että joku blokkaa eteen. Pientareella etuna, että blokkaaja tulee vain toiselta puolelta huomioitavana, tai pahimmassa tapauksessa sekopää autoilija joka blokkaa avaamalla oven.
M58 sanoi:Noin muutoin, miksi prätkällä pitää splitata? No miksi ei saisi splitata? Ketä se haittaa paitsi autoilijaa jonka on köröteltävä jonossa. ... Onkohan näistä arvostelijoista kukaan ollut oikein kunnon ulkomaalaisessa staussa tai kaupunkiruuhkassa?
M58 sanoi:Ymmärrän, että joitain kotilokuskeja korpeaa tämä prätkien splittaaminen, mutta se ei mene kaaliin kun jotkut motoristit ovat arvostelemassa muiden splittaamista.
terowave sanoi:Seisoisitko prismassa sadan mummon kanssa jonossa jos vieressä olisi vapaa kassa? Vaikkei olisi yhtään kiire.
Eli automaattisesti oletat, että kaikki motoristit tekevät samalla tavalla? Eikö meitäkin ole moneen lähtöön? Mä näen tän splittaamisen ongelmallisena tässä maassa sen takia mitä juuri aikaisemmin mainitsin, kaikki eivät ole täysipäisiä. Joku kotilokuski vetää porot sieraimeen kun kolme pyörää menee hänen edelle ja alkaa kiusaamaan motoristeja, roikkuu perässä kiilailee jne. (oletetaan, että ollaan taajamassa ja pyörä ei pääse niin helposti "karkuun"). Edelleen minulla ei ole sitä vastaan sinänsä mitään, mutta tämä Suomalainen pahimmillaan änkyrän asenne vaan ei ole tuolla liikenteessä mitenkään hyvä asia. Ei mulla muuta jatkakaaM58 sanoi:Ymmärrän, että joitain kotilokuskeja korpeaa tämä prätkien splittaaminen, mutta se ei mene kaaliin kun jotkut motoristit ovat arvostelemassa muiden splittaamista.
temetsu sanoi:Voi olla että aikaisemmin tähän kysymykseen on tullut jo vastauksia. Miksi moottoripyörän kanssa tulee niin kiire, että pitää lähteä pujottelemaan autoletkojen väliin. Mielestäni älyvapaata ja turhaa hommaa. Ja kyllä, olen pyöräilyn harrastaja ja itse odotan letkassa kiltisti vuoroani.
On ja viimeksi eilen totesin oikein mukavaksi kun oli asiaa keskikylälle ja mopon sai parkkiin liki liikkeen oven eteen, missä se todellakaan ei häirinnyt ketään. Tiedoksi myös muillekin.mikkark sanoi:Eikös tuo Lahdessa järjestyssääntöjen mukaan jo olekin sallittua?
Z-man sanoi:Onko niin, että jos harrastaa jotain esim. moottoripyöräilyä niin pitää olla samaa mieltä kaikkien motoristien kanssa![]()

En tietenkään oleta ja meitä on moneen lähtöön, nykyisin tämä homma on ihan toista kuin 70-luvulla jolloin kaikki olivat mitä suurimmassa määrin kuin "yhtä perhettä". Ei näistä nyt muuta - valmistelen reissuun lähtöä ja splittaan...Reterete sanoi:Eli automaattisesti oletat, että kaikki motoristit tekevät samalla tavalla? Eikö meitäkin ole moneen lähtöön?

Reterete sanoi:Eli automaattisesti oletat, että kaikki motoristit tekevät samalla tavalla? Eikö meitäkin ole moneen lähtöön?

Reterete sanoi:Eikö meitäkin ole moneen lähtöön? Mä näen tän splittaamisen ongelmallisena tässä maassa sen takia mitä juuri aikaisemmin mainitsin, kaikki eivät ole täysipäisiä.
temetsu sanoi:Tämä kaupunki prätkäilijöiden splittaus on juuri sitä järjettömintä. Ajellaan kesäkuumalla rinkiä ja mihinkään ei kiirettä. Aina pitää päästä jonon ensimmäiseksi kiihdyttääkseen ensimmäisenä seuraaviin liikennevaloihin.
Se liikenteen sujuvuus on suhteellinen käsite. Kun omaa napaa katsoo, niin matka etenee, mutta vastaavasti muiden matka hidastuu.
Hieman sama ilmiö käy valtatiellä johon on kertynyt kilometrin jono joka ajaa 90kmh nopeutta. Yksi valopää lähtee ohittamaan tiukkaan paikkaan ja änkeää letkan väliin takaisin tehden samalla nopean jarrutuksen. Parinsadan metrin päässä taempana jono lähes pysähtyy toimenpiteen seurauksena.
Toki splittaajistakin löytyy pelimiehiä jotka osaavat arvioida tilanteessa myös muut tienkäyttäjät.
temetsu sanoi:Se liikenteen sujuvuus on suhteellinen käsite. Kun omaa napaa katsoo, niin matka etenee, mutta vastaavasti muiden matka hidastuu.
vetomies sanoi:Minutkin ohitettiin viime vuonna. Kyllä vitutti, mutta onneksi alan nyt päästä yli asiasta. Pitää vain toivoa, ettei tänä kesänä joutuisi kokemaan moista.
PoS sanoi:Miten se muiden matka hidastuu? Moottoripyörä on jo yli risteyksen, kun valoissa eka auto on saanut arvottua ykkösen päälle.

temetsu sanoi:Se liikenteen sujuvuus on suhteellinen käsite. Kun omaa napaa katsoo, niin matka etenee, mutta vastaavasti muiden matka hidastuu.
Nykis sanoi:Mikä muuten on STAU?![]()