Tässäpä se pointti onkin.
Puolestapuhujat ajavat ko.öljyillä.
Vastaansanojat eivät ole koskaan edes kokeilleet.
Ja tietysti tehdas antaa oikeat suositukset.
Sitä ei ole kukaan kiistänytkään.
Koko keskustelussa on ollut kyse siitä, että on olemassa öljyjä-halvempia sen takia, että ne on suunniteltu käytettäväksi suuremmissa koneissa, suurempina määrinä.
Ja jotka silti täyttävät samat vaatimukset, kuin ne moottoripyöräöljyt, joita sitten kalliimmalla hinnalla myydään, koska volyymit on pienempiä.
Minä en oikein tiedä, mikä tässä nostaa ihmisten karvat niin pystyyn?
Pelkääkö kalliimpia öljyjä käyttävä näyttävänsä tyhmältä, jos käyttää kallista öljyä?
Eikä uskalla luottaa omaan järkeensä, vaan luottaa sokeasti tarvikeliikkeen/merkkikorjaamon mieheen?
Hei, kukin tulee tavallaan autuaaksi.
Jokaisella on ihan täysi oikeus ostaa mitä haluaa.
Mut tää vastakkaisen leirin provosointi johtui siitä alunperin, että kun ihmiset huomas Delvacin hyväks ja siitä aletiin foorumeilla puhumaan, tuli ne vastustajat niskaan kuin tonni tiiliä.
Todistamaan, ettei se VOI toimia.
Siksipä niitä Delvac outside ihmisiä nyt kiusataan oikein urakalla...on härnätty jo vuosia.
Tosin minä lopetan puolestani tähän.
Eiköhän hupsuimmat ole jo huomanneet, ettei keskustelut pysyneet enää asialinjalla. Siellä kaivettiin jo omiakin meriittejä esiin, tosin jutut ei tukeneet uhoa.
Sanon tämän ilman sarvia ja hampaita.
Ja tuo pitemmällä aikavälillä...Alkaa olla niin pitkä aikaväli, ettei sitä enää kestä enää mikään pyörä, millään öljyllä.
Kuten sanottu, meistä puolestapuhujista on osa käyttänyt Delvaccia jo lähemmäs kymmenen vuotta.Ja osa meistä ajaa todella suuria määriä kesäisin.
Itseasiassa...voisin miltei sanoa, että poikkeuksetta me ajetaan matka-ajoa.
Mutta öljy on vain yksi tekijä moottorin kestävyydelle...siihen kun vaikuttaa niin se huoltaminen, käyttäminen, säilytys jne...
Siksi on mahdotonta osoittaa mitään öljyn puolesta tai vastaan. Tai pelkästään tietyn öljyn ansioksi tai puutteeksi.
Vain omia käyttökokemuksia voidaan tuoda peliin.
Itselläni on ollut todella huonojakin kokemuksia moottoripyöräöljyistä.
Esim.tuotemerkki Deloa, en suosittele kenellekään.Kaikkein kamalin, mitä olen koskaan kokeillut.
Ja silti-siinä oli pyörän kuva purkin kyljessä.Eli ei tee autuaaksi sekään?
Delolla ajoi 1000 km ja sen jälkeen se oli kuin vettä.
Pyörän toiminta meni aivan surkeaksi.
Mutta onhan se niinkin, että kun muutaman kerran on erehtynyt huonoihin öljyihin, tietää sen jälkeen miten suuren eron tekee hyväksi havaittu öljy ja se huono öljy.
Esim tuosta Shelliläisestä olen kuullut paljon hyvää, mutten koskaan kokeillut.Tais paras Shellguru ajella viime kesänä yli 20 000 km.
Luottaisin siihenkin, koska tiedän ihmisiä, joilla on siitäkin vuosien kokemus.
Sitä vaan ei ole tässä lähistöllä myynnissä.
Ja edelleenkin painotan, että puhun vain mineraaliöljyistä.
puolisynteettisiä joskus vanhemmassa pyörässä kokeillut, mut tuppasivat haihtumaan.
Että semmosta.
Että, jospa jätetään se toisten halveeraaminen ja kiukutteluasenne pois ja kysellään vaan nöyrästi toisten kokemuksia ja otetaan niistä oppia.
Sitä varten on foorumit.Keskustelua.
Tässä maailmassa ei kannata suhtautua niin, että itse tietää jo kaiken...se nimittäin estää oppimisen.
Ja hämmästyttäviä asioita tulee eteen...
Niinku.... DELVAC !!