• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljytestitoive Tekniikan maailmalle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tab
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä on tarrasarja myymättä:

<a href="http://cgi.ebay.ie/NEW-CARSON-TEAM-MOBIL-DELVAC-DECALS-69151_W0QQitemZ280213544236QQihZ018QQcategoryZ140991QQ

tcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262#ebayphotohosting" target="_blank">Mobil Delvac Decal Set</a>

Tuosta liimaamaan pyörään..
Harmi, ettei ole mopo vakki-tarraa, eli 1400 tai MX ja 15W-40...  
sad_orig.gif
Mulla ois tommonen avattareni mukainen tarra, jos toinenkin...  
smile_org.gif
(10*10cm)
juu ole hyvä vaan
tounge.gif
wink.gif

tarviitko isompana tota pohjaa, taitaa roskiksesta löytyä vielä .psd:nä

Toivottavasti, ne ottaa sellaisen pointin huomioon ;)
Kivaa sulle, kun arvo nousee?
Kuinka kauan arvelet että menee, ennenkuin kauppiaat kieltäytyy ottamaan myyntiin sellaisia pyöriä missä o käytetty Delvaccia?
näkeehän sen pyörästä, öljyproppu ja kaikki muut mutskut nylpätty bilteman harvalla jakarilla pyöreäksi, budjettipesut kerran kuussa ilman pesuainetta hiekkaisella sienellä naarmuttanut tankit ja mahdolliset kromit... renkaat saksasta SÄÄSTÖtilatut ylivuotiset kovettuneet ruikulit ja mitä vielä
biggrin.gif
Sininen delvak iloisesti pölähtää kun starttaa pyörän, se viimeistään paljastaa arvottomaksi vaihtariksi koko vehkeen  
wink.gif
Mietippä hiukan asennettas?
Siis, jos joku koettaa päästä hiukan halvemmalla tämän harrastuksen kans, niin se on sinusta halveksittavaa?
Niit on monia opiskelijoita esimerkiks...joilla ei ole varaa siihen kaikkein kalleimpaan, vaikka se epävarmasta ihmisestä saattaakin tuntua kaikkein turvallisimmalta...
Jos harrastuksen pariin tulee ihmisiä, jotka rimpuilee toimeentulon rajalla, niin se on sit pilkkkamisen aihe?
Minä mielelläni koetan kertoa muillekin ettei aina kalleinta tartte ostaa, vaan voi olla edullinenkin vaihtoehto.
Sillä tässäkin elämäntavas on vaihtoehtoja, joita ei kalleimmalla rahalla osteta?

... ja vielä sen lisäks, mitä Cute sano, ompi vielä parempaa...
buttrock.gif

Tätä sietää miettiä, ehkä jopa kokeilla, ei se mylly kerta ajolla laukea. Sit voi vaihtaa takas huonompaan (jos vielä haluaa), minä en halunnut.
Ja sitten voi tulla tänne palstalle (asiantuntijana) avautumaan.
033102beer_1_prv.gif

Toivottavasti, ne ottaa sellaisen pointin huomioon ;)
Kivaa sulle, kun arvo nousee?
Kuinka kauan arvelet että menee, ennenkuin kauppiaat kieltäytyy ottamaan myyntiin sellaisia pyöriä missä o käytetty Delvaccia?
näkeehän sen pyörästä, öljyproppu ja kaikki muut mutskut nylpätty bilteman harvalla jakarilla pyöreäksi, budjettipesut kerran kuussa ilman pesuainetta hiekkaisella sienellä naarmuttanut tankit ja mahdolliset kromit... renkaat saksasta SÄÄSTÖtilatut ylivuotiset kovettuneet ruikulit ja mitä vielä
biggrin.gif
Sininen delvak iloisesti pölähtää kun starttaa pyörän, se viimeistään paljastaa arvottomaksi vaihtariksi koko vehkeen  
wink.gif
Mietippä hiukan asennettas?
Siis, jos joku koettaa päästä hiukan halvemmalla tämän harrastuksen kans, niin se on sinusta halveksittavaa?
Niit on monia opiskelijoita esimerkiks...joilla ei ole varaa siihen kaikkein kalleimpaan, vaikka se epävarmasta ihmisestä saattaakin tuntua kaikkein turvallisimmalta...
Jos harrastuksen pariin tulee ihmisiä, jotka rimpuilee toimeentulon rajalla, niin se on sit pilkkkamisen aihe?
Minä mielelläni koetan kertoa muillekin ettei aina kalleinta tartte ostaa, vaan voi olla edullinenkin vaihtoehto.
Sillä tässäkin elämäntavas on vaihtoehtoja, joita ei kalleimmalla rahalla osteta?
heh, no ei kannata meille vähävaraisille mainostaa ihan mitä sattuu, saattaa pian tulla todella kalliiksi... Tarkan euron motoristi ei välttämättä halua säästää asiassa josta on kirjoitettu useita sivuja pelkkää MUTUA, vai mitä luulet? Lähes ainoa vertailu jossa seisoo vähän faktaa kertoo ylistämästäsi öljytyypistä jotain ihan muuta. Kohta tulee kokkareissa jehovien kirkonseutu lehtien lisäksi delvak uskovaiset mobilin lentolehtisten kanssa.

Lisäksi kun säästöistä puhutaan niin kertokaa nyt ihmeessä vaihtovälit ja litrahinnat niin voidaan verrata kuluja. Jos aloitan...:

öljyt: 2,1l yht. 37,50e
suodattimet: 23,30e
Kulut per vaihtoväli: 1,216e /100km
Jos vaihtaisin ökymotorexit Mobilin 15w50 full synt öljyihin niin kulut 0.991e /100km

Jos haluaisin säästää delvakilla ja saisin sitä 2e litra. Öljynvaihto 2000km välein (suodattimet keskimäärin 5tkm). kustannukset olisivat 0.676e /100km eli säästöä tulee 3,15e /1000km? Menikö oikein? Tänä vuonna hävisin 31,50e siitä hyvästä että ajoin hifiöljyillä.

vertailun vuoksi:
Polttoaineen kulutus 5l/100km tekee 7,15e/100km

Niinpä niin, itse todistit että halvemmaks tulee ja jollekin tuokin summa on rahaa.

Edelleenkin väität, että se on mutua, että Delvac toimii?

Meillä ne on käytössä, sulla ei?
Edellenkään en ole kuullut, et joku sanois että motti kilahti, tai kytkin turposi.
Miten sä sen selität et vuosia jo, eikä motti vaan oo moksiskaan?
Päinvastoin, tykkää kun saa uudet oljyt sisäänsä ja paskat ulos.
On se kumma?

Ja kumma on, että hyökkäät meitä käyttäjiä vastaan sen mutun turvin joka sulla on?
Kuinka se on sulta pois, jos meidän koneissa pyörii vacit ja me ollaan tyytyväisiä.
Edelleenkin sanoisin et katsoppas asennattas.

Minä en ole sinun koneeseesi tyrkyttämässä yhtään mitään, mut sulle on liikaa, että minun koneessani pyörii vacit ?
Kannattasko pyrkiä kansanedustajaks että vois sanella jollekin mitä se saa tehdä, tai säätää lain, että Delvaccia saa käyttää vain traktoreissa?

Mulla menee näin
Öljyt 4 l-20 e
Suodatin 4,50e
Vaihtovali, sen 2000 km
Suodatin harvemmin...

Maksat muuten helvetisti liikaa suodattimistas....

heh, no ei kannata meille vähävaraisille mainostaa ihan mitä sattuu, saattaa pian tulla todella kalliiksi... Tarkan euron motoristi ei välttämättä halua säästää asiassa josta on kirjoitettu useita sivuja pelkkää MUTUA, vai mitä luulet?
Kattavan öljytestin järjestäminen, jossa ajettaisiin samanlaisilla kalustoilla esim. 30 000 kilometriä eri öljyin, vaatisi järjettömät resurssit. Ei taida olla tämän mp-lehdillä sellaisia ja harvalla ulkomaankaan lehdellä. Moni on kuitenkin ajellut Delvacilla ilman ongelmia, jopa kymmeniä tuhansia kilometrejä. Olkoon sitten mutua. Silti se on noin. Itse en aja Delvacilla, mutta jos sen joku omassa käytössään todennut toimivaksi, niin siitäpä sitten vain. Paha on vastaankaan vängätä olisiko joku toinen öljy sitten ollut parempaa. Mutua olisi sekin, eikö vain?

Ei jaksa enää mutuilla, laitan tähän omat (ja kaverin) subjektiiviset havainnot:

Ensinnäkin, tykkään vanhasta Trumpastani liikaa laittaakseni siihen paskoja tai hajoittavia juttuja, vaikka saisin ilmaiseksi.

Toiseksi, olen käyttänyt erilaisia suositeltuja semisynteettisiä 10W-40 (itse en suosittele täyssynteettistä öljyä pyörään, mu-tu), ja olen käyttänyt Delvac MX 15W-40 öljyä.

OMAT (-JA KAVERIN) HAVAINNOT:
Sprintissä, naurettavan kova kolahdus vaihdettaessa ykköselle (liikkeellelähdettäessä) on vaihtunut pikkunapsahdukseksi.
Samoin esim. risteystä lähestyessä vaihteita pienemmälle sohlatessa kytkin pohjassa, ei enää tarvi välillä nostaa kytkintä (aavistuksen), vaan voi vaihtaa 6 alaspäin jopa 1 saakka.
Kytkin ei kummallakaan ole luistanut, ennen eikä jälkeen Delvacin.
Vaihteet vaihtuvat huomattavasti kevyemmällä voimalla, välivapaita minulla ei koskaan ole ollutkaan.
Ensimmäisen lyhyen (n. 1000 km) ölpänvaihdon yhteydessä koneesta tuli huomattavan paljon nokea ulos (=erittäin mustaa Vaccia).
Pikku yksityiskohtana kerrottakoon kaverin (Bandit 1200, vm:2002) viime kesän euroopan reissusta, joutui seisomaan ruuhkissa niin, että ilmajäähdytteisen koneen lämpömittari ei enää riittänyt. Oli kuulemma vaihteet todella jäykät, ajelee muuten vieläkin samoilla Vaceilla, hyvin pelaa, mitenkähän muut ölpät olis toiminu, harmi ettei voinu testata.
Vaihtovälinä pidin semisynteettisillä 9000-10 000 km, nyt aion pitää 6000-7000 km.

Hinnasta sen verran, että 4l semiä oli n.40-50e, ja 20l Delvac MX:ää on tingattuna ÖljyHetkestä 60e. Eli Vacci on n. Kolmekertaa halvempaa.

Tässä omat havaintoni, jään mielenkiinnolla odottamaan muiden havaintoja, niitä varmaan on lähes 10 vuoden ajalta.
Mu-tu jutut ei enää minua kiinosta, eikä virtuaali öljynvaihtajat, vaan ne jotka ovat kätensä rasvanneet, ja 15W-40 Delvaccia kokeilleet.

Ja tässä suora lainaus heinäkuulta nimim: B12, koska hän tietää tekniikasta enemmän kuin minä, mutta puhuu kansankielellä:

"Hydrodynaaminen laakeri toimii ihan samalla periaatteella oli se sitten pillarissa tai kyykkypyörässä. Ne mitoitetaan toimimaan ihan tavallisella kaupasta ostettavalla moottoriöljyllä. Mikään kierrosnopeus ei ole oleellinen seikka. Laakerin liukunopeus ja kuormitus on. Turbokin pyörii 200000rpm ihan moottoriöljyllä. Turbiiniöljyt ovat sitten erikseen. Moottoripyörän moottori ei vaadi öljyltä mitään ihmeominaisuuksia, vaikka moni niin haluaa kuvitella, koska se kulkee niin kovaa. Ferrariinkin mainostetaan ihan tavallista huoltsikan Shellin Helix Ultraa, vaikka se menee vielä kovempaa.

JASO MA tarkoittaa märkäkytkimen kitkavaatimusta ja vaahtoamattomuutta vaihteistokäytössä. Samaa tarkoittaa mm. raskaan kaluston Caterpillar TO-2 ja Allison C4, jotka Delvac MX täyttää. Moottoripyörän vaihteisto lasketaan kevyesti kuormitettuihin vaihteistoihin. Momentit ja pintapaineet ovat hyvin pieniä.

Delvac MX on YLEISÖLJY, joka käy sekä bensiini-, että dieselmoottoreihin. Pelkästään dieseleille tarkoitettuja erikoisöljyjäkin on olemassa, eikä niitä tule laittaa moottoripyörään. Dieselelautojakin ajetaan ihan ralliformulalla ym normaaleilla öljyillä jotka myös, yllätys yllätys, ovat tarkoitettu sekä bensa, että dieselmoottoreille, kuten lähes kaikki moottoriöljyt mitä tarvikeliikkeen hyllyssä on.

Delvac vaan nyt sattuu olemaan laadukas öljy joka toimii todistetusti erittäin hyvin moottoripyörissä. Kivaa on monen mielestä vielä se, että sitä saa kohtuullisella litrahinnalla kun ostaa 20L tonkan kerralla. "

Niinpä niin, itse todistit että halvemmaks tulee ja jollekin tuokin summa on rahaa.

Edellenkään en ole kuullut, et joku sanois että motti kilahti, tai kytkin turposi.
On se kumma?

Ja kumma on, että hyökkäät meitä käyttäjiä vastaan sen mutun turvin joka sulla on?
Kuinka se on sulta pois, jos meidän koneissa pyörii vacit ja me ollaan tyytyväisiä.
Heh, joo 30e /10tkm  olis pieni hinta siitä että tietää jotta voitelu toimii kun flekti huutaa kesähelteellä niin että munat tirisee.. mutta tuossa se todellinen säästö tuli sinunkin esimerkissä esille, 5e litrahinnalla tulisi meikällä esim. delvakit kalliimaksi eli edes RAHA ei ole peruste.... + tietty öljynvaihtotyö ja jäteöljyn määrä jne.  Eihän se moottori voi kilahtaa 2tkm vaihtovälein ja tämä onkin tärkeä pointti joka pitää tiedostaa: mineraaliöljyt ei kestä pitkiä vaihtovälejä.

Kattavan öljytestin järjestäminen, jossa ajettaisiin samanlaisilla kalustoilla esim. 30 000 kilometriä eri öljyin, vaatisi järjettömät resurssit. Ei taida olla tämän mp-lehdillä sellaisia ja harvalla ulkomaankaan lehdellä.
Taitaa yleisin, ja järkevin, tapa testata öljyjä olla labratestit.

Pallo-, visko-, kuumankesto-, kitkatestit yms ovat olleet käytössä jo vuosikymmeniä, ja niiden tuloksia vertaamalla ölppiä rankkaillaan aika-ajoin.

On se kumma?

Heh, joo 30e /10tkm  olis pieni hinta siitä että tietää jotta voitelu toimii kun flekti huutaa kesähelteellä niin että munat tirisee.. mutta tuossa se todellinen säästö tuli sinunkin esimerkissä esille, 5e litrahinnalla tulisi meikällä esim. delvakit kalliimaksi eli edes RAHA ei ole peruste.... + tietty öljynvaihtotyö ja jäteöljyn määrä jne.  Eihän se moottori voi kilahtaa 2tkm vaihtovälein ja tämä onkin tärkeä pointti joka pitää tiedostaa: mineraaliöljyt ei kestä pitkiä vaihtovälejä.
Et edelleenkään tajua pointtia?
Sanoin vain,että älä vähättele niitä, joille raha on tärkeä.
Ei se säästö ole siinä pääasia, vaan että pyörä toimii parhaiten...
Mut mitä näitä vääntämään, jollei tajua, ei tajua...
Kukaan ei ole väittänytkään että mineraaliöljyillä pitää ajaa pitkään.
Vaan että kun öljyt vaihtaa usein,niin saa paskat ulos koneesta...
Kuka sulle sano että kone kilahtaa 2000 välein?
huoh...

Ai juu ja se jäteöljyn määrä ei ole ongelma.Öljyn ostaessas maksat jäteöljymaksun ja niinpä saat viedä pänikän lähimmälle huoltoasemalle.

sanoi:
Et edelleenkään tajua pointtia?
Sanoin vain,että älä vähättele niitä, joille raha on tärkeä.
Ei se säästö ole siinä pääasia, vaan että pyörä toimii parhaiten...
- En ole vähätellyt kun olen itse köyhä. Delvak on halpaa, säästö ei ole pääasia... käytä delvak koska se on halvempaa...  jepjep
biggrin.gif

sanoi:
Mut mitä näitä vääntämään, jollei tajua, ei tajua...
Kukaan ei ole väittänytkään että mineraaliöljyillä pitää ajaa pitkään.
Vaan että kun öljyt vaihtaa usein,niin saa paskat ulos koneesta...
Kuka sulle sano että kone kilahtaa 2000 välein?
huoh...

-Ei vielä kukaan, kirjottelin asiaa vaihtoväleistä.. ihan rauhassa vaan, hengitä välillä  
cool.gif

sanoi:
Ai juu ja se jäteöljyn määrä ei ole ongelma.Öljyn ostaessas maksat jäteöljymaksun ja niinpä saat viedä pänikän lähimmälle huoltoasemalle.

- No viherpiipertäjiä en rakasta mutta turhaa paskaa se tuokin on. No, tämä kannattaa lopettaa ja jatketaan vaikka sitten kun on uutta tietoa asiasta. Esim. mainittuja öljyanalyysejä tjs. kiinnostavaa FAKTAA, fiiliksistä puhuminen koneiden yhteydessä ei oikeen onnistu meikältä. Tai joo... jospa ne vaihteet menis paremmin päälle kun oikeen kauniisti sille juttelee  
idea3.gif

Vähän olen samaa mieltä...
jutellaan sit kun mulla on ensimäinen 100 000 täynnä..
Ny ei oo ajettu Delvaceil kuin 40 000....

Viherpiipertäjii?
Etkö ole tietoinen että maksat öljyistäs jäteöljymaksun joka oikeuttaa viemää jätteet huoltoasemille?
Ai niin, jotku meistä ei itse vaihdakaan öljyjä ;)

Viherpiipertäjii?
Etkö ole tietoinen että maksat öljyistäs jäteöljymaksun joka oikeuttaa viemää jätteet huoltoasemille?
Joo, näinhän se menee, kaikilla ei ole varaa huollattaa pyörää niinkuin sulla... no tää nyt on vähän kun väittelis kissan kanssa tuulimyllyn toiminnasta. Toinen pyörittää vaan sitä omaa lankakerää eikä näe / kuule mitään muuta
biggrin.gif
Et juok** eikun ajele mutkia vaan jatkossakin, meikä lopettaa spekuloinnin tästä uskonnosta tähän
biggrin.gif

Eihän se moottori voi kilahtaa 2tkm vaihtovälein ja tämä onkin tärkeä pointti joka pitää tiedostaa: mineraaliöljyt ei kestä pitkiä vaihtovälejä.
Lopetapa se täysin mutuilu paskanjauhaminen, öljyn kestävyydelle ei ole olennaista mistä se on tehty vaan tärkeää on että se toimii optimilämpötilassaan. Eli öljy huononee lähinnä ääriolosuhteissa, samalla viskositeettiluokituksella synteettinen kestää suurempia lämpötiloja kuin mineraali mutta kapealla lämpötila-alueella kuten vaikkapa juuri mp:ssä ei ole mikään ongelma valita mineraalia pykälää jäykemmästä viskositeettiluokasta jolloin öljy ei joudu missään tilanteessa ääriolosuhteisiin eikä menetä ominaisuuksiaan.

Eli tässäkin ketjussa oli linkki tuonne lehden öljytestiin jossa havaittiin että 5W-30 synteettinen joutuu mp:ssä sen verran äärirajoilleen että huononee huomattavasti nopeammin kuin halpa 10W-40 mineraali, jäykemmistä mineraaleista puhumattakaan. Eli se öljyn synteettisyys ei ole yhtään mikään tae siitä että öljy toimisi yhtään sen pidempään kuin mineraaliöljykään, eikä toistepäin voi yleistää että mineraaliöljy ei kestäisi pitkiä vaihtovälejä.

Viherpiipertäjii?
Joo, näinhän se menee, kaikilla ei ole varaa huollattaa pyörää niinkuin sulla...  no tää nyt on vähän kun väittelis kissan kanssa tuulimyllyn toiminnasta. Toinen pyörittää vaan sitä omaa lankakerää eikä näe / kuule mitään muuta  
biggrin.gif
Et juok** eikun ajele mutkia vaan jatkossakin, meikä lopettaa spekuloinnin tästä uskonnosta tähän
biggrin.gif
Lukisit hiukan tarkemmin.
Minun pyöräni huoltomies katselee minua peilistä.
Kyllä minä mielelläni kuuntelisin, jos sulla olis jotain sanottavaa..kokemuksista.
Mut kun et ole koskaan EDES kokeillut Delvaccia, niin en oikein ota todesta noita sinun todisteluitas siitä, että se ei voi pelata..ja koneet hajoo.

Ei tullut sulle koskaan mieleen, että Delvacin käyttäjät itseasiassa huoltaa pyöräänsä paremmin kuin hifistelijät?
Jos öljynvaihto tapahtuu useammin, tulee koneesta paskatkin/vedet ulos useammin ja näin ollen on moottorinkin helpompi toimia.
Kysyin sulta suoraa vastausta; miksi pyöräni motti ei ole vielä hajonnut vaikka ajelen ihan paskoilla öljyillä.Eikä moottorikorjaamoiden ovia vieläkään rynkyttele ihmiset, jotka on ajettu tähän Delvac ansaan?
Ei tullut vastausta ei?

Jäteöljynkin käsittelylle olit vihainen.Mieluummin kuitenkin vien sen öljyn huoltoasemalle kuin kippaan kaatopaikalle ;)

Ei ollut oikein faktaa heittää sulla kehiin.
Ja Naukkis,Wesba,B12 on ampunut alas kaikki sinun teoriat öljyistä.
En minäkään oikein tiedä, miks vaivaudun väittelemään kaverin kans, jolla ei ole esittää kuin mutua.Mutta kivaahan tää hiillostaminen on ollut ;)
Kait liikaa aikaa...

Eihän se moottori voi kilahtaa 2tkm vaihtovälein ja tämä onkin tärkeä pointti joka pitää tiedostaa: mineraaliöljyt ei kestä pitkiä vaihtovälejä.
Lopetapa se täysin mutuilu paskanjauhaminen, öljyn kestävyydelle ei ole olennaista mistä se on tehty vaan tärkeää on että se toimii optimilämpötilassaan. Eli öljy huononee lähinnä ääriolosuhteissa, samalla viskositeettiluokituksella synteettinen kestää suurempia lämpötiloja kuin mineraali mutta kapealla lämpötila-alueella kuten vaikkapa juuri mp:ssä ei ole mikään ongelma valita mineraalia pykälää jäykemmästä viskositeettiluokasta jolloin öljy ei joudu missään tilanteessa ääriolosuhteisiin eikä menetä ominaisuuksiaan.

Eli tässäkin ketjussa oli linkki tuonne lehden öljytestiin jossa havaittiin että 5W-30 synteettinen joutuu mp:ssä sen verran äärirajoilleen että huononee huomattavasti nopeammin kuin halpa 10W-40 mineraali, jäykemmistä mineraaleista puhumattakaan. Eli se öljyn synteettisyys ei ole yhtään mikään tae siitä että öljy toimisi yhtään sen pidempään kuin mineraaliöljykään, eikä toistepäin voi yleistää että mineraaliöljy ei kestäisi pitkiä vaihtovälejä.
aploodien saattelemana kerran vielä. Ensinnäkin olen täsmälleen samaa mieltä siitä että standadiolosuhteissa toimii mikä tahansa öljy, vaikka se motonetin halvin kunhan viskositeetit on oikein. Matalaviritteisiin moottoreihin vaikka oliiviöljyä, ei varmasti kilahda kahvireisulla
biggrin.gif
 Kaferacer käytössä siis ihan sama ja jos reisut on alle parin tonnin ajoja että vaihtoväli pysyy lyhyenä niin ei ne öljy ratkaisevasti vanhene.. Tuossa testissä mihin itse viittasit mainittiin ettei ohuet synt. öljyt ole maantiekäyttöön mutta esim. testaajien havainto on että vaihteisto toimi niillä paremmin kuin mineraaliöljyllä.

Toisekseen, monesti olen viitannut synteettisen käytön puolesta juuri ääriolosuhteisiin tyyliin flekti huutaa ja munat tirisee, termi voi tietenkin olla vieras jos ajot on kevyttä maantiesurauttelua (tai ne munat / mielikuvitus puuttuu) ja hyvä niin, meitä on moneen ajoon ja pyörätyyppejä on paljon. Tuskin kukaan rypee HD:lla suossa missä moottori ja voimansiirto on ääriolosuhteissa, aika harva taas ajaa endurolla kevyttä pintakaasua koko kesän..... Jenkkifoorumit kehuu SYNT. delvakkia ja ajelevat sillä enskoilla siinä missä hifiöljyilläkin. Ko. öljyä voisin uskaltaa itsekkin käyttää mutta hinta on jo niin lähellä esim. mobilin 4t racing öljyä ettei ole mieltä... Lisäksi viittaamassasi testissä todettiin että ns. mopoöljyt sisältää korroosion ja kulumisen estoaineita, ne puuttuu tai niitä on käytetty paljon vähemmän autokäyttöön tarkoitetuista öljyistä.

Kolmanneksi, täydellistä paskaa on ko. öljyn hehkuttaminen sopivuudensa puolesta lähes kaikkiin mp:n moottoreihin, se sopinee parhaiten matalaviritteisiin vanhempiin koneisiin, esim. juuri customeissa käytettäviin moottoreihin jne. Säästöä ei juuri tule osasynteettisiin verrattuna mutta kuten mainitsit, kevyessä käytössä synteettisten ominaisuudet ei ole tarpeen.

sanoi:
Lukisit hiukan tarkemmin.
Minun pyöräni huoltomies katselee minua peilistä.
Kyllä minä mielelläni kuuntelisin, jos sulla olis jotain sanottavaa..kokemuksista.
Mut kun et ole koskaan EDES kokeillut Delvaccia, niin en oikein ota todesta noita sinun todisteluitas siitä, että se ei voi pelata..ja koneet hajoo.

Joo en todellakaan uskalla kokeilla, senverta sentään on vielä järkiä päässä, ite kun joudun maksamaan seuraukset. Toivottavasti sulla on yksinkertanen pyörä huoltaa
wink.gif

Back