TiJuKo sanoi:Mä arvoin todella pitkään, että otanko -17 mallin 09:n vai -16 mallin 10:n. Päädyin sitten kymppiin, kun sattui kohdalle pienillä kilsoilla oleva esittelypyörä. Eniten arvellutti 3-syl moottori, vaikka kai ne ihan hyviä on. Pidän vain nelikon tasaisemmasta käynnistä. Makuasioita sanoi Musti...
Et sattunut ostamaan sitä Vantaan Yamaha Centerin -16 mallin käytettyä niillä neon vanteilla? Itse ainakin
kyselin siihen tarjousta messujen aikaan. Siinä oli ihan järkihinta mutta hyvitys tuosta minun MT-09:sta jäi aivan naurettavan pieneksi joten päätin pysyä vielä ysissä.
Kävin itse ajamassa MT-10:llä viime syksynä, josta päälimmäisenä jäi mieleen alaväännön puute verrattuna MT-09:iin. Sitten kun mentiin satasen pohjoispuolelle ja kierrokset nousee niin veto oli galaktista. Vakiopenkki siinä aika omituisen tuntuinen, jopa kova MT-09:iin verrattuna ja sellainen outo kumpu siinä penkin välissä minkä hyödyn lähinnä huomasin siinä vaiheessa kun kaasun väänti pohjaan
Meinasi nimittäin perse lähteä toiseen suuntaan! Tietysti tuossa ajoasentokin täysin erilainen. Alusta ainakin oli paljon, paljon parempi. Ja ne äänet aivan mahtavat. Nelisylkky tunnetusti ja todistetusti pehmeä ajella, kolmisylinterisessä taas hyvä kombinaatio nelisylkyn pehmeyttä ja kaksisylkyn vääntöä! 
Itse arvostan tuossa ysissä juuri tuon CP3 moottorin luonnetta, rajua vääntöä heti alakierroksilta läpi kierrosalueen. Se yhdistettynä lyhyisiin välityksiin, kevyeen painoon ja ajoasentoon on kyllä aika makeaa. Mainio kaupunkiräppäily pyörä sekä tiukoille mutkateille. Onhan tuohon omaankin pyörään tullut laitettu jo noin 2000€:n edestä härpäkettä. Kelien alkaessa vien pyörän putkiston vaihtoon ja säätöön, jonka jälkeen tuon paino märkänä jotain 180 kg:n luokkaa ja tehoja vähän lisää.