• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristeille kovemmat sanktiot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skeletor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Usein saan suu jakoavaimella lukea sinun juttujasi...
O_o ??
Ei mitään v***uilua, usein saa vaan naureskella sun jutuille. Ts. olet mielestäni huumormiähii.
Njaah.. No sitten. Kyllä sunkin tarinoille saa repeillä  
biggrin.gif
O_o ??

Kaikki mun jutuissa oleva huumori ja komiikka on tahatonta.  
tounge.gif

Ja sit kun mattimeikäläinen ajaa 25 kmh ylinopeuden, niin se on aivan helvetillinen synti.

Tuosta ensimmäisestä tapauksesta tiedän, että bussikuski sai 10 päiväsakkoa á 6 € / kpl ja meikäläinen sain 17 päiväsakkoa.
Olet siis ajanut 300 km/h Mannerheimintiellä?
mad.gif

Toinen mikä vituttaa on se, ettei tehdä mitään eroa sillä missä, milloin ja kuinka paljon "ylinopeutta" ajetaan..
Mä ajoin oman ylinopeuteni 60 kmh alueella, poliisin mukaan hiljaisella tiellä Vantaan Kuninkaanmäessä, sellaisessa kohtaa, jossa ei ole asumuksia ja risteävää liikennettä. Siis juuri sellaisessa paikassa, jossa herra Vetomieskin voisi ajaa syntisen lujaa...
wink.gif

Nopeuteni oli siis jotain muuta, kuin 300 kmh Manskulla.

Kun taas mut kiilannut bussi ajoi ruuhka-aikaan Itämeren katua ja kääntyi Länsiväylälle ja siinä yhteydessä viis-veisasi muusta liikenteestä...
033102ass_1_prv.gif

-M

Voi helvetti mihin tää mailma on menossa. Koventakoot vaa rangaistuksia mutta sitte kyllä lisääntyy karkuun ajot koska jos tulee monen vuoden ajokielto pikku ylinopeudesta nii kuka helvetti siihen muka viittii pysähtyä..? Vedetää sit koko rahan edestä 250Km\h taajamassa poliisit perässä. Uskomatonta paskaa.
Niinpä niin. Samaa mieltä. Jos rangaistukset ovat niin mielettömiä, kuin ne nyt jo ovat, ei ole mikään ihme, että joku joskus poliisin säikäyttämänä porhaltelee karkuteille. Eikä siinä tarvitse aina olla edes "vetomies", onpa eräs lähisukulainenkin tätä kerran joutunut harkitsemaan. Yli viiskymppinen tapaus, eikä vetele kahva maassa yleensä.

Mutta onhan se oikeasti täysin oikeudenmukaista, että tyhjällä tiellä - no joo, sinä ja posliini - ajat ylinopeutta, ja ehkä nostat vielä keulaa, niin saat äkkiä kovemman rangaistuksen, kuin joku nelikymppinen "outo" setä, joka ihan "hyvää hyvyyttään" jakaa "pakkorakkautta" alaikäisille tytöille ja pojille.

Mutta onhan se oikeasti täysin oikeudenmukaista, että tyhjällä tiellä - no joo, sinä ja posliini - ajat ylinopeutta, ja ehkä nostat vielä keulaa, niin saat äkkiä kovemman rangaistuksen, kuin joku nelikymppinen "outo" setä, joka ihan "hyvää hyvyyttään" jakaa "pakkorakkautta" alaikäisille tytöille ja pojille.
Tuskinpa. Sakot voi olla kaaharilla kovemmat, mutta eiköhän noilla "sedillä" aina kova häkki heilahda. Ja siellä häkissä "isot" pojat antaa vähän koulutusta koko rahalla.

Tuskinpa. Sakot voi olla kaaharilla kovemmat, mutta eiköhän noilla "sedillä" aina kova häkki heilahda. Ja siellä häkissä "isot" pojat antaa vähän koulutusta koko rahalla.
Jos pidetään esimerkit tiukasti liikenne"rikoksissa", niin esimerkiksi sopisi vaikka moottoritie 100 km/h rajoituksella:

-Ajelet moottoritietä vastakarvaan 100 km/h, tulee pienempi sakko kuin siitä jos ajat myötäkarvaan 150 km/h. Todennäköisesti jopa kortti säilyy, päinvastoin kuin tuolla kaaharilla.

Jokainen saa mun puolesta vaarantaa oman henkensä mutta tehköön sen suljetulla alueella jolloin siitä ei koidu vaaraa viattomille. Vetäähän ihmiset itseään narunpäähänkin roikkumaan mutta ei ne uhkaa muiden henkeä siinä samalla.
Ja aikaisemmasta viestistäsi päätellen, olet siis sitä mieltä, että kun nahkaliivimiehet ampuvat taajama-alueella toisiaan singoilla, se on niin suljettu alue, ettei tuota vaaraa sivullisille? Tai kun samat kaverit suolaavat toisiaan haulikolla keskustan pizzeriassa, ei siitäkään ole vaaraa ulkopuolisille...

Mielenkiintoinen logiikka. Oletko muuten koskaan ajellut hiljaiseen aikaan vaikka siellä Paimion korven maanteillä? Niitä ulkopuolisia on paikoitellen pirun vähän. Esim. valtatie 1:llä, jota itse ajelen aika tiuhaan tahtiin olen onnistunut tulemaan Kaarinasta Espooseen näkemättä muita liikkujia. Kyllä minua ainakin jossain määrin siinä vaiheessa v..tuttaa ajaa kahdeksaakymppiä. Tosin minähän en mikään täydellinen kansalainen olekaan, enkä taivaaseen edes kuvittele pääseväni.

Miksei täällä voisi olla samantyyppisiä ratkaisuja kuin Saksassa, että öiseen (tai muuten hiljaiseen aikaan) olisi eri nopeudet kuin päivällä (ruuhka-aikaan)?

Voi helvetti mihin tää mailma on menossa. Koventakoot vaa rangaistuksia mutta sitte kyllä lisääntyy karkuun ajot koska jos tulee monen vuoden ajokielto pikku ylinopeudesta nii kuka helvetti siihen muka viittii pysähtyä..? Vedetää sit koko rahan edestä 250Km\h taajamassa poliisit perässä. Uskomatonta paskaa.
Tuo on totta. Todella vaikeeta koittaa saada rangaistukset kohdilleen, jotta ne olisi tarpeeksi tehokkaita, mutta ei taas menisi yli jolloin niistä pakoileminen lisääntyy ja lisää mahdollisia vahinkoja. Ja sitten, kun vielä olisivat hyvin balanssissa muiden rikkeiden/rikosten rangaistuksien kanssa. Ja sitten kun vielä olisi kansalaistenkin mielestä kohdillaan  
wink.gif

Itse olen kuolemantuomion kannattaja tietyissä rikoksissa. Mutta sekään ei saisi liian helpolla tulla. Jos vaikka jokainen tappo/murha toisi automaattisesti kuolemantuomion, niin sillä ei olisi enää mitään väliä, kun on yhden tappanut etteikö samalla tapa kymmenen lisää.

Niinkö?

sanoi:
Itä-Suomen hovioikeus on tuominnut 54-vuotiaan mikkeliläismiehen seksuaalirikoksista vuodeksi ja kolmeksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen. Hovioikeus korotti miehelle alioikeudessa määrättyä vankeusrangaistusta sekä määräsi miehen lisäksi 90 tunniksi yhdyskuntapalveluun.

Tuomio tuli lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vuosina 2002-2004 sekä kahdesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä vuosina 2003-2004.

case 1

sanoi:
Hän mainitsee esimerkkinä kahdeksanvuotiaan tytön raiskaustapauksen, jonka tuomiota hän pitää saamiensa tietojen valossa kovasti alakanttiin menevänä.

Kolmasti 8-vuotiaan tytön raiskannut 17-vuotias poika sai vuoden ja kymmenen kuukauden ehdollisen tuomion.

case 2

Yksinkertaisesti rangastuksia kovennetaan jos nykyiset eivät vaikuta niin, että sääntöjä noudatetaan. Rangaistus = Riskin otto/rangaistuksen aiheuttamalla peloitteella. Itse me aiheutetaan rangaistusten koveneminen sillä ettei noudateta sääntöjä.

Niinkö?

sanoi:
Itä-Suomen hovioikeus on tuominnut 54-vuotiaan mikkeliläismiehen seksuaalirikoksista vuodeksi ja kolmeksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen. Hovioikeus korotti miehelle alioikeudessa määrättyä vankeusrangaistusta sekä määräsi miehen lisäksi 90 tunniksi yhdyskuntapalveluun.

Tuomio tuli lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vuosina 2002-2004 sekä kahdesta seksuaalisesta hyväksikäytöstä vuosina 2003-2004.

case 1

sanoi:
Hän mainitsee esimerkkinä kahdeksanvuotiaan tytön raiskaustapauksen, jonka tuomiota hän pitää saamiensa tietojen valossa kovasti alakanttiin menevänä.

Kolmasti 8-vuotiaan tytön raiskannut 17-vuotias poika sai vuoden ja kymmenen kuukauden ehdollisen tuomion.

case 2
Aika lieviä tuomiota tosiaan pervoille. Mutta ehdollinenkin tuomio on linnatuomio. Keulimisesta ei saa linnaa, ei ainakaan 2 vuotta sitten.
Niin tää maailma muuttuu. Onneksi HD:lla ajaesssa ei tarvitse pelätä kuin desipelimittaria tai no joku kanuunankuulapäähän sen voi kaapata ja autonkin siinä sivussa + repii mun sweepin nahkaliivin.

Yksinkertaisesti rangastuksia kovennetaan jos nykyiset eivät vaikuta  niin, että sääntöjä noudatetaan. Rangaistus = Riskin otto/rangaistuksen aiheuttamalla peloitteella. Itse me aiheutetaan rangaistusten koveneminen sillä ettei noudateta sääntöjä.
Sitten heräsit ja kävit pissalla. Rapakon takana on "onnistuneesti" toteutettu mainitsemaasi rangaistusten koventamista ja voi sitä lakia kunnioittavien ihmisten määrää siinäkin maassa.

Yksinkertaisesti rangastuksia kovennetaan jos nykyiset eivät vaikuta  niin, että sääntöjä noudatetaan. Rangaistus = Riskin otto/rangaistuksen aiheuttamalla peloitteella. Itse me aiheutetaan rangaistusten koveneminen sillä ettei noudateta sääntöjä.
Samalla tavalla kuin lasten hakkaaminen saa heidät tottelemaan. Tosin sekin toimii vain silloin kun olet itse vieressä kyyläämässä ja edelleenkin riskinä on, että tulee puukko keuhkoon jos käyt nukkumaan tai käännät selkäsi.

Käännetäänpä katse Ameriikan Yhdysvaltoihin.

Siellä on todella kovat tuomiot rikoksista. Jossain osavaltiossa saa kolmannesta rikostuomiosta ehdottoman elinkautisen erittäin ikävissä vankiloissa. Onko sieltä saatu rikokset häviämään?

Ei ole. Yhdysvalloissa on maailman suurin vankipopulaatio - myös väkilukuun suhteutettuna.

Rangaistuksien koventaminen ei ole ikinä toiminut missään. Ämeriikkalainen baseball-laki "third strike - you're out" on saanut aikaan sekä vankiloiden ylikansoittumista, että rikollisten epätoivoisten ratkaisujen aiheuttamia murhenäytelmiä. Kun on kaksi tuomiota alla, kannattaa ennemmin aloittaa tulitaistelu poliisin kanssa, kuin jäädä kiinni jäätelötötterön näpistyksestä.

Onko järkee vai ei?

E. Taas tuli hidasteltua...

Aika lieviä tuomiota tosiaan pervoille. Mutta ehdollinenkin tuomio on linnatuomio.
Älä nyt viitsi. Väitätkö, että nuo tuomiot menee jossain suhteessa toisiinsa?

Keulan nosto ja vähän ylinopeutta. Saat 50 päiväsakkoa ja ajo-kieltoa 6 kuukautta mikä "ei ole rangaistus", vaan "turvaamistoimenpide".

Hyväksikäytät lapsia suunnitelmallisesti useiden vuosien ajan ja kiinni jäätyäsi silitetään päätä jatkat harrastuksia ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Kummasta on enemmän haittaa sivullisille? Keulimisesta tyhjällä tiellä. Tässä ei aiheudu vaaraa kuin itselle.
Vai pienen lapsen raiskaaminen, josta aiheutuvat traumat voivat pilata loppuelämän itse kohteelta sekä lähipiiriltä.

Aika lieviä tuomiota tosiaan pervoille. Mutta ehdollinenkin tuomio on linnatuomio.

Keulan nosto ja vähän ylinopeutta. Saat 50 päiväsakkoa ja ajo-kieltoa 6 kuukautta mikä "ei ole rangaistus", vaan "turvaamistoimenpide".

Hyväksikäytät lapsia suunnitelmallisesti useiden vuosien ajan ja kiinni jäätyäsi silitetään päätä jatkat harrastuksia ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Kummasta on enemmän haittaa sivullisille? Keulimisesta tyhjällä tiellä. Tässä ei aiheudu vaaraa kuin itselle.
Vai pienen lapsen raiskaaminen, josta aiheutuvat traumat voivat pilata loppuelämän itse kohteelta sekä lähipiiriltä.
Ymmärryksessä jotain vikaa ?

Ehdollinen tuomio on linnatuomio, sakko ei ole eikä ajokieltokaan.

On kieltämättä varma keino saada järjettömiä takaa-ajoja teille lisää. Ja sittenkun tuohon liitetään se että pyörä menee valtiolle samalla kun kortti lähteen niin hallelujaa, ja iltapäivalehdet taputtaa pieniä käsiään.

Ymmärryksessä jotain vikaa ?

Ehdollinen tuomio on linnatuomio, sakko ei ole eikä ajokieltokaan.
Eikö noista keulimis/ylinopeus jutuista ole ihan ehdollistakin napsahtanut? Siis ainakin jos on jotain vanhoja pohjalla.

Back