Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaikkein eniten mua kiinnostaa smoton suhtautuminen tämän kyseisen herran asemaan hallituksessa. Puhua voi mitä vaan, mutta teot ratkaisee.Sainpa samansuuntaisen vastauksen.
"Sillä miehellä nyt on ollut ylilyöntejä ennenkin.Ei ole Smoton kanta"
Jokilammen puheita en enää vuosiin ole ottanut vakavasti, koska hän elää jollaki eri planeetalla kuin me ns. rivimotoristit. Hällä kuitenkin näyttää edelleen olevan jonkun tason kanavat saada noita turvallisuus-ideoitaan julkisuuteen. Valitettavasti.Kaikkein eniten mua kiinnostaa smoton suhtautuminen tämän kyseisen herran asemaan hallituksessa. Puhua voi mitä vaan, mutta teot ratkaisee.Sainpa samansuuntaisen vastauksen.
"Sillä miehellä nyt on ollut ylilyöntejä ennenkin.Ei ole Smoton kanta"
Ala ennakkoon uhoa. Olen kohta 2 viikkoa elanyt tassa painajaisessa jossa saa ajaa niin kovaa kuin tilanteeseen sopii, jokainen antaa toiselle tieta, vaistaa nopeampaa ja hidastaa silloin kun tarvetta (esim kylan kohdalla). Olen monena iltana ihmetellyt kuinka voin viela olla hengissa vaikka joka paiva olen ajanut sellaisia nopeuksia joista karajatuomari suomessa antaa vuoden ajokieltoja ja lukee 'kuolemanmantroja'...Aaaah, huomenna saa ajaa täysillä. Vaikka rajoittajat lyö päälle 250 on se hienoo. Ja laillisesti. Good Summer and Good Luck.![]()
+1Heh, "hieman" kömpelösti on Jokulampi sanansa valinnut...![]()
Vaan jottei totuus unohtuisi, niin kaiken kouhkaamisen takana on Jokulammellakin varteenotettava pointti. Nimittäin sellaiset onnettomuudet, joissa K-suora on riittävästi mukana, pitäisi tilastoida erikseen ja käsitellä muutenkin aivan omassa kategoriassaan. Jos kuolee prätkällä kännissä, kovaa, kypärättä, kortitta jne., on kyse aivan eri asiasta kuin "normaalissa" moottoripyöräonnettomuudessa.
Käsittääkseni Jokulampi koettaa myös etsiä keinoja siivota tätä toista tilastoa, mikä on tietenkin varsin ymmärrettävä tavoite. Konstit taitavat vain olla vääriä; se, joka lähtee K-suoran suuntaisesti matkaan, ei yleensä ole yhtään kiinnostunut siitä, millaisen tuomion touhusta mahtaa saada. Ei rangaistusten koventaminen näin ollen mitään auta. Toisaalta, kuten Jokulampi hyvin tietää, mihinkään koulutukseen K-suoran porukkaa ei ole saatu, ja tuskin saadaankaan.
Sen sijaan, että kiroaa Jokulammen sinne, minne aurinko ei paista, voisi olla järkevää käyttää energiaa miettimään, että mitä asialle sitten pitäisi tehdä? Vai pitäisikö sille ylipäätään tehdä mitään?
kohdeltiinkos muutoksessa kerhoja tasavertaisesti vai joutuivatko isommat kerhot maksamaan suhteessa enemmän kuin pienet mutta kuitenkin edustamiensa motoristien määrään suhteutettuna vähemmällä äänimäärällä?Virran Hanskille maksettiin liksaa siitä, että se teki Smoton hommia. Jäsenmaksutulo ei tähän kuitenkaan riittänyt, mistä syystä jäsenmaksua korotettiin.
Tere,itse olen tällä hetkellä yhden kerhon kautta smoton jäsen. saa nähdä kuinka kauan, jos taso on tätä.
Tai jos olet vähähiuksinen poliitikko ja et piittaa siitä että kärsit, ei yhdestä vaan kerrastaan kahdesta, terveydellisestä tilasta jotka voivat oman puolustuksesi mukaan aiheuttaa tajunnan menetyksen.Älä nyt viitsi. Väitätkö, että nuo tuomiot menee jossain suhteessa toisiinsa?Aika lieviä tuomiota tosiaan pervoille. Mutta ehdollinenkin tuomio on linnatuomio.
Keulan nosto ja vähän ylinopeutta. Saat 50 päiväsakkoa ja ajo-kieltoa 6 kuukautta mikä "ei ole rangaistus", vaan "turvaamistoimenpide".
Hyväksikäytät lapsia suunnitelmallisesti useiden vuosien ajan ja kiinni jäätyäsi silitetään päätä jatkat harrastuksia ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Kummasta on enemmän haittaa sivullisille? Keulimisesta tyhjällä tiellä. Tässä ei aiheudu vaaraa kuin itselle.
Vai pienen lapsen raiskaaminen, josta aiheutuvat traumat voivat pilata loppuelämän itse kohteelta sekä lähipiiriltä.
Holhooja??En ole mutta pidän vaan sellaisita säännöistä joilla lisätään toisten ja omaa parastaan ymmärtämättömien turvallisuutta.Ootko poliitikko ?Mielestäni pitäisi antaa kovemmat sanktiot niin motoristeille kuin autoilijoillekkin. Toistuvista rikkeistä vaan lopullisesti kortti pois. On täysin vapaaehtoista ajaa kännissä tai ylinopeutta molemmat voi välttää jos niin haluaa. Sääntöjen rikkominen on valittu riski josta kuuluu kantaa myös seuraukset. Yleensä kun moottoriajoneuvolla rikkoo noita sääntöjä vaarantaa myös muut. Voidaanko puhua tapon yrityksestä jos joku ajaa huomattavaa ylinopeutta tai kännissä, mielestäni voidaan. Ruvetaanko väittelemän myös siitä miksei kaupasta saa varastaa vaikka siellä on niin kiusallisen kivoja tavaroita tai miksei naapuria saa pikkuisen vaan tuikata stiletillä kun se on soittanut suuta kuusiaidan takana jo useamman vuoden. Se ketä ajaa esimerkiksi 200km/h yleisellä tiellä on varmasti suurempi uhka muille ihmisille kuin jotkut moottoripyöräjengit jotka nahistelee keskenään. Isolla osalla niistä jotka taivastelee noita ampumisia sun muita on liikenteessä aivan yhtä vaarallinen ase. Joten jeesustelut sikseen ja katsetta peiliin.![]()
![]()
![]()
![]()
Eihän tuo mikään uusi tieto ole mutta näin on kaikkien muidenkin asioiden kanssa näin hyvinvointivaltiossa* joten yhden erittäin vähäisen ryhmän eritteleminen ja sormella osoittelu on silkkaa paskaa.Valitettavasti yhden töppäilyt tulee aina jossain määrin muitten maksettavaksi...
Miten olis sit tämä? En voinut vastustaa kiusaustaMä muistan tämä taran.Siitä käytiin täällä orgissakin pitkä keskustelu.
Oma kantani oli, etten laittas tuollaista mistään hinnasta pyörääni.
Perusjuntit varmaan pystys tekemään järellisempiäkin päätöksiä...Eihän tuo mikään uusi tieto ole mutta näin on kaikkien muidenkin asioiden kanssa näin hyvinvointivaltiossa* joten yhden erittäin vähäisen ryhmän eritteleminen ja sormella osoittelu on silkkaa paskaa.Valitettavasti yhden töppäilyt tulee aina jossain määrin muitten maksettavaksi...
* Itse ainakin voin monesti pahoin kun katselen päättäjien toimintaa ja keskimääräisen perusjuntin ajatuksen juoksua (taitaa kyllä olla aika sama asia).
PS. Viesti ei ole tarkoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti tosin eipä se ole ennenkään estänyt henkilöitä keksimästä herneille mielenkiintoisia paikkoja.