• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä oot viimeaikoina tehny Bemarillesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uusi Maraton 880 takarengas laitettu alle kun edellinen jolla jopa reilu tuhannen kilsaa ehti ajaa löysi 10 tuuman naulan tieltä.

Puhdistin ja rasvasin R1200 GSA:n kaasukahvan. Pyörä nyt 3 vuotta vanha, olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin.

Re: Mitä oot viimeaikoina tehny Bemarillesi?

Rudi11 sanoi:
Puhdistin ja rasvasin R1200 GSA:n kaasukahvan. Pyörä nyt 3 vuotta vanha, olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin.

Mulla on vanhempi ja en ole tehnyt kahvalle mitään. Sen liikkeessä ei ole mitään klappia tai ylimääräistä kitkaa. Tuntuu, että vaste on vain ruiskurunkojen läppien jousivoima. Onkohan noissa jotain eroja, että toisia on syytä huoltaa säännöllisesti vai mikä.

juhhyto sanoi:
Mulla on vanhempi ja en ole tehnyt kahvalle mitään. Sen liikkeessä ei ole mitään klappia tai ylimääräistä kitkaa. Tuntuu, että vaste on vain ruiskurunkojen läppien jousivoima. Onkohan noissa jotain eroja, että toisia on syytä huoltaa säännöllisesti vai mikä.

Ajetut kilometrit vaikuttaa hyvinkin suuresti... Minä avasin tuon n. 75tkm kohdalla ja puhdistus+rasvaus sille.

Vaihdoin taas Giwi Airflow pleksin pois gessusta ja laitoin takaisin pienen Wunderlichin Flowjet läpyskän. On se kumma kun ei löydy mulle toimivaa isoa pleksiä, aina vaan jymisee kypärässä. Airflow pleksiä olen kokeillut kaikissa asennoissa, pystyssä, takakenossa ja pituussäädön kaikki variaatiot. Vaikka kehuttu pleksi onkin, ei toimi mulla. Pikku mittariston peittävä Flowjet on loistava, kypärä on varmasti vapaassa ilmavirrassa. Tosin syyskylmät käy yläkroppaan taas eri tavalla... :cruising:

tapjar sanoi:
Vaihdoin taas Giwi Airflow pleksin pois gessusta ja laitoin takaisin pienen Wunderlichin Flowjet läpyskän. On se kumma kun ei löydy mulle toimivaa isoa pleksiä, aina vaan jymisee kypärässä. Airflow pleksiä olen kokeillut kaikissa asennoissa, pystyssä, takakenossa ja pituussäädön kaikki variaatiot. Vaikka kehuttu pleksi onkin, ei toimi mulla. Pikku mittariston peittävä Flowjet on loistava, kypärä on varmasti vapaassa ilmavirrassa. Tosin syyskylmät käy yläkroppaan taas eri tavalla... :cruising:

Laitoin MRA:n spoilerin, edellisessä pyörässä se poisti matalataajuiset jyrinät tosi hyvin. Nyt ei... Yläasennossa toki vähän parempi kuin ilman mutta ei mitään ihmemuutosta tullut.

Tein sen tankin poraus modauksen ja nyt täyttyy hyvin. Purin etukatteita selvittääkseni saanko katteen taakse tukiraudat joihin voisi kiinnittää peilit katteeseen kiinni. Samassa yhteydessä huomasin, että tuulilasin säätömekanismi on korjattu liian pienellä pultilla ja tein siihen oman virityksen korimutterilla, jotta sain tuulilasin pystympään ja koriin kiinnitettäviä peilejä ei sit tarviikaan. Tangossa olevat mahtuu nyt olemaan oikeessa asennossa ottamatta tuulilasiin kiinni. Saksasta tilaukseen uusi tuulilasin säätömekanismi huomenna.

Menee jo hifistelyksi; putsasin / pesin virta-avaimen oikein hammastikulla ja saippualla:ohmy:

Ihan tosi:paikallatuulee: Olen jo pitempään katellu avainta, että on urat ihan mustat ja möhnäset ja sitten kun jouduin käyttämään vara-avainta, joka oli ihan kirkas ja kuinka se soljahti hienosti virtalukkoon, kypsyi ajatus avaimen pesemisestä, ja hyvä tuli:thumbup::D

Kipa sanoi:
Menee jo hifistelyksi; putsasin / pesin virta-avaimen oikein hammastikulla ja saippualla:ohmy:

Ihan tosi:paikallatuulee: Olen jo pitempään katellu avainta, että on urat ihan mustat ja möhnäset ja sitten kun jouduin käyttämään vara-avainta, joka oli ihan kirkas ja kuinka se soljahti hienosti virtalukkoon, kypsyi ajatus avaimen pesemisestä, ja hyvä tuli:thumbup::D

Tätähän kannattaisi tehdä aika-ajoin niin se vara avainkin toimisi sitten kun tarvitaan ei olisi lukko kulunut likaisen avaimen mukaan :) voi myös vähentää avaimen kulumistakin :)

waronen sanoi:
Tätähän kannattaisi tehdä aika-ajoin niin se vara avainkin toimisi sitten kun tarvitaan ei olisi lukko kulunut likaisen avaimen mukaan :) voi myös vähentää avaimen kulumistakin :)

(vaimon) Hammasharja on tuohon hyvä :)

osaset.jpg

Näkyvyyttä (LED-takavalo) ja tietoa (Clymerin manuaali).

LT:lle:

130tkm:n huolto, jossa mm:
-venatarkastus, ( ei säätötarpeita )
-moottoriöljyt + suodatin
-peräöljyt
-ilmansuodatin
-bensasuodatin
-tulppien check, (en vaihtanut, vasta 41tkm nuilla jutailua! )
-jäähdytysneste check, -29´c = riittänee toistaiseksi
-uusi takunen, ME880
-ja sokerina pohjalla, asennettu kolmas powersocket, sinne oikealle alas, evän taakse, mitä ku virratkin sinne tulee vakiona valmiina.

Ja ite ku tekee, niin tiätää....:orgmp:

Omakin tänään talvisäilöön sivutietä ajaen. Vähän meinasi olla jo liukasta mut kunnialla siitä selvittiin. Jossain vaiheessa kun ehtii niin huoltohommia seisonnan aikana.. vois vaikka pestä vaihteeksi koko pyörän.

Jätin pyöräni R1100GS meidän HMPK kerhon tallille. Kytkin sanoi sopimuksen irti, eikä toiminut enää perille päästyä.
Kytkinkahvasta hävisi tunto 13 km matkalla kerholle ja kytkin irroitti vasta ihan viime milleillä kahvaa painaessa.

Irrotin laturin. Sieltä aukkosta näkee kytkinlevyn. Kytkinlevy on ihan kunnossa, 100.000 km ajettu. Huomenna puran pyörää ja tutkin missä on vika. Pyörällä on ajettu yhteensä 195.000 km.
Ehkä painelaakerissa tai painejousessa tai jossain muualla. Eiköhän tuo selviä. Huono homma tässä on se, että tarvitsisin pyörää joka päivä mopokursseilla ajotunteja vetäessäni. Ja BMW jälleenmyyjiltä ei kuitenkaan löydy mitään kytkimen osia hyllystä.
Saisin pyörän varmasti kuntoon päivässä, jos olisi osia. Huomenna selviää mitä osia tarvitaan.

Yritin säätää kytkimen käyttövaijeria, mutta hommalla ei ollut mitään vaikutusta asiaan. On sekin voinut venyä jossain siellä kuoren sisällä. Huomenna tutkin senkin. Vaijerin yläpää ja alapää olivat ihan kunnossa.

Viimeksi muokattu:
Back