• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä oot viimeaikoina tehny Bemarillesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käytin Gessun pienessä huollossa Moskovassa.

bemarihuoltoaweb.jpg

kartaanirikki.jpg

Joo, kuten ylemmässä kuvassa näkyy. Vasaran kanssa riehuivat ja hakkasivat kardaanin paskaksi. Ja minä kun pyysin vaan peräöljyn tarkistamaan. Vaan mitä muuta sitä nyt voi sirppi&vasaramaasta odottaa? :pissed:

Alkuviikolla meni taakse alle uusi nappis (taas!!!) mallia Mitas e-09. Tänään lutrasin uudet jarrunesteet.

Kipa sanoi:
Vaihdoin uuden alkuperäisen BMW (Exide) akun. Toivottavasti ABS- ja ym. muut viat korjaantuu:paikallatuulee:

hehe... Noita Exidejä mulla on mennyt kaksi takuuseen. Molemmat luovuttaneet muutamassa kuukaudessa. Sen jälkeen valtuutettu BMW-huoltokin vaihtoi takuuna YUASAn tilalle ja totesi "tää on oikea akku".

No toivotaan, jotta sulla on parempi tuuri.

Korotin penkkiä n. 5-6cm ja asensin tavaratelineen, sekä vaihdoin kilven paikkaa. Ens kesäksi tourinkimodia siis.

Edit: Suureksi hämmästyksekseni penkin korotus ei muuttanutkaan ajoasentoa paremmaksi, vaan huonommaksi. Eli se modi poistui takavasemmalle samantien.

Viimeksi muokattu:
Minäkin päätin laittaa f800s mallin remonttiin.
Jos jotakuta kiinnostaa talven rakennusprojekti nyt olisi tarjolla lunastuskuntoinen aihio josta voi lähteä rakentamaan mieleistänsä streetfighteriä tai rottapyörää.
Reagointiaikaa on max. 48 tuntia. Privana kiitos.

C-A-D sanoi:
hehe... Noita Exidejä mulla on mennyt kaksi takuuseen. Molemmat luovuttaneet muutamassa kuukaudessa. Sen jälkeen valtuutettu BMW-huoltokin vaihtoi takuuna YUASAn tilalle ja totesi "tää on oikea akku".

No toivotaan, jotta sulla on parempi tuuri.

Heinolta ostin 8gessun kesällä ja siitä lähtien siinä on ollu vikoja joista olen tuonne kurapyöräpulelle kirjoitellu. Noh olivat saksasta saakka sitten ehdottaneet akun vaihtoa uuteen. Joten kun kerran ei itse tarvitse kustantaa niin otetaan vastaan (tosin itse vaihdoin). Itse kyllä olen alusta alkaen epäillyt akkua, mutta kun alkuperäisestä ei laitteiden mukaan vikaa löytynyt... vai että YUASA:no:

Uutta kytkintä pikkugessun lahonneen tilalle.

1001-Gskytkin.jpg

Jouset oli aivan finaalissa. Oliskohan tämä kuulunut johonkin takuuvaihdon piiriin, sillä kilsoja koneessa vasta 24tkm.

Uusien jousien ja levyjen kanssa säätövarakaan ei tahtonut riittää.

Kipa sanoi:
Heinolta ostin 8gessun kesällä ja siitä lähtien siinä on ollu vikoja joista olen tuonne kurapyöräpulelle kirjoitellu. Noh olivat saksasta saakka sitten ehdottaneet akun vaihtoa uuteen. Joten kun kerran ei itse tarvitse kustantaa niin otetaan vastaan (tosin itse vaihdoin). Itse kyllä olen alusta alkaen epäillyt akkua, mutta kun alkuperäisestä ei laitteiden mukaan vikaa löytynyt... vai että YUASA:no:

Jep. ja oli muuten Heinolla missä toi YUASA vaihdettiin :D Tosin tuosta on muutama vuosi aikaa... Voihan noiden EXIDE-akkujen laatukin parantunut noista päivistä. Tai sitten mulla vaan oli tosi huono tuuri.

Sain juuri asennuksen valmiiksi. Laitoin pyörään WP eds2 alustan. Huomenna sit kokeilemaan, että kuinka toimii.

Nyt ajettu ensimmäiset parisataa kilsaa ja täytyy sanoa, että ero noihin orggis iskareihin on kuin ero yöllä ja päivällä :) Tarttee vielä kokeilla kakspäällä.

Viimeksi muokattu:
Heinolla laitettiin uusi bensapumppu ja nyt on bikefoxilla säädetty vehkeet pelaamaan. 158hp/125nm takaselta k12s:stä. PCIII ja akran putki killerillä kiinni.

Seuraavaksi varmaan kun Oulusta kotiutuu niin pyörän pesu ja miettimään josko sen kohta laittas talvilevolle.

Teetätin 40tkm huollon,tankkasin täyteen, ajoin talliin, pesin, vahasin, nostin keskiseisontatuelle, irrotin akun ja vedin pressun päälle. Talven aikana sitten pikkunypläystä, toukokuussa taas :orgmp:

Sulatellut LT:n akkunalasit, peilit jäästä puhtaaksi kuumalla vedellä vaikka en tämän kauempana ole jutailemassa:

Onneksi tuo jakkara sulaa sähöllä....:thumbup:

Kaatanut sen. Hiekka alustalla, emäntä kyydissä, paikallaan. Horjahdin hivenen sivulle ja sitten en enää jaksanutkaan oikaista :) Pyörään ei vaurioita, oma ylpeys vähän otti osumaa...

Pari viikkoa sitten laitoin talviteloille GT;n. Purin kaikki katteet sekä kaiken irti lähtevän ja putsailin läpikotaisin, lähes silmiä häikäisi puhtaus. Aamulla tuli yhtäkkinen hätä päästä ajamaan, kaikki rojut paikalleen, 200 km;n lenkki ja mopo taas paskanen. Varmaan tarttis putsata ilmansuodatin keskellä kesääkin, lähti täysi kourallinen hyönteisiä kotelosta ja suodattimesta. Taas kulkee, kun saa happea:jippikaijee:

bemu r850 sanoi:
Pari viikkoa sitten laitoin talviteloille GT;n. Purin kaikki katteet sekä kaiken irti lähtevän ja putsailin läpikotaisin, lähes silmiä häikäisi puhtaus. Aamulla tuli yhtäkkinen hätä päästä ajamaan, kaikki rojut paikalleen, 200 km;n lenkki ja mopo taas paskanen. Varmaan tarttis putsata ilmansuodatin keskellä kesääkin, lähti täysi kourallinen hyönteisiä kotelosta ja suodattimesta. Taas kulkee, kun saa happea:jippikaijee:

Paa sukkahousun puntti ilmatorven eteen :D ja nippusiteellä kiinni.

Back