• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuorma-autokuskin töppäys oli aiheuttaa ruman kolarin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pekkavee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuorma-autokuskin töppäys

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on, että Iltalehden pitää tuo laittaa lehteen. Tuotahan tapahtuu joka päivä moottoripyöräilijöille.
Hommahan on vaan niin, että moottoripyöräilijät osaavat tuollaiseen varautua, toivottavasti.
Saattoi olla moottoripyöräkuski myös siellä pakettiauton ratin takana.

Tasan samassa risteyksessä meinasin saaha peräkärryilijän kylkeeni vuos sitte kesällä. Ajoin kaikessa rauhassa kohti Voikkaata, eli just vastakkaiseen suuntaan kuin paku tässä videossa, kun juurikin tuolta mistä nyt tulee kuorma-auto koitti hyökätä pick-uppi peräkärry perässään päälle. Kerkesin alta pois.

Täällä päin suomea on todella ärsyttävä tapa autoilijoilla lähteä risteyksessä liikkeelle oikeen reilusti ennakoiden. Kyllä joutuu pyörän kanssa liikkuessa usein kattomaan, että onkohan tuo nyt huomannu meikäläistä lainkaan vaiko ei. Sen pick-upin kanssa vähän kävi niin, että luotin sen olevan taas tarpeettoman aikaisin liikkeellä sieltä kolmion takaa. No eipäs sitte tällä kertaa ollukkaan. Näki aika selkeesti et patu ratin takana säikähti ku sujahdin reunaviivaa pitkin keulan ohi. Ei se ollu huomannu mua...

Eiköhän tuossa kuorma-auto laskenut, että tulija vähentää nopeutta tuon tien yli kääntyneen henkilöauton takia, ja hän ehtii siinä samassa. No, tyypilliseen tapaan nopeutta ei (tietenkään) hidastettu, ennen kuin oli ihan pakko. Kuka siis töppäsi?

ts18056 sanoi:
Eiköhän tuossa kuorma-auto laskenut, että tulija vähentää nopeutta tuon tien yli kääntyneen henkilöauton takia, ja hän ehtii siinä samassa. No, tyypilliseen tapaan nopeutta ei (tietenkään) hidastettu, ennen kuin oli ihan pakko. Kuka siis töppäsi?

Häh ?
Mikä ihmeen syy tuossa olisi ollut hidastaa? Se kääntyjähän ehti mennä menojaan ihan normaalisti, ei siinä tarvinnut mitään hidastella...
Eli kyllähän se nyt vaan töppäsi tuo kuormurin kuljettaja, vaikka kuinka väännät.

kane80 sanoi:
Häh ?
Mikä ihmeen syy tuossa olisi ollut hidastaa? Se kääntyjähän ehti mennä menojaan ihan normaalisti, ei siinä tarvinnut mitään hidastella...
Eli kyllähän se nyt vaan töppäsi tuo kuormurin kuljettaja, vaikka kuinka väännät.

Suurin osa näistä "puusilmien" aiheuttamista kynttilöistä tulee juurikin tuosta asenteesta. Sviddu se sieltä tule, kun mulla on etuajo-oikeus...

Eihän tuossa mitään oikeaa läheltä piti tilannetta ollut. Törkeästi tungettiin eteen mutta sehän on jokapäiväistä. Pakettiauto taas "osoitti mieltään" eikä hidastanut vaikka näki eteen tulijan jo kaukaa, ja teki lopussa "näyttävän" väistöliikkeen oletettavasti tarkoituksella jotta pääsi pätemään. Tuossa olisi kerennyt vaikka pysähtyä helpostikin.

Matalalla on näköjään uutiskynnys nykyään. Vastaavia tilanteita sattuu tuon tuostakin. Mitenkään eteen ajajaa puolustelematta niin ei kyllä ollu pakukuskinkaan tilannenopeus ja liikenteen pelisilmä kohdallaan.

Mun mielestä alkaa olemaan huolestuttava tää nykytrendi. Jotenkin tuntuu että hakemalla haetaan muiden tekemiä virheitä liikenteessä että päästäis lehteen.

Tuokin edellämainittu kuorkin eteentuleminen oli semmoinen tilanne mitä nyt liikenteessä sattuu, niihin vaan pitää kaikkien osata varautua. Joku tekee virheen, siitä se lähtee. Jos kukaan ei koskaan mokaisi, ei mitään ikinä sattuisi. Valitettavasti kaikki liikenteessä liikkujat eivät ole niitä "suomalaisia miehiä, jotka ovat selvästi keskivertoa parempia kuljettajia"..

Lämmittääkö se videopätkä iltiksessä sit kuvaajaa kun makoillaan sairaalassa tai kylmiössä lappu varpaassa? Ai niin, mut eihän se haittaa kun "minä olin oikeassa!"...

tuomaz-z1000 sanoi:
Mun mielestä alkaa olemaan huolestuttava tää nykytrendi. Jotenkin tuntuu että hakemalla haetaan muiden tekemiä virheitä liikenteessä että päästäis lehteen.

Samaa mieltä. Kyllä täytyy olla kova puute uutisista. Kohta pääsee lehteen kun parkkeeraa ruutuun 15 astetta vinoon, ainakin jos sattuu olemaan ns. premium-merkki tai "öky-volvo".

ts18056 sanoi:
Suurin osa näistä "puusilmien" aiheuttamista kynttilöistä tulee juurikin tuosta asenteesta. Sviddu se sieltä tule, kun mulla on etuajo-oikeus...

Tuossa mun asenteessa ei ole mitään vikaa, koska ei ollut syytä hidastaa SEN KÄÄNTYVÄN AUTON TAKIA, se ehti normaalisti alta pois mutta kuormuri ei.

Vaaratilanne..? Vastaavaa sattuu pelkästään kotimaassakin päivittäin niin paljon, etten ala edes arvailemaan.

Näistä kamerahommista taitaa tulla varsinainen villitys.. :hanuria:

J@ck sanoi:
Näistä kamerahommista taitaa tulla varsinainen villitys.. :hanuria:

Ja toinen asia on nämä numeropalvelukenenrekisterinumero-palvelut. Teet mielestäsi mallikkaan ohituksen niin pian soi puhelin ja haukutaan ties miksi kaahailijaksi:hanuria:

Juffe sanoi:
Tuo on hyvä. Yhdellä ilmolla meni molemmat autot, pärrä ja peräkärrykin "salaiseksi". Nyt saa penareilla painaa ihan hulluna...

http://www.trafi.fi/tietopalvelut/trafin_rekisterit/tietojenluovutuskiellot

No eipä ne tuolla kovin salaiseksi mene, estää vain puhelin tiedostelut :hanuria:

Eipä tässä "hyvinvointiyhteiskunnas" pysty kovin helposti estämään viranomaisia myymäst (ja viel halvalla) kaikenlaisia tietoja hallintoalamaisistaan eri viranomaisrekistereistä :hanuria:

pupu sanoi:
No eipä ne tuolla kovin salaiseksi mene, estää vain puhelin tiedostelut :hanuria:

Eipä tässä "hyvinvointiyhteiskunnas" pysty kovin helposti estämään viranomaisia myymäst (ja viel halvalla) kaikenlaisia tietoja hallintoalamaisistaan eri viranomaisrekistereistä :hanuria:

Turvakiellolla onnistuu, itsekin autoon ja mopoon olen joskus moista harkinnut. Jos kaikki tiedot kieltää kaikilta muutonkin, elämä muuttuu jo vähän hankalammaksi joissain tilanteissa.

pupu sanoi:

No senhän se just estää, ettei kukaan saa tien päällä soittamalla tietoja.

Taffu sanoi:
Turvakiellolla onnistuu, itsekin autoon ja mopoon olen joskus moista harkinnut. Jos kaikki tiedot kieltää kaikilta muutonkin, elämä muuttuu jo vähän hankalammaksi joissain tilanteissa.

Sitä ei vaan ihan hatusta tempaista: http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Turvakielto/
Eli turvakiellon joudut hakemaan maistraatista, eikä taida ihan ilman perusteita hellitä. Ja perusteeksi ei riitä satunnainen kahvan vääntäminen yleisellä tiellä. :grin:

Turvakiellon saa myös liikennetietojärjestelmään hakemuksesta Trafin kautta, sotkematta mukaan Väestörekisteriä.

tonttuj sanoi:
Turvakiellon saa myös liikennetietojärjestelmään hakemuksesta Trafin kautta, sotkematta mukaan Väestörekisteriä.

Jep jep, ja perusteluosio aika pitkälle sama kuin tuossa maistraatin kautta haettavassa.

Back