Kolmen kundin Euroopan ympyrä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
siis eihän tuolla voi väärin ajaa. Como järvi on vain sairaan hienoa nurkkaa! vetäkää lätäkkö ympäri ja sitte GROSSGLOCKNERIN hochalpenstrasse mutkatietä jne. tosi hauska pätkä, vaikka maksaakin jotain parikymppiä. se yks viiksityyppi tykkäs Berchtesgadenin olevan saksan parasta paikkaa, ja vaikkei just sitä taivaantuuliin mäjäytettyä mestaa kävis kattomassa, on maisemat aika kivoja.
 
Juu näinhän se on,ei pahasti mee pieleen.,Garda ,Como,ja maggiore järvien seutuja ajeltu,maisemat kohdillaan,prätkätkin toimivat riittävän hyvin,tällä kertaa:thumbup:Alfa Romeo museo käytiin tarkistamassa ohikulkumatkalla,jossa onkin sitten tavaraa runsaasti,oikein hämmästykseen asti.
 
Jees olihan sitä hauskuutta taas pari viikkoa. Tällä etapilla ei sadeasua tarvittu, eikä korjaamoa. Jossain vaiheessa se kuitenkin on taas väistämättä edessä vähintään keulan stefojen vaihdon muodossa. Venttiilien säädön aikakin ohjekirjan mukaan olisi, mutta eiköhän ne hoidu sitten joskus tavalla tai toisella. Nyt on aika jättää ratsut Milanoon ja palata kukin kotiin tienaamaan seuraavaa siirtymää varten, jonka määränpää selvinnee talven mittaan. Itään kuitenkin on pyrkimys. Jatketaan matkastooria taas keväällä.

 
Hellurei, terveisiä helteisestä Italiasta. Pyörät siis talvehti 8kk Niinivirralla kun kuskit kärsi vilua ja nälkää kerätessään matkakassaa. Varauduimme mahdollisiin käynnistysongelmiin peräti käynnistyskaapelein- käsimatkatavaroissa, kuinkas muuten- mutta oli akuille tullut odotellessa mitta täyteen. Yksi kolmesta lähti omillaan käyntiin, tällä kertaa positiivisesti yllätti Honda. Loput kaksi heräsi apuvirralla - hetkeksi. No meillähän oli yksi toimiva mopo niin ei kun etsimään ja onneksi alle 10km päästä löytyi pienestä mp-korjaamosta uudet akut. Tokihan juuri hapotetusta ja ladatusta akusta pamahtaa korkit ilmaan just kun olet ottamassa sitä tiskillä kouraan - no sellast kai sit sattuu, ja ei kun akut sivulaukkuun ja saatiin kaikki pyörät tulille. Suunnaksi otettiin viime syksynä ajamatta jäänyt Stelvio.





+25° ja lunta on hämmästyttävä yhdistelmä. Muuten Stelviosta...no pitihän se käydä ajamassa mutta jos parhaista mutkapätkistä puhutan niin yliarvostettu on. Seuraava kohde Großglockner, tarkoitus ajaa se huomenna pohjoisesta etelään. Katotaas kuin meitin käy.
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei, terveisiä helteisestä Italiasta. Pyörät siis talvehti 8kk Niinivirralla kun kuskit kärsi vilua ja nälkää kerätessään matkakassaa. Varauduimme mahdollisiin käynnistysongelmiin peräti käynnistyskaapelein- käsimatkatavaroissa, kuinkas muuten- mutta oli akuille tullut odotellessa mitta täyteen. Yksi kolmesta lähti omillaan käyntiin, tällä kertaa positiivisesti yllätti Honda. Loput kaksi heräsi apuvirralla - hetkeksi. No meillähän oli yksi toimiva mopo niin ei kun etsimään ja onneksi alle 10km päästä löytyi pienestä mp-korjaamosta uudet akut. Tokihan juuri hapotetusta ja ladatusta akusta pamahtaa korkit ilmaan just kun olet ottamassa sitä tiskillä kouraan - no sellast kai sit sattuu, ja ei kun akut sivulaukkuun ja saatiin kaikki pyörät tulille. Suunnaksi otettiin viime syksynä ajamatta jäänyt Stelvio.





+25° ja lunta on hämmästyttävä yhdistelmä. Muuten Stelviosta...no pitihän se käydä ajamassa mutta jos parhaista mutkapätkistä puhutan niin yliarvostettu on. Seuraava kohde Großglockner, tarkoitus ajaa se huomenna pohjoisesta etelään. Katotaas kuin meitin käy.
Grosslockner on ehkä vähän parempi, hieman vauhdikkaampaan ajeluun, mutta ruuhkia sielläkin on. Hinta on mielestäni aika suolainen, päivälippu 36,50€, eikä kertaylityksen lippuja ole ollut moneen vuoteen. Stelvio on sentään ilmainen.
 
Seuraava kohde Großglockner, tarkoitus ajaa se huomenna pohjoisesta etelään. Katotaas kuin meitin käy.

Minun mielest Timmeljoch on makeempi, ku Gossklokner. Enemmän "ajettavia" mutkia, ku niitä tiukkoja 180:iä tornanteja ;)
Ois myös vähän lähempää Stelviota ja sinne menee Italian puolelt, idästä päin, suht makea Jauffenpass.
On myös maksullinen. mut noin puolet edullisempi ku Grossklokner
Jaufenpass on ihan ilmainen, niinku kaikki passot Italiassa....
 
Tänään tuli ajettua Stelvio toista kertaa elämässä. Myös viimeistä. Maisemat ovat toki hienot, mutta ei siinä idästä tulevassa nousussa ole juurikaan ajettavia mutkia. Yhdessä (alhaalta tullessa) oikealle kääntyvässä neulansilmässä tuli parille eri suunnista tulevalle autolle vähän ahdasta, joten molemmat pysähtyivät. Ylhäältä tulevalle gessukuski joutui jarruttamaan vähän yllättäen, pysähtyi, mutta eipä ylettynyt jalka maahan. Kaato vasemmalle alamäen puolelle, takana istunut nainen lensi aika kauas, kuski taas jäi oman pyöränsä alle. Ei näyttänyt kivalta. Läntinen puoli on sentään normaali alppitie.
 
Stelviolla tosiaan eilen käytiin,ja heti Ekassa tunnelissa liikenne seis,syy löytyi hinurin lavalla lojuneesta hussen supermotosta..aivan paskana,joko ajanut vastaantulijaan tai seinään,toivottavasti kuski selvinnyt laastarilla.tänään oli neitsyt matka grosslocnerille, pohjoisesta etelään ajaen. mielestäni kivempi kuin stelvio,hiukan enemmän ajettavia mutkia,toki olematta silti mikään mutka paratiisi.maisemat ovat toki kiistämättömän hienot,on siellä motoristin hyvä aikaansa viettää kuitenkin.1200s bandit toimii tuollaisilla nyppylöillä ihan ok ,olematta mikään höyhenen kevyt.suomessa ei taida kannattaa bensaa paljon poltella?
 
Tiedämme olevamme köyhiä, ja näkemyksemme saa vahvistusta katsellessamme kanssamotoristien kaluston hintatasoa. Onpa toisaalta joitain klassikkopyöriäkin vastaan tullut. Vaan onko kokeneemmilla suosituksia mitä maisemia näille

restful image upload service
kannattaisi näyttää kun päämääränä on Unkarin eteläisin piste?
 
Back
Ylös