• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia RSV 1000 Mille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seeber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Entä Eestissä? Jos vaikka tekisit pienen risteilyn tai kaverin mukana tuoda, kyllähän siellä aika hyvin suomeksi osataan sähköpostiin vastata, kysypä?

Mariini sanoi:
Entä Eestissä? Jos vaikka tekisit pienen risteilyn tai kaverin mukana tuoda, kyllähän siellä aika hyvin suomeksi osataan sähköpostiin vastata, kysypä?

Tilasin jo ebaysta koko läppärunkosysteemin. Sattui löytymään 2006 vuoden pyörästä purettu täydellinen läppärunkosetti kaikkine kilkkeineen alle sataan euroon. Siinä tulee muiden varaosien lisäksi mukana tuo kaivattu paineensäädin.

D-Iivil sanoi:
Tilasin jo ebaysta koko läppärunkosysteemin. Sattui löytymään 2006 vuoden pyörästä purettu täydellinen läppärunkosetti kaikkine kilkkeineen alle sataan euroon. Siinä tulee muiden varaosien lisäksi mukana tuo kaivattu paineensäädin.

Se itse läppärunkohan on sitten 57 mm eikä mene sähköliittimien osalta sellaisenaan suoraan kiinni. Mutta varaosiksi mikä ettei.

Hieno juttu, toivottavasti pysyy nyt jatkossakin toiminnassa! :thumbup:

Omaan RSV-R:ään tuli tänään vaihdettua keulan stefat, pölysuojat ja öljyt (Öhlins keula). Oli harvinaisen helppo homma verrattuna entisen CBR954RR:n keulaan. Hieman oli vain epäselvyyttä tuon öljypinnan kanssa, laitettiin nyt 85mm pinta (vaimennintanko nostettuna, jousi sisällä), jota ohjekirja suositteli. Laitoin haarukan kaikki säädöt samoihin, kuin ennen huoltoa ja nyt pikaisen koelenkin jälkeen tuntui, että tuli hieman pintakovaksi, mutta kovassa jarrutuksessa ei jää kuin 8mm joustovaraa jäljelle (nippusiteellä testattuna). Onko tämä riittävästi vai pitääkö putkiin lisätä vielä hieman öljyä? Ensimmäinen toimenpide olisi kuitenkin säätää tuo 'sag' kohdalleen, kunhan saa muutaman kaverin jelppimään.

Smiik89 sanoi:
Hieno juttu, toivottavasti pysyy nyt jatkossakin toiminnassa! :thumbup:

Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. Itse olen kylmän pessimistinen ja tilasin jo yhden staattorin varastoon odottelemaan sen laukeamista :)

Vielä tuohon mun kapineeseen pitää läppärunkojen synkat säätää uudestaan ja laittaa seokset takas kartalle. On kyllä uskomaton työmoraali tuolla MJL:ssä, Matti meinasi huomenna tahi sunnuntaina mennä niputtamaan tuon mun kikottimen. Kai niitäkin alkaa siellä jo rasittaa nähdä tuota mun pyörää jatkuvasti :D

Mutta sen verran tosiaan tänään testattiin samoin tein kun kiikutin ehjän paineensäätimen sinne että pyörä viimein käy ja jopa pysyykin käynnissä :D

Sit pääsis pikkuhiljaa sitä penkkiaikaa varaamaan... ellei tuo huollon loppulasku ole ihan tähtitieteellinen :grin:

Meinaatko viedä MJL:n penkkiin? Oma pyörä on lappujen perusteella käynyt siellä penkitettävänä, puski renkaalle 136hv/107Nm. Mielestäni melko kohtuulliset lukemat, penkkien välillä tietysti eroja, mutta viime kesänä kävin koeajamassa vm. 2006 Milleä, jonka lapuissa luki takapyörätehona jotain 120hv luokkaa. Minulla siis 2007/8 Arrowin slipareilla, jollain "paremmalla" ilmansuodattimella ja Commanderilla.

Smiik89 sanoi:
Meinaatko viedä MJL:n penkkiin? Oma pyörä on lappujen perusteella käynyt siellä penkitettävänä, puski renkaalle 136hv/107Nm. Mielestäni melko kohtuulliset lukemat, penkkien välillä tietysti eroja, mutta viime kesänä kävin koeajamassa vm. 2006 Milleä, jonka lapuissa luki takapyörätehona jotain 120hv luokkaa. Minulla siis 2007/8 Arrowin slipareilla, jollain "paremmalla" ilmansuodattimella ja Commanderilla.

Ei MJL:ssä ole penkkiä vissiin ihan hetkeen ollut. Samin autopajalle oli aika buukattu ennen kuin Aprilia päätti että nyt ei ole sovelia aika mennä.

Mut jos tuo tuosta huomenna valmistuu ja tuntuu toimivan, niin sit pittää uudestaan kysellä miten kiireinen Sami on :)

Tunnistaako gen2 rsv:ssä muute millään tavalla ,että onko siellä map1 vai map2 käytössä? vai pitääkö käyttää axone kiinni? Sit semmoinenki juttu, että onko kellää tietoa tai kokemusta tuosta memjet evo:sta? Koitin ettiä ,mutta ei hirveesti tietoa löytyny.. Näyttäis alle 200 saavan ebaystä.

_JiiHoo_ sanoi:
Tunnistaako gen2 rsv:ssä muute millään tavalla ,että onko siellä map1 vai map2 käytössä? vai pitääkö käyttää axone kiinni? Sit semmoinenki juttu, että onko kellää tietoa tai kokemusta tuosta memjet evo:sta? Koitin ettiä ,mutta ei hirveesti tietoa löytyny.. Näyttäis alle 200 saavan ebaystä.

Ei taida muuten nähdä kuin axonella.

Mikäs toi memjet evo oikein on?

D-Iivil sanoi:
Toi sun linkki on mäsä, mutta löysin ite. Onko toi joku sopan määrrän huijausboksi? Eli että potikasta saa rikkaammalle koko kierrosalueelle? Jos on, ni ei kuulosta kauheen käyttökelpoiselta, komentajaa saa kuitenkin samaan rahaan käytettynä.

Korjasin linkin, jos joku muu haluaa ihmetellä..

D-Iivil sanoi:
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. Itse olen kylmän pessimistinen ja tilasin jo yhden staattorin varastoon odottelemaan sen laukeamista :)

Vielä tuohon mun kapineeseen pitää läppärunkojen synkat säätää uudestaan ja laittaa seokset takas kartalle. On kyllä uskomaton työmoraali tuolla MJL:ssä, Matti meinasi huomenna tahi sunnuntaina mennä niputtamaan tuon mun kikottimen. Kai niitäkin alkaa siellä jo rasittaa nähdä tuota mun pyörää jatkuvasti :D

Mutta sen verran tosiaan tänään testattiin samoin tein kun kiikutin ehjän paineensäätimen sinne että pyörä viimein käy ja jopa pysyykin käynnissä :D

Sit pääsis pikkuhiljaa sitä penkkiaikaa varaamaan... ellei tuo huollon loppulasku ole ihan tähtitieteellinen :grin:

Noni, tänään tuli odotettu puhelu että nipussa on ja tuntuis toimivan :) Aamulla sitten vapisevin käsin menen luovuttamaan Master Cardini MJL:ään ja rukoilen että limittiä vielä piisaa kotimatkan bensoihinkin :D

D-Iivil sanoi:
Noni, tänään tuli odotettu puhelu että nipussa on ja tuntuis toimivan :) Aamulla sitten vapisevin käsin menen luovuttamaan Master Cardini MJL:ään ja rukoilen että limittiä vielä piisaa kotimatkan bensoihinkin :D

Toivottavasti nyt toimii..
Ite ei oo vielä toistaiseks muuta tarvinnu tehdä ku bensaa tankkii ja kovaa ajoa :D

_JiiHoo_ sanoi:
Toivottavasti nyt toimii..
Ite ei oo vielä toistaiseks muuta tarvinnu tehdä ku bensaa tankkii ja kovaa ajoa :D

Eiköhän se. Ja nyt on tosiaan varaosat jo hankittu seuraavaa todennäköistä remonttia (staattori) varten, joten ei jää sitten pitkäksi seisotus :)

Heti aamulla pääsee näemmä tulikokeeseen pyörän kanssa jos ennustettu räntäsade pitää kutinsa :)

Tätä ei kyllä enää usko kukaan :D

Menin aamulla hakemaan pyörää, eivät olleet eilen ehtineet tehdä koeajoa (ymmärrettävää, sunnuntai kuitenkin) joten sain olla todistamassa mopon ensi savuja muovit päällä. Pyörä käyntiin ja siinä sitten tapani mukaan kattelin mitä latausjännite on mittaristosta. Nooooh, rapsakat 10-11 volttia näytti taulussa. Mopo takas talliin ja amppeereita mittaamaan, täysin kuollutta joka linjassa.

Eli nyt se vitun staattori sitten paloi juuri kun kirjoittelin että tilasin semmoisen varalle :grin:

Kestää vaan sen saamisessa kun ämöriikästä tilasin halvimmalla rahdilla... vittu perkele kun ahistaa :rant:

Nypittiin sitten ajovalot irti ja pakattiin mulle ladattu akku reppuun ja sopiva valikoima työkaluja että pääsin pyörällä töihin :grin:
Iltapäivällä pitää ajaa mopo takas MJL:ään odottelemaan staattorin saapumista...

2014-05-05%2010.14.07.jpg

Viimeksi muokattu:
Back