• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1. kaato Fiilikset ja pari kysymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilhelm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
PanDude sanoi:
Tämäkin pilotti uskoakseni ajaa kun Paavo Pönkkö. Kädet ja hartia jumissa kun ei uskalla mopon päällä liikkua, ei semmotteesta tule yhtikäs mitään.
Tamakin kirjoittaja uskoakseni kirjoittaa kuin Jules Verne, paa taynna hallusinaatioita... :p

No voi räkä !

Onneksi Wilhelm et loukannut itseäsi ja varusteet oli kunnolliset. Tää oli 3. juttu minkä luin koneelta, kun olin koko viikonlopun melomassa eikä nettiä mukana.

Toivottavasti saat nopeasti asiat järjestymään ja tälle kaudelle vielä paljon iloisia kilometrejä. :thumbup:

Ja niin; tervetuloa kerhoon.Itse laittanut kahdesti nutulleen 40 km/h ja 4km/h. Molemmat vitutti kuin oravaa, kun käpy on jäässä, mutta molemmista olen oppinut.

Nyt vaan pelottaa tää ei kahta ilman kolmatta :no:

Olen kohtalaisen varma, että kyseinen tiepätkä, missä kaatuminen kävi, on Espoon Kaupungin hallinnassa. Valitusta siis tekniseen virastoon.

Länsiväylä, btw, on käsittääkseni valtion tie. Eli ELY-keskus vastaa. Karkeasti sanottuna Espoossa valtion teitä ovat tuon lisäksi Turunväylä, Kehä I, Kehä III, Turuntie (toistaiseksi, ei kauaa) ja Vihdintie.

Pekkavee sanoi:
30 km/h on ehdottomasti liian hidasta hiekkateille. Se pyörä vaan kiemurtelee koko ajan.
Vauhtia lisää.
Se tuntuu aluksi aika hurjalta ja pelottaa, mutta kun pääsee kynnyksen yli, niin sitten homma alkaa toimia.
Ja kynnys on varmaan jossain 50 km/h.

Kyllä tuo mun ohje toimii myös huonokuntoisilla asfalteilla ja routavaurioilla.
Suurin osa katupyöristä on ihan hyviä ajaa vaikka sorateillä, kunhan vauhtia on tarpeeksi.
Ja ihan asfalttirenkaillakin.

joo tuppi nurin vaan... mitä enemmä takapyörä sutii, sitä enemmä ukkoa hymyilyttää...

satasta voi laskee vaikka miehen mentävän reiän yli, ei se sinne uppoo... vähä täräyttää sormille ja hanaa vaan :orgmp:

? Ne eivät varmasti ole pakottava syy vaihtaa etuhaarukkaa, mutta asiakkaana minulla on oikeus toki saada naarmuton etuhaarukka. Eli miten nämä "järjettömän kallista vaihtaa, eikä haittaa menoa-tyyppiset" tapaukset on hoidettu?

vaadi rahaa kosmeettisesta vauriosta. Ei kannata vaatia vaihdettavaksi, sanot vaikka, että 200eurolla kestän ne. jos valittaa jotain että osatkin on halvemmat, niin sano, että työpalkat...

vedenhenki sanoi:
Olen kohtalaisen varma, että kyseinen tiepätkä, missä kaatuminen kävi, on Espoon Kaupungin hallinnassa. Valitusta siis tekniseen virastoon.

Länsiväylä, btw, on käsittääkseni valtion tie. Eli ELY-keskus vastaa. Karkeasti sanottuna Espoossa valtion teitä ovat tuon lisäksi Turunväylä, Kehä I, Kehä III, Turuntie (toistaiseksi, ei kauaa) ja Vihdintie.

Heinästie on ELY:n vastaama tie ja lähes poikkeuksetta numeroidut tiet kuuluu ELY:ille. Esim Espoossa on yli 700km valtion teitä.

Wilhelm sanoi:
Miten muuten vakuutusyhtiö suhtautuu esim. etuhaarukassa olevaan kahteen naarmuun? Ne eivät varmasti ole pakottava syy vaihtaa etuhaarukkaa, mutta asiakkaana minulla on oikeus toki saada naarmuton etuhaarukka. Eli miten nämä "järjettömän kallista vaihtaa, eikä haittaa menoa-tyyppiset" tapaukset on hoidettu?

No no, pyörähän on korjattava kolaria edeltävään kuntoon eli uusi etuhaarukka käytännössä. En ainakaan itse keksi mitään kiertotietä vakuutusyhtiölle kuin joko korjauttaa etuhaarukka tai ottaa pyörä lunariin jos korjaus on liian kallis tai viimeinen vaihtoehto: maksaa korjausrahaa. Korjausrahan suuruus on sitten neuvoteltavissa, katso paljon tuo etuhaarukka maksaa virallisen maahantuojan kautta ja siitä summasta sitten lähdetään sopimaan korjausrahaa. 200 eurolla ei kyllä etuhaarukkaa saa.

jaket sanoi:
vaadi rahaa kosmeettisesta vauriosta. Ei kannata vaatia vaihdettavaksi, sanot vaikka, että 200eurolla kestän ne. jos valittaa jotain että osatkin on halvemmat, niin sano, että työpalkat...

Z-man sanoi:
No no, pyörähän on korjattava kolaria edeltävään kuntoon eli uusi etuhaarukka käytännössä. En ainakaan itse keksi mitään kiertotietä vakuutusyhtiölle kuin joko korjauttaa etuhaarukka tai ottaa pyörä lunariin jos korjaus on liian kallis tai viimeinen vaihtoehto: maksaa korjausrahaa. Korjausrahan suuruus on sitten neuvoteltavissa, katso paljon tuo etuhaarukka maksaa virallisen maahantuojan kautta ja siitä summasta sitten lähdetään sopimaan korjausrahaa. 200 eurolla ei kyllä etuhaarukkaa saa.

Juurikin näin. If ainakin oman mällin kanssa toimi erinomaisesti tossa keväällä kun kyljelleen vedin.

Mitä noita itse työnpuolesta joutunut tekemään merkkiliikkeessä ja tarinoita kuunnellut, niin kovin usein nuo "hyvän mielen rahat" on niin pieniä, että kannattaa korjata mielummin kuntoon. Tietysti vanhemmissa vehkeissä sitten eri juttu. Lisäksi mitä itse noita vakuutuskeissejä tehnyt, niin aika harvoin vakuutusyhtiö mitään sanoo juuri tuollaisista naarmuuntuneista pumpuista jne. Ne oli ilman naarmuja ennen kolaria ja naarmuilla kolarin jälkeen niin ne vaihdetaan. Pyörissä on vähän ongelmana, että toisen puolen kattee + etupumput ja jotain muuta pientä on jo aika herkästi lunastuksessa. Noi pumputhan maksaa ihan hunajaa noihin kyykkyihin. Tosin toi selittää prätkävakuutusten kalleutta, kun ei iso lippa tarvi olla ja peli on lunastuksessa. :orgmp2:

Wilhelm sanoi:
Tässä siis tapahtumapaikka http://goo.gl/maps/DlH6T

Olen ajanut tästä valehtelematta kymmeniä kertoja(erityisesti viime kesänä) ongelmitta , mutta jostain syystä tällä kertaa kuoppa pääsi yllättämään. Tie on huonossa kunnossa ja ajan sen aina melko varoivaisesti. Ajaako yli vai väistää? Pienet montut voi toki ajaa läpi, mutta yleensä väistän. Tässä tapauksessa jotenkin monttu pääsi yllättämään enkä ehtinyt enää väistämään. Se näyttää paljon kesymmältä kuin mitä se sitten oli.

Mitä tulee tienpitäjään, niin se oli ehkä turha kysymys alunperinkin. En jaksa alkaa taistelemaan tai soittamaan Karpolle asiasta, kun kyseessä on kuitenkin pienet vahingot ja tiedossa olisi mieletön byrokratia ja lopputuloksesta ei varmuutta.
Tuttu tie ja tuttu paikka, tänä kautena selvästi heikommassa kunnossa kuin viime vuonna. Viime vuonna tuon läpi sai lasketella vielä aika huoletta, nykyisin tuohon kohtaan tullessa himmaan taskut täyteen pelivaraa. Pieni letka tuli johdettua aiemmin kesällä tuota kautta, ja jälkeenpäin sai kuulla, että oli pelottava tie ekaa kertaa paikalle eksyvälle.

Mitä brittitievertauksiin tulee, ainakin Isle of Manilla oli tiet keskimäärin paljon heikommassa kunnossa kuin täällä, mutta tämä Heinästie on poikkeuksellisen surkea. Kylmäläntiellä en ole tänä kautena käynyt, mutta ainakin viime vuonna se oli vielä kamalammassa kunnossa kuoppineen ja hiekkoineen.

Yllämainitut jutut elykeskuksen prosesseista eivät herätä luottamusta, mutta pistäisin kyllä ihan kaiken varalta korvausvaatimuksen vetämään. Itse ajoin muutama kesä sitten bemarin 19" vanteen mutkalle Helsingissä, kun 50 km/h alueella oli kaivon kannen takaa asvaltti murentunut pois ja paikassa oli syvä, teräväreunainen kuoppa. Hyvin dokumentoidun (valokuvat, karttakuva, selostus) korvausvaatimuksen kanssa kaupunki korvasi vanteen ja renkaan.

Back