• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZZR 1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvän tuntuiset noi tangonkorotuspalat näin Suomen olosuhteissa. Oon ajellu niillä nyt n.500 km.
paljonko korottaa?
confused_orig.gif
Ite ku ei tiiä ku suurimmaks osaks ajelee matka ajoa ni tarttis vähän madaltaa mut pitemmän päälle tarttis korottaa et ei kyl tiiä....... aika naisellinen vastaus et ottakaa selvää....

itse olen ajellut kawalla hondan öljyillä(GN4 10W40) ja suodatin myös hondan.vajaa 100 euroa öljyt ja suodattimet ajokaudessa n.10 tuhatta.5 tonnin välein on vaihettu öljyt ja matka vaan jatkuu..........

Kysymys kaasuttimista!

Kunnostettavana on 1991 C2, alunperin saksalainen. Kaasuttimia purkaessani ihmettelin kun neulan pidin (se vaalea muoviosa) ei tullutkaan ulos luistin sisältä vain luistia kallistamalla, vaan piti repiä irti pihdeillä.

Luistia tarkemmin tutkiessani huomasin että luistin yläosassa on metallinen, hieman kolhon oloinen holkki, joka vaikeuttaa neulanpitimen irroitusta mutta peittää myös neljä luistin kylkien yläosassa olevaa reikää. Missään kaasuttimen räjäytyskuvissa ei kyseistä osasta näy. Toisaalta ei näy kyllä luistin yläosan neljää reikääkään.

Jos luistin nostaa sormella ylös ja päästää irti niin luistin palaaminen ala-asentoon vie vajaan sekunnin. Ilman holkkia sama tapahtuu paljon nopeammin.

Voisiko kyseessä olla saksan malliin lisätty jonkinlainen kuristusosa? Tai vaihtoehtoisesti ovatkohan ko. neljä reikää osa saksapyörien tehon kuristusta, joka on poistettu ko.holkilla? Papereiden mukaan pyörä on Saksassa uudelleen rekeisteröity täysitehoisena eli kuristukset poistettuna.

Löytyykö suomipyöristä vastaava holkki & 4 reikää luistin yläosasta?

Vastaanpa itselleni, ehkä tästä on hyötyä jollekin muullekin

Tarkemmin kaasuttimien rakenetta tutkittuani on ilmeistä että reiät luistin yläosassa johtuvat saksalaispyörien tehon rajoituksesta.

CV kaasutinhan toimii niin että luistin kalvon ala- ja yläpuolella on paine-ero, joka nostaa luistia. Ylimääräiset reiät aihettavat "oikosulun", joka estää luistia nousemasta ylös asti. Kyseisillä holkeilla tukitaan reiät ja poistetaan tehon rajoitus tältä osin. Ilmankos olivat kotikutoisen näköisiä.

Oikaiskaa, jos vaikuttaa siltä että olen väärässä.

Täytyypä kehittää parempi konsti reikien tukkimiseksi, sillä holkkien johdosta neulan pitimien irroittamiseen tarvitaan niin paljon voimaa että pitimet hajonnevat ennemin tai myöhemmin.

Delvaceista...

Delvac 1400 10w-30 multigrade
tai
Delvac 5w-40 täyssynt.

Voiko noita käyttää. Noita kun saa 4l pöniköissä ja tuota
Delvac 1400 15w-40:ä vain 20l tonkassa.

Tässä pari tehoputki videoo.Minkä merkinen tää eka on hyvin sinerretty tehoputki ja mitä mieltä saundeista näistä muistakin ackra ja oma valmiste
kovin ääni on suorassa omavalmistepukessa. eniten kawoissa mua on sävähdytänyt devilin kova ja komea ääni. sitten tietty vance&hines, muzzy ja laser ovat olleet komeaäänisiä. acra on oikeastaan suht vaimea ja sinänsä naapuriystävällisempi kuin muut em. pömpelit.
Samaa mieltä putkista. Devili karjuu ja rääkyy raa*alla voimalla ja lujaa kun vähä kääntäsee. Kyllä syttyilee valoja kämppiin kapealla kujalla cityssä jos yö tunteina vääntää...
buttrock.gif
Pintakaasulla melko norm äänet paitsi tietyissä kierrosluvussa korostuu. Aivan "must" pönttö.

Mistähän löytäisin 1100 D7 tai onx se nyt G malli ku -99 niin orggis ylä t-kappaleen ja norm stongan (2kpl oikea+vasen) vai miten se meni? Mulla nyt sellanen superbike lenkkeri ja tahtois vaihtaa, tai vaihtoehtoisiksi ohjausvälineiksi. Joko en osaa nettiä käyttää tarpeex tms mut en meinaa löytää...
blush.gif

--klip--

Mistähän löytäisin 1100 D7 tai onx se nyt G malli ku -99 niin orggis ylä t-kappaleen ja norm stongan (2kpl oikea+vasen) vai miten se meni? Mulla nyt sellanen superbike lenkkeri ja tahtois vaihtaa, tai vaihtoehtoisiksi ohjausvälineiksi. Joko en osaa nettiä käyttää tarpeex tms mut en meinaa löytää...
blush.gif
Jokos olet Teuvolta kysyny?

MP Maailma

Joo ei ollut ainakaan nettisivuilla mut jätin kyselyn..., yhdes netti purkaamos olis yhdet mut ne on vanhemman olikohan c-malliin ni sanoi että uudemmassa(d-mallissa) taitaa olla paksummat putket. Jos kenelläkään sattuis lojumaan nurkissa niin ois kiva...
biggrin.gif

Hain öljynsuodaatimen jo valmiiksi.

Paljokos sitä öljyä nyt meneekään c-zetoriin vaihdon yhteydessä? Ja onko jtn huomioitavia juttuja, ei ole koskaan ennen tullut motskariin öljyjä vaihdettua. Oliko joku jemma mihin sitä uppoaa käytön jälkeen että joutuu lisäämään käytön jälkeen?

Ja jos jotakuta Vaasan kiinnostaa ostaa puokkiin Motonetista Delvaccia niin ilmoittaa meikälle. 20l on kuiteski aika iso varasto yhdelle henkilölle...
smile_org.gif

Back