• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZZR 1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kevätterveisiä!

D-mallisessa ärsyttävä ominaisuus. Nykii, rätkyttää ja prutkuttaa. Tulpat, puolat ja johdot vaihdettu, ei vaikutusta. Kaasarit putsattu ja neulaventtiilit vaihdettu, sekä bensapinta säädetty... prutkuttaa edelleen....  
mad.gif

Eilen nyppäsin kaasarit irti ja niissä kumikurkuissa oli bensaa, onko toi ihan normaalia? Pöydällä sai nestepinnat hyvin säädettyy ja pysy kohdillaan, mut fuskaako ne neulaventtiilit(tarvike sellaiset) koneen käydessä ja antaa liikaa bensaa ja kastelee tulpat.

Säädin seosruuvia vähän pienemmälle, nyt se on 1,5 kierrosta auki. (ohjearvo taitaa olla 2 kierrosta). Tuntu että vähän parani, mut ei oo hyvä vieläkään. Paljonko tota uskaltaa ruuvata, ettei mee liian laihalle? Vai mitä tässä nyt pitäis kokeilla??
Putsaa/ suihkauta crc:tä stongan ja sivujalan tappokatkaisijoihin jos auttais..

Terve.

Pyöräni ei ole ZZR mutta pyörässäni on moisen keula, käsittääkseni -98 vuosimallista. Tuli tuossa mieleen että voisi tuota esijännitystä säätää vähän kovemmaksi, keula toimii muuten hyvin mutta hitaassa veivauksessa vähän liian helposti lähtee elämään.

Olisiko kellään vinkkejä säätämiseen eli mitä säädetään mistäkin kohtaa?

Hmm, kytkin alkaa vedellä viimesiään, pitäisi katsella uutta tilalle.
Kysymys kuuluukin mitä sinne kannattaa hankkia...

Toki uudet välilevyt ja ehkä jäykemmät jouset mutta minkälaiset kytkinlevyt sitten ??

Osaisko kukaan viisaampi kertoa miksi mun zzr pölläyttelee mustia pilviä pakoputkista, kun vetää kiihdytyksessä kunnolla kierroksia ja vaihtaa vaihdetta. Mustat savut pöllähtää aina siis kun kovilta kierroksilta löysää kaasun pois. Kertokaan joku tyhmälle, että mistä mahtaa tuommoinen johtua
nixweiss.gif

Hei.. mitäs ne 2 reikää on C-mallin vakioputkissa ennen "slipareita"..
Niistä näyttäis puhaltavan reilusti pakoilmaa.. eli onko haittaa jos ne tukkii?

Osaisko kukaan viisaampi kertoa miksi mun zzr pölläyttelee mustia pilviä pakoputkista, kun vetää kiihdytyksessä kunnolla kierroksia ja vaihtaa vaihdetta. Mustat savut pöllähtää aina siis kun kovilta kierroksilta löysää kaasun pois. Kertokaan joku tyhmälle, että mistä mahtaa tuommoinen johtua  
nixweiss.gif
venttilienohjurienkumit väljät. vaihto sopivassa kohti.

nixweiss.gif
Yleensä kai pukkaa sinistä jos kumit on kuluneet?

nixweiss.gif
Yleensä kai pukkaa sinistä jos kumit on kuluneet?
Minäkin oon kuvitellu että pukkaus sinistä savua jos ohjurit ois kulahtanu vaan enhän minä oikeesti mitään tiedä
tounge.gif
Jos sieltä on nuo venttiilienohjurikumit menneet niin onko se vakavakin ongelma vai sinnittelenkö ens talven huoltoihin tuommosenaan. Minkälainen homma ne on oikein vaihtaa?

Sinnittele vaan ensi talveen. Tuohon on kyllä helppo ne vaihtaa, sopiva adapteri tulpanreikään ja paineilmaa sinne niin loput sopivilla kaluilla suit sait yläkautta. ZZR-1100 on unelma näissä jutuissa.
Mutta jos mustaa savua niin se on liian rikkaasta sen hetkisestä seoksesta.

ennemmin veikkaisin kuluneita neuloja?  
nixweiss.gif

kumien vaihtoon pitää ottaa keinuvipuakselit irti ja venttilinjouset. ei mikään paha homma jos on jousenpuristin. ite vaihtanu joskus niin, että mäntä ykk (varoiks) ja tehny tulpanreikään adapterin josta painanut paineilmaa sylinteriin jolloin venttiilit pysyy ylhäällä.

vasarallakin kiilat saa irti kun laittaa hylsyn lautasen päälle ja napauttaa, mutta en suosittele kokeilemaan jos kansi ei ole pöydällä  
tounge.gif

edit: hyvä lippa, olit nopeampi
biggrin.gif

Olen sekaisin zetorista. Kolmen päivän uurastuksen jälkeen tuntuu taas niin taivaalliselta. Mahtava peli vuosikymmenestä toiseen ja jo kolmanteenkin.
062802moto_prv.gif

Kyllähän tuossa on varmasti jo neulat ja monet muutkin paikat kuluneet, kun kohta menee ensimmäinen satatuhatta rikki. Moottorihommia en vielä ole itse uskaltanut räpeltämään kun ei ole ollut kunnon mentoria opettamassa
biggrin.gif
Kaikki muut huollot onkin jo tullut tehtyä. Venttiilitkin olisi taas aika tarkastaa. Jos tuota uskaltaisi tällä kertaa ruveta siihen hommaan ihan itse.

Jeesiä kaverilla, oliskos tietäjiä paikalla...?

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=116596
Vastaan täällä. Takapää. Jousen esijännitys ja iskunvaimennus säädöt. Etupää. Peruskeula ja on helppo purkaa ja kasata kunhan katsoo miten päin mikäkin siellä on. En ole p.pyssyä tarvinnut mutta lattaraudan pätkästä tein sopivan avaimen jolla voi sisältä pitää vastaan jos tarvitsee. Kolme päivää sitten vaihdoin toiseen stefan viimeksi.

Back