• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha TRX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latenight
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ilmeisesti noi acen satulat menee heittämällä?
Thunderacen, Thundercatin sekä R1:n ja R6:n (paitsi uudempien radiaalijarrullisten) puristimet pulttautuvat TRX:n keulaan suoraan ilman adaptereja.

T-acen ja -catin puristimissa letkunkiinnitys puristimen päälle (kuten orggiksissa), kun taas R1:n ja R6:n uudemmissa puristimissa letkut pulttautuvat sivulle. Ulkoapäin nuo erottaa toisistaan myös siitä, että vanhemmissa monoblockeissa ulkopuoliset jarruputket alaosassa.

blues.jpg

Thunderacen puristimet

* * * * * *
IiPeilöytöinä vielä änkkärienkiinnikkeet (takatapit pois - mitä niillä yksipaikkaisessa...) ja +20 mm korottavat koiranluut.

Ilahduttavan monella näyttäisi olevan vielä alla tämä Japanin puolisalaisuudeksi jäänyt sporttitwini! Kerrassaan mahtava mopo.

Siksi sääli, että omani mälläsin tieliikennekäytön tuolle puolen. Omaani olin lisäksi ehtinyt tuunailla jos jonkinsortin palikalla. Lyhyt speksilista edesmenneestä:

-FCR41 -kaasarit
-Akran kokoränni
-YZF-750:n swingi & vanne 180-renkaille
-Racetech emulaattorit haarukassa
-Jarru puolella bluespotit, Discacciatti radiaalipääsylinteri, punosletkut ja ABM:n kevyet piparilevyt

Rata-ajelussa peli oli erityisesti mieleeni, vaikka tasoitusta onkin annettava niin tehoissa kuin alustassakin. Ehkäpä tuosta haltuuni jääneestä raadosta rakentelen vielä itselleni ratapelin vanhojen aikojen muistoksi.

Ei muuta kuin hyviä kilsoja kaikille TRX-miehille!

BTW: mulla on vielä jäljellä nuo jarruosat, jos jotakuta kiinnostaa päivittää pysäyttäjät kerralla kuntoon.

lozlul,
harmin paikka, kuinkas se noin lipes! mutta jos päätät laittaa pelin kokonaan lihoiksi niin tarjoa noita hilppeitä täällä, tiedä vaikka joku innostuisi...
ja laitappas faktaa muillekin miten nuo muutokset vaikuttivat

edit: ja saa laittaa kuviakin, jos on ...

sanoi:
lozlul,
harmin paikka, kuinkas se noin lipes! mutta jos päätät laittaa pelin kokonaan lihoiksi niin tarjoa noita hilppeitä täällä, tiedä vaikka joku innostuisi...
Jep kyllä vain innostuu, akrat ja kaasarit ja ja hmm mitkäs nokat siinä olikaan, mutta jos siitä ihan oikeesti vielä saa käypäsen niin elä helkkarissa pura kun ei noita liikaa ole radallakaan.

lozlul,
ja laitappas faktaa muillekin miten nuo muutokset vaikuttivat

edit: ja saa laittaa kuviakin, jos on ...
Samoilla linjoilla RHR:n kanssa, harmi että lipesi noin pahasti että korjaus on kyseenalaista. Onko runko kiero vai miksi ei kannata enää korjata?

Ja älä ihmeessä hävitä noita osia kertomatta täällä aikeistasi. Itsekin olen haalinut T-rexin osia australiasta asti joten kaikista "vakio-osistakin" olen kiinnostunut jos sellasia jollakin pyörii ylimääräisenä. =) Ja tosiaan kiinnostais kuvat jos sellasia on, ja mikäli ois penkityslappujakin tai tietoa, että millasiin tuloksiin noilla muutoksilla pääsi niin sekin kiinnostaa!

Entistäjille / ehostajille tiedoksi: Tarramies Harrilta löytyy alkuperäisenmalliset TRX-logot (+ luonnollisesti Yamaha-logot) tiedostoista. Itse jo hommasin tarrasetin, jos sattuisi moton väri vaihtumaan ykskaks-yllättäen...

Ja ei, ei ole maksettu mainos, vaan tyytyväisen asiakkaan (jo parin aiemmankin projektin tiimoilta) kehu.

Lisää vinkkejä... Yamahan herrat ovat suuressa viisaudessaan jättäneet TRX:stä öljynpaineen varoitusvalon pois, vaan eipä hätää! Saksalaiselta TRX-foorumilta löytyy apu (hae threadeja sanalla "Öldruckschalter"), eli jäseneltä nimim. eisi voi tilata adapteripalikan öljylinjaan (posteineen Suomeen reilu 15 eur).

Asentuu oikeanpuoleisen pytyn takaosaan öljylinjan lähtöön tuplabanjopultilla. Adapterin lisäksi tarvitaan sitten tuo banjopultti (mieluummin terästä eikä alumiinia), Volkkari-T2/T3:n öljynpaineanturi, johtoa + liittimiä ja sopivanmallinen varoitusvalo mittaristoon (valolle jopa paikka mittariston varovalorivissä oikeassa reunassa).

No nyt on joulupukki lukenut lahjalistan tarkkaan..
062802jumpie_prv.gif
hyvännäköistä kikettä. Meinasitko pitää pyörän orggisvärisenä vai laittaa uutta sävyä pintaan?

Harmi ettei tuo spoileri sovi Overin käyrien kanssa, ei sovi siis munkaan pyörään.. Ei varmaan olis istunut rankasti modaamallakaan?

Mistäs löysit tuon katteen kyytiläisen penkin tilalle? itsellä kanssa hankinnassa aikanaan..

No nyt on joulupukki lukenut lahjalistan tarkkaan..
062802jumpie_prv.gif
hyvännäköistä kikettä. Meinasitko pitää pyörän orggisvärisenä vai laittaa uutta sävyä pintaan?

Harmi ettei tuo spoileri sovi Overin käyrien kanssa, ei sovi siis munkaan pyörään.. Ei varmaan olis istunut rankasti modaamallakaan?

Mistäs löysit tuon katteen kyytiläisen penkin tilalle? itsellä kanssa hankinnassa aikanaan..
No kun se uusi katekin tulee, niin on turhan houkutteleva tilanne jättää orggisväriseksi (tyyliin "no kun se kate ja takapenkkimuovi on kuitenkin maalautettava..."), eli nyt pitäisi vain keksiä se paras väri!

Dremeliä pitäisi alakoussikan kanssa käyttää sen verran paljon, että edestä ja pohjasta tulisi aikalailla avonainen versio ja eipä siitä spoilerista olisi sitten enää paljon iloakaan. Overin käyrät kun tosiaan koukkaavat paljon ulompaa, kuin orggikset.

Takakatteen tilasin Haungsilta Saksasta. Laatu vaikuttaisi oikeinkin hyvälle. Samaa katetta saa myös KEDO:n kautta.

Morjesta kaikille. Onko kukaan menossa messuille? Useamman kuukauden hiljaiselon jälkeen on taas pyörä kaivettu esille, ainakin ajatustasolla. Heräteostoksena kävin hakee TRX:ään uudet ketjut ja rattaat, pikkasen muuttuu välitys lyhemmäksi orggiksesta.

Näkyy nettimotossa olevan "uusi" TRX:kin myynnissä naku-TRX, kovasti viittaisi tuonne saksanmaalle tuo rungon ja moottorin väritys, ei kukaan tunnista entiseksi pyöräkseen?  
062802moto_prv.gif

Niin ja tuo Heikin pyörän väritys.. kyllä kait se tarviis jonku kirkkaan värin kaverikseen tuo harmaa, onko Fefen keltainen tai punainen ihan mahoton ajatus?  
biggrin.gif
Vai onko tullut jo joku kuningasidea värityksen suhteen?

Niin ja tuo Heikin pyörän väritys.. kyllä kait se tarviis jonku kirkkaan värin kaverikseen tuo harmaa, onko Fefen keltainen tai punainen ihan mahoton ajatus?  
biggrin.gif
Vai onko tullut jo joku kuningasidea värityksen suhteen?
No arpomista lähinnä Yamaha-sinisen ja Laverda-oranssin välillä. Tänään taas oranssi johtaa.  
biggrin.gif
Oranssi on hieno, myös sellainen Dodge Viperissä nähty sininen voisi toimia, harmain raidoin evästettynä. Onhan noita vaihtoehtoja..  
biggrin.gif

Morjesta taas. Kevät lähenee vaikka pakkanen vaan kiristyy, tulipahan messuillakin käytyä vaikka ei siellä nyt niin kauheasti ollut mitään näkemisen arvoista. Tällaisen pätkän löysin juutuubista, jotain tuttua ja paljon lainattua siinä on..  
062802moto_prv.gif
Aikamoinen keräilyerä, mutta ihan hieno mun mielestä.

Tervehdys kaikille, ostaa paukautin ratapyörän kaveriksi TRX:n, jota kaverini haaveili itselleen vuosia sitten. Nyt kaverikin pääsee kokeilemaan pyörää kunhan kelit pikkasen paranevat. Lueskentelin teidän kirjoituksianne iltojeni iloksi ja kyllähän sieltä löytyi mukavasti vinkkejä moneen asiaan. Kiitos niistä!
Olen kierrelyt ratoja viitenä viime kesänä vaihtelevasti minkä muilta jutuilta (lue vaimon kiireiden..) olen ehtinyt. Keskusteluissa oli pari kertaa sivuttu rata-ajoa, jota suosittelen kaikkille kokeiltavaksi ainakin kerran elämässä, sillä se on tosi hauskaa ja siinä oppii pyörän hallinnasta, jarruttamisessa yms. yhdessä päivässä yllättävän paljon. Itse ainakin opin kahtena ratapäivänä enemmän kuin aiempina 34 tieajovuotena yhteensä...
Jos olette kiinnostuneita tulemaan radalle, niin tervetuloa kerhomme MC Huhmarin ratapäiville Kemora 23.6.2011 klo 10 - 18 ja Motopark 18.7. klo 11 - 18, joissa järjestetään ensikertalaisille oma ajovuoro sekä pienimuotoista opastusta. Lisää tietoja kevään mittaan www.mchuhmari.com. Olen itse järjestelyistä vastaava henkilö, joten vielä kerran tervetuloa!

Tervehdys kaikille, ostaa paukautin ratapyörän kaveriksi TRX:n, jota kaverini haaveili itselleen vuosia sitten. Nyt kaverikin pääsee kokeilemaan pyörää kunhan kelit pikkasen paranevat. Lueskentelin teidän kirjoituksianne iltojeni iloksi ja kyllähän sieltä löytyi mukavasti vinkkejä moneen asiaan. Kiitos niistä!
Olen kierrelyt ratoja viitenä viime kesänä vaihtelevasti minkä muilta jutuilta (lue vaimon kiireiden..) olen ehtinyt. Keskusteluissa oli pari kertaa sivuttu rata-ajoa, jota suosittelen kaikkille kokeiltavaksi ainakin kerran elämässä, sillä se on tosi hauskaa ja siinä oppii pyörän hallinnasta, jarruttamisessa yms. yhdessä päivässä yllättävän paljon. Itse ainakin opin kahtena ratapäivänä enemmän kuin aiempina 34 tieajovuotena yhteensä...
Jos olette kiinnostuneita tulemaan radalle, niin tervetuloa kerhomme MC Huhmarin ratapäiville Kemora 23.6.2011 klo 10 - 18 ja Motopark 18.7. klo 11 - 18, joissa järjestetään ensikertalaisille oma ajovuoro sekä pienimuotoista opastusta. Lisää tietoja kevään mittaan www.mchuhmari.com. Olen itse järjestelyistä vastaava henkilö, joten vielä kerran tervetuloa!
Onnea uuden T-Rexin omistajalle. Mistä päin pyörän löysit jos saa kysyä?  
062802moto_prv.gif

Täältä löytyy kyllä tarvittaessa neuvoja, jos pyörän kanssa ilmenee jotain ongelmia.

Tuo rata-ajo kiinnostaa kyllä, jostain pitäisi vain aikaa löytää perehtyä aiheeseen paremmin. Edelleen peräänkuulutan myös sitä TRX-miittiä, joka jäi viime kesänä toteutumatta.

Oma pyörä on edennyt sen verran, että ketjut ja rattaat on saatu vaihdettua ja samoin tuplakupla, sen jälkeen kun stormi sai sen toimitettua.  
buttrock.gif

TRX löytyi Nettimoton kautta ja majaili ostoon asti Nummelassa. Ensimmäinen omistaja oli Pietarsaaresta ja mie olen neljäs omistaja. Ajamaanhan en sillä päässyt, mutta muuten tästä yksilöstä on selvästi pidetty hyvää huolta mm. kone käy tosi hienosti. Muuta siihen tuskin tarvitsee minun alkuun tehdä kuin vaihtaa keulaöljyt ja tarkastaa venttiilit. Tämä on alkuperäisessä kunnossa oleva 'Triumphin' vihreä Japanin tukati.
Rata-ajoon ei oikeastaan muuten tarvitse valmistautua kuin, että pyörä ja renkaat ovat hyvässä kunnossa. Kuskin tärkein asia ekana päivänä on tutustua rataan ja varsinkin unohtaa kilpaileminen muiden ja jopa itsensä kanssa. Kun siellä löytää normaalin alkujännityksen hälvennyttyä ajorentous, niin se on vapauttava kokemus päästä keskittymään pelkästään omaan ajamiseen, koska siellä ei ole ristyksiä, autoja, jalankulkijoita eikä hyvän aitaamisen takia hirviäkään. Sitä tunnetta ei voi koskaan saada kaduilla tai teillä ajellessa. Minulle se on ollut monin verroin hauskempaa kuin tavallinen prätkäily. Erään tutun sanoja lainatakseni, ratapäivän jälkeen on kuin uudestisyntynyt ihminen, kun siellä unohtuu totaalisesti omat pienet ja vaimon isot murheet.

Back