Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei muuta kuin hyvää matkaa ja TDM:llähän se on pelkkää iloa13.5 Pitäisi suunnata tdm kanssa parin vkon reissuun Eurooppaan..
Ei siis pääse miittiin,taaskaan![]()
540km kertynyt tälle kautta ajoa. Nyt joutuu töiden tekoon keskittymään niin ei kerkeä ajella..
Tänään hain Konalasta Stormilta ja oli hyllytavarana. Hinta 34,70.Tervehdys! Onko kellään tietoa, mikä firma tekee/myy etulokasuojan jatkeita? Ei ole edes pahan näköinen ja pitäisi varmaan pakosarjan puhtaana kurakelilläkin.
![]()
Pyöräkuume riivaa yhä, tänään tuli käytyä testaamassa vuoden 2009 GSF 1250 nakurosmoa. Pidän nakubanditin ulkonäöstä kovasti ja halusin pitää pyörästäkin yhtä paljon, mutta ei se vaan iskenyt samalla tavalla kuin FZ1. Tämän koeajon jälkeen tuli taas sellainen fiilis, ettei sitä TDM:ää ehkä kannatakaan myydä. TDM on kuitenkin nyt Nettimotossa, mutta saa nähdä johtaako se mihinkään. Noh, pitää nyt kuitenkin käydä kokeilemassa paria muutakin mallia jotta saa vertailupohjaa. Ja tulipahan tuossa yksi mielenkiintoinen vaihtoehdotuskin, aivan erilaisesta pyörästä kylläkin, mutta sellaisesta mistä olen aina haaveillut. Siitäkin kenties lisää myöhemmin.Tässä hieman (ehkä itsestäänselviä) plussia ja miinuksia FZ1:stä verrattuna TDM:ään.
Plussat:
- Hauskuus. Todella ketterän oloinen, tuntuu kääntyvän kuin ajatuksen voimalla. Jousitus selvästi jämäkämpi, mutta ei kuitenkaan epämukava. Ajettavuudeltaan istui hyvin nopeasti käteen. Kulkupuoli vähintäänkin kunnossa.
- Sulavampi. Oma TDM nytkähtää selvästi enemmän kun päästää kaasun kokonaan ja vedon kytkeytyessä. Voisin kyllä käydä säädättämässä pyörän dynossa.
- Ajoasento. Tuntui yläruumiin osalta paljon luontevammalta, heti TDM:ään palatessani alkoi selkää särkeä.
- Tuuli. Oli paljon mukavampi tämän kannalta kuin luulin. Viima jakaantuu tasaisemmin ja tuntuu tasaisena painona yläruumiissa, kun taas TDM:ssä rintaa ei samalla tavalla paina mutta kypärämelua on huomattavasti enemmän ja tuuli tuntuu riepottelevan enemmän. Tigerscreen hankintaan?
Miinukset:
- Menohalut. Tällä pitää olla malttia, kyllähän tämä ampuu ihan erilailla kuin TDM. Alkoi oikein ärsyttämään kun pyörä kerjää kaasua mutta järki sanoo ei.
- Ajoasento. Polvi- ja nilkkakulma aika paljon jyrkempi, istutaan haarat levällään leveän tankin takia. Tähän alkoi kyllä tottumaan. En sitten tiedä miten eteenpäin nojaavampi asento väsyttää käsiä pidemmän päälle, nyt ei ongelmia.
- Ulkonäkö. En oikein pidä nykyajan pyörien terävistä kulmista, oudoista ajovaloista, ihmeellisistä takalokarin jatkeista/kilpitelineistä (jotka vaihdetaan heti ensimmäisenä sirompiin). Yksi iso pyöreä ajovalo ja sen takana kaksi pyöreää analogimittaria niin näyttää ihan moottoripyörältä, esim XJR1300 tms.
Mä yritin myydä kolme kuukautta ja nyt kun ajokausi alkoi ja pääsin ajelemaan kunnolla niin poistin myynnistä. Miksi mä menisin hyvän pyörän lahjoittamaan näissä markkinatilanteissa kuin nyt ollaan. Kesä ajetaan ja nautitaan taas.Tämän koeajon jälkeen tuli taas sellainen fiilis, ettei sitä TDM:ää ehkä kannatakaan myydä. TDM on kuitenkin nyt Nettimotossa, mutta saa nähdä johtaako se mihinkään.
Tulipahan taas koeajettua mopoja. Ensin FZ1-S täyskatettuna. Liian pieni pyörä mulle, polvet ottaa kiinni alakatteisiin, eikä katteista muutenkaan ole mitään apua tuulen suhteen, pikemminkin päinvastoin. Naku tuntui paremmalta. Tämän alkoi tuntua entistä enemmän siltä, ettei TDM:ää kannata myydä...Pyöräkuume riivaa yhä, tänään tuli käytyä testaamassa vuoden 2009 GSF 1250 nakurosmoa. Pidän nakubanditin ulkonäöstä kovasti ja halusin pitää pyörästäkin yhtä paljon, mutta ei se vaan iskenyt samalla tavalla kuin FZ1. Tämän koeajon jälkeen tuli taas sellainen fiilis, ettei sitä TDM:ää ehkä kannatakaan myydä. TDM on kuitenkin nyt Nettimotossa, mutta saa nähdä johtaako se mihinkään. Noh, pitää nyt kuitenkin käydä kokeilemassa paria muutakin mallia jotta saa vertailupohjaa. Ja tulipahan tuossa yksi mielenkiintoinen vaihtoehdotuskin, aivan erilaisesta pyörästä kylläkin, mutta sellaisesta mistä olen aina haaveillut. Siitäkin kenties lisää myöhemmin.
Tässä Banditin plussat ja miinukset TDM:ään verrattuna:
+ Ulkonäkö, tämähän näyttää jo ihan Moottoripyörältä.
+ Sulavampi ajoltaan.
- Ajoasento tuntui todella oudolta, kun taas FZ1:ssä tuntui heti kotoisalta. Kai tähän tottuu?
- Tätä on kehuttu hyvin vääntäväksi ja tehoisekseen pirteäksi, mutta ei se nyt mitenkään järisyttävältä tuntunut.
- Ajoviima, tässä tuuli tuntui paljon enemmän kuin FZ1:ssä, vaikkei mielestäni ollut erityisen tuulinen keli.
- Viimeisenä pahin, hauskuus puuttui! Tämä ei tuntunut läheskään yhtä ketterältä kuin FZ1 ja TDM. En sitten tiedä johtuisiko huonoiksi parjatuista ensiasennusrenkaista (pyörällä ajettu 6tkm).
Voisitko ottaa kuvan miten olet kiinnityksen laittanut?Kyllä mulla ihan Kapan laukku siinä on ja laitoin sen suoraan kiinni ilman jammun oma sovitetta.No niin se kevät vaan pikku hiljaa on tuloillaan ja tdm kaipaisi kolmatta laukkua perälleen..
Pyörähän on vm.2009.
Onkos porukka minkä merkkistä laukkua laittanut tuonne pyörän perälle? Ja kokoa? Sivulaukuthan tuossa jo on org. yamaha.
Kappa 46, hyvältä tuntuu.No niin se kevät vaan pikku hiljaa on tuloillaan ja tdm kaipaisi kolmatta laukkua perälleen..
Pyörähän on vm.2009.
Onkos porukka minkä merkkistä laukkua laittanut tuonne pyörän perälle? Ja kokoa? Sivulaukuthan tuossa jo on org. yamaha.
Mä porasin reiät suoraan siihen satulan takana olevaan häkkiin ja siihen kapan pohjalevy sitten suoraan kiinni.Voisitko ottaa kuvan miten olet kiinnityksen laittanut?Kyllä mulla ihan Kapan laukku siinä on ja laitoin sen suoraan kiinni ilman jammun oma sovitetta.No niin se kevät vaan pikku hiljaa on tuloillaan ja tdm kaipaisi kolmatta laukkua perälleen..
Pyörähän on vm.2009.
Tuo tdm sovite pala on jossain päin mailmaan tulossa ja laukku + laukun teline olisi jo valmiina.. Pelko ajan loppumisesta tulossa joten täytyy hoitaa laukku paikalle aluksi ilman sovitetta.. Jos tulee hyvä niin sitten voi perua vielä![]()
Kertoile sitten reissukuulumiset kun tuut takaisin.Kappa 46 tuli hommattua.
Sai kyllä ihan hyvin kiinni ilman tuota "sovitelevyä"
Takatelineen omilla 2pitkällä pultilla edestä kiinni, vähän piti vain isompaa prikkaa muokata ja meni hyvin paikalle. Taakse sitten laukun mukana tulleilla 2kpl kiinnitys ja hyvin pysyy.
Pientä kädentaitoa vaatii.. Lähinnä että osaa pyörittää mutteria oikeaan suuntaan![]()
Huomenna startti sitten 2vkon Euroopan reissulle. Katsotaan miten välineet kestää.
Oon tainnu nukkua koko kevään ;DJokos se miitti meni jo? Aikaisemmissa viesteissä oli alustavasti 15.5, mutta sehän on menneisyydessäMissasinko miitin?![]()
Kuulostaa siltä, että nuo pyörteet osuu juuri pahasti kypärääsi. Onko oireena kovat suhinat/melu vai selvä pyörteiden rieputtelu?TDM 900 vm 2002 ajettu 26tkm , tumman sininen. kaatumaraudat ja givi 46 takalaukku.
Pärrä vastaa tarkoitustaan juuri sopivasti . Tehoa riittää sen minkä tarvisee , ainahan vois olla enemmän mutta kyllä tolla pysyy muiden mukana.
Miinuksena on ilmavirtaukset jotka haittaavat eniten 80-100kmh nopeudessa. Yli tai alle niin ei niin paha ongelma.
Mulla tossa on Givin touring pleksi edellisen omistajan asentamana , joka kielii että ilmavirrat vaivannut aikaisemminkin, mutta kun oma pituus on vielä 198cm niin touring jää lyhyeksi.Pahin ilmavirta tuntuu juuri tulevan kypärän korvan korkeudelle. Jos on kyyryssä niin on hiljaisempaa tai jos on ylmepänä niin on hiljaisempaa.
Oon ajatellu että ettin jostain vielä isomman pleksin , kun vain tietäis minkä. Onko jollain toisella hujopilla samanlaisia ongelmia TDM:n kanssa, kokeilu maksaa joten ei viittis ostaa sokkona.
Toinen idea olis kokeilla perus pleksiä joka on matalampi , ei viittis kuitenkaan ostaa totakaan sokkona. Olisko jollain kenties nurkissa pyörimässä, jos perus pleksiä vois kokeilla niin kyllä siitä joku kompensaatio keksitään.
Ajatuksena asentaa xenonit ja kahvalämppärit ennen syysmyrskyjä.
T:Marko
marko@kotiraami.fi