• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No tunnen henk. koht. entisen "toimituspäällikön" jonka toimenkuva on hieman erilainen nykyisessä Motorrad -lehdessä. Kyllä se juttu sinne saataisiin jos vähän viitsisi itseään tyrkyttää. Toisaalta ei täällä Suomessa enää taida olla niin suuri onglema tuo asian tietoon saaminen, se menee varmaan aika omalla painollaan jo.

Go-Za sanoi:
No tunnen henk. koht. entisen "toimituspäällikön" jonka toimenkuva on hieman erilainen nykyisessä Motorrad -lehdessä. Kyllä se juttu sinne saataisiin jos vähän viitsisi itseään tyrkyttää. Toisaalta ei täällä Suomessa enää taida olla niin suuri onglema tuo asian tietoon saaminen, se menee varmaan aika omalla painollaan jo.

Olit vissiin avustava toimittaja omissa jutuissa, miksei toimisi nykyäänkin.
Kyllähän Turun vanha veturikin aina välillä kirjoittelee testeistä tuonne :;):

Viimeksi muokattu:
tate66 sanoi:
Kyllähän Turun vanha veturikin aina välillä kirjoittelee testeistä tuonne :;):
Juu tiedän oikein hyvin miten se homma toimii. Joelilla kuitenkin jalka aika paljon syvemmällä oven välissä kuin mulla. Ja kynäkin pysyy paremmin kädessä!

Sain nyt tehtyä ominaisuuden, jota täällä jo kyseltiinkin: Top-listoihin ja uusimpien kätköjen listaukseen voi valita näkymään "Kaikki maat". Myös "Kaikki osavaltiot" valinta on mahdollinen niissä maissa, joissa on osavaltioita.

Samalla tuli laitettua maat ja osavaltiot näkyviin paikkoihin, joissa näkyy kätköjä (tapahtumat, uusimmat lokimerkinnät, kätkön perustiedot, reittieditori, tarkastus...). Eli muutoksia tuli taas tosi monelle sivulle, joten voi hyvin olla, että jotain jäi huomaamatta tai testaamatta. Laittakaahan palautetta...

Uudet ominaisuudet ja korjaukset muuten näkyy tuossa säikeessä ja kulloinkin käytössä oleva versionumero on tämän sivun alareunassa.

Tää "helpohko" enduroreitti tuli lisättyä kätköksi. Hitto, pitää kyllä oikeesti hankkia kunnon off-road pyörä millä pääsee näitä reittejä ajamaan! Tää on todella mielenkiintoinen 80 kilometrin pätkä!!

Go-Za sanoi:
Tää "helpohko" enduroreitti tuli lisättyä kätköksi. Hitto, pitää kyllä oikeesti hankkia kunnon off-road pyörä millä pääsee näitä reittejä ajamaan! Tää on todella mielenkiintoinen 80 kilometrin pätkä!!

Miehellä on pitkä joustoinen hipo prätkä ja tarttis muka kunnon enskan. HÄPEÄ. Nyt kauppaan hakemaan nappularenkaan ja ajelemaan. Ton nyt ajais vaikka SDR:llä:p

marko.fzs sanoi:
Miehellä on pitkä joustoinen hipo prätkä ja tarttis muka kunnon enskan. HÄPEÄ. Nyt kauppaan hakemaan nappularenkaan ja ajelemaan. Ton nyt ajais vaikka SDR:llä:p
Juujuu, olet ihan oikeassa! Tosin en ehkä bemmulla tonne menisi... tai ainakin mielummin menisin Hondalla!
Mutta ajatellen niitä oikeesti hankalampia pätkiä niin Honda on helekutin raskas ja Bemmun haluan pitää siistinä eli en lähde sillä könyämään ihan mihin tahansa!

HOX! HOX! Muistutan kiinnostuneita tulemaan paikalle (ettei tarttis ihan parin ihmisen voimin iltaa istua). Ei haittaa vaikkei olisi kätköillyt kesällä, silti voi tulla tutustumaan porukkaan ja kyselemään mitä se kätköily oikein onkaan :) . Pöytävaraus on tällä hetkellä muutamalle ihmiselle enemmän kuin mitä on ilmoittautuneita, joten hyvin mahtuu mukaan (ja varmasti sopu sijaa antaa, jos tulisi enemmänkin väkeä kuin mitä pöytäpaikkoja on varattu).

Jack sanoi:
Nostetaanpas tämä vielä ylös, muutama päivä aikaa ilmoittautua !

https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id6708

Nuuksion, Seitsemisen ja Helvetinjärven kansallispuistot lisätty kätköiksi. Aikasemmin löytyy ainakin Lauhavuori, Repovesi, Torronsuo ja Teijo. Näistä Lauhanvuori ja Teijo ainoastaan ajoreitteinä. Noitahan voisi lisätä vaikkapa ainakin kaikki ne joihin pääsee suht helposti ajamaan ja joissa on joku lyhyt luontopolku helposti käveltävissä. Sipoonkorven voisin tossa ainakin tehdä... Haluaisko joku muu tehdä vähän pohjoisempana olevia?

Go-Za sanoi:
Nuuksion, Seitsemisen ja Helvetinjärven kansallispuistot lisätty kätköiksi. Aikasemmin löytyy ainakin Lauhavuori, Repovesi, Torronsuo ja Teijo. Näistä Lauhanvuori ja Teijo ainoastaan ajoreitteinä. Noitahan voisi lisätä vaikkapa ainakin kaikki ne joihin pääsee suht helposti ajamaan ja joissa on joku lyhyt luontopolku helposti käveltävissä. Sipoonkorven voisin tossa ainakin tehdä... Haluaisko joku muu tehdä vähän pohjoisempana olevia?

Lauhanvuoresta löytyy reitti + näkötorni mutta ei itse kansallispuistoa jossa olisi kyllä nähtävää muutakin. Eli jos sinne joku eksyy niin kannattaa varata hieman aikaa jos tykkää liikkua luonnossa.

Jack sanoi:
Lauhanvuoresta löytyy reitti + näkötorni mutta ei itse kansallispuistoa jossa olisi kyllä nähtävää muutakin. Eli jos sinne joku eksyy niin kannattaa varata hieman aikaa jos tykkää liikkua luonnossa.
Juu aikaa noissa menee helposti. Mulla meni kesällä 4-5 tuntia Repovedellä (5km Ketunlenkki). Helvetinkolulle on tullut kuulemma uusi hyväkuntoinen polku joka pitäisi olla helppokulkuinen. Haastetta löytyy sieltä periltä jos haluaa järvelle asti kiivetä...

Suomessa on niin paljon hyviä ja hienoja paikkoja että kesä sais jo tulla äkkiä. Hitonhauta, Helvetinkolu, Pakasaivo, Lonna, Vallisaari, Ulko-Tammio, Kiikunlähde...

Siinä muutama ja kaikkiin noihin ei pääse prätkällä. Lista ois vaikka kuinka pitkä... :jpstyle:

E: aika pliisuilta noi mun mainitsemat paikat tuntuu kun katsoi tuon Savorau nimimerkillä tehdyn reissuvideon idän suuntaan. :grin:

Jack sanoi:
Helvetinkolusta meinasin tehdä kohteen ens kesänä mutta nythän tää menee paremmin näinpäin :thumbup:
Mä olen käyny Helvetinkolulla vuonna 1991... Lienee aika paljon muuttunu paikat sen jälkeen. Täytyy päästä käymään!

Go-Za sanoi:
Mä olen käyny Helvetinkolulla vuonna 1991... Lienee aika paljon muuttunu paikat sen jälkeen. Täytyy päästä käymään!

Ens kesänä tehdään retki sinne. Kätköletkaretki. Siinä on lähellä lentokoneluola. Ja muitakin kohteita.

Nyt näyttää siltä että kaikki nukkuu... Toista vuorokautta pari englanninkielistä tarkistuksessa. No kai ne sieltä joskus tulee? Toisessa on korjattavaakin.

Go-Za sanoi:
Nyt näyttää siltä että kaikki nukkuu... Toista vuorokautta pari englanninkielistä tarkistuksessa. No kai ne sieltä joskus tulee? Toisessa on korjattavaakin.

Talviunilla :p

Ei vaan... mullakin on nyt ollut työkiireitä aamusta yöhön... Oon kumminkin ohessa duunannu sitä, että saat merkattua tammikuussa omia kätköjä ulkomailla :orgmp: Kun vaan ehtisi testaamaan.

Go-Za sanoi:

Lievää masennusta ilmassa. Ei tuu ollenkaan ajokelejä nastakummeille. Pakkanen, lumi ja jää puuttuu. Pikitiellä lentää suolankura ja sulalla soratiellä menee nastarenkaat pilalle :blink:

Back