Mitä tätä seurannut, niin tuntuu että nuorisolla mennyt vähän paketti sekaisin. Toiset puhuu yleisesti poliisin kohtaaminen, toiset virttämisestä, toiset tuusulan jutusta. Se mitän Tuusulassa kävi, niin se mun mielestä pitäisi pysyä yhtenä asiana ja munkin silmiin poliisi teki erittäin väärin, mutta tavallaan ei ole mikään yllätys, koska se meininki on mennyt kokoajan pahemmaksi nuorilta poliisia kohtaa, kun mennään ajassa taakse päin, se nuorien maalittaminen poliisia kohtaan kasvanut suuresti, syy kun ei saa tehdä "laillisesti" laittomuuksia. (Itse tiedän nämä kohtaamiset poliisien kanssa, on ollut viritettyä mopoa, vakio mopoa, viritettyä kevaria, isompaa smotoa, autoa jne, mutta koskaan ei ole tullut mieleenkään ajaa karkuun, sit kun jää kiinni, tehty asiat muulla tavalla isompaa pyörää, autossa muutoskasastettu laittomuudet). Myös tässä voi olla taustalla, kun nykynuoriso haluaa jännitystä elämään, niin aletaan ajaa karkuun jne, sit leijutaan kavereille kehutaan sitä ja tätä, sit näissä miiteissä, ei olisi mikään yllätys että joku soittelisi sieltä kaveri porukan seasta hätä keskukseen ja antaisi ilmiantoja, saa kontettia tiktokkiin..
Minusta mopon laittaminen on aika vapaata, vanteita, jarruja, jousistusta jne. Tuskin poliisi puuttuu sellaiseen kovin nätisti, varsinkin jos on hyvin tehty, mutta se että viritellään ja sitten itketään kun jää kiinni, herää kysymys missä vanhempien vastuu tossa. Mun silmissä tässä on nyt luotu poliisista paha olento, vaikka kyse on siitä että tottakai poliisi valvoo mopoja jos siellä on tilastollisesti(tämä mutua)enemmän laittomia pelejä kuin muissa ajoneuvoluokissa. Sit tämä, kun katellut noita haastatteluja tuolla mopo mielenilmauksessa, niin siellä puhutaan siitä että kun näkee poliisit, tulee tunne lähtee karkuun, niin miksi jos olet tavankansalainen, niin eihän sulla ole tarvetta, mutta jos laiton mopo on alla, niin ei ihme..
Myös lukenut näitä sosiaalisessa mediassa, että minun poikaa poliisi "härnännyt/jahdannut" kun on ollut epäilyksiä viritetystä moposta, kesän aikana pysäytetty 3 kertaa, niin edelleen jos ne laittomilla mopoilla olevat aiheuttaa tälläistä valvontaa, niin ei mikään ihme..
Sit kun puhutaan lapsista, no tuodaan tähän hommaan mukaan vanhempien vastuu, eli sakkoja myös niille, tiedä monta isää ja isän isää ketä on ollut joo poika/tyttö saa virittää mopoa, laitellaan vanhemmille isoa sakkoa myös, mopo valtiolle ja siirrellään muita korttiluokkia myös.
Muistan nuoruudesta, olihan se hieno olla viritetty mopo, mutta huomasin, että vakiolla on makeempi ajaa, kun hiljainen voi ajaa melkein missä vaan ja sit jos ajo sellaisessa paikassa missä ei saisi, ajaa hiljaksee, niin ei mitään ongelmaa, kyllä vakiollakin pysty keulii..