http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...atii-ohittajalle-15-vuoden-ehdollista/756511/
Vähän kuin "sori siitä"
Tai voihan siitä selvitä vähemmälläkin...
Vähän kuin "sori siitä"
Tai voihan siitä selvitä vähemmälläkin...Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai voihan siitä selvitä vähemmälläkin...oili sanoi:http://www.kaleva.fi/uutiset/kotima...atii-ohittajalle-15-vuoden-ehdollista/756511/
Vähän kuin "sori siitä"Tai voihan siitä selvitä vähemmälläkin...
PoS sanoi:Eihän tuo ole kuin syyttäjän vaatimus vasta.
wilipedia sanoi:Jos tuo olisi ollut oma vaimo/tyttöystävä minkä oletan tulleen omalla pyörällä perässä, niin ei todnäk olisi tämä loistokuski kuulemassa enää käräjäoikeiden tuomiota.

wilipedia sanoi:Jos tuo olisi ollut oma vaimo/tyttöystävä minkä oletan tulleen omalla pyörällä perässä, niin ei todnäk olisi tämä loistokuski kuulemassa enää käräjäoikeiden tuomiota.
Kilometrikö pitäisi olla väliä?terkale sanoi:Tulevaisuudessa jos oma vaimo/tyttöystävä ajaa perässä, voisi olla syytä huolehtia ettei aja niin lähellä että päätyy samaan kolariin edelläajavan kanssa.
Nimimerkki kerran läheltä piti tähtäinmerkkisen auton kanssa, joka ohitti vastaantulijaa satasen alueella (muistaakseni ei ollut ohituskieltoalue ja tie on suora). Edelläajanut kaveri veti yllättäen sivuun pientareelle (onneksi leveä) ja meikäläinen reaktioajan jälkeen perässä. Välimatkaa riittävästi nopeuteen nähden. Auto tuli vielä minun kohdallani minun kaistallani.Woozie sanoi:Kilometrikö pitäisi olla väliä? .
terkale sanoi:Tulevaisuudessa jos oma vaimo/tyttöystävä ajaa perässä, voisi olla syytä huolehtia ettei aja niin lähellä että päätyy samaan kolariin edelläajavan kanssa.
Woozie sanoi:Edelläajanut kaveri veti yllättäen sivuun pientareelle (onneksi leveä) ja meikäläinen reaktioajan jälkeen perässä. Välimatkaa riittävästi nopeuteen nähden.
Mitäpä jos heillä oli "vetoketju". Siinä ei enää ole keskinäisellä välimatkalla väliä, jos viereisellä kaistalla on vielä rekka?terkale sanoi:Sulla tuossa oli ihan riittävästi sitä väliä että ehti reagoimaan tilanteeseen ajoissa.
Avauksen onnettomuus ei nyt ollut viime kesältä ainoa tapaus jossa perässäajaneelle käy huonommin.
Woozie sanoi:Mitäpä jos heillä oli "vetoketju". Siinä ei enää ole keskinäisellä välimatkalla väliä, jos viereisellä kaistalla on vielä rekka?
Minun tapauksessa mentiin perinteisessä possujonossa.
terkale sanoi:Onhan sillä keskinäisellä etäisyydellä hyvinkin paljon väliä sen suhteen ehtiikö pysäyttämään tai väistämään pientareelle vai ei kun edessäjavalla sattuu jotain; oli sitten possujono tai vetoketjusysteemi.
A59 sanoi:Mielestäni myös kunnalääkärin joka jatkaa tuollaisen 72v tädin ajolupaa pitäisi olla vastuussa tapahtuneesta..
jos silloin saatais kyvyttömät pois liikenteestä... tietty pystyyhän ihminen vielä moneen jos sokerikin suussa sulaa...
mutta liikenteessä pitäs olla muitakin vaatimuksia...
Ehkä ratkaisu olisi kortti joka ei oikeuta ajamaan kuin taajamassa eli 50 ja alle rajoitetussa paikoissa..sam_u sanoi:Tämä! Olen monesti väitellyt tästä asiasta, kun annetaan kiian herkästi vanhuksille ajokortti. Olen itse maalta eli ymmärrän asian, että pitää päästä liikkumaan. Olen itse sitä mieltä että jos kokee itse, ettei ole tarpeeksi varma kuski ajamaan täydellisissä olosuhteissa kesällä 100km/h, niin ei ole enään tarpeeksi hyvässä kunnossa ajamiseen. Kaikki tuntuvat olevan eri mieltä, joiden kanssa olen jutellut asiasta. Yleinen mielipide tuntuu olevan, että riittää kun ajaa omien rajojensa puitteissa. Minusta tämä kertoo ettei ole yleensäkään tarpeeksi ajokuntoinen enään. Justiin maalla erittäin hankala asia, koska julkiset eivät kulje, eikä läheiset pysty aina kuskaamaan. Suoraan ei tietenkään voi sanoa ikää, jolloin rattiin ei enään tarvisi päästä.
A59 sanoi:Mielestäni myös kunnalääkärin joka jatkaa tuollaisen 72v tädin ajolupaa pitäisi olla vastuussa tapahtuneesta..
jos silloin saatais kyvyttömät pois liikenteestä... tietty pystyyhän ihminen vielä moneen jos sokerikin suussa sulaa...
mutta liikenteessä pitäs olla muitakin vaatimuksia...