- Sijainti
- Zuid Afrika.
Morsian satulan alla?No, itsellänihän ei takapenkkiä edes ole. Pyöräily on pilalla siinä vaiheessa, jos joutuu jonkun taakseen ottamaan.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Morsian satulan alla?No, itsellänihän ei takapenkkiä edes ole. Pyöräily on pilalla siinä vaiheessa, jos joutuu jonkun taakseen ottamaan.![]()
Kait se on pakko heittää omakin lusikka soppaan. Johtuisikohan mahdollisesti siitä ettet ole vielä antanut muuta kuin "minust tuntuu" vastauksen. Kiinnostaisi tosiaan tietää mitä se ABS vie pois siitä omasta hallinnasta? Ymmärrän kyllä että jotkut eivät sitä halua mutta erittäin huono perustelu ABSin lynkkaamiselle on tuo ettei pyörä olisi enää omassa hallinnassa, ABSihan puuttuu peliin vasta siinä vaiheessa kun kuski on (yleinsä) menettänyt hallinnan.Herää kysymys?
Miksi sun pitää tunkea se abs jonkun kurkusta alas, joka ei sellaista systeemiä halua?
Minä tykkään ajaa vanhoja pyöriä, joissa itse hallitsen pyörän.
Hyvin paljon mahdollista mutta vastaukset antavat sinusta aika keskenkasvuisen kuvan.Mul saattaa olla takana hiukan enemmän vuosia pyörän päällä kuin teistä monellakaan.
No se on sinun mielipiteesi, ei mikään yleispätevä "totuus".Myös pitkälle reissulle voi lähteä vähäisin tavaroin ja siten, että akkatarakalla ei istu kukaan. No, itsellänihän ei takapenkkiä edes ole. Pyöräily on pilalla siinä vaiheessa, jos joutuu jonkun taakseen ottamaan.![]()
Kait se on pakko heittää omakin lusikka soppaan. Johtuisikohan mahdollisesti siitä ettet ole vielä antanut muuta kuin "minust tuntuu" vastauksen. Kiinnostaisi tosiaan tietää mitä se ABS vie pois siitä omasta hallinnasta? Ymmärrän kyllä että jotkut eivät sitä halua mutta erittäin huono perustelu ABSin lynkkaamiselle on tuo ettei pyörä olisi enää omassa hallinnassa, ABSihan puuttuu peliin vasta siinä vaiheessa kun kuski on (yleinsä) menettänyt hallinnan.Herää kysymys?
Miksi sun pitää tunkea se abs jonkun kurkusta alas, joka ei sellaista systeemiä halua?
Minä tykkään ajaa vanhoja pyöriä, joissa itse hallitsen pyörän.
Hyvin paljon mahdollista mutta vastaukset antavat sinusta aika keskenkasvuisen kuvan.Mul saattaa olla takana hiukan enemmän vuosia pyörän päällä kuin teistä monellakaan.
Alkuperäiseen aiheeseen. Odotan mielenkiinnolla että pääsisin kokeilemaan kyseistä systeemiä ja kyllä mielelläni otan sen sitä harvinaista tilannetta varten kun sille oikeasti on tarvetta, tietysti haluan myös nappulan josta sen voi ottaa pois päältä. Noh itse tosin tiedän koneen pystyvän tarkempaan työhön kuin ihminen, vaikka olisit kuinka huippukuski niin yhtä hyvän/paremman suorituksen tekeminen missä tahansa tilanteessa 100% ajasta ei ole inhimillisesti mahdollista.
Nyt minä sen keksin. Ehkä ne absit eivät olekaan aivan turhat. Ne joilla on absit pyörässä, toimiiko rolling bornout ihan lennosta ja donitsit pyörittelee vaivatta? Jarrukahva pohjaan ja tuppi nurin; antaako etupyörä sopivasti myöden absien ansiosta? Pakko käydä jossain koetestaamassa.Mutta voin niellä sen, että jonkun muun ajotapa ja koko käyttötarkoitus pyörälle voi olla tyystin erilainen kuin omani.
Ja valtaosalle abs siis edelleen on plussa.
Olisiko niin, että ABS ei aktivoidu alle 10 km/h nopeuksissa, suurinpiirtein. Eli "normaali" vekotin tuolloin.Nyt minä sen keksin. Ehkä ne absit eivät olekaan aivan turhat. Ne joilla on absit pyörässä, toimiiko rolling bornout ihan lennosta ja donitsit pyörittelee vaivatta? Jarrukahva pohjaan ja tuppi nurin; antaako etupyörä sopivasti myöden absien ansiosta? Pakko käydä jossain koetestaamassa.Mutta voin niellä sen, että jonkun muun ajotapa ja koko käyttötarkoitus pyörälle voi olla tyystin erilainen kuin omani.
Ja valtaosalle abs siis edelleen on plussa.![]()
![]()
Mutta jos nopeusmittari on takarenkaan perusteelta, paikallaan burnailee, kun nopeus nousee yli 10kph, etujarru alkaa hiljalleen antaa myöden?Olisiko niin, että ABS ei aktivoidu alle 10 km/h nopeuksissa, suurinpiirtein. Eli "normaali" vekotin tuolloin.Nyt minä sen keksin. Ehkä ne absit eivät olekaan aivan turhat. Ne joilla on absit pyörässä, toimiiko rolling bornout ihan lennosta ja donitsit pyörittelee vaivatta? Jarrukahva pohjaan ja tuppi nurin; antaako etupyörä sopivasti myöden absien ansiosta? Pakko käydä jossain koetestaamassa.Mutta voin niellä sen, että jonkun muun ajotapa ja koko käyttötarkoitus pyörälle voi olla tyystin erilainen kuin omani.
![]()
Mutta jos nopeusmittari on takarenkaan perusteelta, paikallaan burnailee, kun nopeus nousee yli 10kph, etujarru alkaa hiljalleen antaa myöden?Olisiko niin, että ABS ei aktivoidu alle 10 km/h nopeuksissa, suurinpiirtein. Eli "normaali" vekotin tuolloin.Nyt minä sen keksin. Ehkä ne absit eivät olekaan aivan turhat. Ne joilla on absit pyörässä, toimiiko rolling bornout ihan lennosta ja donitsit pyörittelee vaivatta? Jarrukahva pohjaan ja tuppi nurin; antaako etupyörä sopivasti myöden absien ansiosta? Pakko käydä jossain koetestaamassa.Mutta voin niellä sen, että jonkun muun ajotapa ja koko käyttötarkoitus pyörälle voi olla tyystin erilainen kuin omani.
![]()
Ei ole kokemusta, Pani ottaa nopeuden kardaanilta(?) eli sama asia kuin takarenkaaltaMutta jos nopeusmittari on takarenkaan perusteelta, paikallaan burnailee, kun nopeus nousee yli 10kph, etujarru alkaa hiljalleen antaa myöden?Olisiko niin, että ABS ei aktivoidu alle 10 km/h nopeuksissa, suurinpiirtein. Eli "normaali" vekotin tuolloin.Nyt minä sen keksin. Ehkä ne absit eivät olekaan aivan turhat. Ne joilla on absit pyörässä, toimiiko rolling bornout ihan lennosta ja donitsit pyörittelee vaivatta? Jarrukahva pohjaan ja tuppi nurin; antaako etupyörä sopivasti myöden absien ansiosta? Pakko käydä jossain koetestaamassa.Mutta voin niellä sen, että jonkun muun ajotapa ja koko käyttötarkoitus pyörälle voi olla tyystin erilainen kuin omani.
![]()
Voisin käyttäytyä lapsellisesti ja sanoa että kuka sinä olet arvioimaan mitä olen lukenut mutta jätän väliin ja kerron suoraan että olen kyllä lukenut koko ketjunIhan kivaa kokeilua sulle.Kokeile pois.Olen selittänyt perusteeni yuolla ketjussa jo aiemmin, jollei jaksa lukee, ei ehkä kannata kommentoida.
Minua ei kiinnosta,old school.
Voisin käyttäytyä lapsellisesti ja sanoa että kuka sinä olet arvioimaan mitä olen lukenut mutta jätän väliin ja kerron suoraan että olen kyllä lukenut koko ketjunIhan kivaa kokeilua sulle.Kokeile pois.Olen selittänyt perusteeni yuolla ketjussa jo aiemmin, jollei jaksa lukee, ei ehkä kannata kommentoida.
Minua ei kiinnosta,old school.. Noh kuten sanoin ei ole minulta pois jos et tykkää/halua, kunhan olisin halunnut kuulla millä tavalla ABSit vie pois pyörän hallintaa mutta taitaa olla liikaa toivottu.![]()
No perustelusi oli että haluat itse hallita pyöräsi mutta kysyinkin mitä ABS vie hallinnasta pois, sen että voi hallitsemattomasti jarruttaa renkaat lukkoon?Jos olisit lukenut, olisit lukenut perustelunikin.Vai kuinka?
Ei hitto tämähän on pakko päästä kokeilemaan vielä tänä syksynä. Voi sitä joka koeajon luovuttaa abs-pyörällä.Mutta jos nopeusmittari on takarenkaan perusteelta, paikallaan burnailee, kun nopeus nousee yli 10kph, etujarru alkaa hiljalleen antaa myöden?Olisiko niin, että ABS ei aktivoidu alle 10 km/h nopeuksissa, suurinpiirtein. Eli "normaali" vekotin tuolloin.Nyt minä sen keksin. Ehkä ne absit eivät olekaan aivan turhat. Ne joilla on absit pyörässä, toimiiko rolling bornout ihan lennosta ja donitsit pyörittelee vaivatta? Jarrukahva pohjaan ja tuppi nurin; antaako etupyörä sopivasti myöden absien ansiosta? Pakko käydä jossain koetestaamassa.Mutta voin niellä sen, että jonkun muun ajotapa ja koko käyttötarkoitus pyörälle voi olla tyystin erilainen kuin omani.
![]()
![]()
![]()
![]()
Hallittu tilanne on yleinsä etukäteen tiedossa jolloin ABSit voi kytkeä pois (kyllä siihen keinot keksitään jos ei tule suoraan). Mutjoo alkaa menemään liikaa paskanjauhantaan, ehkä mie voin elää ilman perustelujakin.Hallitsemattomasti?
Kertoisitko milloin käytät, tai tarvitset, lukkojarrutusta?Hallitsemattomasti?