Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Enpä tiedä, mikset kerro meille niin saatamme ehkä ymmärtää mielipiteesi paremmin eikä tarvitse vääntää asiasta turhaan 52 viestiä sen takiaAhaa, sinä tiedät siis minua paremmin minkälainen oli tilanne jossa jouduin vetämään liinat kiinni.
No kerros miltä se näytti, noin sinun silmin
Hienoahan se olisi, jos ei liikenteessä tulis tilanteita, jotka on ennalta arvaamatomia? Vai kuinka?
Silloin kun tiellä olosuhteet muuttuu ykskaks yllättäen, vaikkapa silloin kun asfaltti loppuu ja onkin nyrkinkokoista soraikkoa edessä, itsellä vauhtia satanen...ja tielaitos on unohtanut varoituskyltin.Kertoisitko milloin käytät, tai tarvitset, lukkojarrutusta?Hallitsemattomasti?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Eihän vain katse ollut liian lähellä? Nuo sorakot näkyy kaukaa, ellei pimiä oleSilloin kun tiellä olosuhteet muuttuu ykskaks yllättäen, vaikkapa silloin kun asfaltti loppuu ja onkin nyrkinkokoista soraikkoa edessä, itsellä vauhtia satanen...ja tielaitos on unohtanut varoituskyltin.Kertoisitko milloin käytät, tai tarvitset, lukkojarrutusta?Hallitsemattomasti?
Näin kävi viime vuonna Ranuan tiellä.
Sitä edellisenä vuonna Kemin jälkeen Rovaniemen suuntaan.Ensimmäisen soraikon kohdalla oli varoituskyltti...seuraavan ja sitä seuraavan kohdalla ei enää ollutkaan.Ehkäpä ne säästi ja ajatteli, et yks kyltti riittää...itse selvisin, mut Mersu oli mennyt ojan pohjalle.
Kemin tiellä riitti vähäisempi hölläys, Ranuan tiellä se tuli todella yllättäen.
Tuohan on kuin suoraan abs:ien käyttöohjeesta, ´silloin kun tiellä olosuhteet muuttuu ykskaks yllättäen, abs:ista on yleensä kaikista eniten hyötyä´. On ne vaan saaneet kyllä aikamoisen jorpakon väsätä teille sinne tien jatkeeksi, jos ei kuvaamasi laisessa tilanteessa pysty absien kanssa pysähtymään.Silloin kun tiellä olosuhteet muuttuu ykskaks yllättäen
kaiken maailman elektroniikka on kyllä tervetullutta ja rakennan sitä ihan itsekkin harrastukseksi...Täytyy kyllä todeta että ihmeen negatiivisia mielipiteitä kanssamotoristeilla elektroniikan lisääntymisestä pyörissä.
Tai sit mä olen vain outo......![]()
Jos tä oli mulle suunnattu niin olen aikaisemminkin todennut että absit yms. muut järjestelmät olisi minun ihannemaailmassa poiskytkettävissä.Ihmeellisen outo on sekin mielipide, että ihmisen pitäis ottaa absillinen pyörä, jollei sellaista halua?
Olisikohan hiukan asenteen tarkistusta teilläkin?
Mut ihan miten vaan, saahan sitä luottaa tekniikkaan jos haluaa.
Ja ilmeisesti haluatte.
Ja tämäpä riittää puolestani asiaan.
no sanos ny ykx sellanen täysin ennalta arvamaton tilanne?Juurikin sen takia ABSia puolustelen kun liikenteessä tulee niitä tilanteita jotka ovat täysin ennalta arvaamattomia
Käykää joskus kokeileen...käytännössä.Eihän vain katse ollut liian lähellä? Nuo sorakot näkyy kaukaa, ellei pimiä oleSilloin kun tiellä olosuhteet muuttuu ykskaks yllättäen, vaikkapa silloin kun asfaltti loppuu ja onkin nyrkinkokoista soraikkoa edessä, itsellä vauhtia satanen...ja tielaitos on unohtanut varoituskyltin.Kertoisitko milloin käytät, tai tarvitset, lukkojarrutusta?Hallitsemattomasti?
Sitä edellisenä vuonna Kemin jälkeen Rovaniemen suuntaan.Ensimmäisen soraikon kohdalla oli varoituskyltti...seuraavan ja sitä seuraavan kohdalla ei enää ollutkaan.Ehkäpä ne säästi ja ajatteli, et yks kyltti riittää...itse selvisin, mut Mersu oli mennyt ojan pohjalle.
Kemin tiellä riitti vähäisempi hölläys, Ranuan tiellä se tuli todella yllättäen.![]()
Eikös se pidon rajamailla oleva rengas pidä paremmin kuin lukossa oleva, ainakin asfaltilla. Soralla se lienee toisinpäin, kun ratas "kaivautuu" sinne hiekkaan...
Nappasit sitten kokonaisuudesta vain yhden pätkän ja tartuit siihen. Jospa laitan tähän alle vielä asian kokonaisuuden ja avaan sitten sen sinulle, jos kirjoitukseni oli epäselvä.Mistä ihmeestä te vedätte näitä johtopäätöksiä?Koska jos noin paljon pelkää pyörän päällä, niin tuskin silloin pyörällä ajelisi ollenkaan.
Mul saattaa olla takana hiukan enemmän vuosia pyörän päällä kuin teistä monellakaan.
Mistä ihmeestä vedät johtopäätöksen, et pelkään pyörän päällä.
Jos pelkäisin ...tuskin ajaisin 1500 pyörää?
Nämähän kuullostaa juuri siltä mihin ABS-järjestelmää tarvitaankin. Kummassakohan tilanteessa pyörä on suuntavakaampi, pyörät lukossa liukuessa vai pyörät ei lukossaSilloin kun tiellä olosuhteet muuttuu ykskaks yllättäen, vaikkapa silloin kun asfaltti loppuu ja onkin nyrkinkokoista soraikkoa edessä, itsellä vauhtia satanen...ja tielaitos on unohtanut varoituskyltin.Kertoisitko milloin käytät, tai tarvitset, lukkojarrutusta?Hallitsemattomasti?
Kemin tiellä riitti vähäisempi hölläys, Ranuan tiellä se tuli todella yllättäen.
Ja niin... unohdin tilanteista pahimman,tapahtui edellisellä pyörällä.Vauhtia reipas 120 ja muori pusikon takaa vasemmalta eteen.
Se oli niin läheltä piti, ettei tee mieli uusia.Onneks pyörä oli suuntavakava, lukossakin.
Minä en (kai?) ole kauheasti ollut tuputtamassa ABS-jarrullista pyörää. Jokainen ajakoot sellaisella millä itse tykkää. Mutta kovasti ihmettelen sitä hirveää vastustusta. Tekniikkaa kun pyörässä on kuitekin johon pitää sokeasti luottaa ajaessa. Ja kummastuttaa perustelut turvallisuuden huonontumisella ABS:illä.Ihmeellisen outo on sekin mielipide, että ihmisen pitäis ottaa absillinen pyörä, jollei sellaista halua?
Ja ilmeisesti haluatte.
Onko niitä joku tuputtanut kaikille? Enemmän tässä on kyse vänkäyksestä onko ne hyvästä vai huonosta? Liki kaikista pyöristä on tarjolla normijarruin oleva versio, niin myös noista Hondan uutuuksista. Poikkeuksia on. Kuitenkin, jarrupaineen säätö tapahtuu ensisijaisesti kahvasta puristamalla, kuten ennenkin. Vasta sitten elektroniikka puuttuu peliin, kun mennään lukkoon. Sitä voi myös pitää viestinä, että nyt ehkä kannattaisi hieman löysätä otetta jos vain tilanne sallii. Vaikkapa jos alla on vaihtelevaa pintaa...miten sen nyt sitten itse haluaa ajatella.Ihmeellisen outo on sekin mielipide, että ihmisen pitäis ottaa absillinen pyörä, jollei sellaista halua?
Ja ilmeisesti haluatte.