• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koska ajotaitoni on insinööriajolla todettu tieliikenteeseen sopivaksi  
buttrock.gif
morjestan kyllä kaikkia motoristeja, oli alla sit puolivalmiste tai ihan moottoripyörä  
blush.gif

Alkukaudesta lapa nousee varmaan herkästi, mutta täytyy
tunnustaa että jossain vaiheessa ei aina  
sad_orig.gif
ole tervehdys tuntuma herkimmillään, yleensä kuitensii käsi nousee  
baaa.gif

Vanhat tavat syvälle juurtuneet. Muut moikataan paitsi mopot, piikit, vespat ja siihen rinnastettavat muut skootterit, kolmipyöräset ja liivijengi (paitsi tutut).

Itellä periaatteena että aina morotellaan, paitsi kaksi poikkeusta:

1. Kehä kolmosen sisäpuolella
2. Jos reilusti tavaraa kaistojen välissä eli bulevardit, kehätiet jne.

Muuten, morjestatteko hämärässä tai pimeässä vilkulla? Kovin harvat vastaa.

sport05.gif

Iku

Unohtu: Jalkaakin voi käyttää

Tuo morjestelu on omalla kohalla jotenki "naksahtanut" ja kaikkia on morjestettava. Tunnen vain ihan helvetillistä myötäiloa siitä, että jollakin muullakin on mopo alla.

Joskus huvittaa itteä oikein äänekkään naurun kans jälkeenpäin, kun on ollu joku "tilanne" päällä (=ehkä vähän reippaammin vauhtia ja pitäs pyörääki käskeä mutkassa) ja aivokoppa miettii, että kumpaa tekee; Morjestanko vai ajanko. Jotenki kuitenki noissaki tilanteissa saan lapasen tai jonku muun raajan liikkumaan moikkauksen tapasesti. Tiedä sitten miltä se näyttää vastaantulevien mielestä... "v*ttu, se yritti potkasta".

Että jos näette kesällä gixun ruottin kilvillä ja kuski liikkuu ku klovni pyörän päällä vastaan tullessa.. se olen minä
smile_org.gif

Tänään on kyl saanu morottaa ihan mukavasti, tais olla ensimmäinen kunnon päivä ja pyöriä oli tiellä niin maan kiitettävästi
062802jumpie_prv.gif

Itellä periaatteena että aina morotellaan, paitsi kaksi poikkeusta:

1. Kehä kolmosen sisäpuolella
2. Jos reilusti tavaraa kaistojen välissä eli bulevardit, kehätiet jne.

Muuten, morjestatteko hämärässä tai pimeässä vilkulla? Kovin harvat vastaa.

sport05.gif

Iku

Unohtu: Jalkaakin voi käyttää
vilkulla ainakin pks ulkopuolella pyrin moikkaamaan pimeässä. nykyään harvat vastaavat siihenkään. liikennetilanne vaikuttaa toki. jos tie on muuten tyhjä, niin vilkulla voi vilauttaa.

päiväsajankin moikkaamisessa paljon liikennetilanne vaikuttaa ja kehäkolmosen sisäpuolella ehtii melko harvoin moikata.

vilkulla ainakin pks ulkopuolella pyrin moikkaamaan pimeässä. nykyään harvat vastaavat siihenkään. liikennetilanne vaikuttaa toki. jos tie on muuten tyhjä, niin vilkulla voi vilauttaa.

päiväsajankin moikkaamisessa paljon liikennetilanne vaikuttaa ja kehäkolmosen sisäpuolella ehtii melko harvoin moikata.
Aika harvoin tulee enää vilkulla morotettua, kun ei sitä muutkaan näytä harrastavan.
Muutenkin välttelen pimeällä ajoa (elukat
crazy.gif
).

Kaupungissa ei ehdi aina morottelemaan, muuten kyllä lähes aina.

Tervehtimistopic on sama asia ORG:ille kuin koiranpaskakeskustelut aamulehden yleisönosastopalstalle
biggrin.gif

Itse moikkaan kaikkia jos huvittaa ja kaikki moikkaa takaisin jos huvittaa. Toivottavasti kukaan ei menetä yöuniaan jos en moikkaa takaisin

sad_orig.gif

Tervehtimistopic on sama asia ORG:ille kuin koiranpaskakeskustelut aamulehden yleisönosastopalstalle
biggrin.gif

Itse moikkaan kaikkia jos huvittaa ja kaikki moikkaa takaisin jos huvittaa. Toivottavasti kukaan ei menetä yöuniaan jos en moikkaa takaisin

sad_orig.gif
Tämä on niin totta, mutta on tää parempi kuin alettais koiranpökäleistä täällä jauhamaan
smile_org.gif

Mä ainakin kestän nää joka vuosi toistuvat ketjut, koska joka vuosi tulee uusia tulokkaita.

Morjestan kaikkia etusormella, jos pystyn
smile_org.gif
Mutta on ollut mielenkiintoista huomata, että ei useimpakaan tupperi kuski morjesta takasin...

EN morjesta ellen tunne vastaantulijaa....
Se siitä yhteishengestä  
biggrin.gif

Ite moikkaan yleensä.
se motoristien "yhteishenki" on muutenkin ihan pelkkää sanojen helinää... turha on odotella apuja muilta motoristeilta jos esim menovesi loppuu... kokemusta on!!!
En kyllä allekirjoita tuota.

Jos tien viereen pysähtynyt näkyy "hyvissä ajoin" ja osoittaa jotenkin olevansa pulassa (esim hätävilkut päällä), niin takuuvarmasti saa apua. Itsekin pysähdyn olin sitten autolla tai pyörällä liikenteessä edellämainittujen ehtojen täyttyessä.

Itse olen saanut apua sitä tarvitessani, ja samalla periaatteella olen auttanut muita: En palkkiota avustani halua, vaan kehoitan avustamaani auttamaan seuraavaa eteen osuvaa avuntarvitsijaa. Laitetaan apu kiertämään, niin ehkä se osuu taas omallekin kohdalleni jos sitä joskus tarvitsen.

EN morjesta ellen tunne vastaantulijaa....
Se siitä yhteishengestä  
biggrin.gif

Ite moikkaan yleensä.
se motoristien "yhteishenki" on muutenkin ihan pelkkää sanojen helinää... turha on odotella apuja muilta motoristeilta jos esim menovesi loppuu... kokemusta on!!!
En kyllä allekirjoita tuota.

Jos tien viereen pysähtynyt näkyy "hyvissä ajoin" ja osoittaa jotenkin olevansa pulassa (esim hätävilkut päällä), niin takuuvarmasti saa apua. Itsekin pysähdyn olin sitten autolla tai pyörällä liikenteessä edellämainittujen ehtojen täyttyessä.

Itse olen saanut apua sitä tarvitessani, ja samalla periaatteella olen auttanut muita: En palkkiota avustani halua, vaan kehoitan avustamaani auttamaan seuraavaa eteen osuvaa avuntarvitsijaa. Laitetaan apu kiertämään, niin ehkä se osuu taas omallekin kohdalleni jos sitä joskus tarvitsen.
+1

Back