• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
EN morjesta ellen tunne vastaantulijaa....
Se siitä yhteishengestä  
biggrin.gif

Ite moikkaan yleensä.
se motoristien "yhteishenki" on muutenkin ihan pelkkää sanojen helinää... turha on odotella apuja muilta motoristeilta jos esim menovesi loppuu... kokemusta on!!!
En kyllä allekirjoita tuota.

Jos tien viereen pysähtynyt näkyy "hyvissä ajoin" ja osoittaa jotenkin olevansa pulassa (esim hätävilkut päällä), niin takuuvarmasti saa apua. Itsekin pysähdyn olin sitten autolla tai pyörällä liikenteessä edellämainittujen ehtojen täyttyessä.

Itse olen saanut apua sitä tarvitessani, ja samalla periaatteella olen auttanut muita: En palkkiota avustani halua, vaan kehoitan avustamaani auttamaan seuraavaa eteen osuvaa avuntarvitsijaa. Laitetaan apu kiertämään, niin ehkä se osuu taas omallekin kohdalleni jos sitä joskus tarvitsen.
Jep. Kokemusta on. Viime kevään eka Frs-Jkl reissu enkä auringonpaisteessa huomannu, että Veturin bensavalo sytty. Vanhempi herrasmies pysähty paikalle ennen kun sai n kypärän pois päästä ja kysy et loppuko bensa. Sit ku sanoin, et tais loppua ni kaveri totes vaan: No haetaan sulle lisää. Kiitokset vielä kerran. Varmasti pysähdyn jos jollain tien päällä murheita on. Ihan sama vaikka ois potkukelkalla liikenteessä..

Triplellä saa morotukset takaisin niin kyykkypyöriltä kuin customeiltakin, vissiin hankala kategorisoitava.
cool.gif

Oikeastaan ainoastaan endurokuskit on jättäny morjestelematta takaisin, tarttis vissiin ajella GS:llä että kuuluis kerhoon.

Ylläri että HD kuskien morottaminen oli liian arka aihe moderaattoreille :DD
Mulle kyllä ovat pääsääntöisesti moikanneet, vaikka pienellä "matkavasikalla" ajelenkin. Saattaa johtua mun moikkaustyylistä, kun nostelen lapasta ylöspäin enkä sivulle.  Ehkä se aiheuttaa rautaristimiehissä jonkin primitiivireaktion ja käsi nousee automaattisesti takaisin.  
idea3.gif

buttrock.gif

Perustelu sentään laitettu
biggrin.gif

Vastaan tähän HD-kuskina
wink.gif
, ei tuota pienintäkään ongelmaa morottaa HD:n puikoissakaan kaikille kaksipyöräisille moottoroiduille ajoneuvoille.
Johtunee siitä ettei se ole puutarhajyrsin ajo-ominaisuuksiltaaan, en ihan täysin ole onnistunut pilaamaan tehtaan insinöörien aikaansaannoksia
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Muu liikenne saattaa vaatia liikaa huomiota, keskusta-alueilla en moikkaile aina
smile_org.gif

Osa omista kavereistakin moikkaa ylileveästi, osa ei lainkaan, osa valkkaa kelle...

Olen(mme?) vastuussa vain omista tekemisistäni
wink.gif

Ja taas tätä jokakeväistä/kesäistä aihetta...
biggrin.gif
Oon kyllä myös huomannut, että jokainen vastaan tuleva HD-kuski ei moikkaa takaisin...toisaalta ei moikkaa aivan yhtä moni japsilla tai jossain muualla tehdyllä pyörällä ajavakaan. Mitäs tuosta. Ei toi mun ajamisiin taikka moikkailuihin vaikuta.

Ei kai se arka aihe ollut, mutta jos samalla sivulla on jo ketju auki morjestelusta, niin tarviiko viereen toisen? Täällä voi varmasti ihan yleisesti ihmetellä miksi nuo puuhapetet ei jaksa sitä räpylää nostaa takaisin.

Itse veikkaan sen johtuvan siitä, että hyrrä lähtee käsistä, jos ei rystyset valkoisina purista stongaa.

Se nyt on vaan niin mukava morjestella, aivan sama morjestaakos joku takaisin. Vaikka onhan aina mukavampaa kun morjestellaan, nyt vois vaikka
033102beer_1_prv.gif

Ei jaksa enää!!!

Olihan se ihan hienoo kakskytvuotta sitten nostaa lapasta vastaantulijalle, mutta nykyään tulee siihen tahtiin pärrää vastaan ettei vanha enää jaksa.
Siinä mielessä talvella on paljon mukavampi ajaa, kun ei tarvi miettiä moista dilemmaa - sen ku ajelee menemään.....

itse kyllä morottelen kaikkia 2-pyöräsiä on ne sitten "kovia" kustom jätkiä tai saippualaatikko sinkuilijoita.joskus nostetaan takas ja joskus ei.tänään illasta oulussa oli niin kylmä,että tummennetun huurussa olevan visiirin takaa oli vaikea sanoa nostettiinko takas vai ei..
cool.gif

Rauman seudulla ja yleensäkin täällä rannikolla lapaset ovat kyllä aina pystyssä reippaasti.
smile_org.gif

Se on vaan tapa oikeen täällä,samaten huoltsikalle tullessa ja ajopuvun nahdessään morjenstetaan vaikka ei tiedä millä pyörällä sitä baanalla ollaan. Ihan mukavaa se on huoltsikan terassilla sumppia imeä ja kun motoristi jos toinenkin lampsii terassille tulee reipas moro yms.
Yleensä vielä tulee samaan pöytään. En tiedä miten muualla.

Kyllä itellä on "kaikki" morjestanut kellä vaan on käsi vapaana ollu. Huomatkaa jotku kumiluotikuskit että sitä teiän moikkausta (käsi kahvalla sormet pystyyn) ei kyllä näe jossei tarkkaan kato. Sen lapasen täytyy vähintään irrota sinne alaviistoon et liikkeen huomaa.

Mut onhan se moikkailu välil puuduttavaa, etenkin jos on vaan ajamassa paikasta A paikkaan B eikä varsinaisesti naatiskelemassa millon on muutenkin paremmalla tuulella. Tämän efektin huomasin tässä nyt parin viikon aikana ku oli auto huollossa ja oli "pakko" ajaa prätkällä ni jos on tosissaan joku tarkoitus ajolla niin siin on jotenkin eri meininki ku vaan se Born to be wild.

Njääh...

Ei se siit moposta riipu, mä vaan en oikein ymmärrä koko vieraille morjenstelua. En mä muutoinkaan vierait ihmisiä juuri tervehdi, vastata morjenstukseen saatan jos huomaan, tai sit en. Ihan sama ku muksut oli skidei ja lomareissul liikuttiin kusikoppi perässä, en mä "kanssakaravaareita" morjestellut jne.

Pääsääntöisesti en morjensta, liikun HooDeella mut ihan samalla lailla se pääsääntöisesti en koskee kaikkia pyörätyypeja.

Ehkä olen sitten ihqun k**ipää tai jotain, mut näin.

pyöriä tulee vastaan ainaki kaupunkialueella niin paljon et pitäs ajaa "vilkku päällä" kauheita matkoja. niin tosimotoristi en ole jotenka morotan jos huvittaa ja reissussa yleensä huvittaa..

Ei vaan kykene irrottaan käsiä tangosta, kuin vipattaa.... Tien päällä on ihan liikaa moottoripyöriä, että kaikkia morottais...

Oon koittanu morottaa edes HD kuskeja, mutta kun ei silmälasit mahu kypärään, en erota vastaantulevaa japskikustomia HD:sta, joten päätin olla morottamatta ollenkaan...

Tänään Fiskarsin kierroksella morotti kaikki takas, niin pitkäkeulat kuin endurot ja trike, oma pyörä TL-S , ja pyöriä tuli vastaan n 50 kpl, ja hyvin jaksoi morottaa takas.
033102beer_1_prv.gif

Back