• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ville_83 sanoi:
Ne on niin koviksii. Tai sitten silleen tyylikkäästi moikkaavat alakautta, jolloin sitä ei välttämättä huomaa. Tai sitten hieman nostavat vaan sormia pystyyn poistamatta kättä ohjaustangosta (varmaan se kottikärryefekti)

Tai joskus jalallakin. Kerran "sain jalasta" kustomistilta kun se veti mun ohitse moottoritiellä :orgmp:

sooda sanoi:
2. Miksi customkuskit ei moikkaa?

Huomannu et kyl customkuskit moikkaa ku ite ajelee nakulla, kaveri joka ajelee kyykyl kertonu ettei ykskään customhemmo morjesta...ainoit on hd-kuljettajat jotka ei moikkaa 60% varmuudel ees nakulla ajelevalle :boring:

Kyllä niistä suurin osa moikkaa. Jalkaa heilautetaan varsinkin etelän maissa ohittaessa, saattaapa jopa olla käden irrottaminen ohjaustangosta kiellettyäkin.

Juska2000 sanoi:
Tai joskus jalallakin. Kerran "sain jalasta" kustomistilta kun se veti mun ohitse moottoritiellä :orgmp:

Saatoin olla minä :grin:. Voi olla etten moikannu edes, ku näytän vilkkua milloin jalalla, milloin kädellä. Ei vilkkuja HD:ssä :grin:.

Voi tietty olla että oli molempi...
Jotkut vaan ei halua tervehtiä, ei se mua ainakaan estä olemasta lapanen pystyssä aina kun pystyy. Menee mopot, skootterit ja poliisipyörätkin....vielä ei ole tullut traumaa. Vaikka se vastamoro jäisikin saamatta :grin::)-

sooda sanoi:
2. Miksi customkuskit ei moikkaa?

Minä moikkaan, tosin en omista ape hangereita vaan drag barin, pyöräkin lähempänä bobberia kuin customia...:D

Aika moni kyykky ja sohvapyörä tullut vastaan moikkaamatta, taitaa useammin customilta tulla räpylää.

Ei muuta kun hanska reilusti ylös ja ajoissa, etusormi ylhäällä tai ei. Jos joku ei vastaa, niin voi voi, ja mitään väliä.:orgmp:

Justiin eilen kortin vasta sain ja kokeilin tota morottelua ja huomasin, että mopoilijat ei kyllä morjestanu takas, customistit ym. kyllä aina.

Itse ajan HD Night Rodilla ja yleensä noi kyykkypyörät ei moikkaa.Mutta kyllä vastaan tulee HD prätkäilijöitäkin jotka ei moikkaa:hanuria:

Enpä ole paljon kiinnittänyt huomiota pyörätyyppeihin. Morjestan kaikkia kaksipyöräisiä, joissa on moottori, paitsi silloin, kun ei huvita. Osa morjestaa takaisin, osa ei.

Mopoilijat häkeltyy joskus ja silloin näkee hätäisiä ninjamoroja. Pari viikkoa sitten kaks skootterikyytä asiallisesti nyökkäs ohi ajaessaan, kun heilutin kättä risteyksessä odottaessani. Kustomit tunnistaa edestä, muut tunnistan vasta ohi mennessä. Morjestaminen tuntuis riippuvan eniten siitä, missä ajajan huomio ja mielentila sattuu sattumanvaraisesti olemaan: en ole sen kummempia yhteneväisyyksiä löytänyt. Kerran tuli sellanen bad ass wannabe -HD-letka vastaan: nahkaliivien haju tuntui jo kilometriä ennen ja ykskään ei morjestanu. Myöhemmin tuli toinen vastaavanlainen ja kaikki heilutti tassua. Että vedä sitten noista johtopäätöksiä.

Tosin sanottakoon se, että sijainnilla on vaikutusta. Velskolan-Röylän mutkilla lähes kaikki morottelee, kun siellä ollaan ilottelemassa ilman sen kummempaa päämäärää. Jossain Keski-Espoon teillä harvemmin, kun siellä ollaan aina tylsästi vaan menossa jonnekin tai jostakin.

Moikkaamalla infotaan myös ettei siellä oo ÖHÖM.......kestään vastassa, niinku venttaamassa viatonta motoristia :kääk:, näin ainakin toivoisin.... niin ja aina moikkaan enkä mieti en sen enempää, niin paitsi jos..... viitaten edelliseen lausumaani, voidaan näyttää jotain muuta merkkiä.

Eilen, jossain Muurolan alapuolella Fjr-kuski moikkasi molemmin käsin, vähän niinkuin näin :respect: Vakkarillahan tuo onnistuu vauhtia vähentämättä. Ei sentään jaloilla ohjannut. :D

kallokas sanoi:
Eilen, jossain Muurolan alapuolella Fjr-kuski moikkasi molemmin käsin, vähän niinkuin näin :respect: Vakkarillahan tuo onnistuu vauhtia vähentämättä. Ei sentään jaloilla ohjannut. :D

Tästä tulee mieleen jokunen vuosi takaperin matkaenskakuski, joka suoralla tiellä kohdatessamme nousi tapeille seisomaan ja teki komeasti selkä suorassa käsi lipassa kunniaa. Oli takuulla magein morotus mitä tullut nähtyä ja nauratti ääneen kypärän sisällä vielä pitkän matkaa :grin:

Viime kesänä kun tähän harrastukseen hurahdin, niin otin tämän tervehtimis-asian sen verran tosissaan, että joskus tulee nosteltua lapasta auton ratin takaakin ja sit ihmetellään, miks ne ei moikkaa takasin..:WAZAAP:

Viimeksi muokattu:
Taajuus sanoi:
Tästä tulee mieleen jokunen vuosi takaperin matkaenskakuski, joka suoralla tiellä kohdatessamme nousi tapeille seisomaan ja teki komeasti selkä suorassa käsi lipassa kunniaa. Oli takuulla magein morotus mitä tullut nähtyä ja nauratti ääneen kypärän sisällä vielä pitkän matkaa :grin:
Joo, saattoi olla tämä sama vekkuli, kun olimma vaimon kanssa menossa pelkosen-niemen kohilla, joku vuosi sitten. Kyllä meilläkin siitä lystiä piisasi monta kilsaa eteenpäin. :D

Joo eipä customilla ajavavista takaisin nosta kuin harva kättä takaisin,eipä tuo toisaalta yöunia minulta vie mutta ihmetyttää silti.Ei siinä,nostan jatkossakin räpylää vaikka olisi miten mattamustaa kypärää,huivia naamalla ja muutenkin "bad ass" lookki päällänsä :;):

Kyllä täällä päin ainakin 90% custom kuskeista nostaa kättä/sormea myös muoviluodille. Sitä pientä sormen heilautusta ei vain tahdo aina edes huomata. Itse tuleen moroteltua kaikkia ja jos on kädet ja jalat täynnä töitä niin sitten pieni nyökkäys.

EDIT: Monesti myös autolla ajaessa nousee käsi/sormi automaattisesti pystyyn :D

morotan aina vastaantulevaa pyörää, jopa poliisia:)
jostain syystä customilla tai harrikalla vastaantuleva ei vastaa aina tervehdykseen syystä tai toisesta...
kyykkärihemmolla kyllä on aina lapanen ylhäällä...

Itse ensimmäistä kesääni ajelemassa. Sanotaan, että lähes kaikki morjestavat takaisin pyörään tai kuskiin katsomatta. Itselläni alla siis muoviluoti (600 Gixxeri) ja alueena Etelä-Karjala :jpstyle:

Olin juhannuksena Savonlinnassa käymässä ja kun tultiin takaisin päin Lounais-Suomeen niin huomasi että mitä etelämmäksi tuli sitä vähemmän porukka morjesteli, etenkin customistit. Jopa trikekuski morjensti matkan alussa :)

Back