• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin tässä Oulun seudulla ajellessa oon huomannu että aikas hyvin motoristit morottaa.  
smile_org.gif
Ite morotan kyllä kaikille motoristeille sama onko se muoviluoti vai customi. Ei tuota isoa vaivaa nostaa sitä räpylää.  
biggrin.gif
Morotellaan.  
biggrin.gif

sport05.gif

Juu kevareille ja niitä isommille tulee morotettua pyörän tyyppiin kattomatta, ja joskus niille enska-mopoillekki ku luulee isommiks.. Ehkä sitä ajattelee isompia enskoja yleisemmiks mitä onkaan, siks vaan ku ite semmosella ajelee
tounge.gif

Äänet sitte viimestään paljastaa kohdalla että ei se vastaan tullu derbi murahdellukkaan niinku oma
biggrin.gif

Nostan kättä kaikille pyörän merkistä tai mallista riippumatta. Ellei ole tilanne päällä kiihdytyksen, jarrutuksen tms. takia. Enkä ota nokkiini vaikka vastaantulija ei vastaisikaan kädenheilautukseen. Morjestan jopa polliisimoottoripyöriä. Lauantaina oli hauska tilanne kun vastaantuleva motoristi ohitteli innokkaasti autoja eikä vastannut morjestukseen, mutta n. 100 metriä hänen jälkeensä vaanien lähestyvä poliisimotoristi vastasi tervehdykseen ohitusten lomassa reippaasti
smile_org.gif
. Toivottavasti tuo etummainen ohittelija muisti katsoa taustapeiliinsä ja nopeusmittariinsa. Ei ollut poliisilla ainakaan siinä vaiheessa vielä vilkut päällä.

Fiksumpi morjestaa aina ensin....
Sitten, kun kaikilla on mopot ei tarvitse tervehtiä...muuta kait joutaisikaan tekemään. Ehkä se on tämä kasvava mopojen määrä, joka vähentää "intoa". No...itse koitan tervehtiä mikäli vaan on mahdollista. Kevättä kaikille!
sport05.gif

Tänään pääsin ensimmäista kertaa liikenteeseen ajotunnilla tuli hyvä fiilis, mutta kaiken kruunasi ylästöntiellä tullut motoristi joka morjesti. Elämäni ensimmäinen motoristi tervehdys siis tänään.

Kiitoksia vastaan tulleelle motoristille joka nostatti fiilikset kattoon tästä harrastuksesta
sport05.gif

En morjestanut takaisin kun minulle morjestettiin reippaasti. En huomannut tai olin vaihtamassa vaihdetta tms. Tuli jotenki huono fiilis tapahtuneesta. Seuraavalle korjasinkin tilanteen oikein kunnon morotuksella!
smile_org.gif

Vastaan tähän HD-kuskina  
wink.gif
, ei tuota pienintäkään ongelmaa morottaa HD:n puikoissakaan kaikille kaksipyöräisille moottoroiduille ajoneuvoille.
Johtunee siitä ettei se ole puutarhajyrsin ajo-ominaisuuksiltaaan, en ihan täysin ole onnistunut pilaamaan tehtaan insinöörien aikaansaannoksia
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Tuollaisella ylikasvaneen mopon näköisellä supermotolla kun ajelee pääsee yleensä itse morottamaan ensiksi. Mitä ilmeisimmin luullaan kevariksi tai mopoksi. Itse morottelen kyllä melkolailla aktiivisesti, jos oikein pieni ja yksinäinen metsätie on, niin jopa mopot (noilla teillä tosin yleensä myös autot morottavat moottoripyörät ja toisensa).

Mitä HD:ihin tulee, kyllä sieltä paremmin yleisesti moro tulee takaisin kuin katupyöriltä. Todella suuri oli ero kun vaihdoin muoviluodista supermotoon. Katupyöräkuskeille muutuin heti paaria-luokkaan
smile_org.gif

Eipä se minulta pois ole jos vain minä moikkaan ja oikein suurella heilahduskädellä tuntuu tulevan moro takaisin vaikka aidanseipäiltä
biggrin.gif

Itse morjestelen kaikille moottoripyörille poislukien kolmipyöräiset invalidimopot jotka rekisteröidään autoiksi (Traikit) ja Gold Wingit jotka muistuttavat lähinnä vastenmielistä homosohvaa
smile_org.gif

Neljän pyörättömän kesän jälkeen taas konepyörä alla. Mielestäni "vanhaan hyvään aikaan" lapanen nousi paljon enemmän kuin tänä keväänä. tosin on neljässä vuodessa pyörien määräkin vissiin tuplaantunut.

Olen tällainen lähemmäs kolmeakymmentä vuotta oleva nuori nainen. Tällä hetkellä valitettavasti allani on vain moposkootteri. Mutta voi sitä riemun määrää, kun pari prätkäkuskia on vastaan tullessa moikannut. Toki oon moikannu takasin ja oon ollu hymy naamalla pitkään sen jälkeen. Se moikkas mua!! Liekö olen nopealla vilaisulla helpohkosti sekoitettavissa isompaan pyörään, koska ajan täydet prätkän ajokuteet päälläni. Työmatka on pitkä ja on mielestäni järkevää suojautua hyvin jo näissä ajonopeuksissa. Ja eipähän tuo vesisadekaan haittaa yhtään mitään.
Mietin vain, että onko se nyt niin totaalisen väärin, jos alkaisin itse moikkaamaan automaattisesti kaikki prätkäkuskit, ketkä vastaan ajelee? Mitä "täysveriset" prätkäkuskit tästä ajattelee?
Ja kyllä, ajan niin pian kuin mahdollista, itselleni A-kortin ja meen nöyränä kypärä kädessä pankkiin hakeen lainaa pyörää varten. ;)

Ite olen pari kertaa erehdyksessä moikannut skootterikuskeja kun on edestä niin näyttänyt suuremmalta pyörältä. Mopopoikia/tyttöjä ei vaan normisti tule moikkailtua koska on vähän semmonen ajatusmaailma itellä et mopot nyt on kaikilla, mutta "oikea" prätkä ilmasee sitten jo jotain harrastehenkisyyttä.

Mutta kuitenkin sitten jos kuski vaan vastaan tullessa ajoissa nostaa lapasen ni kyllä mä sillon mopojakin moikkailen. Et lapanen pystyyn vaan, kyllä se ainakin meidän miesten sydäntä aina lämmittää kun naiset vilkuttelee
smile_org.gif

Kyllä sitä morjenstetaan kaikki kevareista ylöspäin kun vaan näkee, vaikka kevari-iästä asti pyöriä ollut.

Paras oli muutama päivä takaperin, kun emännän kanssa cruisailtiin veturilla ja ajeltiin kuussatku CBR:n perässä aika pitkän matkan Turusta Lietoon. Itäharjun Prisman valoissa CBR:n vierelle mentyä kuski tervehti ihan ääneen "Morjens".

Olen tällainen lähemmäs kolmeakymmentä vuotta oleva nuori nainen. Tällä hetkellä valitettavasti allani on vain moposkootteri. Mutta voi sitä riemun määrää, kun pari prätkäkuskia on vastaan tullessa moikannut. Toki oon moikannu takasin ja oon ollu hymy naamalla pitkään sen jälkeen. Se moikkas mua!! Liekö olen nopealla vilaisulla helpohkosti sekoitettavissa isompaan pyörään, koska ajan täydet prätkän ajokuteet päälläni. Työmatka on pitkä ja on mielestäni järkevää suojautua hyvin jo näissä ajonopeuksissa. Ja eipähän tuo vesisadekaan haittaa yhtään mitään.
Mietin vain, että onko se nyt niin totaalisen väärin, jos alkaisin itse moikkaamaan automaattisesti kaikki prätkäkuskit, ketkä vastaan ajelee? Mitä "täysveriset" prätkäkuskit tästä ajattelee?
Ja kyllä, ajan niin pian kuin mahdollista, itselleni A-kortin ja meen nöyränä kypärä kädessä pankkiin hakeen lainaa pyörää varten. ;)
Mä ite moikkailen aina tilanteen salliessa kaikkia motoristeja, myös mopoja (varsinkin Vespoja), ainakin jos iäkkäämpää kuljettajaa tai selkeämpää mopoharrastajaa (tulkittavissa ajokamoista yms.) istuu ajokin päällä.

Teinimopoilijoita tulee morjestettua vähän harvemmin, koska kuten jo joku totesi, heille mopoilu ei ole samalla tavoin valinta ja harrastus vaan ainoastaan liikkumisväline joka monilla unohtuu iän karttuessa. Itselläni ei ole ollut koskaan mopoa.

Olenko sitten "täysverinen" prätkäkuski? A-kortti on, erilaisilla prätkillä on tullut ajeltua, mutta loppuenlopuksi ajokiksi valitsin Vespan. Samanlaisen vapauden tunteen silläkin saa aikaiseksi maantietä taittaessa kuin muillakin ajamillani motskareilla. Kulttuuri, ideologiat ja historia ovat ehkä vähän erilaiset, mutta eikös sellasia eroja ole motskaripiirien sisällä muutenkin (potkulaudat, ..sohvat, muoviluodit, kuravispilät, jne.)?

Noi smoto/enska kevaripojat usein moikkailee ja moikkaan kyllä takas - Osa varmaan erehtyy nopealla silmäyksellä Yammua luulemaan oman kastinsa jäseneksi, osa sitten muuten vaan "heimoveljeksi"
thumbs-up.gif

sooda sanoi:
1. Millainen on "orggimoro"?
2. Miksi customkuskit ei moikkaa?

Pitäisköhän mun maalata toi hanskan etusormi valkoiseksi.?

Ei tänä aamuna kukaan tervehtinyt eikä töistä tullessa
kuin harva.:bye:

sooda sanoi:
2. Miksi customkuskit ei moikkaa?

Ne on niin koviksii. Tai sitten silleen tyylikkäästi moikkaavat alakautta, jolloin sitä ei välttämättä huomaa. Tai sitten hieman nostavat vaan sormia pystyyn poistamatta kättä ohjaustangosta (varmaan se kottikärryefekti)

Back