• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratarengastusta ja -vinkkejä muutenkin kaivataan

Ja noihin välityksiin vaikuttaa tietysti se onko takana 190/55 vai 190/60 vai kenties 195/65. Olen antanut itseni ymmärtää, että tuossa mainitussa järjestyksessä pidentää välityksiä. Kuinka paljon, paha mennä sanomaan.
Laskennallisesti toi profiilinmuutos, esim 50->55 muuttaa välityksiä noin 3,1%.
Vertailuks plus yks piikki takana muuttaa noin 2,2%, ja miinus yks piikki edessä muuttaa noin 6,3%.

Mitäs välityksiä porukka käyttänyt 600cc pyörissä? Mulla tällä hetkellä menee -1 edessä ja takana +4. Näillä välityksillä saan pyörän lähtemään paremmin mutkista ulos ja vähemmän tulee virheitä, että pyörä olisi väärällä kierrosalueella. Tokihan tuossa joutuu selaamaan vaihteita 2->6, mutta minkäs teet.

Motoparkin takasuoralle joutui huudattamaan rajoittajalle hetken joten sinne noi välitykset ei oikein sovi... mittari näytti jotain n.280 km/h, kun race chronor 222 km/h. Kun taas Kemoran suoralle sain noilla välityksillä nostettua huippuja n. 10km/h. On se ku joutuu välityksien kanssa leikkimään, että pysyis suorilla jotenkin kilosten perässä!
No eipä tossa välityksetkään yksinään hirveesti auta. Tonnarilla on avauksessa keskialueella saman verran tehoa kuin kusiaisessa yläalueella, joten sulla tarvii olla "tupla"kierrokset jotta pysyisit tehojen puolesta perässä. Ja sitten taas eri asia on taas se ett mitä ne tuplat tekee ajettavuudelle mutkassa / hisider-riskille avauksessa. Saapi olla aika hifi-ranne.

Sen lisäksi jossain (hihamutu+-20kmh tjsp) 140kmh kieppeillä alkaa ilmanvastusta olemaan sen verran paljon, että kusiainen hyytyy yläalueellakin. Eli jos et pääse ihan tonnarin imuun, niin se on sayonara ku maxtehot ei vaan riitä halkomaan tuulta.

Tonnarilla on avauksessa keskialueella saman verran tehoa kuin kusiaisessa yläalueella, joten sulla tarvii olla "tupla"kierrokset jotta pysyisit tehojen puolesta perässä. Ja sitten taas eri asia on taas se ett mitä ne tuplat tekee ajettavuudelle mutkassa / hisider-riskille avauksessa. Saapi olla aika hifi-ranne.
Mitään tiedä, mutta ainakin sivusta seurattuna tuntuu noilla oikeasti lujaa menevillä kuskeilla olevan ennemminkin "lukkoranne"... Välityksistä riippumatta.  
biggrin.gif

sanoi:
Moottoripyorailyn_tuki_ry
Välityksiin sen verran kommenttia, että tähän asti on toiminut minulla yleisvälityksenä R1:ssä (orkkis 17/45) 16/47, mutta nyt omasta mielestä alkoi vauhti olemaan sillä tasolla, että kakkonen hieman liian lyhyt, joten eilen vaihdettiin välitys sitten Vehniäisenkin suosittelemana välille välityksiin 16/46. Muutama milli tuli samalla akseliväliä pidennettyä, joten auttanee hieman Las Palmasin ja kahvilan mutkan keulimisiin eikä tarvitse pääsuoralla enää tyrkkiä vitosta silmään vaan selviää koko kierroksesta vaihteilla 2,3 ja 4.
Meneekö 16/46 välityksillä ja 120-lenkkisellä ketjulla kaikki renkaat 55,60,65 profiileilla mukisematta? Ei ota millään vaihtoehdolla kiinni swingiin?

Muutatko mitään alustassa profiilin vaihtuessa, vaiko perä vain nousee/laskee ja sillä sipuli?

Meneekö 16/46 välityksillä ja 120-lenkkisellä ketjulla kaikki renkaat 55,60,65 profiileilla mukisematta? Ei ota millään vaihtoehdolla kiinni swingiin?

Muutatko mitään alustassa profiilin vaihtuessa, vaiko perä vain nousee/laskee ja sillä sipuli?
Menee kun asennusvaiheessa sen ottaa huomioon (tai kokemusperäistä tietoa ei vielä ole, mutta rako oli swingiin viitisen senttiä, joten aika paljon saa kehä kasvaa jos ottaisi kiinni). Eilen siis Jarin kanssa laiteltiin (Jari laittoi, minä kaivoin nenää). Takarattaan sentään osasin ihan itsekin laittaa.

Edellisen kerran kun herra Ollin kanssa laiteltiin, niin tuli laitettua vähän turhan lyhyeksi ja jo 190/55 pallo otti kiinni swingiin. Sen jälkeen lenkillä vai parilla pidennettiin ja mahtui hyvin pyörimään 190/65 sateinenkin.

En muuta mitään alustassa, mutta mä olenkin tällainen jonka mielestä kaikki säädöt ovat ihan yhtä hyviä. Pyörään unohtui viime syksyn sadekelin säädöt (Jyrkin laittamat) ja niillä on tämä kesä ajeltu ja hyvin on mennyt. Suurempi profiili nostaa hieman perää ja pyörä taittuu mutkaan paremmin. Saa nyt nähdä tuliko heitettyä liian pitkä välitys kun kisan ajattelin ajaa 190/60-17 kumeilla. Jos tuo Scuuban kaava pitää kutinsa, niin ajelen 190/55-17 renkailla jatkossa 46 piikkisellä ja 190/60-17 gummeilla taas 47 piikkisellä. Ei sotke sitten pahasti vaihtovälejä. Tuolla tiheämmällä välityksellä 55 profiilisellä alkaa Rytkönen naukumaan rajoittajaa vastaan nelosella pääsuoralla kun taas 60 profiilisella meni ihan nätisti eikä pomppinut niin tolkuttomasti pystyyn Palmasissa eikä kahvilanmutkassa.

Toistaiseksi tämä on sellaista ihmettelyä ja kun tavoitteena on YCC:n palkintopallisijoitus A-lähdössä kaudella 2013 tai 2014, niin ei tässä niin kiirus. Jos vauhtia tulee liikaa, rahat loppuvat. YCC:n kisoissa pokaalille voi päästä rahjuskin pienellä budjetilla pitkässä juoksussa, joten katsellaan ja kuulostellaan. Pitänee mennä tässä vielä päivänä muutamana testailemaan Alastaroon kuinka eri välitykset toimivat. 190/60-17 renkaalle tuo 16/47 oli minun vauhteihin kuin nyrkki silmään, Wehnälle aivan liian tiheä. Joten tuo vauhtikin pitää ottaa huomioon kun noita välityksiä pohtii. Minä tulen ja lähden mutkasta ehkä hieman hissummin kuin Kari, joten välityskin voi olla hieman tiheämpi kun tavoitteena kuitenkin suurinpiirtein samat rundit mittarissa.

Eli näin mutuna uskaltaisin väittää, että ne välitykset jotka sopivat minulle Alastarolla 1:26-1:27 välisiin aikoihin eivät sovi 1:35-1:40 väliä ajaville eikä 1:17-1:18 ajaville. Tämä siis jos lähdetään hakemaan sitä parasta kiihtyvyyttä mutkista ulos. Olen antanut itseni ymmärtää, että välitykset on tärkeintä säätää oikeiksi vaihteille 2 ja 3, muilla nyt ei niin justiinsa.

Jukka

Menee kun asennusvaiheessa sen ottaa huomioon (tai kokemusperäistä tietoa ei vielä ole, mutta rako oli swingiin viitisen senttiä, joten aika paljon saa kehä kasvaa jos ottaisi kiinni). Eilen siis Jarin kanssa laiteltiin (Jari laittoi, minä kaivoin nenää). Takarattaan sentään osasin ihan itsekin laittaa.

Edellisen kerran kun herra Ollin kanssa laiteltiin, niin tuli laitettua vähän turhan lyhyeksi ja jo 190/55 pallo otti kiinni swingiin. Sen jälkeen lenkillä vai parilla pidennettiin ja mahtui hyvin pyörimään 190/65 sateinenkin.

En muuta mitään alustassa, mutta mä olenkin tällainen jonka mielestä kaikki säädöt ovat ihan yhtä hyviä. Pyörään unohtui viime syksyn sadekelin säädöt (Jyrkin laittamat) ja niillä on tämä kesä ajeltu ja hyvin on mennyt. Suurempi profiili nostaa hieman perää ja pyörä taittuu mutkaan paremmin. Saa nyt nähdä tuliko heitettyä liian pitkä välitys kun kisan ajattelin ajaa 190/60-17 kumeilla. Jos tuo Scuuban kaava pitää kutinsa, niin ajelen 190/55-17 renkailla jatkossa 46 piikkisellä ja 190/60-17 gummeilla taas 47 piikkisellä. Ei sotke sitten pahasti vaihtovälejä. Tuolla tiheämmällä välityksellä 55 profiilisellä alkaa Rytkönen naukumaan rajoittajaa vastaan nelosella pääsuoralla kun taas 60 profiilisella meni ihan nätisti eikä pomppinut niin tolkuttomasti pystyyn Palmasissa eikä kahvilanmutkassa.

Toistaiseksi tämä on sellaista ihmettelyä ja kun tavoitteena on YCC:n palkintopallisijoitus A-lähdössä kaudella 2013 tai 2014, niin ei tässä niin kiirus. Jos vauhtia tulee liikaa, rahat loppuvat. YCC:n kisoissa pokaalille voi päästä rahjuskin pienellä budjetilla pitkässä juoksussa, joten katsellaan ja kuulostellaan. Pitänee mennä tässä vielä päivänä muutamana testailemaan Alastaroon kuinka eri välitykset toimivat. 190/60-17 renkaalle tuo 16/47 oli minun vauhteihin kuin nyrkki silmään, Wehnälle aivan liian tiheä. Joten tuo vauhtikin pitää ottaa huomioon kun noita välityksiä pohtii. Minä tulen ja lähden mutkasta ehkä hieman hissummin kuin Kari, joten välityskin voi olla hieman tiheämpi kun tavoitteena kuitenkin suurinpiirtein samat rundit mittarissa.

Eli näin mutuna uskaltaisin väittää, että ne välitykset jotka sopivat minulle Alastarolla 1:26-1:27 välisiin aikoihin eivät sovi 1:35-1:40 väliä ajaville eikä 1:17-1:18 ajaville. Tämä siis jos lähdetään hakemaan sitä parasta kiihtyvyyttä mutkista ulos. Olen antanut itseni ymmärtää, että välitykset on tärkeintä säätää oikeiksi vaihteille 2 ja 3, muilla nyt ei niin justiinsa.

Jukka
Komppaan Jukkaa tässä sen verran, että olen omallani ajanut Alastarossa 1.24.7 ja Vehnän vanhalla pyörällä mennään. Välityksinä 16/46 ja kaikki maailman profiilit on mahtunut 120 lenkkisellä ketjulla pyörimään hyvin. Ihme kyllä en ole Vehnän vauhtiin vielä päässyt vaikka samalla pyörällä ja väleillä on ajettukin. Mistäköhän mahtaa johtua? Onko mussa liikaa ilmanvastusta?!? Tai ehkä mä en vaan osaa
tounge.gif
Tietääkseni Vehnä ajeli näillä välityksillä kaikilla Suomen radoilla. Itse olen kyllä harkinnut 16/47 välejä, koska tuntuu Alastaron neulansilmässä vauhti tippumaan liikaa (lähtee laiskasti) tai sitten tarvitsisi pykältää ykköstä pesään. Saattaapi olla, että Vehnä on tullut "hieman" kovempaa mutkan läpi joten samaa ongelmaa ei ole ollut
baaa.gif

Et kertonut missä lämpötilassa ajoit kyseisellä renkaalla.

Onpa noilla ajettu alle 1:20 aikojakin Alastarolla, mutta ei kylläkään meidän toimesta, joten varaa lienee vieläkin kovempaa ajaa ennenkuin rengasta ilkeää syyttää omasta kaartelustaan.
Moi taas!

Ei siellä muistaakseni mikään huippuhelle ollut vaikka aurinko paistoikin ja naama kärähti, joten voi hyvinkin olla että keli ei vain ollut riittävän lämmin tuolle seokselle, lämminpaine oli 1.9.

Ja kuten mainitsinkin, niin kokemus kyseisestä renkaasta on minimaalinen ja vastauksen pohja perustuu vain omaan fiilikseen tuona ajokertana. Nytpä opin jo lisää aiheesta ja tiedän seuraavaksi kokeilla SC1:stä vasta todella lämpimällä kelillä. Kiitos tuosta tiedosta.

Se oli tuon kirjoitukseni tarkoituskin, että joku muukin jakaisi kesän ajokokemuksiaan riippumatta siitä missä ryhmässä tai millaisia aikoja ajaa, niin sieltä voisi taas löytyä joku pieni juttu joka on itselle tai jollekin muulle uutta tai herättää keskustelua miten joku muu tekee/kokee saman asian. Ja kuten mainitsinkin, moni kirjoitukseni osa perustuu täysin omaan fiilikseen noista asioista joista varmaan on yhtä monta mielipidettä kuin kirjoittajaakin, ei mihinkään absoluuttisiin hifistelytotuuksiin tai edes lähelle
smile_org.gif
. Samoille asioille eri näkökantoja vain.

sanoi:
¨^mielenkiintoista luettavaa!

Niin oli munkin mielestä tuo poutapäivän teksti  
smile_org.gif

Vaikka ajon ja aikojen kehitys onkin täysin yksilöllistä niin silti mielenkiintoista ja antaa jotain vertailukohtaa/tavoitetta.

Itsellä ei ole paljon kerrottavaa. Rata-ajelut alkoi käytännössä vasta tänä kesänä ja lukumääräisesti jäivät turhan vähiin; kolme keikkaa Ahvenistolla ja neljä Alastarossa. Viime lauantaina Alastarossa Chronossa paras keskiryhmän ruuhkassa oli 1:31.2.

Mopo vakio k8. Rengastus vaihtui Supercorsiin ja loppukesästä touring-matkailu radalle jäi ja tuli hommattua lämppäritkin. Tällä hetkellä mielessä pyörii ajatus kilvettömän hankkimisesta mutta toisaalta gixxeri tuntuu ihan hanskaan sopivalta ja saisihan sitäkin kohtuukustannuksin modattua radalle sopivamman? Viime Alastaron keikalla tuli opastusta että toi käsien/ranteiden asento ei vakioasetuksila ja -vermeillä ole optimaalisin.

Kuntoilun tarve tuli huomattua myös itse samoin havainnoin. Loppupäivästä fysiikka ei ole enää terävimmillään ja palautuminen hidasta. Muutaman ylikilon pudottamisestakaan tuskin olisi haittaa ;)

Omalta osalta tuli Ahvenistolla pikkutihkussa otettua täysin turhat ekat ratalipatkin mutta niistä selvittiin onneksi lievällä v*tutuksella. Tuon sai nollattua saman tien, lippaa seuranneella seuraavalla keikalla pari sekkaa kierrosajasta pois eikä pakka ns. seonnut koko kaudeksi...

Ensi kaudeksi tavoitteeksi huomattavasti useampi ratapäivä, rata-ajokurssille osallistuminen ja jos kehitys jatkuu edes kohtuullisesti niin yksi jokkiskisa voisi olla optiona.

Ja noita poutapäivän tyyppisiä juttuja voisi lukea muidenkin osalta.

Tuolla meidän blogissa kaksi jokkiksessa rookie-kauttaan ajavaa kuskia purkaa tuntojaan.. Kannattaa aloittaa alusta.

Mitään ei oikeastaan tiedetä, eikä osata, ja ajetaan onnettomalla kalustolla ja naurettavalla budjetilla. Noita juttuja lukiessa saa varmasti ainakin nauraa meidän toilailuille! Ehkä sieltä joku tiedonjyväkin tarttuu haaviin..

Välillä tää itkettää, mutta useimmiten naurattaa!

- Tumppi -

Tuolla meidän blogissa kaksi jokkiksessa rookie-kauttaan ajavaa kuskia purkaa tuntojaan.. Kannattaa aloittaa alusta.

Mitään ei oikeastaan tiedetä, eikä osata, ja ajetaan onnettomalla kalustolla ja naurettavalla budjetilla. Noita juttuja lukiessa saa varmasti ainakin nauraa meidän toilailuille! Ehkä sieltä joku tiedonjyväkin tarttuu haaviin..

Välillä tää itkettää, mutta useimmiten naurattaa!

- Tumppi -
Tuli koko blogi luettua kerta istumalta
biggrin.gif
Katotaan josko itsekkin saisi ensi kaudella omasta ajosta pari sekkaa poissa ja raha-asiat kuntoon, ja osallistuis pariin jokkiskisaan.

Et kertonut missä lämpötilassa ajoit kyseisellä renkaalla.

Onpa noilla ajettu alle 1:20 aikojakin Alastarolla, mutta ei kylläkään meidän toimesta, joten varaa lienee vieläkin kovempaa ajaa ennenkuin rengasta ilkeää syyttää omasta kaartelustaan.
Moi taas!

Ei siellä muistaakseni mikään huippuhelle ollut vaikka aurinko paistoikin ja naama kärähti, joten voi hyvinkin olla että keli ei vain ollut riittävän lämmin tuolle seokselle, lämminpaine oli 1.9.

Ja kuten mainitsinkin, niin kokemus kyseisestä renkaasta on minimaalinen ja vastauksen pohja perustuu vain omaan fiilikseen tuona ajokertana. Nytpä opin jo lisää aiheesta ja tiedän seuraavaksi kokeilla SC1:stä vasta todella lämpimällä kelillä. Kiitos tuosta tiedosta.

Se oli tuon kirjoitukseni tarkoituskin, että joku muukin jakaisi kesän ajokokemuksiaan riippumatta siitä missä ryhmässä tai millaisia aikoja ajaa, niin sieltä voisi taas löytyä joku pieni juttu joka on itselle tai jollekin muulle uutta tai herättää keskustelua miten joku muu tekee/kokee saman asian. Ja kuten mainitsinkin, moni kirjoitukseni osa perustuu täysin omaan fiilikseen noista asioista joista varmaan on yhtä monta mielipidettä kuin kirjoittajaakin, ei mihinkään absoluuttisiin hifistelytotuuksiin tai edes lähelle
smile_org.gif
. Samoille asioille eri näkökantoja vain.
Jottei nyt käsitetä väärin, niin tuo oma kaartelu -viittaus oli vain itseeni. Jo 60 -luvulla ja sen ajan renkailla ajettiin kovempaa esim. Ahvenistolla (alle 1:30) mihin itse pääsen (ennätys 1:30.6) ja en sitten varmasti pistäisi moisia renkaita pyörääni tai mihinkään pyörään, millä silloin ajettiin. Ei siis ollut kuittia sinne suuntaan lainkaan.

Jukka

Jottei nyt käsitetä väärin, niin tuo oma kaartelu -viittaus oli vain itseeni. Jo 60 -luvulla ja sen ajan renkailla ajettiin kovempaa esim. Ahvenistolla (alle 1:30) mihin itse pääsen (ennätys 1:30.6) ja en sitten varmasti pistäisi moisia renkaita pyörääni tai mihinkään pyörään, millä silloin ajettiin. Ei siis ollut kuittia sinne suuntaan lainkaan.

Jukka
Joo, nou hätä. Sitäpaitsi kaartelu kuvastaa oikein hyvin omaakin ajoa varsinkin silloin kun ei ole vetoapua
tounge.gif
. Kuten juteltiin, niin ilman vetoapua ajat on aina sen 1-2 sekuntia huonommat kuin ns.kisatilanteessa. Miettii kele kaikenlaisia turhia asioita eikä keskity tarpeeksi itse ajamiseen. Kummasti tilanne muuttuu kun laitetaan lähtöruudukkoon odottamaan punaisten valojen sammumista...

Mä oon ihan samaa mieltä Mikan kanssa noista sun (MRi) ajoista, ei muuta kun vielä syyskuussa viivalle jos homma kiinnostaa. Ei se ainakaan kierrosajoista kiinni jää. Jos olet muutamalla rata-ajokerralla päässyt jo tuollaisiin tuloksiin, niin kyllä mä ainakin pidän sun kehitystä todella nopeana. Oletko jo käynyt RR-ajajatutkinnon teoriat ja antanut näyttökokeen? Jos nekin on hoidossa, niin ei kun kisaamaan.

P.S. Menikö Mika jo pyörä kaupaks? Antilta saisit kovan pelin tilalle...

P.S. Menikö Mika jo pyörä kaupaks? Antilta saisit kovan pelin tilalle...
Vielä on mopo tallessa. Yhtä kaveria yritän houkutella kilpailemaan, joten katotaan vielä sen ajatukset ennen yleisempää ilmoittelua.

Antti kävi kyllä tuota tarjoamassa. Olisi todella houkutteleva laite, mutta ei  passaa edes moisesta uneksia tällä budjetilla.

Varikolla liikkui huhua levottomasta kierrosajasta lähtötreenin yhteydessä. Mitäs se kello oikein näyttikään? Kovaa tulit ainakin palmasin jarrussa ohi.

Itsekin tuli ajeltua oman ennätyksen mukaista vauhtia (1:27)aika kevyesti ilman ongelmia tai ohjelmaa. Vikaan kisaan jos vielä laittaisi ekaa kertaa tänä kesänä uudet gummit, niin voisi jopa yrittää päästä suoraan A-lähtöön.
omg.gif

Vastasinpa ensin vahingossa väärään ketjuun.

Itselläni on ongelma välitysten kanssa kun mopo ei kulje tarpeeksi kovaa. Renkaat on jotkut supersorsat jotka sattui Reliatecista saamaan halvalla, paineet on ohjekirjan mukaiset tai jotain sinne päin. Alustan naksut ja kierrokset on laitettu manuaalista katsoen asentoon sport. Toistaiseksi mopo on käyttäytynyt ihan hyvin. Välillä vähän mutkissa lipsuu, mutta antaa lipsua. Toisaalta ajatkin ovat vain vähän alle 1.40 Alastarossa, joten ei kai noilla havainnoilla ole niin väliä. Vähän jos välityksiä muuttaisi ja opettelisi ajamaan niin voisi toivoa pääsevänsä lähemmäs 1.30-tasoisia aikoja.

Tuntuu siis siltä ettei mopo tee mitään mikä estäisi kovempaa ajamisen, vaan vika on kuskissa.

Varikolla liikkui huhua levottomasta kierrosajasta lähtötreenin yhteydessä. Mitäs se kello oikein näyttikään? Kovaa tulit ainakin palmasin jarrussa ohi.

Menihän se enemmän kuin hyvin, useampia matalia 1.25:sia ja uudeksi enkaksi 1.24.9.

Sitten kun ei enää ollut vetoselkää edellä ja kyseessä normisetit niin su kuin ma, niin ajat siellä 1.26-1.27.5 välillä joihin olen tosi tyytyväinen. Normiseteissä ajetut ajat nyt kuitenkin ehkä hieman paremmin kertoo missä mennään. Noissa starttiharjoituksen ajoissa on tainnu punalampun sammuessa sammua yläkerrastakin lamppu...
biggrin.gif
.

Saattaa hyvinkin olla että pääsen tulemaan paikalle Alastaroon katsomaan syyskuun kisaa. Siihen asti hyviä ajoja, myös kaikille muille!

Toni

sanoi:

Tuollahan pääsee jo tunnelmaan mukaan  
biggrin.gif

sanoi:
Mä oon ihan samaa mieltä Mikan kanssa noista sun (MRi) ajoista, ei muuta kun vielä syyskuussa viivalle jos homma kiinnostaa. Ei se ainakaan kierrosajoista kiinni jää. Jos olet muutamalla rata-ajokerralla päässyt jo tuollaisiin tuloksiin, niin kyllä mä ainakin pidän sun kehitystä todella nopeana. Oletko jo käynyt RR-ajajatutkinnon teoriat ja antanut näyttökokeen? Jos nekin on hoidossa, niin ei kun kisaamaan.

Kiitokset yllytyksestä mutta jää valitettavasti ensi kesään. On teoriat käymättä, näytöt antamatta ja mopokaan ei menisi katsastuksesta läpi. Ja kyllä tässä taitaa ajamisesta vielä vähän rutiiniakin puuttua. Mutta ens kesänä sitten yllyttämättäkin  
wink.gif

Onko hyviä vinkkejä mistä ostais -08 R1:seen alkuperäiset Yamahan etujarrupalat ja missä hinnoissa liikkuvat? Vinkkejä voi laittaa myös ulkomaisista kauppapaikoista, jos hyviä tiedossa.

Kiitos!

Jarrupalat löytyivät jo, joten ei tarvi enää vinkkejä. Paitsi jos jossain on ihan älyttömän halvalla niin voisin ostaa varastoon ens kautta varten...

Tykkääköhän ratarenkaat pahaa jos niitä säilyttää talven yli kylmässä varastossa missä on pakkasta? Vai tartteeko niitä alkaa tunkemaan sängyn alle lämpimään
sad_orig.gif
Kuitenkin säältä ovat suojassa ja auringonvalolta.

Luin vaan joskus että joltakin oli halkeillut sliksejä ja epäili johtuvan varastoinnista pakkasessa... Kun seokset kuitenkin ovat erilaisia kun katurenkaissa ja niitä myös kuumennetaan kesäisin aika lämpimäksi.

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä
baaa.gif

Tykkääköhän ratarenkaat pahaa jos niitä säilyttää talven yli kylmässä varastossa missä on pakkasta? Vai tartteeko niitä alkaa tunkemaan sängyn alle lämpimään
sad_orig.gif
Kuitenkin säältä ovat suojassa ja auringonvalolta.

Luin vaan joskus että joltakin oli halkeillut sliksejä ja epäili johtuvan varastoinnista pakkasessa... Kun seokset kuitenkin ovat erilaisia kun katurenkaissa ja niitä myös kuumennetaan kesäisin aika lämpimäksi.

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä  
baaa.gif
Itsekin olen kuullut huhuja että esim Dunlopit olisivat kylmässä melkein kuin lasia ja halkeilisivat todella helposti. Tietoa tai kokemusperäistä mutua ei ole, enkä ajatellut tänä talvena riskeeratakkaan. -> Kumit talliin sisälle pyörän viereen.

Back