Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin vähän arvelinkin. Tämä kausi vielä täytyy "kärsiä" ja olla ilman noita lämppäreitä...Esim. Dunlop D211 GP Racer slicksiversio lämpiää ajamallakin ihan OK.
Mutta se onkin nopea katu / ratapäivärenkaan kuvioton versio.
Mutta sitten ihan puhtaat kisaslicksit kyllä kannattaa pöhöttää lämppäreillä ja pitää niitä paikallaan settien välillä - jo ihan kestävyyden parantamiseksi, lämmityskertoja kun tulee silloin reilusti vähemmän.
Mouhjalla on nämä videot.Mistähän mahtaisi löytyä selkeät kuvat ja selitykset renkaan erilaisista kulumiskuvioista (wear pattern)? Jossain olen sellaiseen sivustoon törmännyt, mutta googlellakaan ei tähän hätään löytynyt.
Foorumin vallan loistavaa hakutoimintoa viimeiset puoli tuntia kokeilleena, luovutan ja kysyn täältä jos joku muistaisi. Mistähän mahtaisi löytyä selkeät kuvat ja selitykset renkaan erilaisista kulumiskuvioista (wear pattern)? Jossain olen sellaiseen sivustoon törmännyt, mutta googlellakaan ei tähän hätään löytynyt.
Tämän videon useampaan kertaan katselin ja se selventi jo jotain, mutta tarkempia kuvia/videoita kulumisjäljistä olisi mukava nähdä.
http://www.youtube.com/watch?v=xLbxcYVEPYcFoorumin vallan loistavaa hakutoimintoa viimeiset puoli tuntia kokeilleena, luovutan ja kysyn täältä jos joku muistaisi. Mistähän mahtaisi löytyä selkeät kuvat ja selitykset renkaan erilaisista kulumiskuvioista (wear pattern)? Jossain olen sellaiseen sivustoon törmännyt, mutta googlellakaan ei tähän hätään löytynyt.
Tämän videon useampaan kertaan katselin ja se selventi jo jotain, mutta tarkempia kuvia/videoita kulumisjäljistä olisi mukava nähdä.
Mua ainakin kiinnostais, ett mitä kaikkee tulit (jo) väsänneeks...?Nyt pyöräkin vaihtui katupyörästä ratapyörään. Nyt on saanut leikkiä/kamppailla rengaspaineiden kanssa/ sen liika kulumisen kanssa. Kantapään kautta tuli opittua minkä näköinen renkaanpinta pitää olla, jotta kuluminen olisi tasaista. En sano, että mikään mestari olisin, mutta jotain on opittu.
Et kertonut missä lämpötilassa ajoit kyseisellä renkaalla. +25...+32c -kelissä Pirellin SC1 190/60-17 kesti Kemoralla kaksi päivää ja pintaa oli jäljellä tasaisen kauniisti kuluneena n. 70 % sivulla. Päivässä ajoin 3-4 x 20 min. Parhaat kierrosaikani treeneissä (1:13.8) ja kisassa (1:13.6) ajoin juurikin tuolla renkaalla.Pirellin Superbike slicksiä SC1 seoksella olen kokeillut takana Botniaringillä parin päivän verran enkä tykännyt ollenkaan. Paras pito hävisi jo muutaman setin aikana ja sen jälkeen luisteli vähän siellä sun täällä. Toinen päivä menikin ilman kunnolla yrittämistä kun ei ollut enää luottoa renkaaseen. En voi suositella SC1 seosta taakse jos haluaa edes pari päivää ajella, tämä toki sillä varauksella että rengas oli käytetty vaikkakin vain muutamia kierroksia ajettu kun sen ostin ja että kokemusta ei ole enempää kuin tuosta 1 renkaasta 2 päivältä.
sanoi:Pirellin Superbike slicksiä SC1 seoksella olen kokeillut takana Botniaringillä parin päivän verran enkä tykännyt ollenkaan. Paras pito hävisi jo muutaman setin aikana ja sen jälkeen luisteli vähän siellä sun täällä. En voi suositella SC1 seosta taakse jos haluaa edes pari päivää ajella, tämä toki sillä varauksella että rengas oli käytetty vaikkakin vain muutamia kierroksia ajettu kun sen ostin ja että kokemusta ei ole enempää kuin tuosta 1 renkaasta 2 päivältä.
Mitä paineita käytetään tuossa 190/60 profiilissa?sanoi:Pirellin Superbike slicksiä SC1 seoksella olen kokeillut takana Botniaringillä parin päivän verran enkä tykännyt ollenkaan. Paras pito hävisi jo muutaman setin aikana ja sen jälkeen luisteli vähän siellä sun täällä. En voi suositella SC1 seosta taakse jos haluaa edes pari päivää ajella, tämä toki sillä varauksella että rengas oli käytetty vaikkakin vain muutamia kierroksia ajettu kun sen ostin ja että kokemusta ei ole enempää kuin tuosta 1 renkaasta 2 päivältä.
Kävi sama mielessä kuin Jukalla. Olikohan paineet sopivat slickseissä? SC1:n slicksinä 190/60 pitää normaalisti kyllä erittäin hyvin. Mielestäni ehdottomasti paremmin kuin kuviokumit. SC2 on hieman liukkaampi, mutta kestää hyvin keliä kuin keliä. Kunhan etuseen saisi hieman jyrkempää profiilia, että pyörä kääntyisi, niin nuo olisivat täydelliset munkit. Meillä jää ilmeisesti yksi qualifier ylitse, jos joku haluaa ostaa ûberpitävän Pirellin. Kestää noin 5 kierrosta Alastarossa.
Sellaiset 1.8bar kuumapaineet. Siitä voi mennä alas vielä jonkin verran, mutta pyörä ei meinaa pysyä ladulla.Mitä paineita käytetään tuossa 190/60 profiilissa?
Itselläni ollut lämppäreiden kanssa mitattuna (+86c) 1,85-1,95. Ajossa vauhtia sen verran huippujätkiin vähemmän, että jäähtyy hieman, joten ajossa todellinen lienee jossain 1,7-1,8 haarukassa. Useammasta eri lähteestä (luottettavahkoista sellaisista) olen kuullut käyttölämpötilassa painetavoitteen olevan 1,6-1,8. Viisaammat korjatkoot. Noilla paineilla mitä olen itse pitänyt rengas ei ole kertaakaan vielä luistanut (tai en ole sitä itse huomannut). Kisavauhdit ovat Kemora ja Botniaring 1:13.4-1:13.6 (ennätykset) ja Alastarolla 1:26.1. Motoparkissa en ole päässyt kokeilemaan, mutta uskoisin, että oman ennätykseni ali pääsen (1:34.0). Treenit yritän ajella kuviorenkailla, yksinkertaisesti siitä syystä, että ne saa myytyä eteenpäin järkevään hintaan kun taas sliksejä ei juurikaan saa kaupan. Jos persaukisuus joskus päättyy, ajelen treenitkin noilla 190/60-17 kumeilla.Mitä paineita käytetään tuossa 190/60 profiilissa?