• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratapäivät Kemora 16-17.7

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnDy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jokos kuvaajat on saanu kuvat upattua koneilleen ja jakoon?
tounge.gif

Kiitoksia minultakin, kivaa oli niinkuin aina ORG. ratapäivillä!  
biggrin.gif
KariFi tais laina pukkia minulta ja varoitti samalla minua kuluneesta takasesta ja niinhän siinä meinasi käydä perjantai iltapäivästä, kesken hyvän meiningin, perä lähti luisuun ja perinteinen luisun stoppi "kuskista tuli matkustaja".
crazy.gif
Ajoin kiltisti varikolle ja ajot loppu siihen!
omg.gif

En tiedä mitä mieltä olette, mutta minulla on michelin pilot power 2ct alla ja kahden kesän jälkeen olen vakuuttunut, että 1-2mm ennen sade uran loppua pito renkaasta häviää yllättävästi. (viime kesä etunen ja nyt takanen) Tilaisin juuri misukan uutuuden (One) katsotaan kuinka se radalla toimii.

KariFi kertoisit mitkä ne sinun pohjat oli vaikka sitten privana!  
wink.gif

Ps. Kuvia odotellaan!

perä lähti luisuun ja perinteinen luisun stoppi "kuskista tuli matkustaja".
crazy.gif
omg.gif
Mä taisin nähdä ton sun kolmosmutkan (?) jumpan kun olin siinä ykköspisteellä liputtamassa. Olin jo punalipulle hyökkäämässä mut ei sitä sitten tarvittukaan. Oli niinsanotusti lähellä, mutta lähellä ei lasketa
thumbs-up.gif

KariFi tais laina pukkia minulta ja varoitti samalla minua kuluneesta takasesta ja niinhän siinä meinasi käydä perjantai iltapäivästä, kesken hyvän meiningin, perä lähti luisuun ja perinteinen luisun stoppi "kuskista tuli matkustaja".
crazy.gif
omg.gif

Jep, nikkisi ei jäänytkään paikanpäällä mieleen. Oli sen verran hätäinen reissuunlähtö että jäi omat pukit kotiin. Onneks tuolla on sellanen henki että apuja saa, kiitokset sulle. Ja se on hienoa että pysyit kuitenkin pystyssä. Noi kokemuksethan ne parhaiten opettaa.

KariFi kertoisit mitkä ne sinun pohjat oli vaikka sitten privana!  
wink.gif

Eipähän toi aika mikään salaisuus ole. Viimeinen kierros meni 1:17,5. Parannusta viime kesän Kemorankeikan aikaan tuli reilu 3s. Ei hirveetä hehkuttamisen aihetta kuitenkaan, sillä ajeltiinhan siellä 1:13 - aikojakin kuulemma.

Sikäli nyt tuli ajattelemisen aihetta, että perjantaina alla oli tuliterät katukumit (Mez M3) ja siitä huolimatta perä oli pari kertaa kunnolla irti, mm. juuri siinä samassa kohdassa missä itsekin voimistelit. No, torstaina sateen alkaessa kahvilan mutkassa oli myös vähän tilannetta, mutta se ei ollut renkaiden vika.

Vaikka osaava pääsisi noilla katukumeilla varmasti paljon kovempaakin, alkaa tässä vähän houkuttelemaan ratakumien ja lämppäreiden käyttöönotto.

Sikäli harmi, että oon yrittänyt pitää homman mahdollisimman yksinkertaisena ja amatöörimäisenä. Vinkkejä 04-06 rykkösen vanneparista ja sopivista ratakumeista vastaanotetaan kiitollisuudella.

Eipähän toi aika mikään salaisuus ole. Viimeinen kierros meni 1:17,5. Parannusta viime kesän Kemorankeikan aikaan tuli reilu 3s. Ei hirveetä hehkuttamisen aihetta kuitenkaan, sillä ajeltiinhan siellä 1:13 - aikojakin kuulemma.
Hyvin laitat menemään tuolla kalustolla. Noin 4sek jäin tuosta ajastasi eli minun kalustolla pitäisi vielä saada paljon sekunteja pois, jos vaan osaisi ja pää antaisi periksi mennä lujempaa. Jos oma kalusto meni tänään lunastukseen, niin sitten varmaan jollain toisella katupyörällä koitetaan pudottaa aikoja elokuussa.

Iso kiitos järjestäjille koko Pohjanmaan kierroksesta. Kaikki toimi hyvin ja hemmetin hauskaa oli. Mökki, sauna ym. seura ansaitsee kiitokset. Eipä ole ennen näissä merkeissä näin hauskaa ollutkaan  
biggrin.gif
Ja isoin kiitos "varikko tiimille" jota ilman en olisi ajanut kuin puolet Pohjanmaan kierroksesta  
bowdown.gif

Kuvat tulee jakoon ehkä vielä tänään.

Täältä löytyy minun ja zeipii:n ottamia kuvia:
>>>Klik<<<

Klikkaa ensin tumbnail näkymästä auki haluamasi kuva. Sitten klikkaa sitä yksittäistä kuvaa vielä kerran, niin saat kuvan auki vähän isompana. Voit myös klikata kansion tumbnail näkymän alalaidasta olevaa linkkiä "Imuroi kansio ZIP-tiedostona" jolloin saat ladattua ko. kansion kaikki kuvat kerralla itsellesi.

Kuvat on alunperin 8 megapixelin jpeg kuvia jotka on pienennetty 50% ennen kuin laitettu nettiin. Jos joku kaipaa joistain kuvista alkuperäistä kokoa, niin laittakaa yv:llä tieto mikä ratapäivä ja kuvien numerot. Voi olla etten ihan pian kerkeä niitä sitten laittamaan, että kärsivällisyyttä.

kiitokset loistavasta kuvamateriaalista Streethawkille, sitä oli riittävästi
biggrin.gif
ahkerasti olet jaksanut räpsiä. kiitokset vielä seurastakin samalle henkilölle, oli lepposa ajelu takasin tampereelle.

silläkin uhalla että tämä vaikuttaa kiitos-puheelta laitetaan vielä kiitokset kaikille seurasta joihin siellä törmäsin ja eritoten iso kiitos järjestävälle taholle, hienosti oli homma hoidettu. kokonaisuudessaan ihan loisto reissu, täytyy varmaan lähtee vielä uudestaankin kemoralle  
tounge.gif

kiitokset loistavasta kuvamateriaalista Streethawkille, sitä oli riittävästi
biggrin.gif
ahkerasti olet jaksanut räpsiä. kiitokset vielä seurastakin samalle henkilölle, oli lepposa ajelu takasin tampereelle.
Niin tosiaan, kiitos myös sinulle kotimatkaseurasta. Loppumatka yksin olikin sitten tylsääkin tylsempää suoraa tietä.

Ehkä me zeipii:n kanssa ensi kerralla otetaan vähemmän kuvia, mutta kun luultiin kuvien onnistumisprosentin olevan paljon alhaisempi. Toisaalta nyt tuli kerralla neljän ratapäivän kuvat joka "vähän" lisäsi määrää. Mutta ehkä jokainen löytää itsensä jostain kuvasta  
biggrin.gif

No jos täs nyt ensimmäisen viestin minäkin tänne laitan
smile_org.gif

Kiitos kaunis järjestäjille
cool.gif

Oli oikein kiva reissu, ja alkoi tuo pyöräkin tulla tutummaksi, ja muutenkin sain vähän enempi luottoa itseeni kun tuo aika tuore kortti taskussa on
wink.gif

Ajaa sai riittävästi
062802jumpie_prv.gif
(sit viel kotiinkin 500km ...)
Eihän siitä olekkaan kuin kaksi vuotta kun vannoin etten mene ikinä edes moottoripyörän kyytiin, ja tässä sitä ollaan
lookaround_orig.gif

Niin ja kuvaajalle suuri kiitos myös
bowdown.gif

Kesän eka orgin ratapäivä, tai siis 4 ratapäivää, takana oikeinkin onnistuneesti. Kiitokset järjestäjille, seuralaisille sekä varikoilla että mökissä ja kuvaajille täältäkin kumarrus.
Olipahan mahtava viikko, omaankin ajoon alkanut pikkaisen vauhtia löytymään niin etten yllätyksekseni jäänyt jalkoihin keskiryhmässäkään.
smile_org.gif

Paras ratareissu tähän mennessä. Kiitos siitä järjestäjille (näitä lisää) ja tottakai myös mökki ja varikko seuralle.

Uusi laite alkaa sopimaan käteen ja omat tavoitteetkin täyttyivät (kovempaa mentiin kun gixxerillä).

Kiitos myös katuhaukalle ja zeipiille kuvista.. on se kyllä aika koomisen näköistä tuo oma ajo.

t: sammakkomies
biggrin.gif

on se kyllä aika koomisen näköistä tuo oma ajo.
Ai niinkö?
biggrin.gif
Eikä vähiten noiden mun todella, siis todella ratauskottavien lahkeiden takia.. Ei hewletti
kaboom.gif

Mutta kiitos kuvista, vaikka saakin taas hävetä. Perinteiset kiitokset myös järjestävälle taholle. Nää orgin ratapäivät tuntuu sujuvan järjestelyjen suhteen aina niin kivuttomasti, että me aletaan pian tottua liian hyvään.. Suosittelen muuten muillekin vierailua joskus jonkun kilpailevan seuran tms. ratapäivällä ihan vaan sen takia, että saa hommaan vähän kontrastia.

Muutaman huomion heittäisin silti järjestäjille. Yhteen asiaan Tume jo tuolla viittasikin eli "väärään" ryhmään ilmoittautuminen, joko tarkoituksellisesti tai tietämättömyyttään - aivan sama. Tylysti vaan mustaa lippua ja tarra pois kyseisestä moposta ja sopivampi tilalle vasta sitten, kun/jos oikeaan ryhmään tulee tilaa. Koska jos tässä joustetaan, niin homma ei lopu ikinä..

Porttivahtien pitäisi olla sen verran hereillä, että radalle päästetään vain sen ryhmän pyöriä/kuljettajia, jonka ajovuoro on meneillään. Poikkeustapauksille aina liivit päälle, kuten kouluttajillakin. Aiheuttaa muuten pahimmassa tapauksessa vaaratilanteita ja joka tapauksessa turhaa hämmennystä radalla ja varsinkin lipulla..

Ajajakokouksessa voisi myös painottaa, että radalla keskitytään ajamiseen, eikä vilkutella kuvaajille, lippumiehille tms. Eräätkin keltaiset liput tuli moisen takia, ylimääräisestä radioliikenteestä puhumattakaan.. Onhan se tietty kivaa, mutta morjenstellaan mieluummin tuolla liikenteessä, tai edes vasta varikolla, niin ei häiritä muiden ajamista..

Mutta kuten AlluR totesi, paras ratareissu tähän mennessä - jotenkin lohduttavaa huomata, että oppii sitä välillä uuttakin
thumbs-up.gif
Enää reilu viikko seuraavaan.

edit: Niin juu ja kiitos myös kaikille kämppiksille, ettei tarvinnut yksin asua koko viikkoa
smile_org.gif
Ja miksei ajoseurastakin, 1965km tuli mittariin.

Ajajakokouksessa voisi myös painottaa, että radalla keskitytään ajamiseen, eikä vilkutella kuvaajille, lippumiehille tms. Eräätkin keltaiset liput tuli moisen takia, ylimääräisestä radioliikenteestä puhumattakaan.. Onhan se tietty kivaa, mutta morjenstellaan mieluummin tuolla liikenteessä, tai edes vasta varikolla, niin ei häiritä muiden ajamista..
Tunnustan! Syyllinen! Guilty!
Mut läksy opittu, en vilkuttele enää. Tähän nyt sit liirumlaarumit tekosyitä sille vilkutukselle, mut eihän se mitään auta. Enpä vaan siinä tilanteessa älynnyt miten siihen reagoisit, näitä vilkutuksia tulee omalle kohdalle aika usein omaa lippuvuoroa tehdessä.

Mut eniveis, en vilkuttele enää. Älysin itsekkin että moinen aiheuttaa turhaa hämmennystä ja voisi viedä terän oikeilta varoituksilta.

Mutta kiitoksia menneestä rataviikosta. Itse olin kaikki 5 päivää radalla ja omasta mielestä hyvää kehitystä tapahtui. Ainakin alkukesään verrattaen olen oppinut paljon.

Ja suur kiitos kuvista. Niistä on hyvä tsekkailla sitä omaa ajoasentoa ja miettiä että mikä meni pieleen.

Ensi kertaan!  
062802moto_prv.gif

Sikäli nyt tuli ajattelemisen aihetta, että perjantaina alla oli tuliterät katukumit (Mez M3) ja siitä huolimatta perä oli pari kertaa kunnolla irti

[...]

alkaa tässä vähän houkuttelemaan ratakumien ja lämppäreiden käyttöönotto.

Sikäli harmi, että oon yrittänyt pitää homman mahdollisimman yksinkertaisena ja amatöörimäisenä. Vinkkejä 04-06 rykkösen vanneparista ja sopivista ratakumeista vastaanotetaan kiitollisuudella.
Kuis ne perinteiset Corsa III tai 2CT ennen kuin lähtee hifistelemään? Edellisessä lehmässä oli noi M3:t ja kyllähän ne alkoi ulostuloissa luistamaan jos niille näytti vähän reilummin konetta. Tarkalla ranteella noilla epäilemättä ehtii, mutta sun vauhdilla marginaalia tokko paljoa on jäljellä ja siinä voi helppo moka kostautua. Nykyisessä mopossa on Dragon Supercorsa Pro Street -gummit ja pitoa tuntuu piisaavan, täyslintassakin uskaltaa avata kun kallistusvaraa ei kuitenkaan ihan älyttömästi ole. Nyt on vajaa 4 tkm sekalaista ajoa alla eikä loppumisesta näy vielä merkkejä.

Päivistä sen verran, että oli kyllä aivan loistoreissu. Ekat 5 settiä oli niin kuralla että hävetti. Välivapaille meni tällä kertaa enää noin 20 kertaa, eli hissukseen oikeaan suuntaan mennään. Vissiin kiinanmopojen jäljiltä jäänyt sipsuttelu päälle, pitäisi polkea kunnolla.

Back