• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R 1200 gs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
RiderOnTheStorm sanoi:
Kestääkö 07- mallisen gessun navin sähkönsyöttö ryöstön USB- syötölle? Tuo naviliitin olisi kivasti asennuspaikan tuntumassa. Esim. tälläiselle http://www.motonet.fi/fi/tuote/482105/USB-latauspistorasia-12V-ulostulojannite-5V1000mA? Tuohon tarvitaan kuitenkin amppeerin verran sähköä maksimissaan. Toki pitää etsiä jostain IP6? suojattu, tuo näyttää olevan sisäkäyttöön.

5 ampeeria tietääkseni on maks. virta. Eli riittävästi pieniin sähkövehkeisiin, mutta ei tarpeeksi esim. sähkövaatteille ja rengaspumpulle.

Sent from my iPad using Tapatalk

RiderOnTheStorm sanoi:
Kestääkö 07- mallisen gessun navin sähkönsyöttö ryöstön USB- syötölle? Tuo naviliitin olisi kivasti asennuspaikan tuntumassa. Esim. tälläiselle http://www.motonet.fi/fi/tuote/482105/USB-latauspistorasia-12V-ulostulojannite-5V1000mA? Tuohon tarvitaan kuitenkin amppeerin verran sähköä maksimissaan. Toki pitää etsiä jostain IP6? suojattu, tuo näyttää olevan sisäkäyttöön.
Hyvin pelaa, mutta ainakin Zumo 220:n virtalähde voi saada CAN-väylän jättämään virran päälle. Tyhjentää akun reilussa viikossa. Zumo 390 ei samaa ongelmaa enää ollut. Laittaisin silti varalta erillisen katkaisijan väliin.

Laitoin diodin omaan 390- telakkaan ja toistaiseksi on starttivirta säilynyt akussa. Joskus tulee turattua pyörän ympärillä ennenkuin poistaa navin telkasta. Aika kauan pitää välillä sähköissä ennenkuin katkaisee. Nyt kun sain kameran viritettyä paikalleen niin sen lataamiseen tuota meinasin. Tuskin jätän kameraa tai kännykkää pyörään paikalta poistuttaessa. Ja uskoisin, että lepotilassa tuo tuskin montaakaa mikroamppeeria imaise, jos akku siitä tyhjenee niin antaa mennä.

Nyt pitää sitten löytää IP65- tai paremmin suojattu laturi. Luulin, että niitä löytyy joka kaupasta, johon jaksaa kävellä.

whatnot sanoi:
Mitäs mieltä olette, kun tekisi mieli vaihtaa Hondan nakucruiseri tuommoiseen 1200GS:ään. Mutta toisin kuin suurin osa muista GS-kuskeista, ajelen lähinnä huviajelua / peruskruisailuun ja erittäin harvoin pitkiä matkoja (1-2 kertaa parissa vuodessa).

GS on mielessä, koska siinä on erittäin pysty ajoasento sekä todella laajat lonkka- ja polvikulmat. Kävin jo koeajamassa paria yksilöä ja oli erittäin rento asento 190cm 140kg ruholle.

Mielipiteitä? Vaihtoehtoja? S1200XR olisi varmaan järkevämpi ratkaisu itselle, mutta niissä on tarjonta erittäin heikkoa. XR:ssä myös omaan mieleen negatiivisena puolena on ketjuveto :/

Tuo gessuhan on loistava vaihtoehto.itse olen 161cm pitkä ja ajelen gessulla:p
Toki on jouduttu muokkaamaa menopeliä mutta monessa olen ollut mukana tämän pelin kans.eikä vaihtotarvetta ole tullut.
Isännällä on 1150 gessu jolla olen myös ajellut. Vaakakuppi painuu oman puolelle reilusti:WAZAAP:

moro
'
oisos kellään tietoa mitä kuuluu 14 mallin eli vesikoneellisen 20tkm huoltoon itellä toki rt malli mutta tekniikkahan on sama.

mh jkl sanoi:
moro
'
oisos kellään tietoa mitä kuuluu 14 mallin eli vesikoneellisen 20tkm huoltoon itellä toki rt malli mutta tekniikkahan on sama.

Mulle tehtiin alku kesästä. R 1200 GSA -14-

-Moottoriöljy+suodatin
-Sytytystulpat
-Peräöljyt
-Ilmansuodatin
-Jarrunesteet (suosisitus kait 2vuoden välein)
-Venttiilinvälysten tarkistus
-Ohjelmistopäivitys (hitaastiajon nykiminen loppui)

ok eli näyttää olevan 10tkm välein aina samat kohteet

löytyskö joltain venttiilinvälyksiä niin tekasen ite joutessa huollon kun eihän tuo nyt kovin kaksinen suoritus ole.

-15 GSA LC, akku alkaa olemaan kaput. Lataa ihan ok, mutta aika hepposta on starttaaminen.
Mikä se paras akku nyt sitten on? Josko arvon raati antaisi neuvonsa.

- J

Tänään tuli postissa BMW Motorradilta takaisinkutsupyyntö koskien noita etutolppia.

Pitääpä siis hoitaa seuraavan huollon yhteydessä. Toiselta foorumilta kuultuna kannattaa tarpeeksi aikaisin varata huoltoaika, jotta saavat tilattua tarvittavat osat. Joutuvat tilailemaan niitä BMW:ltä pyöräkohtaisesti.

Morienttes !

Tulipa vaihdettua vanha sotaratsu Varadero tällaiseen R1200GS 2009, melkoisen mukava yllätys oli kun puikkoihin pääsi, eikä niistä sitten enää malttanut luopua :D

Kysymys tuli heti mieleeni, jos rauhallisesti vaihtaa, ettei heti laita vetoa, kuuluuko noista kuulua sellainen klonksahdus, ilmeisesti vaihdelaatikosta ?

Viimeksi muokattu:
Ykköselle kun laittaa niin helposti kolahtaa. Minulla on nyt RedLine marjapuuro laatikossa ja silti kolahtelee. No, jos oikein hellästi laittaa ykkösen niin saattaa mennä suht äänettömästi. Kakkosesta alkaen ylöspäin menee kolinoitta

siraulu sanoi:
Ykköselle kun laittaa niin helposti kolahtaa. Minulla on nyt RedLine marjapuuro laatikossa ja silti kolahtelee. No, jos oikein hellästi laittaa ykkösen niin saattaa mennä suht äänettömästi. Kakkosesta alkaen ylöspäin menee kolinoitta

Njaahas, oiskohan tuossa mun sitten jotain vikaa, kytkimen kun pitää pohjassa niin että kierrokset putoaa ja vaihtaa vaikka kakkoselle ja pitää kytkimen vielä hetken pohjassa niin tulee semmoinen isohko lonksahdus pienellä viiveellä vaihdon jälkeen .. Jos nopeasti käyttää kytkintä vaihtaessa niin ylimääräisiä ääniä ei kuulu.

tontze sanoi:
Njaahas, oiskohan tuossa mun sitten jotain vikaa, kytkimen kun pitää pohjassa niin että kierrokset putoaa ja vaihtaa vaikka kakkoselle ja pitää kytkimen vielä hetken pohjassa niin tulee semmoinen isohko lonksahdus pienellä viiveellä vaihdon jälkeen .. Jos nopeasti käyttää kytkintä vaihtaessa niin ylimääräisiä ääniä ei kuulu.

Korvatulpat syvemmällä ja kovaa ajoa [emoji1]
Kardaaninvetosen kolinoita, mihin kestää hetken tottua. Jos epäilyttää niin käy koeajamassa toista samanlaista.

Corsair sanoi:
YUASA AGM:n meinasin nyt heittää paikalleen.. (törkeen hintainen muuten)
Tuntuu vähän ..tun tyhmältä, mutta millä sen vanhan saa eheänä ulos sieltä?

Vastaan itse itselleni. Ihan ohjeen mukaan menee, kunhan uskaltaa käyttää voimaa tarpeeksi. (ei liikaa)

Back