• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R 1200 gs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janick
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kipa sanoi:
Mitäs nyt? Kierrokset 3t/min kutonen silmässä ja kun avaa kaasua kierrokset nousee, mutta vauhti ei juurikaan:no:
Luistaako mulla nyt gessussa kytkin? No varmaan, mutta joutuuko nyt teettämään kytkin rempan ja paljonko kustantaa:ohmy: Ajettu 65tkm -06 GSA

iaj sanoi:
Onhan se kytkinkahvan kahvasuoja siten, että kytkinkahva pääsee liikkumaan vapaasti?
:respect::respect::respect::jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee:
No sehän se:grin: Nimittäin otin mekaanisen lukituksen ja vastatasapainon ennen ajelua pois. NO VOI HUH HUH!
Kiitos:thumbup:

C-A-D sanoi:
Uteliaan GeSsua tuntematoman kysymys: Mikä on "vastatasapaino" :paikallatuulee:
Hyvä kysymys, osoittaa lukijoiden olevan halukkaita ymmärtää lukemiaan viestejä:;): Anteeksi huono verbaalinen ilmaisu.
Eli sen mekaanisen kaasunlukitus osan "vastapainona" on samanpainoinen paino. Se on kevyempi kuin alkuperäinen ja siksi molempien päiden painot piti vaihtaa.
....olikohan tuokaan selitys ymmärrettävä:sad:

Kipa sanoi:
Eli sen mekaanisen kaasunlukitus osan "vastapainona" on samanpainoinen paino. Se on kevyempi kuin alkuperäinen ja siksi molempien päiden painot piti vaihtaa.

No mä en kyllä ymmärrä vieläkään. (jos sillä on nyt mitään väliäkään) :paikallatuulee:
Mulla on tuo mekaaninen ''kaasunlukitus'' ja koska siinä on kevytmetallia, joka on kevyempää kuin siinä alunperin ollut tankopaino, kaasukahvan pää on hiukan kevyempi.
Mitään vaikutusta ajamiseen sillä ei käsittääkseni ole.

http://www.touratech-usa.com/Store/...le-Lock-Cruise-Control-R1200GS-ADV-up-to-2007

Asennuksessa piti ottaa huomioon juuri kahvanpään vapaa liikkuminen, ettei se jää kanittamaan. Tietenkin tässä tapauksessa kaasukahvan puoli, eli etujarrukahvan.
Edellisessä pyörässä piti taivuttaa juuri tuota 'iaj':n mainitsemaa rysteriä kytkinkahvan vapaan liikkumisen takaamiseksi.

Minun on Wunderlich, jossa tulee myös kytkinpuolen paino. Otin ne pois koska lukitin alkoi jumittumaan taas talven ajojen jälkeen. Syksyllä purin sen ja yritin saada toimimaan (varmaan siksi jumittaakin).
Anyway alkuperäiset painot nyt paikoillaan eikä kytkin luista:jippikaijee:

Tuosta kytkimestä tuli mieleen, et TT myy niitä omia kytkimiään, toinen kestää öljyä ja toinen keraaminen eli kulutusta kestää reilusti.

Olisikohan järkeä tuollaiseen sitten joskus vaihtaa kun aika koittaa. Ehkä ennemmin itse laittaisin sen keraamisen, jos yleensä malttaa olla laittamatta liikaa öljyä moottoriin..

Minulla on jo jonkun vuoden ollut hyllyssä tämä odottamassa aikoja huonompia. Ei tulisi mieleenkään laittaa alkuperäistä tilalle.

kokemuksia heidenau k60 gessun alla? aika raju kuvio siinä ainakin on, uliseekohan pahasti

kunhan tässä pääsee kausi alkuun, niin renkaan vaihto alkaa tulla ajankohtaiseksi. anakee2 olisi kelpo rengas sekalaiseen ajoon, tuo heidenau taitaa olla vielä enemmän sorarengas ku anakee2.

anakee2 oli muuten hyvä, mut takanen tahtoo ulista ajossa, muuten ei moitittavaa, edes sateella ja kestävyyskin ihan ok, vajaa 15tkm kesti edellinen pari alla. tällä hetkellä alla on viime kesäiset PR4:t, en ajatellut heti uudestaan laittaa katurenkaita, vaikka hyvähän se niillä onkin ajella.

iaj sanoi:
Minulla on jo jonkun vuoden ollut hyllyssä tämä odottamassa aikoja huonompia. Ei tulisi mieleenkään laittaa alkuperäistä tilalle.

Haluaisitko heittää tuon kiinni minun pyörään ja ostaa itsellesi uusi hyllyyn odottamaan?

Kävin äsken ajalemassa kauden avausreissua. Kun rajoitus muuttui 60 - 100 kierrokset kiekaisi yllättävän nopeasti ylös. Tuskin tuohon 105 tkm ajettuun yksilöön talven aikaan olisi niin paljon tullut tehoa lisää, että olisi sutinut. Mikä on hyvä proseduuri testata kytkintä? Nyt en uskaltanut paljoa testailla, kun arvelin joka toisen pusikon sisältävän poliisin tutkineen.

RiderOnTheStorm sanoi:
Haluaisitko heittää tuon kiinni minun pyörään ja ostaa itsellesi uusi hyllyyn odottamaan?

Kävin äsken ajalemassa kauden avausreissua. Kun rajoitus muuttui 60 - 100 kierrokset kiekaisi yllättävän nopeasti ylös. Tuskin tuohon 105 tkm ajettuun yksilöön talven aikaan olisi niin paljon tullut tehoa lisää, että olisi sutinut. Mikä on hyvä proseduuri testata kytkintä? Nyt en uskaltanut paljoa testailla, kun arvelin joka toisen pusikon sisältävän poliisin tutkineen.

Tsekkaa nyt kuitenkin ihan ensin ettei se kahvasuoja nappaa siellä kiinni kytkinkahvaan, ei olisi eka tapaus missä tuo on ollut ongelmana...

Mutta muuten joo, mikä ettei pyörän halkaisuun voisi alkaa.

iaj sanoi:
Mutta muuten joo, mikä ettei pyörän halkaisuun voisi alkaa.

ihan uteliaisuudesta, kauanko tuohon hommaan menee aikaa? hemulin sivuilla kuvia katsellut joskus, tuntuu, ettei se ihan parin tunnin homma ole.. tuskin merkkihuoltokaan ihan mielellään ottaa sellaista potilasta sisään, etenkään kuumimpana huoltokautena. :D

XX-xenon sanoi:
ihan uteliaisuudesta, kauanko tuohon hommaan menee aikaa? hemulin sivuilla kuvia katsellut joskus, tuntuu, ettei se ihan parin tunnin homma ole.. tuskin merkkihuoltokaan ihan mielellään ottaa sellaista potilasta sisään, etenkään kuumimpana huoltokautena. :D

Kyllä siinä jokunen tunti menee purkaessa ja vähän enemmän kootessa. Jos kaikki osat on käsillä eikä yllätyksiä löydy niin yhden _pitkän_ päivän aikana tuon kyllä tekee.

iaj sanoi:
Kyllä siinä jokunen tunti menee purkaessa ja vähän enemmän kootessa. Jos kaikki osat on käsillä eikä yllätyksiä löydy niin yhden _pitkän_ päivän aikana tuon kyllä tekee.

tuostahan osaa jos hieman hintahaarukkaakin jo päätellä, firmassa ku firmassa. ei ihan halpa päivä. :)

Tuossa yhdessä k1200rs:än myynti-ilmoituksessa oli näkösillä kuitti kytkintemontista. 1500€ osineen töineen. Työtä oli 11h ja tuntihinta 74€. Eri malli kylläkin mutta taitaa olla suurinpiirtein samanlainen työmaa kytkimen vaihto näissä.

XX-xenon sanoi:
kokemuksia heidenau k60 gessun alla? aika raju kuvio siinä ainakin on, uliseekohan pahasti

kunhan tässä pääsee kausi alkuun, niin renkaan vaihto alkaa tulla ajankohtaiseksi. anakee2 olisi kelpo rengas sekalaiseen ajoon, tuo heidenau taitaa olla vielä enemmän sorarengas ku anakee2.

anakee2 oli muuten hyvä, mut takanen tahtoo ulista ajossa, muuten ei moitittavaa, edes sateella ja kestävyyskin ihan ok, vajaa 15tkm kesti edellinen pari alla. tällä hetkellä alla on viime kesäiset PR4:t, en ajatellut heti uudestaan laittaa katurenkaita, vaikka hyvähän se niillä onkin ajella.

Itsellä ei K60 kokemuksia mutta kurapyöräilijöiden foorumilla on paljon juttua K60 renkaasta ja myös muista vaihtoehdoista.

Yksi hyvä vaihtoehto on Continental TKC70.

Mulla Heidenau K60 takana taas alla, ja ei niin mitään ulinaa! Hyä se on -kulutusta kestää ja hintakin kohdillaan ja nastoitettu (5mm:n) odottaa seuraavaa "kautta" !:grin:

Alla on parhaillaan k60:t ja oon ollu tyytyväinen. Kaikkea kokeillu metsäkoneen uran ja Alastaron radan välillä ja ainoo missä ei tuntunu hyviltä oli radalla, siellä takasen pito varotteli aika herkästi. Maantiellä ei ongelmia kovemmissakaan vauhdeissa kun pysyny letkoissakin suht hyvin mukana rouva tarakalla.
Tosin allelaiton jälkeen ensinmäiset kilometrit oli yhtä tuskaa kun tuntu et pitoa ei ole ollenkaan, ikuna ole ollu niin liukkaita uusia renkaita alla, meinasin kääntyä ympäri ja pyytää vanhat takasin jos ei muuta löydy mutta onneks en kääntyny.

Nyt on takana 10tkm ja takanen alkaa olla valmis, edessä puolet pinnasta jaljellä mutta alkanu ulisemaan mutkissa aikas kovin. Kaikki kilometrit ajeltu rouva tarakalla (myös ne metsäkone urat, kun kartan mukaan ne on ollu pikkuteitä ainakin ennen sotia, mutta nyt kasvaneet umpeen) ja seassa mm. Norjan-retki sekä kierros Kuhmossa raskaalla kuormalla eikä ajotapakaan ole kaikkein rauhallisin.

Oon kans miettiny et mitkä seuraavaksi alle mutta taidan ottaa samanlaiset kun hyvät on olleet. Tuli mieleen et jos jättäis vanhan etusen alle niin toimiskohan se vähän niinkuin kuuluisa hirvipilli? Ois se varmaan komeen näköstä kun Atlantin vallille mennessä jänkhällä porot juoksee edellä karkuun:)

Mulla myös K60:set alla toista kertaa ja toimii hyvin. Eturengas hiukan ulisee mutta ei häiritse.
Kaveri ajelee mieluummin Metzeler Karoo 2 T:llä ja tykkää enemmän niistä. Täristävät vähän, mutta 140:een kestää kuulemma hyvin ajaa. Kovempaakin ajaa niillä mutkateitä kuin monet sileillä ajavat.

Stadin Pärtsärien kerhoillassa kävi Minna Jokinen, Jpään ortodoksipappi kertomassa maailmanympärimatkastaan Transalpilla. Takaisin Eurooppaan tullessa takana oli yli 25tkm, alla koko ajan K60:set ja vielä hyväksytysti pintaa jäljellä. Mukana ei edes ollut vararenkaita, koska etukäteistieto oli, että renkaiden pitäisi reissu kestää.

Kunhan saan tuon kytkimen kahvan tarkastettua tai vaihdettua pitänee miettiä uusia renkaita. Onko kokemuksia tuosta TKC70:sta. Nyt on alla Anakee 3:set. Ihan hyvä yleisrengas, mutta soralla melko liukas. Varsinkin märkä savitie sateella oli jänskää.

Nopeasti arvioiden viime vuonna tuli soralla ajeltua vajaa 10 % ajosta, joten en tiedä kannattaako edes pohtia karkeampia renkaita. Ja varsinkin jos suunnitteilla oleva Itämeren kierto ylettyy Alpeille asti.

RiderOnTheStorm sanoi:
Kunhan saan tuon kytkimen kahvan tarkastettua tai vaihdettua pitänee miettiä uusia renkaita. Onko kokemuksia tuosta TKC70:sta. Nyt on alla Anakee 3:set. Ihan hyvä yleisrengas, mutta soralla melko liukas. Varsinkin märkä savitie sateella oli jänskää.

Nopeasti arvioiden viime vuonna tuli soralla ajeltua vajaa 10 % ajosta, joten en tiedä kannattaako edes pohtia karkeampia renkaita. Ja varsinkin jos suunnitteilla oleva Itämeren kierto ylettyy Alpeille asti.

Kokemuksia on mutta ei vielä kulutuskestävyydestä.
Irtosoralla mielestäni hyvä, samoin mutkatie kurvailussa.
Liejussa ja mudassa en ole vielä ajanut.
Rengashan on suunniteltu Trail Attacin ja TKC80 väliin ja saanut erinomaisia
arvosteluaja ulkomailta erityisesti isoihin matkaenduroihin soveltuvana.
Ulinaa ei minun korvani tunnista mutta kuulo ei enää ihan parasta tasoa ole ja tulpat on aina korvissa.
Aikaisemmin olen ajanut Trail Attaceita, Trailmax TR91 ja Tourance Next renkaita.
TKC70 on paras soralla tähän astisista. Asfaltilla häviää ehkä hiuksen hienosti edellä mainituille.
Kulutuskestävyys on tosiaan vielä arvoitus.
Pintaahan näissä on uutena hyvin.
Takana 9,5 mm
Edessä 6,5 mm

Back