• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

putkiston vaihto,uskaltaako ajaa ilman säätöä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sylvi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kukaan kokeillut miten vaikuttaa 0-kaasunasennolle  tehdyt muutokset? Lähinnä kiinnostaa se että jos 0-kaasunasennolle laitetaan syöttöä niin pehmeneekö nykäys kun siirrytään moottorijarrulta vedolle?
Periaatteessa siis nostetaan tyhjäkäyntiä.
smile_org.gif

Toinen vaihtoehto on ohjelmallisesti. Noissa KIT ECU:n omaavissa R6R:ssä tuon moottorijarrun pehmentäminen on mahdollista ohjelmallisesti ja sitä ainakin itse käytän, hillitsee sellaisia "tappi-sladeja" aika paljon.
Ei kait tuo tyhjäkäyntiin vaikuta? Mulla on nytkin alle 3000rpm:lle laitettu syöttöä 0-asennolla. Ainakin noilla alakierroksilla pehmentää nykäystä esim. katujenkulmissa kun pienillä vaihteilla siirtyy jarrulta vedolle. Mietin vaan että toimiiko samoin jos laittaa tuonne ylemmillekin kierroksille?

Mulla on nytkin alle 3000rpm:lle laitettu syöttöä 0-asennolla. Ainakin noilla alakierroksilla pehmentää nykäystä esim. katujenkulmissa kun pienillä vaihteilla siirtyy jarrulta vedolle. Mietin vaan että toimiiko samoin jos laittaa tuonne ylemmillekin kierroksille?
Toki eli yleensä tuppaa tulemaan se nykäys kaasua avattaessa jos syöttö on ollut katkaistuna moottorijarrutuksessa.

Toinen asia on että millä tehdä kartta jossa syötönkatkaisukierroksia siirretään, powercommander on vain trimmikartta joten jos ecu pistää syötön poikki niin commanderi ei sille mahda mitään.

Itse nyt olen sen verta pihi että pidän vain hyvänä asiana syötönkatkaisua moottorijarrutuksessa.....

powercommander on vain trimmikartta joten jos ecu pistää syötön poikki niin commanderi ei sille mahda mitään.
Onko tuo tietoa vai arvausta?
Kyllä se "fuel cut off" löytyy lähes kaikista pyöristä. Kierrokset vain vaihtelevat, jonka alle mennessä aletaan taas moottorijarrulla syöttämään bensaa..

Kyllä sen Gixxerissäkin huomaa, että kun kovilta kierroksilta päästää kaasun kokonaan pois, niin aluksi on kovin hiljaista ja jossain kohtaa se röpinä ja pauke alkaa putkessa.. En muista ulkoa nyt kierroslukua, mutta kyllä sen rajan löytää helposti.

Helpoitenhan tuon saa pois säätämällä kaasuvivuston niin, että siellä on aina vähintään vaikka se 1% kaasu auki.. Jos nyt sitä välttämättä haluaa..

Näitä lueskelles meni kyl pää nii sekasi kaikest tieteest et ei oikee ota enää selvää et uskaltaako ajaa vai ei
biggrin.gif

mun mielestä ollut todella hyvä topiikkki..
selventänyt tosi paljon tälläselle maallikolle noita ecu;n yms saloja.

mun mielestä..jos pyörä toimii moitteetta, vetää tasasesti  vastaa kaasuun ni eikun ajoja...mut jos muutakin hyötyä hakee ja vielä paremmax haluaa ku mitä hanuri osaa kertoa ni penkkiin...kunnolliseen...osakaasut ekax kuntoon.

buttrock.gif

Tyly varmaan tietää...kuin monella pajalla tuo Tuning Link on käytössä suomenmaalla?

mun mielestä..jos pyörä toimii moitteetta, vetää tasasesti  vastaa kaasuun ni eikun ajoja...mut jos muutakin hyötyä hakee ja vielä paremmax haluaa ku mitä hanuri osaa kertoa ni penkkiin...kunnolliseen...osakaasut ekax kuntoon.

buttrock.gif

Tyly varmaan tietää...kuin monella pajalla tuo  Tuning Link on käytössä suomenmaalla?
Oliskohan kolmella-neljällä.. KX-Center ja Bike Doctor (nämä ovat Tampereella), Moto-Seinäjoki ja Dyno-Might Espoossa.. Ilmeisesti myös PR-Powercontrol, Turku.

buttrock.gif

Tyly varmaan tietää...kuin monella pajalla tuo  Tuning Link on käytössä suomenmaalla?
Oliskohan kolmella-neljällä.. KX-Center ja Bike Doctor (nämä ovat Tampereella), Moto-Seinäjoki ja Dyno-Might Espoossa.. Ilmeisesti myös PR-Powercontrol, Turku.
Käsittääkseni myös Huolto-Kaksikolla jämsässä ja varmaan jossain muussakin pajassa noiden lisäksi.

062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif

moposeinejokihan o ihan tos liki.kasku ei oo aiemmin tullu aateltua.
Kannattaa sitten tarkistaa, koska heitin nuo vanhasta muistista  
smile_org.gif
Onhan tilanne voinut toki muuttua, tai muistan väärin tms...

Virallisilta sivuilta löytyy sitten tuollaiset:

sanoi:
FINLAND

Dyno-might
Model 250i
Luoteisrinne 5
02270 Espoo
Tel. +358 4 07749633
Website: www.dyno-might.fi
Email: office@dyno-might.fi

Hoghaus HD/Buell
Ruosilankuja 3
00390 Helsinki
Tel. +358 9 5712330
Website: www.hoghaus.fi/

Jarrutie 1
00770 Helsinki
Tel. +358 9 2726522
Website: www.visioncycle.com
Email: visionc@sanalahti.fi

Jep Jep Oy
Model 150
Ukkolantie 7
80130 Joensuu
Tel. +358 5 00169660
Email: jep.jep@kolumbus.fi

PWR-Moto Ky
Model 250i
Ratakatu 33
53100 Lappeenranta
Tel. +358 4 05969825
Website: www.pwr-moto.fi
Email: myynti@pwr-moto.fi

V-Twin City
Lamminkatu 5
Loimaa 32200
Tel. +358 2 7636820
Website: www.vtwincity.fi

http://www.dynojet.com/maps/bikedynos/finland.htm

Model 250i on sitten sellainen kunnon jarrullinen dyno.

Dyno-Might tuolla listalla olikin, Bikedoctorin ohjelmista ei ole tietoa muutakuin että DynoJet 250i penkki on pajassa.

Huhujen mukaan paljon on korjailtu Tuning Link-ohjelmiston omaavilla pajoilla osakaasualueilta seoksia toimivimmiksi, täysikaasuasennot ovat olleet ookoo, mutta osakaasuasennot pielessä, sehän kertoo jo jotain.
Juttujen mukaan korjauksia on tehty "MP-Maailman" toimituksenkin valitsemien ns. huippu-penkkipajojen tekemiin seos-säätöihin varsinkin osakaasualueilla.

Nämähän on vaan kuultuja juttuja mutta kuitenkin, kuultua on sekin että etsitään pc-karttoja netistä yökaudet.  
omg.gif

Kuin että olisivat tehneet sen kartan, asiakashan sen voisi itsekin netistä imuroida... vaikka ei olekaan ns. hänen omalle rakkaalleen tehdyt asetukset polttoainesyöttöön.

asiakashan sen voisi itsekin netistä imuroida... vaikka ei olekaan ns. hänen omalle rakkaalleen tehdyt asetukset polttoainesyöttöön.
Jep jep, näin tuli tehtyä, eli PC saapui, ja ensi töikseni latasin laatikkoon oman laitteeen spekseillä olevan kartan, ihan vaan työmatkaliikenteen varmistamiseksi, ja paremmin toimii kuin "base mapilla". Penkissähän se totuus sitten selviää. Allekirjoittaneella ei hirveitä odotuksia huipputehon suhteen ole, vaan koko putkiston vaihto kuului sylvi-sedän päästrategiaan eli painon pudotukseen. Toisin sanoen agendassa on korvata kaikki painava vähemmän painavalla, eli ämpärimuovin tilalle hiilikuitua, niin pitkälle kuin komponentteja on saatavilla, ja niitähän empiirisen tutkinnan jälkeen on tarjolla käytännössä miltei jokaisen muovin (+tankki) korvikkeeksi, ja MIKSI: en tiedä, näyttääpähän "ylelliseltä" ( niinkuin bike-lehdessä tupataan sanoa)

Niin, mitä "netti mappi" sitten tarjosi commanderin "base mappiin" nähden oli plussaa kaikille kaasun asennoille miltei 16000rpm:ään asti, eli täyskaasulla oli vasta -7% jne., mutta tämä on tosiaan "netti mappi" ja todelliset säädöt selviää sitten myöhemmin.

eli sulla oli putkisto kiinni ja kokeilit "netti-mapilla"? minkälaisia eroja oli havaittavissa vrt. vakioon? kun oot saanu säädettyä penkissä ni kerro miten vaikutti.

eli sulla oli putkisto kiinni ja kokeilit "netti-mapilla"? minkälaisia eroja oli havaittavissa vrt. vakioon? kun oot saanu säädettyä penkissä ni kerro miten vaikutti.
Olen itse säätänyt pyörän ja upannut kartan nettiin omalle kotisivulle. Jos sitten käyn sen sieltä ja lataan pyörään, eikö se toimi enää? Siitähän on siis tullut kirottu "nettikartta".

Back