• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Torstai XX/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
on tää kyllä kosmista. ja vielä moottoripyöräkansaa. Ajelkaa enemmän väitelkää vähemmän! Hyvää loppu kesää, sitä on vielä jäljellä.
wink.gif

Minä keskityn
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

buttrock.gif

buttrock.gif

buttrock.gif

Sademetsät....?  
idea3.gif

Nälänhätä....?    
idea3.gif

Kulkutaudit....?    
idea3.gif

..................ja sitten tulee vielä PK:t    
tounge.gif
(paarman jälkeen)

" ai perrrrrrkele.... tulis kuula ja tappais... saatana..."

Että semmosta..

Itse ainakin olen suositellut mopoa, niille jotka jännittää nuissa rauhallisissa PK -ajeluissa.. voipi mennä sitte mopo miittiin pitämään hauskaa. Toki PK -ajoissakin hitaita odotellaan, kunhan pysyvät ns. "radalla"
smile_org.gif
Vauhti on yleensä sopivaa / rauhallista, ainakin minun makuuni.

Seurahan tuolla on se, jonka takia tuonne mennään ajamaan.

Turvallisia kilometrejä kaikille..

Jos keula ajaa 60 km/h keskinopeudella ja takana tullaan tuplanopeudella haitariliikkeen korjaamiseksi, niin veturi vaihtuu aika nopeesti. Otte te aika fakiireja selittämään. Kannattais harkita poliitikon uraa, siellä kusipäisiä selityksiä riittää ja jotkut urpot vielä uskoo.

Sori ja anteeksi , mutta en jaksa ymmärtää näitä nillityksiä ihmisiltä jotka ei edes ole mukanan pk ajoilla.

kaikki mukana olleet onneksi tietää miten asiat oikeasti on.
Mulla oli parhaimmillaan kai 160-170kmh 80kmh:n alueella jokunen vuosi sitten kun mukana olin Tr3:n vetämässä letkassa, tokko homma on paljoa muuttunut vai onko? Mukana keulijoita, joku meinasi vetää edellä-ajavan takaseen leikkiessään ja silleen.

Voihan se toki olla että PK ajeluissa on vauhti pudonnut, tuollalailla asiat ainakin aikaisemmin olivat.
Samaa olen sanonut jo aikaisemmin ja toistan sen myös nyt. Omalta kohdalta PK-ajelut loppuivat, koska tarvitsen korttia työssäni.

Mikä teillä nillittäjillä on motiivi täällä kiljuessa? Käyttekö kaikissa mahollisissa foorumeissa itkemässä jos joku tekee nuin tai näin, mikä ei oo omaan mieleen? Luulis kiirettä pitävän ku täällä mualimassa on mahottomasti "vääryyksiä"
biggrin.gif

Eiks tuolla ryhmäajo-ohjeessa lue esim. ettei ole suotavaa ja tarve lähteä  ajamaan letkaa kiinni jos katkennut esim. risteys tai autojen ohitustilanteen takia? Jos joku haluaa/päättää niin kuitenkin toimia vaikka esim jonkun parvekeen kohdalla, ni sehän on sit sen kypärän sisällä oleva "ongelma" /päätös? Itekkin sitä välillä teen ja ihan omasta päätöksestä. Joo olen ajanut ylinopeutta, oletko sinä?

Taitaa kuitenkin isoin osa pk-ajelijoista olla enempi tai vähempi vakkariporukkaa, kenellä on kivaa ja haluavat tulla uudestaan ja uudestaan ajelemaan porukalla. ja melkein voisin pääni pantiksi laittaa ettei yksikään veturi vedä taajama-alueella tuplanopeutta!!

Kaikkia ei voi miellyttää mutta niin kauan kun kenekään omat tekemiset ei ole täydellisiä ni voisko vähän kunnioittaa myös muita ja vetää vaikka pari rauhottavaa  
033102beer_1_prv.gif

Kiitos tään kauden peekoista veturit ja kanssakurvailijat, kivaa on ollut
buttrock.gif

Mikä teillä nillittäjillä on motiivi täällä kiljuessa? Käyttekö kaikissa mahollisissa foorumeissa itkemässä jos joku tekee nuin tai näin, mikä ei oo omaan mieleen? Luulis kiirettä pitävän ku täällä mualimassa on mahottomasti "vääryyksiä"
biggrin.gif
Tässä tulee mieleen se vanha Kristillisten Päivi Räsäsen vaalimainoksesta tehty hupiversio, jossa todettiin että "jos minulla ei ole kivaa niin kellään muullakaan ei saa olla"
biggrin.gif

Toisten tekemisten ruotiminen toki tuo mukavasti sisältöä omaan elämään jos on sikana luppoaikaa, mun mielestä mukavampi on porukan harrastaa kuten kukin haluaa.

Sitten on vielä nää joita vituttaa muiden kiva niin paljon, että on mukava kusta niiden motoristien muroihin joidenka ajotyyli ei miellytä tai ole sama kuin oma. Ihana yhteishenki
inlove.gif

Haloo.. taisit olla juurikin se jarru keskellä tietä joka ajeli teemalla Tää on mun tie ja musta ei kukaan ohi tuu..  
biggrin.gif

siinä voi ajella nopeusrajoitusten mukaa, eikä taluttaa mopoa keskellä tietä.. naurettavin kommetti mitä motoristi voi muista motristeista kirjoitella.

taispa sut ohittaa myös 11 kilovattinen piikkikin  
sport05.gif

hu mitä vauhtia..

Sori ja anteeksi , mutta en jaksa ymmärtää näitä nillityksiä ihmisiltä jotka ei edes ole mukanan pk ajoilla.

kaikki mukana olleet onneksi tietää miten asiat oikeasti on.
Kattinen, sitten kun tälläistä paskaa alkaa tulemaan vetäjiltä niin kai siihen saa vastata?

Kaikki tietää mikä on homman nimi, vitut rajoituksista ja hanaa.
Jos nyt joku sitten ajaakin rajoituksen mukaan on parempi pitää turpa kiinni jos ei halua alkaa hommiaan selittelemään vai mitä?

Mikä teillä nillittäjillä on motiivi täällä kiljuessa? Käyttekö kaikissa mahollisissa foorumeissa itkemässä jos joku tekee nuin tai näin, mikä ei oo omaan mieleen?
Motiivina voisi olla, että asun tien vieressä. Tietä käyttää minä, lähimmäiseni ja tuttavat (tietysti tuntemattomat). Yksityinentie ei ole kyseessä, eli nauttikaa tiestä ihmeessä, mutta tehkää se fiksusti!
Ei itseäni häiritse, jos sitä ylinopeutta hieman löytyy. Puhe oli noista päättömistä nopeuksista. Kun ei enää erota kuin epämääräisen hahmon, äänistä vaan pystyy päättelemään, silloin on nopeus karannut liian suureksi!
Kyllä tulee avauduttua tämmöisistä asioista, jos sattuu kohdalle, mutta tämä on kyllä eka kerta, yleinsä ihmisillä on päässä järkeä!
Opettanut nämä Suomen ghostrider/getaway kuskit, kun on jo kerran käynyt auto katon kautta tontilla.
Tuossa naapurin tenavat laskee alamäkeen pyörillä välillä ja touhuaa siinä. Mutkan takaa voi vähän yllättää, kun naapurin 10-henkinen tenavalauma mellestää.
Oletko eri mieltä kanssani?
PS. Ei ole kivaa, jos pelkällä Jassulla on kivaa.

Mikä teillä nillittäjillä on motiivi täällä kiljuessa? Käyttekö kaikissa mahollisissa foorumeissa itkemässä jos joku tekee nuin tai näin, mikä ei oo omaan mieleen?
Motiivina voisi olla, että asun tien vieressä. Tietä käyttää minä, lähimmäiseni ja tuttavat (tietysti tuntemattomat). Yksityinentie ei ole kyseessä, eli nauttikaa tiestä ihmeessä, mutta tehkää se fiksusti!
Ei itseäni häiritse, jos sitä ylinopeutta hieman löytyy. Puhe oli noista päättömistä nopeuksista. Kun ei enää erota kuin epämääräisen hahmon, äänistä vaan pystyy päättelemään, silloin on nopeus karannut liian suureksi!
Kyllä tulee avauduttua tämmöisistä asioista, jos sattuu kohdalle, mutta tämä on kyllä eka kerta, yleinsä ihmisillä on päässä järkeä!
Opettanut nämä Suomen ghostrider/getaway kuskit, kun on jo kerran käynyt auto katon kautta tontilla.
Tuossa naapurin tenavat laskee alamäkeen pyörillä välillä ja touhuaa siinä. Mutkan takaa voi vähän yllättää, kun naapurin 10-henkinen tenavalauma mellestää.
Oletko eri mieltä kanssani?
PS. Ei ole kivaa, jos pelkällä Jassulla on kivaa.
Jos 10 henkinen lauma tenavia mellestää keskellä tietä, niin sanoisin että kyllä saisi laittaa jo holhoukseen ko. mukulat heidän vanhemmilta, jos ei sen verta lastensa perään katso..

ihan sama onko kyseessä helsingin keskusta tai syrjäkylä, ni ei se lasten paikka ole siellä keskellä tietä..

ps. itsekin olen kontannut 2 kertaa ja niistä oppii. Nykyisin kun katsoo miten jengi ajaa nuilla pyörillä, niin voisi suoraan laittaa ajokouluun takaisin. Pari kertaa on jopa harrikka kuski kaatunut kun on ohi mennyt, kun niin jännitti ajaa liikenteessä..

Jos 10 henkinen lauma tenavia mellestää keskellä tietä, niin sanoisin että kyllä saisi laittaa jo holhoukseen ko. mukulat heidän vanhemmilta, jos ei sen verta lastensa perään katso..

ihan sama onko kyseessä helsingin keskusta tai syrjäkylä, ni ei se lasten paikka ole siellä keskellä tietä..

ps. itsekin olen kontannut 2 kertaa ja niistä oppii. Nykyisin kun katsoo miten jengi ajaa nuilla pyörillä, niin voisi suoraan laittaa ajokouluun takaisin. Pari kertaa on jopa harrikka kuski kaatunut kun on ohi mennyt, kun niin jännitti ajaa liikenteessä..
Joo ei todellakaan ole oikea paikka!
Vihjassut asiasta joskus. Mutta pakkohan niitten on tietäkin joskus ylittää. Ei varmasti ole ongelma ajamalla rajoituksen mukaan/lievällä ylinopeudella. Mutta jos ei ole oman päättömän nopeuden ansioista aikaa reagoida edes mutkan takaata...

Meinaakko ettei tie ole leikkipaikka?  
biggrin.gif
Ei ainakaan pienten lasten. Et sinäkään mene juoksemaan motarille, vaikka siellä autolla ajatkin?

Itse ajan kyllä kuin reikäpää liikenteessä, mutta väittäisin silti, että ajan turvallisemmin kuin 80 % muista siellä ajavista.

Omalta kohdalta PK-ajelut loppuivat, koska tarvitsen korttia työssäni.
Eli v*tuttaa armottomasti kun ei itsellä ole munaa ajaa tikkarin yli ja sitten tullaan tänne avautumaan muillekkin ja jakamaan pahaa oloa?

Ja tosiaan, veturit eivät varmasti vedä taajamissa, eivät vedä oikein muutenkaan, haitariliike onkin se juttu näissä
tounge.gif

prööm
062802moto_prv.gif

Meinaakko ettei tie ole leikkipaikka?  
biggrin.gif
Ei ainakaan pienten lasten. Et sinäkään mene juoksemaan motarille, vaikka siellä autolla ajatkin?

Itse ajan kyllä kuin reikäpää liikenteessä, mutta väittäisin silti, että ajan turvallisemmin kuin 80 % muista siellä ajavista.
Samanlaista leikkiä se on vetää pyörällä tapit maassa tiellä kuin vaikka laskea pulkalla tien yli, kumpaakin on tullut joskus tehtyä ja olisi aika tekopyhää kuvitella että reipasvauhtinen ajaminen olisi mitään muuta kuin isojen leikkiä...
Vetäkää missä vedätte mutta jos joku siitä mainitsee olisi syytä pitää ihan matalaa profiilia eikö totta, ainakaan poskensoitto ei taida toimia?

Pari faktaa (siis ei parvekkeelta kuulosteltuja olettamuksia vaan paikan päällä todistettua):

Kaatumisia on tapahtunut, sitä ei voi kiistää. Tosin PK-letkoilla ei yhtään sen enempää kuin ajetuissa kilometreissä mitattuna missään muuallakaan. Pahimman tapauksen omalla osallani olen todistanut rookie-letkassa, reilusti alle nopeusrajoitusta osoittavan suurimman sallitun nopeuden vaikutusalueella.

Tapahtuneista kaatumisista tämän ja viimevuoden osalta jokainen on sattunut verrattain hiljaisissa nopeuksissa ja yhtä alle 10 km/h tunnissa tapahtunutta, aina letkan keskivälin takapuolella. Yhtään vakavaa henkilövahinkoa ei ole em. ajalta Pk-letkoissa tapahtunut.

Kuluvan kauden 2010 aikana on letkakoot vaihdelleet 50 - 85 pyörän välillä, näistä julkeista mustamaalaamisista huolimatta. Eli selvä kysyntä ajoille on ja niihin osallistuvat ovat olleet "tuotettuihin palveluihin" 95% joko tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä. Loput 5% ovat löytäneet itselleen letkakodin joko kimppakivoista tai uusimmasta TouRinki ajosta. Kiitos tässä näiden ajojen järjestäjille.

Yhtään ajokorttia ei ole PK-letkoilla koskaan peruutettu, eikä ainuttakaan sakkoa ole kirjoitettu vaikka lähtöpaikka ja aika ilmoitetaan aina hyvissä ajoin. Joku ihmeellinen urbaanilegenda väittää että reittejä ei julkisteta em syistä mutta tosiasia on kokonaan toinen. Veturilla on aina syytä olla mahdollisuus linjata ajattelemansa reitti ajon aikana uudestaan (mm. sää, letkan koko, ruuhkat, tuleva pimeys, tietyöt, letkan hegemonia, etc... ei se ole ihan niin helppoa kuin moni luulee). Toinen tosiasia on se että yksikään veturi ei jaksa eikä ehdi vastaamaan 30 henkilön ehdotuksiin ja kyselyihin että miks sinne ja miksei tonne ja ootko ajatellut että toi ois hauska jne jne...

PK-letkat ovat Suomen suurin säännöllisesti kokoontuva ajoporukka (no jaa B-illat ovat suurempia mutta niiden tarkoitus on omassa upeudessaan hieman erilainen). Kokoonkerääntymisiä leimaa poikkeuksetta loistava motoristihenki, hauska ilmapiiri ja halu ajaa edes kerran viikossa yhdessä. Reittejä joiden eteen nähdään vaivaa. Joskus jopa niin että veturi on käynyt edellisenä iltana harjaamassa mutkista sorat pois että kaikkien turvallisuus olisi maksimoitu.

Mitään osallistumismaksua tai jäsenyyttää mihinkään ei ole koskaan vaadittu, tietenkään. On tavattoman sääli jos tämä perinne uhkaa nyt vaarantua näiden kahden kolmen vakituisen mustamaalaajan toimesta. Näiden, joita ei näy PK-ajeluilla, eikä oikeen missään muuallakaan. Näiden selvästi sosiaalisesti rajoittuneiden ja elämäänsä tavattomasti katkeroituneiden ihmispolojen toimesta, joiden elämän kohokohta on oletettavasti jopa alkoholin vaikutuksen alaisena ottaa asiakseen järjestelmällisesti kylvää digitaalisesti kaunaa ja vihaa sinne missä on oikea hauskuus ja yhdessäolemisen ilo. Tässä ketjussa jopa niin, että sanoma on ollut tämä: "ajoin itse räikeää ylinopeutta mutta mielestäni ne jotka ajoivat vielä piirun lujemmin, olivat selvästi kamalampia ja pahempia ihmisiä kuin minä"

Suunnaton on sen energian määrä joka jaksetaan antaa sellaiselle asialle joka ei edes koske asianomaisten elämää miltäänosin.

Onneksi vähintään yhtä suunnaton on se ilon ja yhdessäkoetun hauskuuden tunne joka jää käteen joka ikiseltä PK-ajolta.

T: 40 x PK-letkassa (noin 10 x itse veturina), yhteensä noin 12 000 kilometriä kausilla -09 ja -10. Yhteensä ajokaudessa yli 30 000 kilometriä vuosittain ajava hupimotoristi.

Omalta kohdalta PK-ajelut loppuivat, koska tarvitsen korttia työssäni.
Eli v*tuttaa armottomasti kun ei itsellä ole munaa ajaa tikkarin yli ja sitten tullaan tänne avautumaan muillekkin ja jakamaan pahaa oloa?

Ja tosiaan, veturit eivät varmasti vedä taajamissa, eivät vedä oikein muutenkaan, haitariliike onkin se juttu näissä  
tounge.gif

prööm  
062802moto_prv.gif
Miten paljon sua ja sun kaltaisia onkaan tällä foorumilla v*tuttanut ne joilla on munaa vaihtaa vilkutamatta kaistaa sun eteen, tai tulla kolmion takaa tai punaisia päin tai ihan millä tahansa muulla tavalla jättää sut ja pelisäännöt täysin huomioimatta. Joskus jopa autolla. Kaikki nämä "isomunaiset" puusilmäidiootit tulis aina vähintäänkin naulata palleistaan kiinni roikkumaan siihen varoituskolmioon ja raiskata sillä vilkkuviiksellä jonka jälkeen tullaan tänne "nillittämään" siitä runkkarista. Tekopyhyyden määrä tälläkin foorumilla on joskus aivan käsittämätön.

Kumma juttu että täällä on henkilöitä, jotka ovat osallistuneet PK-ajeluihin ja kertoneet kokemukset? Eikö nämä sitten kelpaa?
Ensikerralla vain reitti tiedoksi tänne ja kellonaika. Voisi kummasti rauhottaa osan ajotyylejä.
Hauskaa saa olla, kunhan omalla tyylillä ei räikeästi vaaranna muita!
Tiedän että letkassa on Suomen parhaimmistoa ja että he voivat ajaa vähintään tuplanopeuksia, mutta Suomen parhaimmistolle voi myös sattua virheitä.

Mullaki sattu kerran virhe pk ajoissa. Tilasin kahvin ilman maitovaraa. kyllä siinä meni ajot siinä pilalle.

Kyllä on tullut selväksi joidenkin mielipide, eikä siinä mitään jokaisella on oikeus siihen. Sitä kuitenkaan tarvi joka välissä toitottaa jeesustella. Uskotaan vähemmistäkin. Toisten sanomisilla ei ole kuitenkaan isompaa merkitystä ainakaan minun tekemisiin.

Mukavaa porukkaa ja mukavia mutkia ollut ajoissa ja toivottavasti on näin vastaisuudessakin.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back