• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Torstai XX/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Mitä tulee siihen cebarin frendiin, jos kyseessä oli sellanen vanha punanen vermoveturi eli mannemese, niin terkut sinne että se oli kyllä hän joka ajoi keskiviivan väärää puolta mutkassa tullessaan, en minä.
juu, se vastaus oli tähän, että MUSTA prätkä se oli, millä mun kamu ajo....eikä mikään mannemersu....
jopas oli iso kasa väärinymmärryksiä sit, no se on tätä sättinettinörtti-aikaa se =)

Tosiaan yks kuvauksen mukainen kotilo tuli kohdattua kys. matkalla ja reippahasti "mun" kaistalla. Mistä lie vetelin tällaisia johtopäätelmiä että olisi ollut kys kohtaamisesta kyse. Vissiin siitä että se oli mun ainut sekunnin miettimisen aiheuttanut tilanne koko reissun aikana. Sori  
wink.gif

Onneks en ollu matkassa millään ylipainoisella aikamiespoika-paukkuraudalla... ;)

Mutta isot pojat aikanaan kerto että takissa olevan kyynärsuojan tarkoitus on pehmentää kolahdusta kun:
A) vastaantulevan auton peili tai
B) aurakeppi on juuri sopivalla etäisyydellä mutkaan tultaessa

Kato kato, mäki ymmärsin että se oiski loppupeleissä ollu musta mopo kun mutkan takaa tuli eikä valkonen
tounge.gif
No elämä on... Täytyyki tästä lähtee ajelulle Veijon Essolle kuuntelemaan baarijuttuja. Ajetaan enemmän, nettaillaan vähemmän
thumbs-up.gif

Kukas se oli joka Cebarimimmin frendiä ajoi vastaan väärällä kaistalla, vetäen letkaa perässään? Valkoinen asu ja pyörä ?

Toivotaan että tollaiset sankarit löytävät toisen harrastuksen ennenkuin rysäyttävät kenenkään keulaan, taas vaihteeksi ollut jollakulla hiukka liian suuret luulot taidoistaan ja kyvyistään hallita moottoripyörää.
se olin varmaan väreistä päätellen minä, ja mä tuun henkilökohtaisesti esittäytymään ensimmäisen tilaisuuden tullen, malta odottaa...

Mitä tulee siihen cebarin frendiin, jos kyseessä oli sellanen vanha punanen vermoveturi eli mannemese, niin terkut sinne että se oli kyllä hän joka ajoi keskiviivan väärää puolta mutkassa tullessaan, en minä.
Jos ei osata pysyä omalla kaistalla olisiko syytä tosiaankin miettiä omaako rahkeita reippaampaan ajoon ?

Tai ainakin voisi miettiä sitä onko syytä aukoa päätänsä sellaisille jotka omalla kaistalla pysymisen taidon hallitsevat?

Ja tule vaan esittäytymään, kohtapuoliin töihin ja puoliltaöin pois, tuleppa vaikka teknoshellille sanotaanko puoli yhdeltä, voidaan käydä jossain ajelulla... mennään hissukseen niin pysyt kaistalla
smile_org.gif

Edelleen mä haluaisin tietää että oliko se juuri meidän porukkaa? Selviäisköhän se vastaus siellä Veijon Esson baarissa
inlove.gif
Vai osaisko cebarimimmi antaa vastauksen että oliko se kaveri just samalla reitillä kuin me, niistä tuhansista ja tuhansista kilometreistä mutkapätkiä mitä Uudellamaalla on... Ja jos se ajo samoja polkuja, ajoko vastakkaiseen suuntaan tietä X aikaan X.

Ainii, mäki kävin mutkassa vastakkaisella kaistalla ainakin kaks kertaa, hitsi... Ajattelin että mieluummin ehjää asvalttii kuin routamonttuu... Toisaalta, tosi vetomies varmaan ois senki homman hoitanu omal kaistal
thumbs-up.gif

No ei se niin vakavaa ole, sattuuhan näitä vastaantulijankaistalla ajeluita aloittelijoille, ehkäpä kyseinen henkilö hieman yliarvioi omat kykynsä?

Tällä kertaa vaan kävi tuuri kun vastaantulija sai homman pelastettua, olisi ollut ikävä päätös kyseisen letkan torstai-ajelulle jos vetäjä olisikin päätynyt jonkun Scanian keulakoristeeksi vai mitä?

No ehkäpä sekin heppu oppi jotain ajamisesta ja kyvyistään ja osaa ajaa fiksummin jatkossa
smile_org.gif

Hei Staga, laita meille vielä se kuva niist sun liiveist  
tounge.gif

Please....

Joo se on ihan totta. Me alottelijat kaikki ollaan enivei iiiso riski liikenteessä. Toinen vaikuttava tekijä on tietenkin ikä. Että se miten mä vajaa kakskyt vuotta sitten opettelin ajamaan (tai itse asiassa yli 20, jos piikkiajat lasketaan) ja olen ajanut siitä asti ei ilmeisesti enää toimi. Oisko ne reaktioajat hidastuneet? Vai tuleeko vanhemmiten muuten vaan kärttysemmäks? Iik iik, mä aina luulin että ikä on vaan numeroita, mutta now I have seen the light
idea3.gif

Prkl kun piti tänään mennä hakemaan lähes tuplaten tehokkaampi peli, ettei mua rinnasteta matkajollailijoihin niin hereesti ja siihen genreen mitä ne kuskit edustaa. Mut emmä taida uskaltaa näin vasta-alkajana joita PK-letkassa on sitte vissiin ainaki kaks. Taijan peruu kaupan vaikka sakkoahan siitä tulee... Mutta eihän se köyhää kosketa.

Saakeli ei taida mennä viiskyt tonnii rikki tänä vuonna
bawling.gif

Ei mee mullakaan, ei taida mennä edes kahtakympppiä, tosin ei ole mennyt 30t rikki yhtenäkään näistä yli 30:stä vuodesta mitä prätkillä on tullut ajeltua
smile_org.gif

mut joo, ootte te parempia kuskeja kuin meikäläinen, mulla ei riitä uskallus vedellä vastaantulijan kaistalla
bowdown.gif

Pitääkö täällä ilmottautua,. jos on valkoinen mopo ja ajoasu?

Minä ainakin tein hieman huolimattoman ohituksen autosta enkä ehtinyt täysin palata omalle kaistalle ennen kuin vastaantuleva pyörä oli kohdalla. Ei mennyt siis ihan oppikirjan mukaan, mutta Stagan luoma mielikuva kuolemaa halveksuvasta kamikazesta ei sekään välttämättä ole ihan oikea. Tarkemmin en tilannetta muista, mutta myönnän kyllä tehneeni arviointivirheen.

No, noviisihan olenkin – takana vasta kolme ja puoli ajokautta. Sen verran olen kyllä kerinnyt oppimaan, että turhat luulot omasta ajotaidosta ovat jo karisseet pois.

Kilometrien kerääminen ei tietenkään ole se pääasia, mutta nuo Anun ajamat kilsamäärät ovat kyllä kunnioitettavia – itsellä koko ajoura on toistaiseksi vain 60 000 kilsan pituinen ja tänäkään vuonna ei mennyt se maaginen 20 tkm / vuosi rikki.

No niin Staga, nyt voit laulaa minut suohon...
smile_org.gif

Joo se on ihan totta. Me alottelijat kaikki ollaan enivei iiiso riski liikenteessä. Toinen vaikuttava tekijä on tietenkin ikä. Että se miten mä vajaa kakskyt vuotta sitten opettelin ajamaan (tai itse asiassa yli 20, jos piikkiajat lasketaan) ja olen ajanut siitä asti ei ilmeisesti enää toimi.
Kiva kun olet opetellut ajoissa ajamaan, itseäni serkkupoika opetti piikillä kun ikää oli reippaasti alta kymmenen, joskus -70 luvun puolessavälissä, eli tosiaankin reilu 30v tullut päristeltyä erinäisillä laitteilla, toki välissä oli pyörättömiäkin vuosia jolloin joutui lainalemaan kavereiden pyöriä kun itse keskittyi as-lainan maksuun :/

Noniin. Eiköhän 315 viestiä, enimmäkseen jälkipuintia, yhdestä pk-ajelusta riitä tällä erää? Ainiijoo, koska olen inhottava mode, vastaan itse, että riittää, koska lukittuun ketjuun on muiden hiukka hankala enää kommentoida. Siispä jos ny tästä lukituksesta ottaa joku herneen nekkuun, niin pistäköön privaa mulle. En takaa että vastaan, mutta saatan kuitenkin lukea.
Ompa tosin tässä tosin tänään jälleen pk-ajelu, jonka jälkeen maailmaa voi taas parantaa tämän päivän pk-ajelua koskevassa viestiketjussa, joten tämän lukitus ei liene siksikään mikään maailmanloppu kellekään.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back