• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PK-Torstai XX/10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Mikä **ttu tätä nykymaailmaa oikein vaivaa ?
Jos ei aikuinen ihminen kykene itse ottamaan vastuuta
omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään...
buttrock.gif

Mä taidan olla jotenkin onnekkaampi kuin pystyn kuvittelemaankaan.... kun mulla on aina kaikki ajettavat
vehkeet menny ihan siihen tahtiin ja suuntaan kun itte olen
vetänyt.

Välillä on kipinät sinkoillu, hiekka pölissyt ja lepikko raikannut....  ja välillä kaislikkokin suhissut  
biggrin.gif
.

Välillä on sattunut, vituttanut... ja joskus taas ihmetellyt
sitä hyvän tuurin määrää mitä ihmisellä voi olla.

Mutta joka kerta.... ihan itse olen vetänyt millä sitten olenkaan vetänyt.

Aika vaikee on lähtee siihen mukaan, et jos itsellä on vintti
ihan autiona ja harkintakyky pettää, se on sitten jonkun muun
vika.... tai ainakin "huonon seuran"

Nyt ihan oikeesti !  Peilin eteen ja jotain rotia ihan omista
ratkaisuista ja tekemisistä.

Ei tässä kummosia karpaaseja olla, mutta sen verran
on meisseliä, että on kanttia jättää asioita tekemättä
jotka ei ihan... syystä tai toisesta, istu omaan pirtaan.

Ainahan asioista voi... ja kannattaakin keskustella, mutta
jokainen tekee omat ratkaisunsa.... ne huonot ja tyhmätkin
jos sikseen tulee.

Eiköhän tämä tässä.. täältä... tällä erää  
biggrin.gif
Halusitko oikeeti sanoa jotain asian tiimoilta? Anna tulla vaan vapaasti, mutta koita pysyä aiheessa, huomenna sitten uudestaan.
Toivottavasti artikulointi meni oikein 3:sta promillesta huolimatta.

Selvin päin... ja vituttaa...
biggrin.gif
.

Lyhyestä virsi kaunis.

Jos joku homma ei maistu, pysyy poissa, ei jeesustele.
Melko yksinkertaista ?

......vai onko joku viety RK niskakuopassa PK-ajoihin
ja sitte on "joutunut" vetämään yli oman ämpärinsä ?

Tuskin
biggrin.gif

Selvin päin... ja vituttaa...
biggrin.gif
.

Lyhyestä virsi kaunis.

Jos joku homma ei maistu, pysyy poissa, ei jeesustele.
Melko yksinkertaista ?

......vai onko joku viety RK niskakuopassa PK-ajoihin
ja sitte on "joutunut" vetämään yli oman ämpärinsä ?

Tuskin  
biggrin.gif
Voisitko pikkasen selventää, hitaampi juntti ei tajuu?
Take Your Time..... Take Your Time....

Mikäs kiire tässä... valmiissa maailmassa
biggrin.gif
.

Monet on tosin sitä mieltä, että PK-ajoissa on "turhan kiire",
mutta jos ei maistu... pyssyypi poessa...
Eikä nillittele
lookaround_orig.gif

Toi "Live And Let Ride" on aika briljantti ajatelma
biggrin.gif
.

Kannattaa kokeilla
smile_org.gif
.

Noita kimppa-ajeluita on tarjolla tälläkin sivustolla jokaiseen makuun. Käy kokeilemassa muutamia ja valitsee omaan ajotyyliin sopivan. Siinä se on, helppoa ja kaikilla on kivaa
buttrock.gif

Oon  ajanut itse ainakin kolmessa eri .org.sivustolla kutsutuista ajeluista(PK,KU,KK ja varmaan muissakin)
Helppo nakki, en urputa; äänestän "jaloillani" ja kaikki ovat onnellisia.

PS yksikään porukka ei päässyt puhtain paperein, jos kriteerinä olis tieliikennelaki ja nopeusrajoitukset

Mikä **ttu tätä nykymaailmaa oikein vaivaa ?
Jos ei aikuinen ihminen kykene itse ottamaan vastuuta
omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään...
buttrock.gif

Mä taidan olla jotenkin onnekkaampi kuin pystyn kuvittelemaankaan.... kun mulla on aina kaikki ajettavat
vehkeet menny ihan siihen tahtiin ja suuntaan kun itte olen
vetänyt.

Välillä on kipinät sinkoillu, hiekka pölissyt ja lepikko raikannut....  ja välillä kaislikkokin suhissut  
biggrin.gif
.

Välillä on sattunut, vituttanut... ja joskus taas ihmetellyt
sitä hyvän tuurin määrää mitä ihmisellä voi olla.

Mutta joka kerta.... ihan itse olen vetänyt millä sitten olenkaan vetänyt.

Aika vaikee on lähtee siihen mukaan, et jos itsellä on vintti
ihan autiona ja harkintakyky pettää, se on sitten jonkun muun
vika.... tai ainakin "huonon seuran"

Nyt ihan oikeesti !  Peilin eteen ja jotain rotia ihan omista
ratkaisuista ja tekemisistä.

Ei tässä kummosia karpaaseja olla, mutta sen verran
on meisseliä, että on kanttia jättää asioita tekemättä
jotka ei ihan... syystä tai toisesta, istu omaan pirtaan.

Ainahan asioista voi... ja kannattaakin keskustella, mutta
jokainen tekee omat ratkaisunsa.... ne huonot ja tyhmätkin
jos sikseen tulee.

Eiköhän tämä tässä.. täältä... tällä erää  
biggrin.gif
Kyllä tää on niin selkeesti esitetty, että jos ei tästä tajuu niin
crazy.gif

Kyllähän tässä holhousyhteiskunnassa on kuitenkin vielä miehiäkin olemassa, jotka toimivat oman tahdon mukaisesti ja vastaavat kyllä sitten teoistaan jos jotain vastattavaa on.
Mun tekemisistä/hölmöilyistä en ole koskaan muita tilille vaatinut; se on todella ämmämäistä touhua.
Kyllähän ihan omalla valinnalla pääsis palkka-armeijaankin
tositilanteisiin, mutta päätän nyt jättää menemättä kun ei ole mun juttu. Vaikka itse en lähde niin kyllä sinne muita menee mun sijaan, se on varma. Näin yksinkertaista; elämä on omia valintoja.
033102beer_1_prv.gif
sport05.gif

Ai niin, jos nopeuksia haluaa seurailla niin aamulla Kulosaaren sillale mittailemaan montako autoa ajaa 5o kmh; siis nopeusrajoituksen mukaisesti. Ei riittäis Helsingin poliisivoimat kirjottelemaan lappuja....

Voisitko pikkasen selventää, hitaampi juntti ei tajuu?
Elä välitä veli, luulen että suuri osa meistä ei tajuu sua. Mutta mehän vasta juntteja ollaankin.

Ja voit rauhassa ottaa ip:n, nickin ja koko viestin talteen sun "seuranta" palvelimelle. Poliisin numero varmaan on jo muistissa lol
biggrin.gif

Jokainen vetää omalla kortillaan ja omilla taidoilla. Tänä vuonna on useampi pyörän selästä keskuudestamme poistunu, mutta ei yksikään PK ajeluilta. PK:n täytyy siis olla suorastaan turvallista verrattuna vaikka yksin ajoon.

Ensi kertaan
062802moto_prv.gif

Noita kimppa-ajeluita on tarjolla tälläkin sivustolla jokaiseen makuun. Käy kokeilemassa muutamia ja valitsee omaan ajotyyliin sopivan. Siinä se on, helppoa ja kaikilla on kivaa
buttrock.gif

Oon  ajanut itse ainakin kolmessa eri .org.sivustolla kutsutuista ajeluista(PK,KU,KK ja varmaan muissakin)
Helppo nakki, en urputa; äänestän "jaloillani" ja kaikki ovat onnellisia.

PS yksikään porukka ei päässyt puhtain paperein, jos kriteerinä olis tieliikennelaki ja nopeusrajoitukset
Pointti itsellä on, että vähän järkeä mukaan tohon hommaan! Yleinen tie ei ole suljettu rata. Vähän voisi miettiä missä luukuttaa. Itseäni ei kiinnosta jos joku teistä vetää mettään pyörän kanssa noissa "törkeän liikenneturvallisuuden vaarantaminen" nopeuksissa, mutta tuolla YLEISELLÄ tiellä on muita käyttäjiä, esimerkiksi lapsia!
Letkoissa on pääosin aikuisia ihmisiä, joten miltä kuulostaisi kokoontuessa otettavan puheeksi, että jätetään noi päättömät teot pois.

Mistähän lähtien tieliikenteen riskit ja ajonopeus on ollut paremmin havainnoitavissa parvekkeelta kuin itse liikenteessä?
eek.gif

Mistähän lähtien tieliikenteen riskit ja ajonopeus on ollut paremmin havainnoitavissa parvekkeelta kuin itse liikenteessä?
eek.gif
Heh, pitäisi olla sen verran selkärankaa ja miestä sanomaan, että nyt karkasi letkan ajotyyli. Mutta ei, puolustellaan ja puolustellaan. Toivottavasti et itse aja kenenkään päältä, säälittäisi uhrin omaisten puolesta, kun kommentoisit ilmeisesti samanlailla.
Tiedän tuon tien. mistä ajoitte. Osa siihen malliin, ettei erottanut mikä hahmo meni. Äänistä päätellen moottoripyörä, joita seurasi hitaimmat moottoripyörät. Toivottavasti et itse kuullut kyseisiin pyöriin, joiden nopeutta tuskin edes tarvitsee mitata. Kun tuollaisella mutkaisella tiellä ajaa tuohon malliin, ettei silmät oikeen ehdi mukaan, niin ei 60km/h riitä, ei edes 120km/h, vaan siitä ylöspäin. Ajonopeuden pystyy arvioimaan todella hyvin, toki tutka on sitä varten, millä saa mahdollisimman tarkan lukeman. Mutta sinäkin varmasti jopa pystyt arvioimaan, lähentelikö nopeus 60km/h vai 150km/h? Kyseisen tiepätkän riskit varmasti osaan arvioida paremmin kuin sinä, sen verran olen ajanut tuota tietä ja tiedän töyssyt ja jne. Tiedän minkälainen maisema mutkan takana on, mutta en tiedä onko siellä lapsi ylittämässä tietä. Siksi nopeuteni ei lähentele samaa mitä osalla letkan ajajilla oli.
kuuluitko tuohon joukkoon, jolta nopeudet karkasi enemmän kuin muilta, kun tuohon malliin puolustelet?

Viesteilläni ei ole ollut tarkoitus provosoida, vaan antaa kehittävää palautetta osan ajotyyleistä, etkai itse puolustele tämmöistä toimintaa ihan oikeasti?.

Tulee mieleen erään merkkikerhon tapahtuma kalajoella, jossa sitten sattui yksi osallistuja mokailemaan vähän rankemman kerran, ajoi poliisin päältä takaa-ajo tilanteessa. Ei ollut todellakaan kerhon vika, eikä muiden osallistujien. Minua ihmetytti eniten osan puolustelu kyseistä mokaa. Kuljettaja oli juovuksissa, kun poltteli kumia huoltoaseman pihalla ja lähti karkuun poliisia. Silti osa kehtaa puolustella tämmöistä toimintaa!

PS. Kyseinen poliisi, joka menehtyi, väisti auto. Myös takaa-ajettu auto yritti väistää poliisia. Näin voi tapahtua myös muissa tilanteissa.

Sori ja anteeksi , mutta en jaksa ymmärtää näitä nillityksiä ihmisiltä jotka ei edes ole mukanan pk ajoilla.

kaikki mukana olleet onneksi tietää miten asiat oikeasti on.
Mulla oli parhaimmillaan kai 160-170kmh 80kmh:n alueella jokunen vuosi sitten kun mukana olin Tr3:n vetämässä letkassa, tokko homma on paljoa muuttunut vai onko? Mukana keulijoita, joku meinasi vetää edellä-ajavan takaseen leikkiessään ja silleen.

Voihan se toki olla että PK ajeluissa on vauhti pudonnut, tuollalailla asiat ainakin aikaisemmin olivat.

Tässäkohtiin pitää joustaa vähän periaatteista ja kommentoida PK-ajeluiden vauhtia. Tosin olen vain yhden PK-ajelun kokenut ja sekin viimekesältä riisorin vetämänä, mutta kommentoidaan nyt siltäpohjalta:

Olisi luullut että se 4 partion tiesulku 500m lähtöpaikalta olisi hillinnyt menoa, mutta ei. Eipä ollut yksi tai kaksikertaa sillä reissulla kun vauhtia oli yli 100kph 50-alueella ja letka katosi horisonttiin, ja joku vielä tuli seuraavalla pysäkillä sanomaan että mene tuonne perälle ajelee kun et pysy muiden vauhdissa  
nixweiss.gif
. ´

Mulle on nyt yksi ja sama jos jossain korvessa vetelee vähän reilummin, mutta viidenkympin alue keskellä asutusta on siihen mielestäni väärä paikka.

Mutta totesin että ei ole mun paikka nuo pk-ajelut. En näköjään ole ainut tähän johtopäätökseen tullut.

Toivon vain hartaasti ettei ruumiita tulisi pk-ajeluilla.

Br,

-tuomas-

Minä välttelin näitä ajoja pitkään kun epäilin ettei siellä ajeta niin nätisti mitä itse tykkäisin körötellä. Minulle vakuuteltiin että ajelet peräpäässä letkaa niin saat ajella rajoitusten mukaan. No, saihan siellä ajaa mutta ilmeisesti takanatulijoiden mielestä ajoin liian hiljaa kun tultiin ohi vaikka se pitäisi olla käsittääkseni letkassa kiellettyä.
Edelläajavaakaan ei varmasti kiinnostanut odotella aina risteyksissä (mutta merkkasi sentään ja siitä pisteet) minua.

PK-ajoissa ajetaan sellaisia ylinopeuksia että kortteja voisi napsia pitkäksi aikaa hyllylle suurimmalta osasta porukkaa, vai onko vastaväitteitä? Ottaisitteko moottoripyöräpoliisin mukaan letkaan?

Mutta pitäkää hauskaa, pysykää tiellä ja varokaa törmäilemästä muihin tielläliikkujiin.
Jos minä haluan kaahata mutkiin sydämeni kyllyydestä niin suuntaan moottoriradoille. Suosittelen myös muille

P.S. En itsekkään ajele aina rajoitusten mukaan enkä sen vuoksi arvostele mutta näitä puolusteluja "rauhallisesti ajettiin" hjuuu..

Ihan sellanen asia tuli tässä mieleen, että tämä parvekkeelta havainnoija ei ole missään vaiheessa täsmentänyt, mikä osa letkasta ajoi sitä järjetöntä nopeutta. Kaikissa letkoissa välit kasvavat, ja niitä yritetään kuroa umpeen sitten milloin missäkin, esim. nyt vaikka jonkun parvekkeen edessä. Jos näin tapahtuu, onko se letkan vetäjä siitä vastuussa?

Ajatellaan tilannetta, jossa veturi ajaa täsmälleen nopeusrajoitusten mukaan, mutta hitaimmat eivät silti pysy mutkissa mukana, osa saattaa jopa kaatua.. Sit vedetään kaasu pohjassa suorilla tai paikoissa, joissa se ei välttämättä olisi suotavaa. Ei kai se nyt veturin syy voi olla? Viime torstain letkassa kärki ei kovin kummosta nopeutta 60 alueella ajanut.

Popcorn and cold beer... Ja PK.n jälkilöylyt  
biggrin.gif

Sellaisia terveisiä bussi kuskille joka ajaa ain rajoitusten mukaan.. Myy se, heti.

"Ottaisitteko moottoripyöräpoliisin mukaan letkaan?"

Nyt v*ttu oikeesti!

Ihan sellanen asia tuli tässä mieleen, että tämä parvekkeelta havainnoija ei ole missään vaiheessa täsmentänyt, mikä osa letkasta ajoi sitä järjetöntä nopeutta. Kaikissa letkoissa välit kasvavat, ja niitä yritetään kuroa umpeen sitten milloin missäkin, esim. nyt vaikka jonkun parvekkeen edessä. Jos näin tapahtuu, onko se letkan vetäjä siitä vastuussa?

Ajatellaan tilannetta, jossa veturi ajaa täsmälleen nopeusrajoitusten mukaan, mutta hitaimmat eivät silti pysy mutkissa mukana, osa saattaa jopa kaatua.. Sit vedetään kaasu pohjassa suorilla tai paikoissa, joissa se ei välttämättä olisi suotavaa. Ei kai se nyt veturin syy voi olla? Viime torstain letkassa kärki ei kovin kummosta nopeutta 60 alueella ajanut.
Suosittelen ottamaan armeijan mallin, hyvinkin toimiva. Nykyinen ei ainakaan toimi, jos veturi ajaa 60km/h, 60kmh-alueella ja osa "joutuu" ajamaan kaksinkertaisilla nopeuksilla, ellei jopa kovemmilla nopeuksilla.

Voisitko kertoa mitä tämä "kummoinen nopeus 60km/h alueella" oli kilometreinä parhaimillaan?

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back