• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Goofy S sanoi:
Ominaisuus toimii jäsenillä, ei muilla.
Muistankohan oikein...

Kyllä mie piäsen siihen viimeiseen viestiin ja olen aina piässyt.
Klikkaan vaan sitä "viimeisin viesti" kohtaa ja sinne sujahtaa, viimeiseen viestiin.
Tai siis mie klikkaan siinä hiiren oikean puolen nappia ja "avaa uudeen välilehteen", mutta kuitenkin.

Goofy S sanoi:
Ominaisuus toimii jäsenillä, ei muilla.
Muistankohan oikein...

Tuskin, koska jos painan ensin keskustelun puolelle yläreunasta, sitten oikeasta reunasta uudet viestit osiosta viestiketjua niin kelaa automaattisesti viestiketjun loppuun.

lario sanoi:
Kyllä mie piäsen siihen viimeiseen viestiin ja olen aina piässyt.
Klikkaan vaan sitä "viimeisin viesti" kohtaa ja sinne sujahtaa, viimeiseen viestiin.
Tai siis mie klikkaan siinä hiiren oikean puolen nappia ja "avaa uudeen välilehteen", mutta kuitenkin.

Klikkaatko etusivun kautta olevasta uudet viestit osiosta, jossa on taustalla tuo rata-ajoa suorittavat mopot?

Hoppana sanoi:
Kun painaa etusivulla olevaa uusimmat viestit boksissa olevaa ketjua, niin miten sen sais menemään suoraan ketjun viimeiseen viestiin?

Nyt menee joka kerta viestiketjun ensimmäiseen viestiin, joka on ärsyttävää! :dunno:

Mun mielestä nuo kummatkin vaihtoehdot on hanurista, ainut hyvä on keskustelualueella ketjun otsikon edessä oleva oranssi pylpyrä mistä pääsee ensimmäiseen viestiin mitä et ole lukenut.

JuSu1978 sanoi:
Hondan moottoriöljyt??? Itse opin kantapään kautta kymmenisen vuotta sitten, että Hondaan (cbr, vfr) ei kannattanut tarjota muuta kuin Hondan omaa öljyä. Ja jossain vaiheessa sitä ei saanut mistään ja taas vuoden-parin päästä sai.
Mikä tilanne nykyään? Kaveria varten kyselen...
Aiankin jyväskylästä bikeforumilta tarjosivat hondaan hondan omaa 10w40 öljyä.

Jagroan sanoi:
Aiankin jyväskylästä bikeforumilta tarjosivat hondaan hondan omaa 10w40 öljyä.

Myyjä tarjoo aina sitä öljyä, kenen kanssa on soppari ja mistä saa bonareita.

Edellisessä elämässä asiakkat kysyi, että miksi me myydään Mobilin öljyä vaikka ko. volsun konehuoneessa oli tarra "recommended castrol oil"...
Volsu oli siihen aikaan naimisissa Castrollin kanssa...

Viimeksi muokattu:
henkka 71 sanoi:
Itellä parhaiten toimia oman öljyn lisäksi motulin 5000.delvac rupes liimaa kytkintä .nyt xx delvacit sisäl .noin 600 nyt takana ainakin toistaiseksi toiminu

Mulla kans toimii parhaiten motul 5000. Tosin hondan omaa en ole kokeillu. Pyöränä cbr 600 f2.

JuSu1978 sanoi:
Hondan moottoriöljyt??? Itse opin kantapään kautta kymmenisen vuotta sitten, että Hondaan (cbr, vfr) ei kannattanut tarjota muuta kuin Hondan omaa öljyä. Ja jossain vaiheessa sitä ei saanut mistään ja taas vuoden-parin päästä sai.
Mikä tilanne nykyään? Kaveria varten kyselen...

http://www.motonet.fi/fi/tuote/599527/MP-Motox-20W50-4T-miner-5-l Toi toiminu hyvin vanhassa 1000f CBR:ssä. Välillä bongannu tarjouksesta 19.90€. :)

Tykkipekkajr sanoi:
Mulla kans toimii parhaiten motul 5000. Tosin hondan omaa en ole kokeillu. Pyöränä cbr 600 f2.

Kiitoksia vastauksista. Laitto motulin 5000 ölpät ja hyvin tuntu toimivan. Kehui vielä että ihan kun olis nakuttanut vähemmän kuin Hondan omilla öljyillä... :thumbup:

Kannattaako moottoripyörään valita ehdottomasti moottoripyörään suunniteltu H7-polttimo?

Nyt on menossa hintava "ultrakirkas" prätkäspesifi H7, joka kesti käytössä joku 6000 km. Vaikuttaa toimivan samalla tavalla kuin autoissa, eli se lisäkirkkaus on suoraan pois kestävyydestä.

Sen verran hankala on vaihtaa tuo lyhty, että tekisi mieli valita Osramin autoon suunniteltu H7 ultralife. Toimiiko prätkässä?

En löytänyt haulla tästä mitään.

Wilhelm sanoi:
Kannattaako moottoripyörään valita ehdottomasti moottoripyörään suunniteltu H7-polttimo?

Nyt on menossa hintava "ultrakirkas" prätkäspesifi H7, joka kesti käytössä joku 6000 km. Vaikuttaa toimivan samalla tavalla kuin autoissa, eli se lisäkirkkaus on suoraan pois kestävyydestä.

Sen verran hankala on vaihtaa tuo lyhty, että tekisi mieli valita Osramin autoon suunniteltu H7 ultralife. Toimiiko prätkässä?

En löytänyt haulla tästä mitään.

Enpä oo kuullu että se poltin ymmärtäis onko se autossa, prätkässä tai vaikka tallin valona suoraan akussa. Kunhan ostat 12v järjestelmään 12v polttimon niin varmasti ainakin TOIMII (kunhan virtapiiri on ehjä, hehheh), tosin en takaa että valaisee hyvin. Noh, vitsit sikseen lukase vaikka tämä tynkä: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/219745-Hyvä-ja-kunnollinen-H7

Ne MP spesifit polttimot väitetään kestävän paremmin tärinää. Käytännössä en itse ole huomannut eroa kuin hinnassa.

Entinen kiesi, Hyundai I30 ruokaili H7-polttimoita tiuhaan tahtiin. Vaihdoin viimein Tokmannilta Osram UltraLife- polttimot ja sen koommin ei tarvinnut koskea. Polttimoilla oli 3v takuu ja kassalla sanoivat, että jos palaa sinä aikana, saa tietenkin uuden.

Tärinää mietin itsekin. Osramin ultralife menee kokeiluun. Uskon että kestää ainakin saman kuin tuo viimeisin.

Mikäs avuksi?
Vilkun muovi siis paskana (hajotettu?) Uutta ei saa mistään koska tuo vilkku on siis telineen vilkku ja moista en löydä mistään kun merkkiäkään ei löydä netistä.

Jollain siististi tuo olis kiva korjata... Hyviä ideoir kokeneemmilta?

Liitetiedostot

• 20170415_153126.jpg
    20170415_153126.jpg
    91,8 KB · Katselut: 109
  • 20170415_153136.jpg
    20170415_153136.jpg
    94,9 KB · Katselut: 109
Back