sami1024 sanoi:En minä ainakaan 100% väitettäsi allekirjoita. Omassa liikenneympäristössä Pirkanmaalla useitakin pönttökameroita on turvallisuuden kannalta perustelluissa paikoissa. On vaarallisia liittymiä, poikkeavan lyhyttä liittymäkaistaa, risteyksiä joissa on tapahtunut valtatien ylittävän risteävän liikenteen onnettomuuksia jne. Moni noista on kyllä suoraan laskevan nopeusrajoituksen perässä, mutta mielestäni noissa paikoissa se on perusteltua. Toki on myös niitä yksinäisiä pönttöjä suoralla tiellä keskellä ei mitään, niiden funktio kyllä on puhdas rahastus.
Näin pirkanmaalaisena uteliaisuuteni heräsi. Kerropa enemmän näistä, luettele noita mainitsemiasi paikkoja joissa ON pönttö ja kerro mikä niissä olisi turvallisuuden kannalta se peruste kamerapöntön sijoittamiselle. Siis vastapainona sille että minä olen sitä mieltä että niissä on vain rahastus mielessä.
Tiedän minäkin tuollaisia mainitsemiasi paikkoja, mutten näe niissä yhtään pönttöä. Esimerkiksi yhdenkään alakoulun kohdalla ei ole pönttöä vaikka tie olisi miten vilkas.
Viimeksi muokattu:
.
.