Niin, tai silloin kun on maksullinen parkki.TweetyLeaf sanoi:Eli silloin kun on ilmainen parkki, niin prätkää vaan vierekkäin niin paljon kun mahtuu, kunhan on rajojen sisällä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, tai silloin kun on maksullinen parkki.TweetyLeaf sanoi:Eli silloin kun on ilmainen parkki, niin prätkää vaan vierekkäin niin paljon kun mahtuu, kunhan on rajojen sisällä.

ducatimonster sanoi:Tässä on ratkaisu kaikille ajoneuvolle, easypark.fi![]()

28 a § (7.9.1990/843)
Pysäköintikiekon käyttövelvollisuus
Jos pysäköinnin enimmäisaikaa on liikennemerkein rajoitettu, autoa ei saa pysäköidä ilman pysäköintikiekkoa...
3 §
Pysäköintikiekon sijoittaminen
Pysäköintikiekko on sijoitettava pysäköinnin ajaksi näkyvälle paikalle auton tuulilasin sisäpuolelle niin, että pysäköinnin alkamisaika on ulkoapäin selvästi luettavissa.
Yhdellä tutulla kilpi kiinni magneetilla tms. Ja ottaa sen aina mukaansa reppuun. Ei kilpeä, ei pysäköintivirhemaksuja![]()
Mitenkäs on pysäköintimaksulapun laita? Voidaanko samaa sääntöä soveltaa tuonkin kanssa?
Jammusetä sanoi:Turku ohjeistaa: "Maksullisilla paikoilla maksettu lippu tulee kiinnittää moottoripyörään. Mikäli maksullisessa parkkiruudussa on useampi moottoripyörä, vaaditaan jokaiselta oma pysäköintilippu. Lipusta kannattaa ottaa itselle kuva, jotta pystyt todistamaan maksaneesi pysäköintimaksun lipun kadotessa."
3JJ sanoi:No sepä se. Vaikka itse olisi kuinka rehellinen niin joku pitkäkyntinen saattaa käyttää sitä sinun lippua omaan pysäköintiinsä. Omasta rehellisyydestä voi sentään itse huolehtia, toisten rehellisyydestä hieman hankalampaa.
sami1024 sanoi:Niin... Jos haluaa itse maksaa tunnollisesti ja estää maksetun lipun väärinkäytön, sekä välttää turhan säädön kadonneen lipun tuomasta sakkolapusta ja sen kumoamisesta, niin nuo mobiilipysäköintisovellukset on ihan ykkösjuttu.
Aika tosin osittain korjaa tätäkin ongelmaa, kun esim Tampereella lippuautomaatteja vaihdetaan sellaisiin, joihin pitää syöttää rekisterinumero jotta saa lipukkeen. Noissa lipuketta ei tarvitse viedä pyörään (tai autoon) lainkaan.
ismo sanoi:Onkohan nuo ihan laillisia ? Tulee mieleen yksityisyyden suoja, minä en ainakaan anna rekisterinumeroani mihinkään. Jos muuten en saa pysäköityä niin sitten menen muualle. Ihmiset luovuttaa omia tietojaan ja käytöstapojaan joka paikkaan ilman mitään kyseenalaistamista. En halua että tietojani läytetään mihinkään tutkimuksiin ja markkinointiin, ne olen saanut hyvin blokattua ja en ala jakamaan tietojani ilmaiseksi mihinkään.
3JJ sanoi:No on se varmaan laillisempaa silloin kun se tunnus sinne itse naputellaan. Vertailun vuoksi vaikka parkkitalot jossa kone skannaa kilven automaattisesti jokaiselta sisään tulijalta. Tai teiden varressa olevat liikennekamerat jotka mittaavat liikenteen keskinopeuksia siten että otetaan rekisterinumero talteen tolpalla 1 ja lasketaan aika kauanko menee tolpalle 2. Monikohan edes tietää näistä kameroista.
Z-man sanoi:Joo ei sitä nykyään oo missään turvassa. Sain kerran sakot kun ajoin kelikameroiden välin liian nopeasti, komiat aurinkoiset kuvat kelitietoineen oli poliisilla näyttää. Uimaan oltiin menossa.
Z-man sanoi:Toinen esimerkki: meni kerran kotilossa leima pitkäksi ja ajoin parkkihalliin, lähtiessä.vartija seisoi auton vieressä.ja ilmoitti järjestelmän huomanneen tuloni ja leiman puuttumisen. Kävin sen leimaamassa seuraavana päivänä, ei tullut seuraamuksia onneksi.