En ammenna aivan kaikkea tietoutta netistä, koska sieltä löydän halutessani mm. sen, missä Elvis nykyään elää, sekä satayksi salaliittoteoriaa Kennedyn murhasta.
Ja varsinkin silloin, kun on olemassa näinkin ilmeisen raju ristiriita sen suhteen, mitä tehdas suosittaa, ja mitä saa lukea netistä, tulee mieleen, että molemmat ei varmaankaan voi samaan aikaan olla oikeassa.
Lisäksi vaikuttaa se, että vaikken mikään moottoriekspertti olekaan, niin minäkin silti pystyn luettelemaan tuollaisen määrän noinkin selviä eroja moottoreiden välillä. Ei vaan mahdu kaaliini, että aivan sama kama pystyisi hoitamaan molempien kaikki vaatimukset, ja vieläpä optimaalisesti (jonkun aikaa mikä tahansa öljy varmaan toimii, sitä en hetkeäkään epäile).
Minulla ei myöskään ole resursseja, aikaa, tai edes kiinnostusta alkaa tuollaisia asioita omakätisesti testailemaan, joten olen toisenkäden tiedon varassa (niin kuin uskon, että ylivoimainen valtaosa meistä on; omat käyttökokemukset ovat oikeastaan ainoa ´tieto´, ja sekin tavallaan subjektiivista, koska emme pääse vertaamaan kontrolloiduissa olosuhteissa).
Ja kun ei se ölppien hintaero tosiaankaan ole ainakaan itselleni tekijä, jolla olisi mitään käytännön merkitystä, niin on helppo päättää, ketä viime kädessä uskon ennemmin.
Mutta kuten jo mainitsin, se on vain oma mielipiteeni, enkä koe tarpeelliseksi käydä kinaamaan siitä enempiä. Ei ole minulta poijes, että jokainen ihan vapaasti saa käyttää juuri sitä öljyä, minkä itse parhaaksi näkee.
edit: vielä sen verran, että jossain vanhemmissa moottoreissa ei varmaankaan ole kovin suurta väliä, mitä niissä käyttää. Uusien korkeaviritteisten kanssa en itse alkaisi pelleilemään.