• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olitko se sinä 2014

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Olitko se sinä joka tulit vastaan röylän suoralla about 20:30 jollain pyörällä? Millä pyörällä, sekin kiinnostaisi :cruising:

Getz sanoi:
Mahtoiko olla pienehkö pyörä?
Jos oli, niin hep :)
Allekirjoituksesta selviää vehjes :jpstyle:

Oli juurikin tuo Cobra vissiin, katoin kauempaa että mopo tulee vastaan niin noin iloinen morjenstus tuli vähän puun takaa, yritin keretä takaisinkin morjenstamaan.

Moromoro!

Nyt on kahtena torstaina bongattu Klaukkalassa n. tusinan verran pyöriä letkassa. Kohtuullinen marssivauhti, mukana mm. ZZR1400, Tuono, 600 CBR, Bemarin matkapyörää jne. Tekö? Eilenkin kuului jo pitkältä että pörräätte jossain lähellä...

Olitko se sinä, joka eilen melkein tapoit itsesi, matkustajasi ja kaksi jalankulkijaa? Tapahtui Tampereella 5.6.2014 n. klo 20:25 Hatanpään valtatien ja Tampereen valtatien risteyksessä.

Odotit punaisiin pysähtyneenä Hatanpään valtatiellä, suuntanasi keskusta. Tulin itse autolla Tampereen valtatietä ja olin matkalla Ratinaan. Olin kolmas auto jonossani, myöskin pysähtyneenä punaisiin. Sinä olit toinen ajoneuvo omassa jonossasi. Valosi vaihtuivat vihreälle, huudatit pyörästäsi parit ärinät ja pyöräsi sammui. Sinulla meni pitkä aika saada pyöräsi takaisin käyntiin. Aika oli niin pitkä, että jokainen täysjärkinen aikuinen ihminen osaisi arvioida siinä pyörää näprätessään, että valot ehtivät jo vaihtua punaiseksi. Et ilmeisesti edes vilkaissut valoja, koska oma autojononi lähti liikkeelle vihreiden vaihtuessa. Lähdit liikkeelle, ja kiihdytit. Jouduit tekemään väistöliikkeen risteävän liikenteen kahden kaistan ajoneuvoja väistäessäsi. Kiihdytit lisää. Puikahdit suojatiellä kävelevien jalankulkijoiden välistä.

mopo_zpsd8f0074c.jpg

En tiedä pyöräsi merkkiä, joku kyykky se oli. Muistaakseni sininen.

Toivottavasti matkustajasi antoi tulenkatkuista palautetta, ja toivottavasti ymmärrät vaaratilanteen vakavuuden.

Torstaina Lahdesjärven kohdilla Sääksjärvelle päin tuli joku sormi pystyssä vastaan siinä neljän jälkeen. Pyörätuntemukseni on niin huono etten tiijjä mikä pyörä oli, joku katuhaukka se oli :) Ite olin valkonen paita ja potta päässä varaderolla.

Ketkäs tuli kaksi päällä tänään n. 12:00 aikoihin vastaan Asikkala-Vesivehmaa tiellä? Molemmilta tuli tosi reipas sormimoro! Pyörä oli hopeanharmailla katteilla varustettu Jammu, Kawa tms.

Olitko se sinä. Tänään 7.6. noin klo 13:30 talutin polkupyörääni suojatien ylittääkseni mennäkseni Renkomäen kioskille ylitse vanhan Orimattilantien. Tullessani suojatielle oikealta lähestyi neljä ajoneuvoa kaksi autoa, mp, ja auto. Kaikki pysähtyivät, niin kuin pitääkin. Samaan aikaan minua vastaan lähti kävelemään kaksi jalankulkijaa, olimme samaan aikaan suojatiellä. Mitä teki mp? Lähti kahden auton takaa ohitse, ohitti minut takaani, joka olin suojatiellä ja jota nämä kaksi jalankulkijaa joutuivat väistämään. Toinen jalankulkija totesi: Olipa epäkohtelias moottoripyöräilijä - siis ei tiennyt lain velvoittamista liikennesäännöistä yhtään mitään tämä toteaja.

Ja mikä oli moottoripyörä. No, ei enempää eikä vähempää kuin punamusta Hånda European Pan Fun ja kuskilla asianmukainen ajopuku jne... Sivulaukuissa takana olivat: Suomen lippu ja SF-tunnus. Rekkari oli - no jääköön laittamatta.

Kiltit poliisisedät! Kun tapaatte tällaista törkeää suojatiekunniattomuutta - ottakaa kortti pois välittömästi.

Tämän postauksen kopion parille muullekin foorumille, jahka ennätän.

Kukas se tuli tänään tossa ehkä kuuden aikaan vastaan pyhäranta-uusikaupunki välillä vastaan ugin suunnalta, esimerkillinen sormestus kyllä, xenonit oli pyörässä ja mahtoiko olla hondan tuplaäksä... moro vaan, ite olin rouvan kanssa menossa merefesteille käymään syömään päivän parilalla ollutta makkara....perkele et kaikkea ne kehtaa myydä... :blink:

Tanakka sormimoro jossain Sahalahden seutuvilla... Tulit Kangasalan suunnasta vastaan ja mulle morjestelit! Valkoisella 500cc maxiskootterilla olin liikkeellä ja muija kyydissä.
Harmi kun ei ollu gopro päällä, olis voinu poimia kuvan tuosta merkkitapahtumasta.:D

Olitko se sinä jolla oli hieno sormetus Vitikkalan paikkeilla (korpilahdelta alaspäin)? Itse olin liikkeellä punaisella tupla-X:llä.

moro1.jpg

Kuka oli kameran kanssa 1224:llä kuvaamassa kameralla? Taisit napsia kuvia siitä R6:sta (?), jolla luulin olevan joku probleema, mutta viittoi kaiken olevan kunnossa. Oma gixusi oli parkissa vähän matkan päässä.

mRkukov sanoi:
Olitko se sinä jolla oli hieno sormetus Vitikkalan paikkeilla (korpilahdelta alaspäin)? Itse olin liikkeellä punaisella tupla-X:llä.

moro1.jpg

Jep. Minähän se. Terve vaan! Milläs sait tuon kuvan, onkos kuvakaappaus videolta?

Olin havaitsevani sormimoron tuossa yhdeksän maissa Joutsan lähellä. Pyörä oli kai joku viininpunainen tjsp. Itsellä ei reaktiot pelanneet, nousi ihan normilapanen.

Kiittäisin myös sitä ystävällistä motoristia Kuopion motarilla tänään noin puoli yhdentoista aikaan, joka varoitti minua poliiseista erittäin havainnollisellä "hälytysäänimorotuksella". Pelasti minut ehkä kortin menetykseltä, ainakin varmoilta sakoilta.

mRkukov sanoi:
Videoltapa hyvinkin... ja hetkeä myöhemmin tallentui tällaista. :kääk:

Kääk mikä kohina. Oletko harkinnut kameran siirtämistä hieman alaspäin ja/tai eteenpäin jotta tuo tuulen melu ei ottaisi niin mikkiin. Vaihtoehtoisesti tietysti jos oikein lähetään hifistelemään niin kai noihin goproihin saa ulkoisen mikin jonka voi sijoittaa vähän lähemmäs pörinää? :)

/offtopik

jarppu sanoi:
Kääk mikä kohina. Oletko harkinnut kameran siirtämistä hieman alaspäin ja/tai eteenpäin jotta tuo tuulen melu ei ottaisi niin mikkiin. Vaihtoehtoisesti tietysti jos oikein lähetään hifistelemään niin kai noihin goproihin saa ulkoisen mikin jonka voi sijoittaa vähän lähemmäs pörinää? :)

/offtopik

Ulkonen mikki tilattu, anteeksi äänet. :(

lehtijussi sanoi:
Tanakka sormimoro jossain Sahalahden seutuvilla... Tulit Kangasalan suunnasta vastaan ja mulle morjestelit! Valkoisella 500cc maxiskootterilla olin liikkeellä ja muija kyydissä.
Harmi kun ei ollu gopro päällä, olis voinu poimia kuvan tuosta merkkitapahtumasta.:D

hep täältä löytyy jos vastaantulijalla punainen VFR ja muija takana myös :) ainakin paikka ja aika täsmäis morotteluun :D

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back