Käännetääns tänne
Vanhalla asfaltilla jarrutin "normaaliin tyyliin" ennen mutkaa pikkuisen trail brakingia käyttäen. Sitten röykkyjen takia veto päälle ennen mutkaa ja röykkyjen jälkeen kun suora aukesi, ni ruuvattiin kaasu tasaisella liikkeellä auki.
Uudella asfaltilla ajoin aluksi niin, että jarrutin taas radan vasemmassa laidassa ja pikkusen trail brakingia käyttäen, pyörä kohti apeksia ja suunnilleen siinä kohtaa missä nyt lopetin jarrutuksen - aloitin kaasuttamaan. Eli samalla lailla kuin tekin tuossa mainitsitte.
MUTTA muutokselleni on syy. Saan oltua kaasulla pidempään - jarrutettua myöhemmin - enemmän tilaa jarruttaa. Mutkavauhti on silti sama.
Kaasulle kun mennään, niin voi ihan huoletta heittää kaasun rauhallisesti täysille, kun tilaa on!
Asfaltti mahdollistaa nyt ajamaan mahdollisimman kovaa sisään. Mahdollisimman vähän aikaa ollaan mutkan keskellä ja mahdollisimman nopeasti taas kaasulle.
Tossa kun jarrun päästää, niin pyörä alkaa kääntymään todella tehokkaasti. Jotkut sanoi, että "rungolla käännetään". Pitää malttaa antaa pyörän kääntyä ilman jarrua ja kaasua riittävästi. Sitten kun nokka osoittaa kunnolla oikeaan suuntaan, niin sitten kaasulle. Ilman jarrua ja kaasua ei olla kauaa, mutta pitää malttaa lukea tilannetta.
Eroa jarrupaikkojen välillä on 45 m! Ja se on iso etäisyys tuolla radalla.
PS. Aika radalla on mulla parhaimmillaan (ja tuolla kierroksella) 1.24.0.
PS2. Käppyrä vielä mukaan. Vertailin 1.21-ajaneeseen, niin hänellä oli paljon parempi linja (mulla ajautunut pitkäksi), mutta hän päästi jarrun ihan muutama metri ennen mua. Sama ajatus
Hän avasi myös paremmin ja sai suoran huippunopeudeksi rapiat 202 km/h.
PS3. Niin ja isot pojat ton mulle kertoi. En mä itse niin fiksu ja kokenut ole. He ajelevat 600 ja 1000 cc:llä sellasta 1.16 - 1.17 aikoja.
Tiukka kysymys.
Missäs raati sanoo apeksin olevan mun ajolinjoissa? Onko molemmissa apeksi samassa kohdassa?
Vanhalla Alastaron asfaltilla ajoin nopean oikean röykkyjen takia hieman veto päällä. Eli olin siis jo kevyesti kaasulla ennen mutkan keskikohtaa.
Uudella asfaltilla en enää näin aja, vaan jarrutan pitkälle mutkaan sisälle ja kaasulle mennään jonkin verran mutkan jälkeen.
Vanhalla asfaltilla ajat oli ~2 sekkaa hitaammat. 2021 koitan saada parannettua ennätystäni 1,5-2 sekuntia![]()
Verrattuna amatöörimäiseen kaasunräpeltäjään : Mä avaan kaasun tonnarilla jo siinä kohdassa ku sä päästät jarrun. Katoin elokuun kisasta parhaan sektorini.
Katoin kans omaa dataa, kaasulle joo tuossa missä kuva näyttää jarru pois.
edit. Joku mode vois siirtää nää viestit tonne nopean ryhmän puolelle.
Vanhalla asfaltilla jarrutin "normaaliin tyyliin" ennen mutkaa pikkuisen trail brakingia käyttäen. Sitten röykkyjen takia veto päälle ennen mutkaa ja röykkyjen jälkeen kun suora aukesi, ni ruuvattiin kaasu tasaisella liikkeellä auki.
Uudella asfaltilla ajoin aluksi niin, että jarrutin taas radan vasemmassa laidassa ja pikkusen trail brakingia käyttäen, pyörä kohti apeksia ja suunnilleen siinä kohtaa missä nyt lopetin jarrutuksen - aloitin kaasuttamaan. Eli samalla lailla kuin tekin tuossa mainitsitte.
MUTTA muutokselleni on syy. Saan oltua kaasulla pidempään - jarrutettua myöhemmin - enemmän tilaa jarruttaa. Mutkavauhti on silti sama.
Kaasulle kun mennään, niin voi ihan huoletta heittää kaasun rauhallisesti täysille, kun tilaa on!
Asfaltti mahdollistaa nyt ajamaan mahdollisimman kovaa sisään. Mahdollisimman vähän aikaa ollaan mutkan keskellä ja mahdollisimman nopeasti taas kaasulle.
Tossa kun jarrun päästää, niin pyörä alkaa kääntymään todella tehokkaasti. Jotkut sanoi, että "rungolla käännetään". Pitää malttaa antaa pyörän kääntyä ilman jarrua ja kaasua riittävästi. Sitten kun nokka osoittaa kunnolla oikeaan suuntaan, niin sitten kaasulle. Ilman jarrua ja kaasua ei olla kauaa, mutta pitää malttaa lukea tilannetta.
Eroa jarrupaikkojen välillä on 45 m! Ja se on iso etäisyys tuolla radalla.
PS. Aika radalla on mulla parhaimmillaan (ja tuolla kierroksella) 1.24.0.
PS2. Käppyrä vielä mukaan. Vertailin 1.21-ajaneeseen, niin hänellä oli paljon parempi linja (mulla ajautunut pitkäksi), mutta hän päästi jarrun ihan muutama metri ennen mua. Sama ajatus
Hän avasi myös paremmin ja sai suoran huippunopeudeksi rapiat 202 km/h.PS3. Niin ja isot pojat ton mulle kertoi. En mä itse niin fiksu ja kokenut ole. He ajelevat 600 ja 1000 cc:llä sellasta 1.16 - 1.17 aikoja.
Liitetiedostot
Viimeksi muokattu: