• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä kaahasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuudel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Nykyaikaisella kyykyllä jättää kohtuu osaava kuski Mondeon _helposti_ mutkatiellä. Ihan teoriassa ja käytännössä. Kokeilkaa itse, jos ette ennen usko.

Lueppa mitä tässä on aikasemmin kerrottu siitä Vihdin videoista. Newbie-kuski, joka itse myönsi, ettei osaa ajaa mutkaan. Lisäksi rengas oli kankailla. Jätkä todella talutti sitä vanhaa fighter CBR 600 Hondaa mutkiin.
Onko sun Tÿlÿttäjä pakko noin kauheasti yllyttää palstan nuorisoa kokeilemaan karkuunpääsyn helppoutta?

Tuokin Vihdin "newbie-kuski" lienee uskonut omiin ajotaitoihinsa 150 prosenttisesti ennenkuin veti takaa-ajossa kuutamolle ja nöyrtyi myöntämään reaaliteetit. Älä nyt helkkarissa näitä enää yllytä!
Koska nuoriso on muka kieltoa/yllytystä uskonut? Häh?

Se o iha aiva sama mitä niille sanoo; ne tekee loppujen lopuks oman päänsä mukaan niinku niitä huvittaa.

En yllytä ketään lähtemään karkuun, koska siihen sisältyy aina riskejä. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee, kunhan koittaa loppuun asti olla vaarantamatta sivullisia..

Pyörä on nopeampi kuin auto. Vasta kunnon siivillä varustettu kilpa-auto jättää pyörän downforcen avulla, kun pystyy ajamaan mutkissa oikeasti kovaa. "Normaaleilla" autoilla ei ole paljon mahdollisuuksia, jos kuskit on samantasoisia.
Eli siis uusi M3 on hitaampi kuin 80-luvun kustomi? Epäilen. Ei kannata yleistää, pyöriä on monenlaisia, samoin kuskeja. Epäilen, että kuski on se tärkein elementti. Esimerkkinä itse todennäköisesti ajaisin ratakierroksen 300hv autolla paljon nopeammin kuin 150hv moottoripyörällä.

Vuosikymmenen ORGissa ja Söhmissä jatkunut keskustelu näyttää taas kerran suppenevan kohti samaa välipäätöstä kuin aina ennenkin.

Moottoripyörä ja kuljettaja on tarjottu empiirisen kokeen järjestämiseksi ja paikkaakin on jo ehdotettu.

Mutta koska maasta ei juuri tänä kesänä löydy tavallista henkilöautoa eikä kuskia joka sillä osaisi ajaa niin valitettavasti emme vieläkään tule saamaan kokemusperäistä tietoa.

Sitten lokakuussa voidaan netissä todeta, että auto on nopeampi koska Kimi voi ajaa Monacossa tunnelin katossa.

Tossa just mietittiin että sen lisäksi että poliisin pitäs saaha ne toimivammat partiovermeet (esim. jokin vastaava) , niin myöskin ajoneuvojen paikannukseen pitäis kehittää viranomaisten järjestelmä. Sehän tätä rataa on tulossa, melko varmasti joskus. Hälytysajossahan on paha mennä pimeisiin mutkiin täysillä, jos ei tiedä onko kukaan tulossa vastaan, mutta helppoa jos paikannin näyttää kaikki tienoilla liikkuvien ajoneuvojen sijainnit sitä traktoria ja mönkkäriä myöten.

Hirviinkin pitäis laittaa joku perkauksen sondi tms. kaulaan...

En ymmärrä miksi tähän taas on vedetty teoriat, nippelitiedot, kierrosajat radalla ym mukaan.. Oikeestaan vaan dyno-laput puuttuu
baaa.gif

Mitä nyt sivusilmällä seuraillu, niin kaiketi kyse oli karkuun lähdöstä yleisellä tiellä eikä mistään * kemoran kierrosajoista.

Kaivakoon tilastot ken vaivautuu jostain. Sieltä löytyy nimittäin totuus.

muoks: suu siivottu
biggrin.gif

N'Ringiä kun Porschella kiersin, niin ykskään mopo ei menny ohi, mutta aika monesta menin itse ohi. Perinteisesti mopot teki pesäeroa kun mutkan jälkeinen suora aukeni, mutta seuraavassa mutkassa ne pyöri jaloissa. Pari mutkaa ne jaksoi tuota leikkiä, sit ne antoi kiltisti tietä. Pelottiko niitä?

Enkä mäkään kuitenkaan ajellut ku sellasia päälle 9 minuutin aikoja, vakioauto kun oli.

N'Ring on muutenkin kiva paikka, tai siis ehkä ei, koska vauhdit on kovia, eikä turva-aluetta juuri ole.

Vuosikymmenen ORGissa ja Söhmissä jatkunut keskustelu näyttää taas kerran suppenevan kohti samaa välipäätöstä kuin aina ennenkin.

Moottoripyörä ja kuljettaja on tarjottu empiirisen kokeen järjestämiseksi ja paikkaakin on jo ehdotettu.

Mutta koska maasta ei juuri tänä kesänä löydy tavallista henkilöautoa eikä kuskia joka sillä osaisi ajaa niin valitettavasti emme vieläkään tule saamaan kokemusperäistä tietoa.

Sitten lokakuussa voidaan netissä todeta, että auto on nopeampi koska Kimi voi ajaa Monacossa tunnelin katossa.
Sitä välipäätöstä odotellessa...

En tiedä, että mikä masokismi saa minut palaamaan tähän vänkäykseen uudestaan ja uudestaan.

Tylyttäjä latoo pöytään faktaa selkeässä ja ymmärrettävässä muodossa, mutta siihen vastataan asian vierestä:

-Mut jos lähetään Esson baarist ja pyöräkuskil on huono päivä ja esson kahvi pistää närästämään ja suonenvetokin voi tulla varpaaseen kesken vaihtamisen, mut autokuski onkin juonu ABCn reilun kaupan sumppia.....

Mikä siinä on, että ihmiset kuvittelevat, että jos minä en pysty johonkin, se on niinollen mahdotonta? Jos tuntuu siltä (niin kuin minulla), että ajotaidot eivät riitä moottoripyörällä kilpailuun, ei kannata ajaa kilpaa.

Moottoripyöräily on siitä hauska harrastus - niin kuin mikä tahansa muukin - että sitä voi harrastaa ihan omalla tasollaan. Ei vain pidä kuvitella, että kaikki muut ovat samalla tasolla...

Hälytysajossahan on paha mennä pimeisiin mutkiin täysillä, jos ei tiedä onko kukaan tulossa vastaan, mutta helppoa jos paikannin näyttää kaikki tienoilla liikkuvien ajoneuvojen sijainnit sitä traktoria ja mönkkäriä myöten.

Hirviinkin pitäis laittaa joku perkauksen sondi tms. kaulaan...
No, kun on itsekin saanut ajaa ylinopeutta oikein luvan kanssa, niin paljon kuin haluaa, missä haluaa ja vielä ihan käskystä, rännässä ja suvessa ja kyllästymiseen saakka, niin..

..ei sitä viitsisi laskea koulusta palaavien lasten yli, vaan sen takia ettei niillä ole paikannussirua ja kun niiden kotipiha on mutkan takana.

Ja niin huvimopoilussa kuin noissa ammattitoimissa sillä ei ole välilä tuleeko se laastarivaunu 10 tai 50 sekuntia ennemmin perille, vaan se tuleeko se ollenkaan. Ensisijainen tavoite on päästä yhtenä palana perille ja takaisin.

Sitä tuo vaimo ja tenava varmaan toivoo vielä nykyäänkin kun isi lähtee ulkoiluttamaan mopoa.

Onko sun Tÿlÿttäjä pakko noin kauheasti yllyttää palstan nuorisoa kokeilemaan karkuunpääsyn helppoutta?

Tuokin Vihdin "newbie-kuski" lienee uskonut omiin ajotaitoihinsa 150 prosenttisesti ennenkuin veti takaa-ajossa kuutamolle ja nöyrtyi myöntämään reaaliteetit. Älä nyt helkkarissa näitä enää yllytä!
Olisin enemmän huolissaan heistä jotka luulevat, että Mondeolla/Sierralla, teinicorollalla tai Mazda 323:lla pääsee parempien ajo-ominaisuuksien vuoksi helposti pakoon mp-kyylää. Heillä kun on aika paljon paremmat mahdollisuudet viedä sivullisia mukanaan kuin kuin vaikkapa prätkä- tai mopokuskilla.

Olisin enemmän huolissaan heistä jotka luulevat, että Mondeolla/Sierralla, teinicorollalla tai Mazda 323:lla pääsee parempien ajo-ominaisuuksien vuoksi helposti pakoon mp-kyylää. Heillä kun on aika paljon paremmat mahdollisuudet viedä sivullisia mukanaan kuin kuin vaikkapa prätkä- tai mopokuskilla.
Totta, kaksi tuollaista yhteen kajauttamalla menee upto 10.

Itse en muista että MP:llä olisi mennyt kolmea enempää kerralla. Tuolla kertaa pimeiden mutkien laskija veti kurvan takaa mökkitieltä kääntymässä olleen Hiivat 127:n kuskin oveen oikein huolella.

Tuutti ja suurin osa etupenkkiläisistä meni läpi toiselle puolelle, pärräkuski katkesi lantiosta kattopeltiin. Jalat oli autossa ja yläosa ja suolet etuviistossa ojassa.

Ihme kyllä, ei syttynyt vaikka Hondan gasot oli autossa ja virrat Hiivatissa päällä pitkään. Vaikka tuskin se olisi tilannetta mihinkään muuttanut.

Minä voisin ajaa sitä verrokkiautoa radalla, saataisiin ainakin 100% varmasti ns. keskivertokuskin tulos aikaan. Ainoa vaan, että sopivaa autoa en omista. Autossa on kyllä 170hv, mutta alusta on kuin 80-luvun jenkissä ja automaatin ansiosta tuo malmikasa on varmaan yhtä ripsakkakin. Motari sopisi radalle, mutta sitten olisikin taas kyseessä keskivertoa huonompi mp-kuski...

En mä kyllä niinkään sivullisista enkä takaa-ajettavista ole/jaksa olla huolissani, vaan tuosta yllyttämisestä. Tässä hemmetin viihdyttävässä ketjussa alkaa suunnilleen ensimmäiset kommentit, että "vittu ku tyhmä ku pysähty eikä menny haneen" ja sitten näille tulevaisuuden toivoille vielä valistetaan, että just näin, helppoa on, antaa palaa, ei ole kyillä auton kanssa mitään mahiksia, niin... joku vastuu ja tolkku pitäis olla, vaikka itte olis kuinka ylineekeriajaja, joka kai laiskuuttaan ei kuitenkaan pokkaile pystejä tuolla GP:ssä.

Peltilehmällä voi kuitenkin kyntää ojan pohjaa 160km/h ja selvitä täysin ehjin nahoin, prätkällä ei. Ja mikäli ne kerrat, kun olen autolla pöpelikön puolella käynyt, olisivat tapahtuneet prätkällä, olisin todennäköisesti kuollut neljästi, halvaantunut kolmesti ja ollut vedossa viidesti. Autolla ei käynyt kuin lompakon päälle + vähän mustelmia.
Jos olet kilpa-autoilija, niin sulla on nelipistevyöt.Ja turvakaaret.
Tavallisella turvavyöllä ja normaalikorilla selviää vain hiukan paremmin kuin prätkällä.
Ei vakuuta ainakaan minua ...olen enemmän Tylyttäjän kannalla näissä puheissa.

En mä kyllä niinkään sivullisista enkä takaa-ajettavista ole/jaksa olla huolissani, vaan tuosta yllyttämisestä. Tässä hemmetin viihdyttävässä ketjussa alkaa suunnilleen ensimmäiset kommentit, että "vittu ku tyhmä ku pysähty eikä menny haneen" ja sitten näille tulevaisuuden toivoille vielä valistetaan, että just näin, helppoa on, antaa palaa, ei ole kyillä auton kanssa mitään mahiksia, niin... joku vastuu ja tolkku pitäis olla, vaikka itte olis kuinka ylineekeriajaja, joka kai laiskuuttaan ei kuitenkaan pokkaile pystejä tuolla GP:ssä.
Minä olen erittäin huolissani jokaisesta, joka etsii idoleita nettifoorumeista. Yllyttäjiä on maailma pullollaan, on pakko oppia toimimaan itsenäisesti. Jos on niin tyhmä, että tekee jotain typerää moottoripyora.orgissa kirjoitetun jutun takia, saa puolestani Darwin korjata.

Sitä paitsi voisit näyttää edes yhden viestin, jossa Tylyttäjä yllyttää.

Mihin täällä tuota keskivertoautoa ja keskivertokuskia tai rataa tarvitaan? Mitä ilmeisimmin .org valtaväestön hyväksymänä asian voi ratkaista itse kukin kohdallaan niin, että ottaa kaverin kellottamaan "hyvän mutkäpätkän", jonka itse vetää ensin autollansa ja perään kyykyllänsä. Tulee kaikki riskinottokyvyt, tehopainosuhteet, sorat ja muu liikenne huomioitua reilusti. Muut voi sitten vängätä kun laittaa tulokset näkyville.
tounge.gif

Mihin täällä tuota keskivertoautoa ja keskivertokuskia tai rataa tarvitaan? Mitä ilmeisimmin .org valtaväestön hyväksymänä asian voi ratkaista itse kukin kohdallaan niin, että ottaa kaverin kellottamaan "hyvän mutkäpätkän", jonka itse vetää ensin autollansa ja perään kyykyllänsä. Tulee kaikki riskinottokyvyt, tehopainosuhteet, sorat ja muu liikenne huomioitua reilusti. Muut voi sitten vängätä kun laittaa tulokset näkyville.
tounge.gif
Mun mielestä semmonen mutkapätkä ei oo mistään kotoisin jossa voi painaa mutkissa 150 km/h tai yli. Sit vasta kun on pimeät mutkat ja maksimi nopeus kurveissa ei nouse hirveästi yli sadan niin päästään katsomaan kuka osaa ajaa. Pimeät mutkat tietysti jotta ei pääse oikomaan. Ja pyörän pitää pysyä kaistaviivojen välissä jottei pää lasahda vastaantulevan auton tuulilasiin.

semmosia onkin onkin sitten todella harvassa...
tounge.gif

tounge.gif
Pari vuotta sitten tuli kelloteltua "noin" aikoja eräällä n.20km mutkapätkällä. Pätkällä on muutama tiukka pimeä mutka, pari pitempää suoraa & vähän loivempaa mutkaa. Pyörällä paras aika oli n.7 minuuttia kun autolla päästiin parhaimmillaan n.9 minuuttiin. Autoina oli hyvällä alustalla varustettu 150 hp turbo-Golf, n.200 hp neliveto Passat & 960? Volvo.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back