Johtavat teoreetikot ajelee kovaa näppiksellä. Tositilanteessa ollaan liikenteen seassa missä ajolinjat määrää vastaantulijat sekä ohitettavat. Kolme sekkaa suoralla etumatkaa ja kurvit kuplavolkkarin perässä kun vastaan tulee juhannusksen paluuliikenne -> taas on vilkkuvalot hanurissa kiinni. Liikenteen lisäksi päällä on stressi joka heikentää kykyä tehdä järkeviä päätöksiä. Kovassa stressitilanteessa syntyy putkinäkö, vaikkei aja kovaa ei pysty havainnoimaan ympäristöä. Tähän lisätään likainen asfaltti, hiekka kurveissa mistä katupyörän renkaat lähtee irti niinkun talonmies peltikatolta...
Summasummarum: rata aikojen vertailu on yhtä tyhjän kanssa, totuus on ihan jotain muuta.
Mulla on muutenkin vähän sellainen fiilis, että näissä mielikuvissa ollaan radalla ja nekin kokeilut, joita ollaan tuolla tiellä tehty, ovat olleet jotain 50hp corollan kanssa kisaamista. Ei taida jengi edes tajuta kuinka kovaa jollain tuollaisella 150hp autolla voi vetää mutkiin, kun vedetään ihan tosissaan sen minkä tossu pitää. Kuvitella voi kaikenlaista, mutta harvassa täällä on sellaiset kaverit, kun vetää prätkällä pimeään kurviin 170km/h ja kaataa aurausmerkkejä mennessään. Kuvitella voi, mutta todellisuus on jotain aivan muuta. Esimerkiksi tuollainen Tylyttäjän mainitsema M3 liikkuu jo sellaista haipakkaa, ettei siinä paljoa auta, jos kilokyykyllä saa jossain kohtaa herkeksi +200km/h vauhdin päälle. Kurveissa auto iskee kuitenkin hanuriin kiinni, kuten nähtiin siinä Vihti-videossa, jossa vielä köröteltiin sen suhteen mitä tuokin kottero olisi osaavissa käsissä liikkunut.
Sinä et nähtävästi tiedä mitään prätkällä ajamisesta. Olen ajanut M3:llani monesti limitillä mutkiin, ja silti tiedän, ettei sillä pärjää prätkälle mutkatiellä.
Vihti-videossa fighter-Cebarilla (vanha 600cc) ajellut kaveri talutti mutkiin. Itse hän myönsi sen (B-Forumilla oli juttua). Newbie-kuski, eikä mutkatiekokemusta. Rengaskin oli kankailla ja pölyä tiellä tms.. Joka tapauksessa, mutkavauhti oli hänellä naurettavaa köröttelyä, jonka hän myöntää myös itse:
http://www.bomber.fi/modules....t=vihti
Autolla ajamisen uskaltaisin väittää osaavani. Prätkällä vedetään samoja tai kovempia mutkavauhteja, riippuen mutkan jyrkkyydestä. Jos tiellä on hiekkaa tms. niin toki tilanne kääntyy auton eduksi. Siinä tapauksessa prätkäkuski tapattaa itsensä hyvin nopeasti, jos lähtee huonokuntoisella tai paskaisella tiellä vetämään tosissaan..
Tuolla naurettavalla väitteelläsi todistat sen, että et ole itse koskaan oikeasti ajanut prätkällä kurviin, se tuli hyvin selväksi. Muutoin tietäisit, etkä väittäisi tuollaista **skaa.