ja iloiselta mopo näyttää> kliks <Nimenomaan! Kuva talvelta 2007Joo, kawalla ajellaan helposti -10C. Tosimies ei tartte edes nastoja!
![]()
![]()
![]()
Tuolloin oli tosin vain -7C jos oikein muistan. Ai niin, ei ollut Delvacit koneessa..![]()
Delvac MX koneessa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ja iloiselta mopo näyttää> kliks <Nimenomaan! Kuva talvelta 2007Joo, kawalla ajellaan helposti -10C. Tosimies ei tartte edes nastoja!
![]()
![]()
![]()
Tuolloin oli tosin vain -7C jos oikein muistan. Ai niin, ei ollut Delvacit koneessa..![]()
Delvac MX koneessa![]()
Millähän voidellaan turbon laakerit :yli 200000 r/min. Esim. Honda CX 500 ja mistähän tulee urakuulalaakereita joita pyöritetään 70000 r/min. kun kukaan ei valmista kuin n. 30000eikö? mä olen aina kuvitellu, että jos mä upotan laakerin vaseliiniin ja sitten syödään siihen laakeriin sen jälkeen vartiks 15000 rpm pyörimisnopeus tai laakeri joka upotetaan notkeaan moottoriöljyyn ja siihen lyödään sama vauhti niin kumpikohan niistä hajoaa ensin...Ja jos nyt oletan, ettet pahasti trollaa, niin ei niillä kierroksilla ole mitään tekemistä öljyjen kanssa![]()
tätä vertauskuvaa olen käyttäny öljyistä jotka on notkeita tai sitten eivät ole.
juttelin paikallisen myyjän kanssa ja hintaa on nostanut lisäaineiden hinnannousu...kuulemma on paljon herkempää kuin raakaöljyn hinnan muutokset..Hintapäivitystä, tuolla 20l mx:ää maksaa nykyään 80€, vissiin kysyntä on nostanut öljyn hintaa?
No ilman muuta lisäaineitten hinta on pompsahtanut , kun raakaöljyn hinta on viime kesästä pudonnut 2/3 osaajuttelin paikallisen myyjän kanssa ja hintaa on nostanut lisäaineiden hinnannousu...kuulemma on paljon herkempää kuin raakaöljyn hinnan muutokset..Hintapäivitystä, tuolla 20l mx:ää maksaa nykyään 80€, vissiin kysyntä on nostanut öljyn hintaa?![]()
no onneks sain omani ennen nousua joten sen 5kertaa saan vielä edullista litkua laittaa![]()
![]()
No elä laita sitä dieselmoottoriöljyä. delvacia voit laittaa, koska se käy molempiin.Mitäs delvac gurut sanovat siihen että esim Yamaha FJR.n ohjekirjassa suoraan kielletään dieselmoottoriöljyn käyttö?![]()
voi kun tojotalla on oikee vormuling tallikin ollu...No elä laita sitä dieselmoottoriöljyä. delvacia voit laittaa, koska se käy molempiin.Mitäs delvac gurut sanovat siihen että esim Yamaha FJR.n ohjekirjassa suoraan kielletään dieselmoottoriöljyn käyttö?![]()
Voiko Corollaan laittaa ralliformulaa, kun se ei ole ralliauto, eikä oikein formulakaan?
Ja tässä tuli taas pahimman luokan mutua. Sillä ei oo mitään väliä minkä elukan/koneen kuva siinä öljypurkin kyljessä on. Pääasia on, että öljy täyttää vaaditun API-luokituksen, eikä sisällä noita kitkaa vähentäviä ainesosia jos koneessa on märkäkytkin. Ja noilla pyörintänopeuksilla ei ole taas mitään tekoa tuon öljynvalinnan kanssa.Täytyy kyllä sanoa,että en laittaisi,Delvakin öljyjä nyky pyörien koneisiin.Nykyisten koneiden (suurimman osan)pyörintä nopeudet ovat sen verran suuria,että koneessa oleva"Diesel öljy menee ainekin osittain vaahdoksi,sehän tietää,että voitelu loppuu samantien.Tuossa joku kaveri kyseli sitä 6,ärrään.Älä laita,no jos haluat posuttaa konees niin sitten kyllä.Kyseinen öljy kyllä varmaan kestää motojen työtahdin ja muut pinta paineet,mutta ei ole tarkoitettu nopeaan kiertäviin koneisiin.Rauhallinen maantie ajo,no siinä voi vielä toimia,mutta pyörät jotka on tarkoitettu nopeaan ajoon(x6r/10r/6cbr/blade1000,ym!).Paukahtaa ennemmin tai myöhemmin.Miksi säästää väärässä paikassa.Öljykulu kesää kohden jos ostaa OIKEAA MOTO ÖLJYÄ,on noin50-60e.on pieni raha kone remonttiin verraten.Ei millään pahalla,mutta mä en laittan mun zx10r,ään muuta kun motoon tarkoitettua öljyä.J tämä ei sitten ollut mikään Provo!!!![]()
Mitä pyörän ohjekirja kertoo vaadittavasta öljystä? Siis viskositeetti ja luokitus?Oli mutua tai ei,en laittas kyseistä "Öljyä"mun pyörään.
Tuskin, koska taloudellisesti järkevintähän olisi silloinkin käyttää halvinta luokituksen täyttävää öljyä.Mitä jos hinta taso olisi toisinpäin, silleen että Delvac olis kalliimpaa kuin MP-öljyt. Käyttäisittekö edelleen Delvaccia?![]()