Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mx 15w-40 on sopivaa. tosin itse käytän sitä vielä alkeellisempaa maatalllousölijyä eli mobil delvac 1400 super 15w-40 ja se toimii hyvin jo vuosia ja kymmeniä tuhansia kilsoja pyörissä gpz1100 unitrak, zzr1100 c-malli ja zx12r a-malli.Morjes. Nyt ois tarkotuksena yrittää muuttaa vakaumusta tuonne delvac-rintamalle. Minkälaista öljyä käyn ostamassa Zx-6r:ään? Vuosimallia -06 jos sillä on jotain väliä. Onko tuo MX sopivaa litkua? Vaihtoväli?
Anteeksi hölmöistä kysymyksistä, mutta olen aloittelija pyöräilyssä.![]()
Yep, eka 1tkm on moottorin pesua ja öljy onkin tässä vaiheessa jo todella tummaa = vaihtoon niin öljyt kuin filsu. Seuraava vaihto onkin sitten enempi itsestä kiinni 3...5...10tkmvaihtoväliksi sanoisin eka vaihdolle n. 1000 km. sitten vähän ajotavan mukaan n. 3000 - 6000 km. suodatin kannattaa vaihtaa vähintään joka toisella öljynvaihtokerralla.
Myös Kawan perinteikäs ilmajäähy 750cc on erittäin tyytyväinen Delvac-merkkiseen liukasteeseenEukon Suitsassa GS500E -98 delvac MX toimii moitteettomasti. Pientä on ero tekniikassa mutta Suitsan 25kW suorakakkonen tykkää delvacista.
Mitäpä maksoit?tänään kävin ostamassa tuota ihmeöljyä itsellekkin..ja kohtuuhintaan vielä.. mx otin 20l
kuulemma on delvacin hinnatkin nousussa..jo seuraava erä on kalliimpi..nyt suit sait ostamaan
![]()
Eikös asia ole enemmän niin, että me delvac-käyttäjät ei välitetä uskonnosta, vaan purkin kyljessä olevasta luokituksesta. Kalliiden mopo-öljyjen ostajat taas perustaa hankintansa mielikuviin ja uskomuksiin.Joo, nämä öljyjutut ovat motoristien vastine uskonnollisille väännöilleMukavaa nähdä miten koulukunnat eroavat toisistaan.![]()
Kävin hakemassa maanantaina 4l MX 15W-40:tä, maksoi jotain 19€. 20l tonkka olisi maksanut 70€.Mitäpä maksoit?tänään kävin ostamassa tuota ihmeöljyä itsellekkin..ja kohtuuhintaan vielä.. mx otin 20l
kuulemma on delvacin hinnatkin nousussa..jo seuraava erä on kalliimpi..nyt suit sait ostamaan
![]()
Jos valmistaja suosittaa kyseisen luokituksen omaavaa yksiasteöljyä niin tottakai!sopiiko Delvac 1320 -öljy moottoripyörän koneeseen?
hiukan epäilisin kyllä sen sopivuutta, tuota öljyähän käytetään isoissa teollisuuskoneissa joissa max. kierrokset on 2500 paikkeilla ja moottoripyörä sentään kiertää palanmatkaa toistakymmentä tuhatta..
eikö? mä olen aina kuvitellu, että jos mä upotan laakerin vaseliiniin ja sitten syödään siihen laakeriin sen jälkeen vartiks 15000 rpm pyörimisnopeus tai laakeri joka upotetaan notkeaan moottoriöljyyn ja siihen lyödään sama vauhti niin kumpikohan niistä hajoaa ensin...Ja jos nyt oletan, ettet pahasti trollaa, niin ei niillä kierroksilla ole mitään tekemistä öljyjen kanssa![]()
Nimenomaan! Kuva talvelta 2007Joo, kawalla ajellaan helposti -10C. Tosimies ei tartte edes nastoja!
![]()
![]()
![]()
Vertauksesi on huono.eikö? mä olen aina kuvitellu, että jos mä upotan laakerin vaseliiniin ja sitten syödään siihen laakeriin sen jälkeen vartiks 15000 rpm pyörimisnopeus tai laakeri joka upotetaan notkeaan moottoriöljyyn ja siihen lyödään sama vauhti niin kumpikohan niistä hajoaa ensin...Ja jos nyt oletan, ettet pahasti trollaa, niin ei niillä kierroksilla ole mitään tekemistä öljyjen kanssa![]()
tätä vertauskuvaa olen käyttäny öljyistä jotka on notkeita tai sitten eivät ole.
> kliks <Nimenomaan! Kuva talvelta 2007Joo, kawalla ajellaan helposti -10C. Tosimies ei tartte edes nastoja!
![]()
![]()
![]()
Tuolloin oli tosin vain -7C jos oikein muistan. Ai niin, ei ollut Delvacit koneessa..![]()